tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monky27
Berichten: 385
Geregistreerd: 30-09-05

tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 21:05

ik heb besloten om mijn tanden te laten bleken (wil het al heel lang :))
maar ik wil graag weten of er mensen zijn die dit al is gedaan hebben en wat jullie ervaring hier mee is en waar hebben jullie het laten doen? en wat koste het..ik twijfel na welke ik zou gaan.

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:51

ik wil dit ook heel graag weten !!

volgt*

Soraya92

Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:54

Hallo !

Hier heb je een echte kenner :p Knipoog

Nou , ik heb vandaag voor de 2de keer mijn tanden laten bleken (in een half jaar) , ik doe dit voortaan prefentief aangezien ik rook en veel thee drink , dus mijn tanden verkleuren sneller .

Ik ga in Amsterdam bij Wit (www.wit.nl) , daar heb ik ook bewust voor gekozen omdat zij ook commercieel bezig zijn (bij gouden kooi hebben ze gebleekt ,veel bn-ers enz.) .

Je betaalt als je online een afspraak maakt 389,- euro , dan kan je betalen met je creditcard . Bel je en maak je een afspraak en kom je alleen dan ben je 425,- kwijt . Kom je met zn tweetjes dan is het 395,- per persoon .

Hou er wel rekening mee dat het een aanrader is om na het bleken je tanden bij te houden met de speciale tandpasta en de bleekstift .

Hoe jonger je bent des te gevoeliger je tanden zijn , ik ben 20 en bij mij doet het op een gegeven moment pijn , het licht dat over je tanden gaat voel je dan en dat voelt alsof je met je voortanden in een koud ijsje bijt , best broert dus !!

Verder is het resultaat prachtig , mijn tanden zijn nu zo ontzettend wit dat ik zelfs beneden de kleurkaart uitkwam !!

Als je neptanden-kronen-bruggen-afgebroken tanden hebt kan het volgens mij niet!

Als je meer vragen hebt hoor ik t van je Lachen

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:27

Pff, wat een geld!
Wel heel mooi hoor, maar ik zou bang zijn dat ze eruit vallen.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:35

ik ben heel benieuwd naar foto;s.
ik vind een witte tint heel mooi, maar het kan ook té zeg maar.
ben wel benieuwd hoe het er uit na zo;n behandeling.
en hoe lang heb je plezier van de hele witte tanden? blijft dat langdurig?

Soraya92

Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:21

Ik zal als ik tijd heb even een fotootje maken *LOL* ! Het is wel erg wit bij mij , je hebt wel een beetje een 'Hollywood' smile , verder blijft het gemiddeld 3 jaar zo , als je rookt kan het binnen een jaar/half jaar al weg zijn !

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:24

Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat Haha!
Heb je voor en na foto's toevallig?

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:24

Ben wel benieuwd naar een foto, kost wel erg veel geld. Bloos

marcellie

Berichten: 123
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: gorinchem

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:28

ik heb het ook laten doen een aantal jaar geleden, gewoon bij de tandarts en werd vergoed door de verzekering!! was erg mooi tis nu alleen wel weer een beetje verkleurd

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:37

Ten eerste het is echt harstikke slecht en ten tweede raad ik het je aan gewoon bij de tandarts te laten doen. Daar wordt het vaak gedaan met een op maat gemaakt gebitje die je snachts met een soort bleekgel in je mond moet hebben. Je tanden worden zo beetje bij beetje lichter. Dat is beter dan in een keer met de laser erover. En als na een tijdje je tanden weer iets geler worden kun je weer nieuewe gel halen en weer opnieuw snachts in. Zo kun je het zelf ook netjes bijhouden Lachen

LF_xx_D

Berichten: 1902
Geregistreerd: 03-05-07

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:37

wendely schreef:
Ten eerste het is echt harstikke slecht en ten tweede raad ik het je aan gewoon bij de tandarts te laten doen. Daar wordt het vaak gedaan met een op maat gemaakt gebitje die je snachts met een soort bleekgel in je mond moet hebben. Je tanden worden zo beetje bij beetje lichter. Dat is beter dan in een keer met de laser erover. En als na een tijdje je tanden weer iets geler worden kun je weer nieuewe gel halen en weer opnieuw snachts in. Zo kun je het zelf ook netjes bijhouden Lachen


Zoals ik het nu hoor hoe het bij de tandarts gaat lijkt me toch een stuk tandvriendelijker dan met zo'n laserding. Ik drink ook veel thee en eet aardig wat drop en beter poetsen helpt niet echt..
Wil heel graag wittere tanden maar ben best jong daarvoor geloof ik..

