gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 12:59

Ik was vorig jaar 20 kilo afgevallen, voelde me super fit. Reed bijna elke dag paard. Fitneste bijna elke dag (half uur fietsen en half uur crosstrainer gewoon thuis)
Ik werkte op een manege, gaf les en deed buiten ritten begeleiden. Al met al een hoop beweging dus. Soms 6/7 uur te paard op 1 dag. Heel de dag door de bak lopen (van 8 tot meestal 6)

Ik heb vorig jaar mijn paard verkocht omdat ik hier te weinig tijd voor zou krijgen. Toen heb ik nog een tijdje een handelspaardje gereden.

November vorig jaar ben ik geopereerd aan mijn ogen en mocht toen niet rijden of ik stof komen. sinds 1 januari heb ik een eigen zaak en ben dus in november gestopt met mijn werk op de manege en met paardrijden.

Ik miste toen ineens een hele hoop beweging en kwam weer aan.

Doordat ik de eerste 3 maanden gem 68 uur in de week gewerkt heb (zo lang is ons bedrijf geopent in de week) had ik geen puf meer om te sporten.

Ik beweeg hier wel maar voor mijn gevoel te weinig.

Hierna is het iets afgezakt naar gem 50 uur in de week werken en soms 60 uur in de week. Elke week is het minimaal 50 uur in elk geval.

Dit knaagt behoorlijk aan me. Ik ben overvemoeid en ook weer een stuk aangekomen.

Nu wil ik graag sporten in mijn vrije uren (werk 12 uur per dag dus word dan een keer of 3 in de week (zaterdag avond en zondag mee geteld)

maar voor mijn gevoel ben ik daar eigenlijk te moe voor. Als ik vrij ben doe ik zo min mogelijk om echt uit te rusten.
Nog een reden van mijn vermoeidheid zijn mijn hormonen. De reden hiervan ga ik niet te veel over uitweiden maar mijn hormonen waren behoorlijk van slag en nu nog steeds een beetje.

Aan de andere kant wil ik graag sporten omdat ik weer wil afvallen. En vraag me af of ik dan niet iets fitter word.

Hoe kom ik van mijn over vermoeid heid af? Uitrusten of sporten?

Vanaf 30 juli tot 15 sept heb ik vakantie rooster omdat mensen dan minder onder de zonnebank gaan en kan ik elke dag sporten omdat ik dan de helft minder uren maak per dag. daarna ga ik weer naar de 50 uur per week


Wie geeft mij de goede tips Haha!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:12

Ik denk dat je eerst achter de oorzaak van je vermoeidheid moet komen. Daarnaast moet je je afvragen of je geestelijk of lichamelijk moe bent. Vraag je ook af wanneer je lichaam op zijn best is.

Bij mij is dat bij regelmaat. En dan heb ik het vooral over mijn slaappatroon. Als ik om 22.30 uur op bed ga en sta om 6.30 op en slaap goed. Dan heb ik tomeloze energie. Gaat dat mis, dan wordt ik moe en kan ik niet meer zoveel hebben. Sporten is dan geen optie, mijn ritme oppakken is dan de beste optie. Ieder lichaam en geest werkt anders. Probeer voor je zelf uit te vogelen wat het beste werkt. Iemand die lui aangelegt krijgt energie van sporten. Iemand die gewoon echt rust in zijn lijf nodig heeft moet een stapje terug doen. Geestelijke vermoeidheid is ook vaak gebaad bij actie.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 14:53

hebben je tussendoor niet een uurtje dat je er even tussenuit kunt piepen voor een wandeling of fietsen op je werk oid?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 14:56

nope ik heb niet eens pauze Ik werk van half 10 tot half 10 elke dag en ga om kwart voor 9 thuis weg en kom om 10 uur weer thuis

Ik zit best veel achter de bali op mijn werk maar aan de andere kant loop ik ook vrij veel omdat ik steeds de zonnebanken schoon moet maken en die zijn een etage hoger dus moet steeds trap lopen.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:52

Volgens mij is dit wachten op een burn-out oid. Waarschijnlijk kun je het nu nog niet betalen, maar als het enigszins kan, probeer dan een extra werknemer aan te nemen. Bijvoorbeeld een scholier voor na schooltijd oid, die zijn niet zo duur. Als dit echt niet gaat, zou ik ook gewoon proberen om zoveel mogelijk regelmaat te houden. Heel veel succes!

