gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 19:45

ik rij trouwens geen paard meer. Heb dit jaar een paar keer op een manege gereden maar na 12 jaar eigen paarden voor de sport te hebben gereden heb ik er geen voldoening aan door op een manege paard te rijden. Dus op die manier rijden is voor mij geen ontspanning meer helaas

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:46

Nouja... probeer het dan iig over 2 weken rustiger aan te doen! Ja.
Wandelen kan ook, ga bijvoorbeeld een paar avonden een uurtje (bijvoorbeeld) NAAST je paard wandelen. Lachen

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 23:11

ik heb geen paard meer. Mijn paard heb ik vorig jaar al verkocht. Savonds is geen optie ik krijg alleen smorgens en begin middag vrij. Maar ik kan natuurlijk wel ipv uitslapen tot 12 eind van de ochtend een uurtje gaan lopen ook gelijk goed voor vet verbranding Haha! ben benieuwd of ik veel meer energie krijg als ik straks minder werk

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:12

Hmm, Ik heb dus precies het tegenovergesteld. Ik was ook ALTIJD moe, had overgewicht etc etc.

Ik ging naar school 2 dagen in de week, werkte 2 dagen in de week en liep stage 2 dagen in de week. Had daarnaast ook een eigen huis. Nou ik was werkelijk elke dag doodop. Daarbija had ik heel veel stress doordat mn relatie niet goed ging met mn vriend waarmee ik dus samenwoonde. En daar ook nog eens bovenop at ik ONTZETTEND slecht!

Ik heb het uitgemaakt, ben verhuisd naar Amerika en heb nu een fulltime baan op een stal en net wat je zegt, ik voel met fit, ben al een stuk afgevallen en alles is net weer wat strakker (o.a mn lovehandles Knipoog ) Ik eet nu veel MINDER dan voorheen (maar voel me altijd goed bij hoor, heb gewoon minder honger) en het meest wat ik eet is gezond. Vezels en koolhydraten, daar kun je lekker lang mee, over de dag.

Tja advies heb ik dus niet voor maar misschien past dit werk nu eenmaal niet echt goed bij je. Ik snap dat het een eigen bedrijf is maar als IK jou was dan ging ik er serious over nadenken hoe en wat want ZO zou ik niet verder willen, of KUNNEN.

Maar sporten is altijd goed, ook voor je uithoudingsvermogen, misschien 1 middagje in de week ofzo om mee te beginnen. Tja en verder gezond eten, 'slecht' eten kan ook heel veel energie uit je zuigen en je 'leeg' laten voelen.

Succes meid!

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:30

ook ik maak veel arbeidsintensieve uren en weet dat je een eigen toko niet zomaar opzij zet. Ontspanning heb je gewoon nodig. Wat ook wonderen doet is een kort middagdutje al is t maar 10 minuten. Verder denk ik dat de hoofdzaak van je vermoeidheid te zoeken is in je overgewicht. Ik vind dat je behoorlijk ongezond eet. Vitaminepillen, staalpillen, sapjes voor reiniging, allemaal onzin. Begin met een goed ontbijt (brood met vleeswaren dus geen drinkontbijt of wat dan ook), en zorg voor een goeie verse warme maaltijd. Ik kan er wat betreft je hormoonprobleem natuurlijk naast zitten, sorry dan. Maar normaliter draait elke Nederlander hier goed op hoor. Je mag me best pm-en.

Overigens sport ik weinig maar loop en til veel op m'n werk. Af en toe rij ik paard puur voor de ontspanning dus. Maar als ik een lange zware dag heb gehad, verkies ik toch de bank boven m'n paard.

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:39

Ben je al bij de HA geweest?? Misschien even bloed laten prikken...

