Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:45

Om over de medische missers nog maar te zwijgen Knipoog

Er mag best wat gebeuren voor die ziektekosten ...

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:45

slimmerik schreef:
Als voor alle muggen en andere insectenbeten een bloedproef afgenomen moet worden en als niemand meer vertrouwen heeft in de huisartsen door wat gebazel op internet dan is het geen wonder dat de ziektekostenbijdrage omhoog moeten.

Liever de ziektekostenbijdrage iets hoger, als je daarvoor heel wat zieken bespaart Knipoog

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:46

Ik heb iig maar zelden zo'n duidelijk voorbeeld van een gewone insectenbeet gezien...

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:48

Als die van de TS? hmm, ik heb zelden zo'n duidelijk voorbeeld van een tekenbeet gezien.. De duidelijke witte kringen met rode randen.

Anoniem

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:48

Ach we draven weer door.

TS doe wat je hart je ingeeft. Idd medische missers zijn er zat, eigenlijk veels te veel.

Een bloedproefje kost niet zoveel. Kan wel betaald worden van je maandelijkse bijdrage. Als je straks ziekt blijkt te zijn, ga je de gemeenschap veel meer kosten.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:19

russel schreef:
Wat is dat naar Anya, een kennis van mij heeft een ziekenhuisbacterie en die eet zijn bot op, het bot waar een kunstheup in is gezet. Die bacterie zit ook in zijn lijf en hij heeft voortdurend antibiotica, als hij stopt met de kuur wordt hij weer ziek, moe, koorts. Er is al zoveel bot weggegeten dat de kunstheup er uit moet Huilen . Wat een ellende om een bacterie in je lijf te hebben die niet 100% te doden is.

En dit is dus bij Lyme te voorkomen met 7 dagen antibiotica slikken.
Ik begrijp de meeste huisartsen niet, zo slecht als zij zich verdiepen in deze materie en zo makkelijk als ze soms wel ab geven en het niet geven wanneer nodig is. Als je naar bekend Lymegebied gaat, krijg je de kuur zelfs ter preventie.

Weet je Slimmerik.. ga even ergens anders lopen zieken.
Niemand maakt hier paniek. Maar er is hier wel iemand die er alle mogelijke moeite voor doet, om ervoor te zorgen dat TS dat ene kuurtje niet krijgt. En wat als ze het nu wel heeft.. en over 5 jaar inderdaad niet meer kan lopen? Omdat ze naar jouw 'geruststellende' ervaringsdeskundige mening heeft geluisterd.

Heb jij Lyme? Veel Lyme-patienten gezien? Je ooit echt verdiept in deze ziekte?
Of ben je vooral ervaringsdeskundige op gebied van dazensteken. Want die voelen echt anders. Doen ook vaak zeer of jeuken heel erg. En komen heel snel opzetten. Ik heb jouw bijdragen op bokt vaker gezien. En over het geheel genomen kies jij een tegengestelde stelling en daar blijf je dan lekker op zitten. Ik zou zeggen. Moet je vooral doen. Maar doe dit a.u.b. niet waar de gezondheid van iemand in het gedrang is. Want het is hier geen zaak van 'winnen'. Het gaat hier om die gezondheid.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:27

Anya schreef:
Weet je Slimmerik.. ga even ergens anders lopen zieken.
Niemand maakt hier paniek. Maar er is hier wel iemand die er alle mogelijke moeite voor doet, om ervoor te zorgen dat TS dat ene kuurtje niet krijgt. En wat als ze het nu wel heeft.. en over 5 jaar inderdaad niet meer kan lopen? Omdat ze naar jouw 'geruststellende' ervaringsdeskundige mening heeft geluisterd.

Heb jij Lyme? Veel Lyme-patienten gezien? Je ooit echt verdiept in deze ziekte?
Of ben je vooral ervaringsdeskundige op gebied van dazensteken. Want die voelen echt anders. Doen ook vaak zeer of jeuken heel erg. En komen heel snel opzetten. Ik heb jouw bijdragen op bokt vaker gezien. En over het geheel genomen kies jij een tegengestelde stelling en daar blijf je dan lekker op zitten. Ik zou zeggen. Moet je vooral doen. Maar doe dit a.u.b. niet waar de gezondheid van iemand in het gedrang is. Want het is hier geen zaak van 'winnen'. Het gaat hier om die gezondheid.


Had het meteen gezegd dat je op dit topic met jou eens moet zijn.... Doei!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:32

Ik snap niet dat je dit een kwestie maakt van eens of niet eens?????