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:55

dit klinkt heel ongezond....


waarom werk je zoveel???

leef je om te werken, of werk je om te leven?

als je zo door gaat...kan je wel een burn out krijgen.


volgens mij schreeuwt je lichaam om hulp....dat je het rustiger aan moet gaan doen....

is dit je eigen bedrijf of werk je in loondienst?

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:58

ik denk dat je het zelf ook wel weet: je bent zo moe omdat je jezelf aan het uitputten bent. je werkt veel te veel!
als je zo doorgaat, dender je af op een dikke burn out.
mijn tip: minder werken, pauzes nemen (heel belangrijk!), en in de vrije tijd dingen doen die je ontspannen (dat kan wandelen zijn, of iets lezen, of noem maar op).
sterkte!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 17:07

Ik heb sinds 1 januari samen met mijn moeder een eigen bedrijf. Een zonnestudio. Ook werk ik als nagelstyliste en zet ik hairextensions (maar dit doe ik maar 1 dag in de week meer spreek ik niet af)

Deze zonnestudio is elke dag geopent van 10.00 tot 21.00 (tot mei was het tot 22.00 uur maar dit hebben we al een uur vervroegd) En op zaterdag van 10.00 tot 18.00.

Ik heb meestal zoiezo 1 dag in de week vrij. En soms ook 2 dagen (ligt beetje aan hoe druk het is) en heel soms geen 1 maar dat gebeurt niet heel vaak.

Mijn moeder is al 53 en voor haar zijn 2 dagen werken al behoorlijk zwaar. Ik kan dus niet van haar verwachten dat ze meer gaat werken. We hebben wel iemand in dienst maar die heeft net een kind gehad en kan niet meer als 3 uur per dag werken. Ze kan binnen kort wel weer meer werken. Iemand opleiden heeft geen zin want tegen de tijd dat ons vaste meisje weer kan beginnen zou de nieuwe pas alleen kunnen staan.

En door de opstart kosten hebben we nu ook nog niet echt veel geld om personeel te hebben.

Ik doe verder expres al heel rustig aan. Ben al een paar weken niet meer wezen stappen en als ik vrij ben neem ik ook echt vrij dan doe ik ook helemaal niks Clown

Maar ik zat te denken misschien word mijn lichaam er iets sterker van als ik wat ga sporten. Mijn overgewicht dat ik nu weer terug gekregen heb maakt het er niet makkelijker op. En als ik 20 kilo lichter zou zijn zou heel de dag trap lopen een stuk makkelijker zijn.

Maar aan de andere kant heb ik eigenlijk weinig zin/puf om nog te gaan sporten als ik vrij ben.

Misschien moet ik heel langzaam beginnen met 10 min ofzo om beetje conditie te krijgen.

Ik ben wel gestopt met roken sinds ruim 2 maanden en ook dat valt me zwaar moet ik zeggen maar is wel gezonder. Drinken doe ik ook niet.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 17:08

dierfysio schreef:
ik denk dat je het zelf ook wel weet: je bent zo moe omdat je jezelf aan het uitputten bent. je werkt veel te veel!
als je zo doorgaat, dender je af op een dikke burn out.
mijn tip: minder werken, pauzes nemen (heel belangrijk!), en in de vrije tijd dingen doen die je ontspannen (dat kan wandelen zijn, of iets lezen, of noem maar op).
sterkte!