Roihi

Berichten: 2904
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:44

probeer anders eens al de rustige (heel rustige) uren in je werkdag neer te schrijven...
als je een bepaalde trend ziet kan je misschien de zaak op die hele kalme momenten even sluiten zodat je iets voor jezelf kan doen (zoals een ommetje maken of iets anders ontspannend)

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 00:15

dat is het probleem dat is er nooit iedere dag is het op een heel andere tijd druk. mensen weten dat ze de hele dag kunnen komen en doen dat ook. Ik moet dus altijd op de zaak zijn.
Maarja dat is iets wat ik niet kan veranderen (ja met mijn vakantie rooster dan) ik wil meer iets veranderen aan wat ik wel kan doen zoals bijv sporten.

Echt extreem overgewicht heb ik niet ik ben ook niet 1 van de kleinste, 1.83 maar weet gewoon dat toen ik lichter was ik me prettiger voelde en voor me gevoel meer energie.

Die hormonen kwestie heeft ook te maken met mn gewichtstoename en nu ook nog even met mijn lichamelijke klachten. Loop dus al bij de dokter en dat is gewoon even iets wat moet herstellen Lachen En daar slik ik ook al pillen voor. (oa tegen lage bloeddruk en bloedarmoede)

mijn broer van 27 heeft een paar maanden geleden 2 x een hartinfarct gehad hij is direct gestopt met roken en bleek ineens astma te hebben. Nu ben ik sinds ruim 2 maanden ook gestopt en dat is toch ook wel verdomt moeilijk Bloos

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 08:32

Ik heb in meerdere topics van je gelezen dat je 50-60 uur veel vind om te werken. Ik werk dat ook makkelijk, vaak in 6 dagen en dat voor een baas. Kom uit een ondernemersfamilie waarin minimaal 80 uur in een zaak gestoken werd.

Als je het niet leuk vind of niet trekt kap er dan mee, dit is zoals dat wereldje werkt. Overigens ga ik naast mijn 50-60 urige werkweek ook 6 dagen per week naar mijn paard en zorg ik goed voor mezelf en het huishouden. Ik doe dit nu zo'n 3 jaar en het eerste jaar was vrij zwaar daarna wen je eraan.
Daarnaast zijn jij en ik niet de enige, ik heb alleen al minimaal 20 collega's met zo'n leven.

In een ander topic van je las ik ook dat je soms niet echt aardig kan blijven naar klanten toe als je al een lange week gemaakt heb, dat kun je gewoon echt niet maken! Als de zonnestudio is wat je wilt zul je er gewoon keihard voor moeten gaan, uiteindelijk zit er aan hard werken ook een goede beloning...

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:24

Je werkt te lange dagen in een stuk door zonder pauze...
Volgens de Arbo mag dit niet eens, je maakt je zelf kapot als je dit blijft doen...
(En volgens mij voel je dit zelf ook aan, door je moeheid en je onvrede over je leven op dit moment...)

Ik zou als eerste een pauze inbouwen binnen je werk, anders houd je dit echt niet vol.
Een uur pauze tussen de middag, of nog beter 2 of 3x 20 min of een half uur.
Wees streng voor jezelf en neem die pauze ook, liefst op vaste tijden!

In dit half uur moet je gewoon naar buiten gaan voor wat beweging in de frisse lucht, kleine wandeling, rondje fietsen...
Zo krijg je frisse lucht binnen en je hebt je lichaamsbeweging...

Verder kan ik niet in jullie situatie kijken, maar ik denk het heel erg zinvol is om iets te gaan ondernemen zodat de werkdruk bij jou minder wordt.
Niemand heeft er iets aan als jij straks overspannen thuis zit...
(dus kun je geen enkel uur per dag meer iets voor het bedrijf doen... Clown )

Heel veel sterkte ermee!

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:03

Ik denk dat sporten wel een goede uitlaatklep voor je zal zijn Ja Even verstand op nul, lekker in het zweet werken en een heerlijk gevoel achteraf! Hoeft echt geen 5 keer per week, maar zoals je zelf al aangeeft, 2 a 3 keer per week zou al érg lekker zijn Lachen
Probeer het eens twee weken. Dan zie je zelf of je het vol houdt en hoe het dan 'met je gaat'. Misschien ben je dan zooo gemotiveerd, dat je alleen maar meer en meer wilt Haha!

