En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:12

Ik weet niet of het hier goed staat, sorry anders daarvoor

Mijn moeder heeft al een tijdje (een jaartje of 2) kanker, baarmoederhals kanker.
Na twee jaar, en vele ziekenhuis bezoeken zijn de doktoren 'tot de conclusie gekomen' dat ze ongeneselijk ziek is, en de tijd die te leven voor haar is kort is..
Ik ben daar zelf behoorlijk van geschrokken en ben daar door vaak 'boos en chagerijnig'...
Dit topic heb ik geopent voor mensen die familie/vrienden etc. hebben, die ook kanker hebben en ongeneeselijk ziek zijn..
Om met elkaar daar over te praten en elkaar te steunen..

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:15

Heej lievert Ach gut

Ik weet echt hoe jij je voelt. ik heb vandaag het zelfde gehoort over me opa. Huilen maar je moeder is wel even wat anders.
en je weet het hea je kan altijd bij me terecht!

Lovers

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:16

Jeetje wat naar zeg! Zeker iemand die zo dichtbij je staat als je moeder... Ik hoop dat jullie er nog een hele mooie tijd van kunnen maken! Je herinneringen heb je, die neemt niemand je meer af!
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn opa zeer waarschijnlijk longkanker heeft, 10 augustus krijgen we de definitieve uitslag. Ik vind het erg, opa is erg lief, maar hij heeft zijn hele leven gerookt dus waarschijnlijk zit er ook wel een eigen aandeel in bij hem... Ook heeft hij met asbest gewerkt, maar dit wist hij pas toen hij er jaren mee bezig was.
In ieder geval sterkte Ach gut

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:19

Mijn vriend is gelukkig vorig jaar zomer compleet genezen verklaard, maar wordt nog wel elk half jaar gecontroleerd. Vreselijke tijd was t, elke x weer naar dat ziekenhuis enz. Boos!
Jullie allemaal heel veel sterkte!

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:25

Dank jullie..
Jullie ook hartstikke veel sterkte

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:20

hey, klote voor je.
ik ben nog steeds niet genezen verklaard.
heb in 2003 met een hersentumor in t ziekenhuis gelegen, maar vanwegen het soort tumor word ik na 5 jaar niet genezen verklaard.
duurt nog wel een tijdje..


3maar we blijven positief OK dan!


succes met je moeder..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:29

meisje........... mijn moeder is in januari overleden, gelukkig heeft ze "er maar" twee maanden "last" van gehad......... ze is niet ziek geweest van de chemo, ze heeft geen pijn gehad, ze heeft niet geleden.........

ik mis haar, elke dag weer.

Ik werk nu in haar bedrijf, in haar huis......... en damn dat doet zeer om haar daar niet aan te treffen......

ik hoop voor je...... en dat gaat heel raar en hard klinken, maar is absoluut niet zo bedoeld..........

dat je moeder snel overlijd.....

en ik zeg dat, nogmaals niet om je pijn te doen of om bot te zijn....... maar om vooral haar, en op de tweede plaats jullie de lijdensweg te besparen ............

Mijn moeder was niet het type vrouw die aan een morfinepomp op een HLbed in de woonkamer half bij bewustzijn uiteindelijk dood te gaan......

heeft ze ook zo niet gedaan....

ze lag in het ziekenhuis omdat ze een blaasontsteking had, s'ochtends met de doctorsronde was ze nog goed, ze hebben haar ontbijt gebracht, was ze nog goed....... ik kom om half 10 en ze was niet goed meer........... die dag is ze om kwart over 3, nadat ze al haar broers en zussen had gezien....... overleden.

en ik ben trots op haar, want dat is wie ze was..... tot de laatste snik toe de touwtjes in handen gehouden........

ik hoop dat jullie geen lijdensweg ondergaan.......... voor jou, en zeker voor je moeder

Sterkte!!!!

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 13:35

@KiWiKo: Ik snap wat je bedoelt en ik 'hoop' ook dat dat gebeurt...

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:13

Ja dat is wel zo. maar toch het idee dat je weet dat je eigen moeder dood gaat.
nee dat zou ik niet kunne verdragen!

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 14:20

evanescence schreef:
Ja dat is wel zo. maar toch het idee dat je weet dat je eigen moeder dood gaat.
nee dat zou ik niet kunne verdragen!

Mischien is het juist 'fijn' dat je weet dat ze dood gaat...
Dan weet je nog hoeveel 'tijd' je hebt en dan kun je dingen nog 'normaal' afsluiten..
Dan heb je denk ik meer het 'gevoel' van dat je 'afscheid' hebt genomen en mischien is het verwerken dan 'minder moeilijk'...