WAT is nou de moeite van een extra kuurtje.. Wat kan jou dat schelen? Als hier iemand mee geholpen is...
Ik snap niet zo goed dat jij zo laconiek bent eigenlijk, wat bereik je daarmee?

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:35

Haha! slimmerik jij bent altijd tegendraads Clown

ik ben je weleens vaker tegen gekomen,en je hebt altijd een heel andere mening dan de rest
is niets mis mee hoor Knipoog maar met de gezondheid van een jong meisje moet je niet te laks te zijn.

daarom geef ik de Lyme patienten groot gelijk,laat maar het tegendeel bewijzen Ja
bewijs maar dat het GEEN Lyme is.

ik snap eigenlijk niet waarom jij hier zo makkelijk over denkt?
wees blij dat er zat mensen zijn die om een ander bezorgt kunnen zijn en die graag willen helpen Sigaar

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:39

Ik reageer vaak op topics waar dingen beweerd worden waar ik het niet mee eens ben... Ben niet zo'n meezuchter en meehijger... Daar zijn er doorgaans genoeg van.

Ga hier verder ook niet meer reageren op jullie aanvallen richting mij... Wenst Natascha veel sterkte met haar verdere medische circuit.

nienke07

Berichten: 1156
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Wormer

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:18

..Na het topic (vluchtig) doorgelezen te hebben, kan ik niet anders doen dan met mijn oren klapperen.. Boos! Boos!

Mijn collega kwam anderhalve week geleden op het werk met een rode plek, waarvan hij dacht dat het wel eens een tekenbeet geweest zou kunnen zijn... Huisarts gebeld, langgeweest en op aanraden van huisarts METEEN met AB gestart! Oók nog even bloedonderzoek gedaan.. uitslag na een paar dagen bleek idd lyme te zijn!! Collega blij met huisarts die doortastend te werk ging.. hij slikte op het moment van uitslag al 3 dagen ab!!!
WAT IS ER MIS MET DE HUISARTS VAN TS???
Ab wordt soms voorgeschreven bij 'doorgeschoten' verkoudheid.. zo'n paarden middel is het nou óók weer niet... maar in het geval van TS wèl van LEVENSBELANG!!!!!
T.S. .. ik zou zeggen: Als de sodemieter een andere arts raadplegen.. foto's mee..!!! Als je NU ab gaat slikken heb je niets om je zorgen over te maken.... doe je het niet... dan is de kans groot dat de gevolgen niet te overzien zijn!!!STERKTE!!!

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:16

Ik zou idd ook naar een andere HA gaan hoor! Dan maar een keer teveel ab slikken dan te weinig!

Ik heb hier ook een kennis die Lyme heeft, maar haar HA was ook te laks en zei ook dat het niks was. En nu zit ze er maar mooi mee!! Ik bedoel maar...

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:22

die huisartsen....(er zijn ook echt hele fijne hoor)
,volgens de mijne moest ik maar met mijn hernia leven.....(kon nietmeer lopen,maar goed) de neuroloog(die ik na een harde vuist op tafeltoch sprak) wilde me zsm operen vanwege de risico's.....dus....niet tevreden,trek je mond open en regel wat je wilt! je hebt recht op goede zorg

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:17

Ik snap best dat doemaarwat twijfelt: op internet heel nare verhalen maar 2 dokters die anders beweren... Ik persoonlijk zou toch gaan voor het kuurtje, men schrijft nog wel vaker AB voor, zal niet op die ene keer komen.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:21

Owkee, ik kom hier ff tussendoor banjeren Knipoog Heb het meeste wel gelezen, maar niet alles, dus als ik iets dubbel zeg, sorry!!

Ik denk dat een bloedtest inderdaad een kleine moeite is... Soms wordt er echter aangeraden er maar flink tegenin te gaan met antibiotica... Bedenk echter wel hoe gevaarlijk (te veel) antibiotica is!