Ga bijvoorbeeld lekker een rondje hardlopen! Gister ben ik maar 10 minuten gaan lopen, maar het voelde echt zooo goed! Genieten! Dus het hoeft geen uren te duren Lachen Is ook 'makkelijk' in te plannen.

Succes!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:20

ik denk dat je niet eens zo zeer aan sporten moet denken als wel aan iets voor de ontspanning
je bent nu aan het werk of aan de rust
maar doe je ook dingen die je leuk vind
kun je niet 2 keer in de week lekker gaan rijden ergens, een bijrijd paard desnoods,
ga iets leuks doen wat je op de zaak ook zou kunnen doen
macrameen voor mijn part...

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 10:39

Boomerang schreef:
Ik heb in meerdere topics van je gelezen dat je 50-60 uur veel vind om te werken. Ik werk dat ook makkelijk, vaak in 6 dagen en dat voor een baas. Kom uit een ondernemersfamilie waarin minimaal 80 uur in een zaak gestoken werd.

Als je het niet leuk vind of niet trekt kap er dan mee, dit is zoals dat wereldje werkt. Overigens ga ik naast mijn 50-60 urige werkweek ook 6 dagen per week naar mijn paard en zorg ik goed voor mezelf en het huishouden. Ik doe dit nu zo'n 3 jaar en het eerste jaar was vrij zwaar daarna wen je eraan.
Daarnaast zijn jij en ik niet de enige, ik heb alleen al minimaal 20 collega's met zo'n leven.

In een ander topic van je las ik ook dat je soms niet echt aardig kan blijven naar klanten toe als je al een lange week gemaakt heb, dat kun je gewoon echt niet maken! Als de zonnestudio is wat je wilt zul je er gewoon keihard voor moeten gaan, uiteindelijk zit er aan hard werken ook een goede beloning...



Nou sorry maar dit vind ik echt nergens op slaan. Ik zeg nergens dat ik het niet leuk vind. Ik heb eerder in dit topic al gezegt dat dit juist iets is wat ik graag wil
En ik heb ook niet geschreven dat ik niet aardig kan blijven naar mijn klanten toe alleen dat ik wat stiller word savonds omdat ik lange dagen maak. Ik heb alleen gezegt dat ik klanten heb die moeilijk doen en onze nieuwe regels niet waarderen. nou prima moeten hun weten en dat is wat ik soms moeilijk vind ja. Ik zou overigens niet weten waar ik de tijd vandaan halen moet om ook nog naar een paard te gaan. waarschijnlijk ga jij niet smorgens om half 9 weg en kom je savonds rond 10 uur half 11 weer terug. zoals het bij jou gaat hoeft het niet bij mij te gaan en dat kun je dus ook totaal niet vergelijken. Ik weet ook wat een onderneming is mijn vader heeft namelijk nog een bedrijf al 20 jaar en we hebben sinds een paar maanden nog een bedrijf er bij. Dus over ondernemingen hoef jij mij niks te gaan vertellen.

Citaat:
Ik doe dit nu zo'n 3 jaar en het eerste jaar was vrij zwaar daarna wen je eraan.

En ik zit nu in het eerste zware jaar. Mag ik dat dan zwaar vinden?

Ik zeg ook niet dat ik die uren niet wil werken mijn enige vraag is of ik fitter zou worden als ik in het beetje vrije tijd wat ik heb ik wat zou sporten.

Je zou iets beter moeten lezen voor je je conclusies trekt.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 10:42

Pauzes etc kan ik niet veranderen. Dit is nu eenmaal zo. Klanten weten dat we de hele dag open zijn kunnen we moeilijk voor een dichte deur zetten dan gaan ze naar een ander.