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:22

ja dat zou ook kunnen. maar ik vind jou echt zo sterk. zelf zou ik het niet kunne Ach gut

Tutteflut_

Berichten: 70
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:51

Sterkte.
Mijn moeder is er vorige week aan overleden, en ik zie er heel erg van af.
Wist al wel iets van een 6jaar, dat ze zo ziek was, de dokters wisten dat ze ongeneeselijk ziek was, maar ze hebben het pas vorige maand gezegt, vind ik zo dom.
Ik had graag wat beter van haar afscheid genomen, maar dat is helaas niet gelukt.
Maarja, nu is het beter, nu heeft ze geen pijn meer.
Ik mis haar nog altijd, maar dit is gewoon het beste geweest voor haar.
Een vriendin heeft 2vriendinnen aan kanker verloren in een half jaar, nouja je kent haar wel, maar zij is erover heen geraakt. Bij mij zal dat zo vlug niet zijn.
Nog veel sterkte jij!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:55

evanescence schreef:
ja dat zou ook kunnen. maar ik vind jou echt zo sterk. zelf zou ik het niet kunne Ach gut


Ik denk dat je op het moment zelf weinig keus hebt en gewoon alleen maar hoopt dat diegene waar je zo van houdt, zo veel mogelijk pijn bespaart blijft.
Of dat nu wel of niet inhoud dat je op hele korte termijn afscheid van diegene moet nemen...

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:51

Mijn schoonmoeder is 8 mei 2007 overleden aan ''alvleesklierkanker'' het begon allemaal met dat ze geel begon te zien overal op haar lichaam, en het bloed liep weg (3x toe nieuw bloed aangevuld) ook hield het vocht vast (toen een drain aangelegd) me schoonmoeder vermagerde errug snel (ze had kledingmaten 44/46 wat in korte tijd naar maat S gegaan is (moet je nagaan), mijn schoonouders hadden vanaf 4 mei een weekje vakantie gepland (zou anders later geworden zijn maar ze wouden geen risico's nemen want deze vakantie wou ze nog erg graag) toen aangekomen in Raalte vakantieboerderij in de bossen, maar helaas mochten we het weekje niet afmaken want op 8 mei 2007 om 14:00uur was het voorbij (ik zat toen aan haar zij) ik hield het niet meer en kon het ook absoluut niet geloven zoveel heeft zij voor mij betekend zelfs heeft zij mij met mijn schoonvader mij in hun huis gevraagd in okt2004, mijn vriend (de zoon) is nog erg kapot ervan dat zijn geliefde moeder er niet meer is dit geldt eveneens ook voor mij maar ook voor ons allen.
Mijn schoonmoeder was nog maar 45jaar.

Jij iig sterkte met jou moeder.

Consort
Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-04

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:33

Bij mijn moeder is maart jl. baarmoederkanker geconstateerd. Het was inmiddels uitgezaaid naar de blaas en darmen. Normaal gesproken is baarmoederkanker heel goed behandelbaar, maar het lot heeft bepaald dat het hier een agressieve kankervorm betreft, die lastig te behandelen is.

Na een langdurige operatie hebben de artsen gelukkig vrijwel al het tumorweefsel kunnen verwijderen. Daarna volgden de chemobehandelingen (zes in totaal). Inmiddels heeft ze er vier achter de rug. na haar operatie vertelden de artsen dat de 5-jaren-overlevingskans bij deze vorm van kanker 20% is. Niet heel gunstig dus.

Toch zijn we nu eigenlijk heel erg positief. Mijn moeder heeft vrijwel geen last van de chemo's (ze lijkt nu precies op Sugar Lee Hooper, maar dat is dan ook het enige). Enkel wat spierpijn en gewrichtspijn een paar dagen na de behandeling. Ze voelt zich verder topfit en ook de doktoren zijn verbaasd over haar energie en goede conditie.

Eind augustus heeft ze haar laatste chemo en dan begint een spannende tijd. Elke drie maanden wordt haar bloed onderzocht op tumor-markers en wordt er een echo gemaakt van haar buik. Ondanks dat het nu erg goed gaat, zijn we absoluut geconfronteerd met de eindigheid en vanzelfsprekendheid van het leven.

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:39

Omg,! Echt vreselijk voor jullie. Maak er de komende tijd nog wat van, ondanks dat je het weet komt het toch altijd onverwacht..

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:44

Wat veel mensen zeg! echt vreselijk!

En dan te bedenken dat sommige mensen gewoon met dat woord schelden!

Ik hoop dat jullie er allemaal weer bovenop komen en TS nog een leuke tijd met je moeder .

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:50

Mijn opa is in 2004 overleden aan kanker, hij is er 2 keer van genezen, toen kwam het voor de 3e keer terug, en toen heeft hij zelf besloten dat hij niet meer behandeld wou worden, 2 jaar lang duurde die laatste strijd, met veel momenten die ik niet vergeet, is hij uiteindelijk toch opgenomen in het ziekenhuis voor een maagbloeding(veroorzaakt door de kanker) en is uiteindelijk daar ook overleden.

wat mij nog steeds enorm raakt is dat hij 2 weken voor hij overleed, (toen was hij nog thuis) toen kwamen wij op bezoek, en hij kwam naar beneden allemaal tranen in z'n ogen, en hij zei letterlijk: Ik ga dood. heel de avond had hij niks meer gezegd. hij zat als een zombie voor zich uit te staren, de volgende dag had hij de maagbloeding.