Pauzes nemen kan dus niet omdat we de hele dag open zijn en de hele dag mensen binnen komen wandelen. Ik kan dus niet even een ommetje maken ofzo ik moet heel de dag op de zaak blijven

De zaak is voor ons ruim 40 km rijden dus elkaar afwisselen is ook waardeloos. Zeker omdat we dan in de spits staan halve wege de dag en dan duurt het anderhalf uur voor je thuis bent kun je dus net zo goed de avond nog afmaken met werken Clown

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:09

Ik vind het onzin om te zeggen dat iemand teveel werkt. Natuurlijk werkt Breitling veel maar op het moment dat werken positieve energie oplevert kan je misschien nog wel veel meer uren werken.

Misschien word je juist wel moe van het feit dat je op je werk niet actief bent maar veel moet zitten en 'slenteren'. Misschien moet je af en toe even de buitenlucht opzoeken op je werk. Is het een idee om in een verloren hoekje een hometrainer neer te zetten?

Uiteraard moet je wel goed naar je lichaam luisteren op probeer de juiste balans te vinden. Zet je hele leefpatroon eens op papier, misschien wordt er dan iets duidelijk. Bedenk eens waarom je eerder zoveel meer kon werken zonder dat je er moe van werd.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 17:15

nou ik heb nog nooit zoveel gewerkt als ik vanaf 1 januari doe. Ik heb behoorlijk lang partime gewerkt ivm mijn paard en school. Ik heb in totaal mischien een jaar fulltime gewerkt voor ik hier begon. (en niet eens achter elkaar) Dus van weinig doen naar veel werken was al een behoorlijke overgang.

Ik heb wel het gevoel dat ik uitrust als ik niks doe op mijn vrije dag. Mijn moeder heeft laatst door omstandigheden van mij (ook met die hormonen te maken) dat ik ziek was 4 dagen gewerkt en toen was ik behoorlijk uit gerust.

Maar ik dacht dus ook misschien moet ik een beetje gaan sporten in mijn vrije tijd. Maar ben zo bang dat ik dan nog moeier word.

Doordat ik pas om 10 uur thuis kom kan ik ook altijd moeilijk in slaap komen savonds is het altijd heel druk hier en dan ga ik eigenlijk over mn slaap heen en ben ik klaar wakker als ik thuis kom meestal slaap ik pas rond half 12 12 uur en ga er om 8 uur uit. eigenlijk zou ik eerder moeten slapen maar weet niet hoe. En dan hou ik helemaal geen dag meer over.

Ik denk wel dat dit de laatste maand word dat het zo veel uren zijn. Dan komt er anderhalve maandvakantie rooster en ik denk dat dat meisje die hier werk dan bijv 2 halve dagen gaat werken ofzo scheelt mij al weer een hele dag.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:20

hmm, je klinkt niet echt gedeprimeerd, eerder optimistisch. Dus ik denk niet dat je al echt dicht bij de burn out zit, als je dat zo kan beredeneren.

Ik zou wel gaan sporten... Maar niet in 1x je lichaam in ene die klap geven, dat lijkt me nu dan weer niet zo goed. Als ik jou was zou ik proberen te plannen dat je voordat je gaat slapen nog een half uurtje gaat wandelen buiten ofzo, heb je meteen je hoofd leeg gemaakt, kun je ook weer lekkerder slapen. Je kan het op z'n minst een weekje proberen, als je er meer energie van krijgt, mee door gaan, werkt het niet, stop je ermee en weet je dat ook meteen...

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:23

Normaal gesproken helpt sporten wel om extra energie te krijgen. Dus je zou het kunnen proberen.

Maar het probleem dat jij zo oververmoeid bent komt omdat je zoveel uren werkt. Je schrijft dat je daarnaast helemaal niets doet maar elk mens heeft ontspanning nodig. Dat bereik je het best door tijd voor je zelf vrij te maken en dan iets te gaan doen wat je heel leuk vind.

Dat kan een uurtje paardrijden zijn op de manege of een andere sport maar dat kan ook een boek lezen of iets anders zijn wat je graag doet. Dan heb je tenminste iets om naar uit te kijken op het moment dat het werk je zwaar valt.