Zoals ik al zei krijg ik straks vakantie rooster en daarna zal het meisje wat bij ons werkt weer met enkele uurtjes in de week beginnen (misschien 2 avonden van 3 uur per stuk)

Mijn enige vraag op dit moment is (ook omdat ik graag weer wil afvallen) of het verstandige zou zijn en zou helpen om te gaan sporten als ik dit aantal uur werk. En nee ik vind het niet erg zo veel te werken maar zou het wel prettig vinden als ik wat fitter zou zijn

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:47

Je kan toch gewoon gaan proberen of je fitter voelt als je gaat sporten. Kijk gelijk een half jaar abonnement voor een sportschool afsluiten is niet slim waar daar zit je dan zo lang aan vast als het niet bevalt.

Maar wandelen en fietsen kan je vanuit je eigen huis op tijden dat jij wilt en je zit nergens aan vast. Voor je werk een keer naar het zwembad en schreef je ook niet dat je een crosstrainer had?

Misschien een ideetje om die in de zonnestudio te zetten?
Kun je als je even niets te doen hebt op de crosstrainer.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 10:54

Dat vind ik niet zo'n heel fris idee dan zit ik hier een potje te zweten en moet ik nog 12 uur in die zweet kleren zitten niet echt fris. maar die hebben we idd thuis staan. Vorig jaar stond ik er op een begeve moment elke dag op op en vloog ik razend snel af ook door een betere voeding. maarja toen werkte ik partime en reed ik ook nog paard er bij.

Ik heb donderdag vrij en dan ga ik gewoon maar eens rustig aan beginnen.

Gister heb ik al een stuk gewandeld, kennisen kwamen op visite met hond ik denk die kan ik mooi even uitlaten met mn vriend (gewoon een rondje wandelen vind ik saai) maar zo was wel lekker ontspannend.


Door ziekte van mij (wederom door die omstandigheden en hormonen ) ben ik maar heel weinig weggeweest /leuke dingen gedaan. Maar over het algemeen doe ik vaak wat leuks met mn vriend. Avondje bowlen. Avondje naar het zwembad. Dagje dierentuin. Dagje naar de kust. Maar dat komt wel weer. Lichamelijk word ik nu weer beter dus dan komt dat er ook weer meer van.

Ben erg benieuwd of ik wat fitter word van het sporten. Hoop van wel. Heb er ook wel erg veel zin in. Ik ga sept waarschijnlijk 2 weken op vakantie (zou eerst misch niet door gaan maar heb het gewoon nodig) dus dan wil ik net even iets strakker in het velletje zitten Haha! vanaf 30 juli lekker halve dagen werken dus kan ik mooi beete fanatiek gaan sporten als het werkt.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:22

in "het wereldje" waarin ik werk (transport) kennen ze ook geen 40 uurige werkweek. Ook het kantoor personeel werkt soms 7 dagen in de week met een minimum van 12 uur per dag. Ik weet dus wel enigzins wat je meemaakt.
Is het misshcien een tip om een stagaire in dienst te nemen? je bedrijf krijgt er subsidie voor en als je een beetje goede stagaire treft kunnen ze aardig wat taken van je overnemen. Met misschien wel uitzicht op vast werk? en ter compensatie kun je ze nog altijd gratis onder de zonnebank douwen Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 06:09

Ik werk ook 50/60 uur per week. En ik vind het ook erg zwaar.
Maarja mijn collega's doen het ook allemaal. Mijn vriend werkt wel 70 uur per week. Dus ik hoef ook niet bij hem te zeuren.

Ik ben ook heel erg moe... sleep mijzelf elke ochtend weer mijn bed uit (5.30) en ik hoop dat het snel weer 19.00 uur is.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 10:12

stagaire is geen mogelijkheid want die kan niet alleen werken.
Dus dan moeten we als nog hier zijn de hele dag en dat kunnen we dan dus net zo goed zelf doen.

Maar zoals ik al eerder zei na de vakantie periode (rooster) gaat waarschijnlijk dat meisje wat hier werkt haar werk weer wat meer oppakken omdat haar baby dan weer wat ouders is.

Dus ik ga zoiezo dus wat minder werken. Het gaat mij er meer om of ik nu al zou kunnen beginnen met sporten om wat meer energie te krijgen.