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 17:10

Wat een erge verhalen allemaal Bloos!
Allemaal heel veel sterkte

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:29

Mijn moeder heeft borstkanker. Ze is nu net over de helft met de bestraling, dat afmaken, dan nog de chemo en deze hel hopelijk voorbij. Het zit ook bij ons in de familie (of we hebben gewoon vreselijk veel pech): mijn opa heeft huidkanker, hij heeft 3 dochters. (mijn tantes dus) 1 daarvan is overleden aan borstkanker, de ander had maagkanker en mijn moeder is de derde in de rij. Ik merk duidelijk dat ze vermoeider wordt, aan het eind van de dag wil ze alleen nog maar zitten en slapen. Het is gewoon mijn moeder niet meer. Die was vroeger altijd heel optimistisch, vrolijk en had gigantisch veel humor. Maar is allemaal ''opeens'' weg. Ik ben ook heel bang dat ze doodgaat, dat kan ik er momenteel dus echt niet bijhebben. Soms lijkt het alsof het ons nooit eens mee gaat zitten..

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:37

He meis, wat verschriokkelijk om dit te moeten horen.

Ik kan er helaas over meepraten, mijn moeder heeft borskanker met uizaaiingen. Gelukkig is het nu stabiel, maar we weten wel dat het ongeneeslijk is en er uiteindelijk aan zal overlijden. Hoe lang ze heeft weten we niet. Het kan nog zijn dat ze nog 20 jaar heeft, het kan ook zijn dat ze met een half jaar in een keer helemaal vol zit.

Een oom van m'n moeder waar we heel veel mee omgaan zit ook helemaal onder de kanker, en hij kan niet meer. Hij wil niet eens visite meer en als hij dat niet meer wil... Hij zegt elke avond tegen m'n opa of oma of de andere mensen die er de andere dagen in huis zitten: '' Ik hoop dat ik jullie niet meer zie..''

En zo hebben we veel meer mensen in de familie die kanker hebben of al niet meer leven van die vreselijke ziekte

Als je wilt praten mag je altijd een pm sturen.

En geniet nog van de tijd die jullie samen hebben, veel foto's maken en veel fijne herinneringen. Misschien een dagboek beginnen om je gevoelens in op te schrijven als je niet zo'n prater bent.

En nogmaals, wil je praten mijn pm box staat altijd voor je open

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 17:39

Leanee schreef:
He meis, wat verschriokkelijk om dit te moeten horen.

Ik kan er helaas over meepraten, mijn moeder heeft borskanker met uizaaiingen. Gelukkig is het nu stabiel, maar we weten wel dat het ongeneeslijk is en er uiteindelijk aan zal overlijden. Hoe lang ze heeft weten we niet. Het kan nog zijn dat ze nog 20 jaar heeft, het kan ook zijn dat ze met een half jaar in een keer helemaal vol zit.

Een oom van m'n moeder waar we heel veel mee omgaan zit ook helemaal onder de kanker, en hij kan niet meer. Hij wil niet eens visite meer en als hij dat niet meer wil... Hij zegt elke avond tegen m'n opa of oma of de andere mensen die er de andere dagen in huis zitten: '' Ik hoop dat ik jullie niet meer zie..''

En zo hebben we veel meer mensen in de familie die kanker hebben of al niet meer leven van die vreselijke ziekte

Als je wilt praten mag je altijd een pm sturen.

En geniet nog van de tijd die jullie samen hebben, veel foto's maken en veel fijne herinneringen. Misschien een dagboek beginnen om je gevoelens in op te schrijven als je niet zo'n prater bent.

En nogmaals, wil je praten mijn pm box staat altijd voor je open


Dank je, ik zal je zeker PB'en..

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 17:41

Redrumfox schreef:
Mijn moeder heeft borstkanker. Ze is nu net over de helft met de bestraling, dat afmaken, dan nog de chemo en deze hel hopelijk voorbij. Het zit ook bij ons in de familie (of we hebben gewoon vreselijk veel pech): mijn opa heeft huidkanker, hij heeft 3 dochters. (mijn tantes dus) 1 daarvan is overleden aan borstkanker, de ander had maagkanker en mijn moeder is de derde in de rij. Ik merk duidelijk dat ze vermoeider wordt, aan het eind van de dag wil ze alleen nog maar zitten en slapen. Het is gewoon mijn moeder niet meer. Die was vroeger altijd heel optimistisch, vrolijk en had gigantisch veel humor. Maar is allemaal ''opeens'' weg. Ik ben ook heel bang dat ze doodgaat, dat kan ik er momenteel dus echt niet bijhebben. Soms lijkt het alsof het ons nooit eens mee gaat zitten..


Dat 'denk','zeg' ik ook vaak, 'niets zit mee, alles zit tegen..'
Heel veel sterkte

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:42

Je mag mij ook altijd pm'en hoor!

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: En dan hoor je dat ze ongeneeselijk ziek is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 17:44

lonniejj schreef:
Je mag mij ook altijd pm'en hoor!

Dankje Lachen