Kan je moeder echt niet meer werken? Je schrijft dat ze al 53 is en dus maar 2 dagen per week kan werken omdat dit al zwaar genoeg voor haar is. Ik weet niet of je moeder lichamelijke of geestelijke klachten heeft maar er zijn genoeg vrouwen van 53 die full time werken dus als je moeder niets mankeert vind ik dat ze best meer kan werken.

Zeker omdat jij druk bezig bent om op een burn out af te stevenen door zo veel te werken als je nu doet.

Want wat als je dadelijk echt in stort en echt niet meer kan. Dan zal ook iemand full time de zaak over moeten nemen want ik neem niet aan dat het je bedoeling is om de zaak dan maar weer te verkopen. Je zal dus keuzes moeten maken.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 17:27

gedeprimeerd ben ik ook niet. Ik heb soms wel dat ik in janken kan uitbarsten als iets niet helemaal lekker loopt maar dat komt door meer redenen (mede door mijn schoonouders waar het niet goed mee klikt en ook weer dat gene wat met die hormonen te maken heeft dus dat is meer geestelijk) wat me werk betreft is het niet echt geestelijk zwaar. Soms reacties van klanten die de nieuwe regels bijv niet accepteren is wel moeilijk. Maar echt gedeprimeerd ben ik denk ik niet.

Nu ik weer wat beter op de been ben wil ik ook weer vaker een dagje weg. Ik ga binne kort dagje naar artis met hem. (we gaan vaker lekker naar de dierentuin lekker wandelen enzo)
En dat zijn van die dagen die me echt goed doen.

Maarja als je lichaam even nergens zin in heeft heb je dat zelf ook niet. Dus me lichaam moet eerst weer even er boven op komen denk ik.

Dat lopen zal ik eens gaan proberen, wat ik alleen jammer vind is ik kom pas om 10 uur thuis dat betekend dat ik dan pas om half 11 in bed leg en dan gelijk moet gaan slapen. Savonds even met wat drinken achter de tv is ook altijd wel even lekker Haha!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 17:32

lindsey mijn moeder heeft thuis ook nog een hele baan. We hebben een behoorlijk huis wat schoon gehouden moet worden. Ze wast en strijkt ook mijn kleren ze doet boodschappen etc.
Ze heeft ook slechte (zeg gerust verrotte) knieeen waardoor veel traplopen erg vermoeiend is voor haar en na te lang zelfs pijnlijk. Ook heeft ze na het tillen van een kast hier met de verbouwing 2 pezen of spieren weet niet preccies in haar arm gescheurt waar ze ook een hoop last van heeft.

Al met al doet mijn moeder dus een hele hoop voor wat ze kan doen en dat vind ik heel erg knap van haar. En wil niet dat ze meer werkt want dat gaat ze er zelf kapot aan.

Ik denk niet dat ik een burn out zal krijgen zoveel zorgen etc heb ik verder niet.

De planning is zelfs dat ik ga samen wonen met mn vriendje Haha!

Ik vroeg me alleen af of ik wat fitter zal worden als ik ga sporten en dan met name door gewichts verlies, heb het idee dat ik dan wat makkelijker beweeg en minder vermoeid word

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 17:34

Ik werk trouwens nu al 7 maanden zo en moet nu nog 2 weken dan heb ik vakantie rooster dus nog even 2 weekjes volhouden Lachen

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:46

Citaat:
Nu wil ik graag sporten in mijn vrije uren (werk 12 uur per dag dus word dan een keer of 3 in de week (zaterdag avond en zondag mee geteld)

maar voor mijn gevoel ben ik daar eigenlijk te moe voor.


Niet zo gek dat je met zoveel werk doodmoe bent!!!

Je zegt zelf al dat je voor je gevoel al veel te moe bent om nog te gaan sporten naast je werk, dan heb je je eigen antwoord toch al gegeven??
Luister naar je lichaam....