Niet of ik moet stoppen met veel werken of niet. Lachen
Overigens werk ik regelmatig ook 68 uur in de week 50 tot 60 uur is gemiddeld genomen. Denk dat 60 het meest gemiddeld is. Maar dat maakt niet uit vind het niet erg, word er alleen zo moe van Clown

Ik ga het gewoon proberen. Donderdag even lekker sporten.
Ga aan mn vriend vragen of als die bij me is hij even mee gaat een rondje door het bos wandelen en zo beetje bij beetje wat beweging krijgen, ontspannen en hopelijk meer energie krijgen.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:16

http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Stress/werkstress.html
Pas maar op dat je niet ook ten onder gaat aan werkstress zoals zovelen.
Een goed middel tegen stress is wel beweging, ondanks dat stress veel vermoeidheidsverschijnselen geeft en je daardoor bijna niet meer vooruit te branden bent op een gegeven moment. Ik weet natuurlijk niet of je vermoeidheid (deels) door stress te verklaren is.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 16:21

nou niet echt stress. Ik heb een operatie gehad in mijn buik waardoor ik lichamelijk even wat minder ben/was ben al aardig herstellende dus wat dat betreft valt het nu wel weer mee. Toen de tijd had ik het dubbel zozwaar om deze reden.

stress heb ik niet echt, voel me ook niet gestrest Lachen

Kan ook zijn dat ik wat extra vermoeid ben geworden omdat ik lichamelijk gewoon even wat zwaarder heb gehad.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:30

Inderdaad, daar kan het ook van zijn, vooral dan ook in combinatie met de lange werkdagen.

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:17

Breitling schreef:
stagaire is geen mogelijkheid want die kan niet alleen werken.
Dus dan moeten we als nog hier zijn de hele dag en dat kunnen we dan dus net zo goed zelf doen.

Onderschat stagiaires niet Knipoog Ik heb vaak genoeg alleen gewerkt op beide stageadressen. Daarnaast hoef je ze ook geen hele dag alleen te laten, maar kunnen ze je wel al werk uit handen nemen zodat jij ondertussen misschien al de administratie of iets anders kunt doen Lachen waardoor je savonds misschien al meer vrije tijd heb. Ook om jezelf te ontlasten Lachen

Maar dat terzijde en inderdaad een beetje offtopic.

Ontopic, zoals ik al aangaf zal het nu beginnen met sporten echt geen kwaad kunnen! Juist lekker verstand op nul en een voldaan gevoel achteraf, wat wil je nog meer Hyper! Ben benieuwd wat je gaat doen en hoe het je afgaat Lachen

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 19:30

nou ik ga donderdag beginnen dus Haha!
Zoiezo heeft het voor ons weinig nut iemand aan te nemen. Ons eigen meisje gaat eind sept denk ik weer regelmatig werken. Voor iemand hier in de zaak alleen kan staan moet die gene zeker elke dag werken en kan dan met een maand of 2 alleen staan. Het eist toch wel wat ervaring en ook verantwoordelijk heid naar de klanten toe (dat mensen niet per ongeluk te lang of onder een te zware bank gaan en heel erg verbranden bijvoorbeeld) dat moet je leren inschatten.

Dus tegen die tijd dat ze alleen kan werken is mijn eigen meisje terug. Lachen

ben ook erg benieuwd. Zal vast donderdag niet gelijk heel fit zijn maar toch Haha!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gemideld 50/60 u per week werken, heel moe, helpt sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 11:05

Nou bij deze even een update.

Ik voel me een stuk fitter, ben een stuk vrolijker en voel me beter.

Ik slik pillen waardoor ik mijn afval stoffen kwijt raak, ik makkelijker afval en ik het geeft energie.

Ik heb nu 2 keer een half uurtje gesport, gewoon rustig opbouwend niet te zwaar. vanavond ga ik weer even een half uurtje als ik thuis kom om 9 uur. En morgen avond wederom als ik thuis kom om 6 uur. En vanaf volgende week ga ik 5 x per week ivm vakantie rooster.

Mijn ouders hacden het er ook al over gehad dat ik een stuk beter gehumeurt was Haha!