Een kennisje van me kwakkelt al jaaaaren met haar gezondheid. Ooit werd ze van ME verdacht, maar dit is niet te bewijzen. Doordat ze vele klachten had (vaak moe, ziek, slap etc etc). Ze had met enige regelmaat antibiotica nodig, voor verschillende infecties etc. Hierdoor had ze al slechte tanden en botten. een paar jaar terug bedacht een arts opeens dat het dan wel lyme zou zijn (toen werd net voor het eerst wat meer bekend over deze ziekte) Hij besloot antibiotica kuren te geven, hele zware, waardoor haar hele systeem platgegooid werd. telkens 14 dagen, dan 7 dagen rust, en dan weer 14 dagen slikken. Dit moest ze blijven doen tot het beter met haar ging... Na 3 van die kuren was ze eigenlijk alleen nog maar beroerder, ze kon haar bed helemaal niet meer uit, alles deed pijn, ze was echt ontzettend beroerd! De arts zei echter dat ze moest doorzetten, het betekende volgens hem dat de antibiotice zijn werk deed.. Nog 2 kuren erachteraan.. Toen belandde ze in het ziekenhuis, ze was in een soort "coma" geraakt. Vaag bij bewustzijn, maar nog maar heel weinig. Nu heeft ze nog maar een klein beetje nierfunctie, waardoor ze 2 keer in de week aan de dialyse ligt, haar lever doet het bijna niet meer en ze heeft vrijwel geen afweersysteem meer, waardoor ze nog vaker ziek is. Antibiotica mag ze echter niet meer hebben, dat is te gevaarlijk...

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:30

Slimmerik: wat wil je met die foto's? lees je het topic niet? Heb je die foto's op de sites niet gezien?
Speciaal voor jou, dat jij het ook begrijpt:
Àls je geïnfecteerd bent met Lyme, door een tekenbeet, dan kàn je: een vlek, een witte kring in rode vlek, een rode kring, een zwarte kring, Of helemaal niets (!!!!) hebben.
Je kàn een paar week later een griepje krijgen, hoofdpijn, gewrichtspijn, of niet.
Al deze symptomen hebben met het beginstadium van Lyme te maken. Òf je bent geïnfecteerd en je krijgt geen van de beginsymptomen.
En sommige mensen weten helemaal niet dat ze een teek gehad hebben. En zie maar dat je hoofdpijn of een griepje met een teek van een paar weken geleden in verband brengt.

Nu heeft dmw een vlek die bij alle ervaringsdeskundigen op dit topic de alarmbellen doet rinkelen.
niet bij de doktoren, maar we hebben allemaal ervaring met de lakse houding van de Nederlandse doktoren ivm Lyme.
En je hoeft mij niet wijs te maken dat een Dokter altijd te vertrouwen is. Ik ben twee keer bij mijn eigen dokter geweest met gebroken vingers en hij bleef maar volhouden dat het alleen maar een kneuzing is. En nu ga ik later arthrose krijgen in mijn rechterhand, en daar ben ik als kunstenaar niet blij mee.

Alle mensen met Lyme die hier reageren zouden dolgraag de knop terugdraaien en de kans krijgen een kuur te doen en te ontsnappen aan het leiden waar ze nu mee zitten.
Aangezien jij in deze materie duidelijk geen ervaring hebt, begrijp ik niet waarom je een meisje dat het duidelijk moeilijk heeft voor zichzelf op te komen, als ze tegenover een ongeïnteresseerde gezondheidszorger staat, nog probeert wijs te maken dat er niets aan de hand is.

Doemaarwat, ik hoop dat je nu wat doet, en deze linken en informatie gebruikt en rustig en doortastend te werk gaat. Meestal valt het dan toch weer mee, en krijg je (grommend) tòch de anti-biotica. Is bij mijn moeder ook gelukt. die had zich dus ook laten overtuigen door de arts dat het niets was. (klassieke Lyme-vlek)

En ja, aan de mensen die het vroegen: als je positief uit een bloedtest komt, is het al te laat voor volledige genezing.
Daarom moet je bedekt het bos ingaan, en jezelf 's avonds uitgebreid checken. Als je de teek binnen 24 uur eruit hebt, dan ben je nog niet geïnfecteerd. Als je de teek met alcohol of zo bedekt, kotst hij zijn maaginhoud in je bloed, en kan je wel geïnfecteerd raken, dus alleen maar trekken met tekentang, of zo'n lusjes-ding: die zijn ook erg goed.
Als de teek erg dik is ben je dus wel laat en moet je jezelf en de plek goed in de gaten houden.

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 17:02

Jeetje dit topic gaat echt snel haha . ik waardeer het echt dat jullie zoveel informatie geven hoor! vrijdag moet ik naar een andere arts! dus kijken wat die zegt ikhou jullie op de hoogte

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:02

Ik ben benieuwd!