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:47

Ik kreeg de indruk (je schreef dat je 7 uur per dag op paard zat) dat je eerder veel uren op een manege werkte.

Je zou sporten allicht kunnen proberen toch? Je merkt snel genoeg of het wel of niet werkt.

Ik snap dat je na 22.00 uur ook nog tijd voor jezelf wilt maar als je daardoor pas om 24.00 uur op bed gaat heb je aan die vrijetijd ook niet veel (want dan ben je alleen maar moe).

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 17:52

ja maar dat was partime op de manege. enkele weken in het jaar full time maar dat was als mijn collega op vakantie ging of bijv met ponykamp.

Ik kan mijn moeheid niet onderscheiden in moe van werken of moe omdat ik te weinig conditie heb (misschien combi van beide) Ook voelde ik me fanatieker toen ik die 20 kilo lichter was maarja toen werke ik maar partime en deed ik dus veel minder.

Misschien moet ik het maar gewoon eens proberen. Rustig aan beginnen met 10 min rustig aan sporten ofzo zodat ik niet te veel spierpijn krijg en misschien weer wat fitter word.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:54

Ik denk een goed begin.

Misschien klink ik nu even als je moeder hoor.. maar eet je wel gezond?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 18:14

hm eerlijk gezegt niet. Ik eet heel veel fruit slik zolang ik er aan denk vitamine pillen met meer energie en staal tabletten om geen bloedarmoede te krijgen (ivm veel bloedverlies) Ik heb alleen een magnetron hier zonder oven. Meestal eet ik dus brood/soep/fruit/minder suiker ontbijtkoek en ckrackers.
Groenten krijg ik niet weg vandaar dat ik veel fruit eet. Ik eet 1 of 2 keer in de week vlees (op zaterdag en zondag) omdat ik dat moest eten van de dietiste. Ik probeer wel met regelmaat te eten. Dus vaste tijden. Ik drink behoorlijk veel en drink ook aan speciale sap dat mijn lichaam van binnen reinigd.

Sinds een tijd ontbijt ik ook wat dus al een beter begin van de dag is. Ik merk wel gelijk dat als het echt super druk is en ik te weinig eet ik gelijk slapper ben en dan eet ik tussen door als ik tijdheb toch even wat.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 18:16

Ik moet trouwens ook zeggen dat mijn werk op de manege lichamelijk een stuk zwaarder was. Maar dat was partime. Dan was ik echt kapot altijd als ik thuis kwam. (werkte ook heel veel met kinderen en kleine kinderen)
Dit is wel minder zwaar maar denk door de lange dagen toch vermoeiend

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:41

rij je nu nog wel paard?

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:45

Wat je nu doet is dus eigenlijk teveel voor je. Je werkt 12 uur per dag, en bijna 60 uur in de week zeg je, dit is dus hartstikke veel. Ik heb voor 2/3 maand geleden ook veelste veel gedaan, ik nam weinig rust voor mezelf (overdag heb ik het dan over) lag er 's avonds redelijk vroeg in en er weer vroeg uit 's ochtends maar op een gegeven moment werd het me teveel en ben ik dus rustiger aan gaan doen. Dit heeft geholpen, want nu ben ik ook niet meer moe.
Ik zou je sowieso afraden om te gaan sporten, ik zou je áanraden om minder te gaan werken en wat meer rust te nemen, en als dat beter gaat, dan evt. gaan sporten, je kunt ook elke avond een uurtje gaan (hard)lopen bijvoorbeeld.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 19:37

minder werken is geen optie ik kan vanaf 30 juli minder werken omdat ik dan pas om 16.00 open ipv 10.00 en op zaterdag al om 13.00 weer dicht. Deze 2 weken moet ik dus zoiezo nog even door werken. hardlopen is zoiezo te zwaar daar heb ik geen conditie voor en met mijn gewicht is dat niet goed voor mijn knieen. Op de crosstrainer en hometrainer bevalt mij beter Lachen

ik denk dat ik het gewoon ga proberen heel rustig aan kijken of ik verschil merk