Ervaringen met Lamisil?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:40

Nou, ik had/heb geen voetschimmel of kalknagels dus daar kan ik niets over zeggen, maar na die kuur was schimmel in bloed wel zo goed als weg Neem dus aan dat het bij voetschimmel ook werkt ( alleen zal het bij nagels wel even duren voor het eruit gegroeid is ?? )

Simone75
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:34

Je moet ook zorgen dat je na het het douchen of zwemmen, je tenen goed droogd!
Als het tussen je tenen nog nat is. En je gaat dan in je sokken. Ja dat veroozaakt voetschimmel!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:14

Nee, dat kweekt een gezellige ambiance voor schimmel, maar schimmel ontstaat niet zomaar uit het niets hoor...

Harvin

Berichten: 275
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Lisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:29

Ik had ook een kalknagel en iedere keer last van voetschimmel. Ik heb wel pillen gekregen van de dokter weet alleen niet welke ik heb ze een half jaar moeten slikken. Ik ben overal vanaf. Heb geen last gehad van bijwerkingen. Verder moet je zorgen dat je je voeten goed afdroogd na het badderen en schone sokken aan. Ik heb ook goede ervaring met Parfenac dat kan je halen bij de drogist. O,ja weet je wat ook helpt je voeten met koud water afspoelen als je klaar ben met badderen. Succes

beau_diva
Berichten: 339
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:12

Harvin schreef:
Ik had ook een kalknagel en iedere keer last van voetschimmel. Ik heb wel pillen gekregen van de dokter weet alleen niet welke ik heb ze een half jaar moeten slikken. Ik ben overal vanaf. Heb geen last gehad van bijwerkingen. Verder moet je zorgen dat je je voeten goed afdroogd na het badderen en schone sokken aan. Ik heb ook goede ervaring met Parfenac dat kan je halen bij de drogist. O,ja weet je wat ook helpt je voeten met koud water afspoelen als je klaar ben met badderen. Succes


jah ik had ook pillen, was er zo vanaf.. zonder bijwerkingen.

maar lamisil heeft zo'n vies appart geurtje..
maar later kreeg ik plekjes in me gezicht (is nu gelukkig weg..) en moest ik ook met cremé smeren wat hetzelfde rook als lamisil
en iedere keer grilde ik weer als ik die creme op me hoofd smeerde

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 18:22

*Update*

Ik ben vanmorgen bij de dokter geweest en die bekeek even mijn tenen & nagels en schreef toen zonder problemen medicijnen voor. Ik heb een Lamisilcrème gekregen voor mijn voetschimmel & een kuur pillen, Itraconazol, voor de kalknagels. Best heftig, ik moet in de stopweek van de pil 2x per dag 2 pillen slikken, een week lang. Vervolgens dan weer 3 weken niet en dan weer zo'n kuur. Dan moet ik terug naar de huisarts, moet ik bloed laten prikken en gaan ze bekijken wat er verder moet gebeuren. Vooral dat bloed prikken vind ik eng Maar het is niet anders... Ik mag in de tijd dat ik die kuur volg en de paar dagen erna absoluut geen alcohol omdat de pillen zelf vrij heftig zijn voor je lever. Nou, we gaan het meemaken.... Volgende week moet ik met die pillen beginnen, ben benieuwd!

sanne_

Berichten: 760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:22

Was je nog niet bij een pedicure geweest?

Want zoals je al zegt, zijn de medicijnen die je noemt behoorlijk agressief. Ze kunnen zeker helpen bij het bestrijden van schimmelnagels. Maar je lichaam bevat ook schimmles die heel nuttig werk doen, en ook die schimmels worden gedood door producten als Lamisil. Daardoor is het gebruiken van deze medicijnen erg belastend voor zowel je lever en nieren als je darmen. Zeker als je conditie wat verzwakt is kun je er vanuit gaan dat het slikken van schimmelbestrijders voor foute boel gaat zorgen.

Behandel je van buitenaf, dan kun je de nagel dunner maken en op die manier dichter bij de haard van de aandoening komen. De aangetaste laag wordt weggefreesd zodat nieuw, gezond weefsel kan gaan groeien. Je zult waarschijnlijk druppels meekrijgen die je elke dag moet gebruiken om de schimmel uit te roeien. Het voordeel van deze druppels ten opzichte van pillen, is dat het niet in je bloed wordt opgenomen en je darmflora en nier- en leverfuncties niet aantast.

Wat je met je medicijnen doet moet je natuurlijk zelf weten, maar ik zou het pas gaan proberen als behandeling door een pedicure niet bevalt. Veel mensen vergeten dat een schimmel besmettelijk is. Zorg dus dat je je sokken in de kookwas wast, je schoenen met een schimmeldodend middel reinigt en ook de handdoeken die je gebruikt, alleen voor jezelf houdt.