Riss

Berichten: 3266
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:36

Succes bij de arts!
En je zou bijvoorbeeld ook al wat kunnen vragen wat je nou moet doen als je opeens ziet dat je een teek hebt, en zo snel niet naar de dokter kunt. Lachen

nienke07

Berichten: 1156
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Wormer

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:49

Aafke_ schreef:
*knip
Daarom moet je bedekt het bos ingaan, en jezelf 's avonds uitgebreid checken. Als je de teek binnen 24 uur eruit hebt, dan ben je nog niet geïnfecteerd. Als je de teek met alcohol of zo bedekt, kotst hij zijn maaginhoud in je bloed, en kan je wel geïnfecteerd raken, dus alleen maar trekken met tekentang, of zo'n lusjes-ding: die zijn ook erg goed.
Als de teek erg dik is ben je dus wel laat en moet je jezelf en de plek goed in de gaten houden.

Dit is dus NIET waar!!!
Mijn collega had 's ochtends nog gechecked.. geen teek.. en 's avonds dus wel... GEEN 24 uur.. WEL lyme!!!
ALS je een kring/rare rode plek ontdekt na een tekenbeet.. ALTIJD AB!!

Enne Laura.. lief dat je bezorgd bent over AB.. maar wat jij schetst is een HEEL ander verhaal dan het kuurtje waar het hier bij TS over gaat...

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:05

Aafke_ schreef:
En ja, aan de mensen die het vroegen: als je positief uit een bloedtest komt, is het al te laat voor volledige genezing.
Daarom moet je bedekt het bos ingaan, en jezelf 's avonds uitgebreid checken. Als je de teek binnen 24 uur eruit hebt, dan ben je nog niet geïnfecteerd. .


Ik ken er genoeg (zeker 5 personen) die wel degelijk besmet geweest zijn en volledig hersteld zijn.... De infectie kan natuurlijk al bij het eerste contact met de teek komen.
Zo zie je maar weer dat jij ook niet "deskundig" bent. Bovendien heeft Natascha géén teek gezien. En dan ga je er toch van uit dat het een een gewone insectenbeet is.

Ikzelf ben de laatste jaren toch zeker een keer of 10 een tekenbeet gehad. Idd door mezelf goed te controleren.

Maar ben blij dat ze zich nu laat testen. Hoop dat ze ons ook de uitslag wil geven. En Natascha (TS) je zus was toch meegeweest om je arts erop te wijzen om het te laten onderzoeken? Wat zei zij erop dan?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:45

Eh ik heb ook geen teek gezien. Had wel Lyme. 50% heeft geen teek gezien en wel Lyme. Dat komt omdat ook de nimfen (mini stadium teek) besmet kunnen zijn.. en die twee mm zie je niet.. kan zich wel op je hoofdhuid volzuigen.

De kuur waar jij het over hebt Laura is ook gestoord. Ik wordt iedere maand gecheckt op bloed en leverfuncties.. Anders moet ik direct stoppen met de antibiotica die ik nu krijg. Die huisarts is ook niet goed wijs bezig geweest helaas. Reden te meer om artsen niet zomaar te geloven.

Overigens kun je in de eerste perioden Lyme wel degelijk herstellen. Maar dan zit je al wel aan een maand antibiotica i.p.v. een week. En helaas blijkt voor een grote groep die maand niet genoeg. De klachten die dan overblijven zijn jaren afgedaan als restklachten. Pas de laatste twee jaar komt meer aandacht voor deze groep patienten. Die dus na jaren en antibiotica behandeling die afdoende had moeten zijn, nog steeds besmet zijn. En nu eindelijk behandeld worden als ze geluk hebben. Voor anderen zit er niets anders op dan op eigen kosten behandeling in Duitsland te gaan halen. Omdat Nederland enorm achter loopt in de behandeling van alle stadia van Lyme.

Doemaarwat: naar welke arts ga je vrijdag??
Neem je de foto van je plek mee?

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:11

Jup ik neem de foto mee !! ik ga gewoon naar de arts hier in de buurt!

Junip

Berichten: 5507
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: NL

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:34

Succes meis!

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:35

nienke07 schreef:
Aafke_ schreef:
Enne Laura.. lief dat je bezorgd bent over AB.. maar wat jij schetst is een HEEL ander verhaal dan het kuurtje waar het hier bij TS over gaat...


Dat hoeft dus niet perse het geval te zijn...Er zijn ook artsen die juist vol in de aanval gaan als ze denken dat het lyme is, en ik waarschuw dus dat je je ook niet zomaar vol moet laten pompen met antibiotica.. Tuurlijk, 1 kuurtje kan niet zoveel kwaad, maar hou dus ook in de gaten dat de arts niet, ehhh hoe zal ik het noemen, overenthousiast wordt...