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:47

Ik vraag me af of er bij zo'n bitje geen kans is dat je die vloeistof, of gel, weet ik veel, maar dat je dat in je mond krijgt? Kan dat geen kwaad als je snachts je bitje verliest, en je het doorslikt? Word zo'n bitje op maat gemaakt door happen ofzo? Ik zal ook (ooit) eens bij mijn tandarts informeren, maar misschien dat iemand het hier ook weet Knipoog

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:19

Jahoor kan het je haarfijn uitleggen, ben tandartsassistente Knipoog
Het klopt idd, er worden eerst afdrukken van je gebit gemaakt. Deze gaan vervolgens naar het tandtechnisch laboratorium, die er op hun beurt dus een 'gebitje' op maat op maken. Dan kom je weer terug bij de tandarts die de bitjes vervolgens bij je gaat passen of ze wel echt goed zitten. Als dat zo is krijg je even uitleg hoe het precies in zijn werk gaat. En dan kan de bleeksessie thuis beginnen. Het ligt aan je tanden hoe geel deze zijn en hoeveel tinten lichter je ze wilt hebben, hoe lichter hoe langer de bleeksessie dus zal duren.

Er is natuurlijk kans dat de gebitjes snachts uitgaan, echter ik heb het in de praktijk met onze patiënten nog nooit meegemaakt. Of de gel schadelijk is om door te slikken? Ik weet het niet, het zal niet gezond zijn om er enorme hoeveelheden van binnen te krijgen. Maar of het echt harstikke schadelijk is? Ik denk het niet anders neem ik niet aan dat er überhaupt mee gewerkt mag worden.

Inwendig bleken bestaat ook nog, maar dat wordt eigenlijk nooit met het hele gebit gedaan. Dit gebeurt vaak pas als een van je elementen (tanden) door een ongeluk of medicijngebruik verkleurd zijn of zwart worden. Dan wordt er een gaatje in geboort en wordt er natriumperboraat in gedaan en weer tijdelijk afgesloten met cavit. Dan krijg je dus het effect dat de tand van binnenuit wit wordt. En met het gebitje wordt alleen het bovenoppervlak maar 'gebleekt'.

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:49

Super! Bedankt voor je uitleg!

Hoe zit het met de kosten, kan je het vergoed krijgen? Is het net zo duur als die andere methode?

Ik denk niet dat ik het lang zou moeten gebruiken, heb niet echt hele gele tanden, maar een tintje witter zal toch echt mooier staan.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:14

De kosten worden over het algemeen niet vergoed. Omdat dit alleen omd esthetiek (cosmetisch/mooiheid) gaat. Wat het precies gaat kosten kan alleen je eigen tandarts je vertellen. Het ligt eraan hoelang de bleeksessie gaat duren, vraag gewoon eens om een begroting. Die kunnen ze zo voor je uitdraaien en dan weet je het precies Lachen

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:18

Oke, logisch inderdaad ook. Blond Haha! Dank je voor je uitleg, maakt de stap om naar de tandarts te gaan toch een heel stuk kleiner!

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:26

Ik heb jaar geleden mijn tanden laten bleken in Tilburg, het duurde ong anderhalf tot 2 uur en kostte € 150
Ik had daarna echt witte tanden!
Ze zeggen dat het slecht is voor je tanden wat ik niet tegen ga spreken, maar ik heb er zelf geen last van gehad en nog steeds niet.

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:07

Ik zou het dus ook mooi vinden, maar heb dus al vullingen op mijn voortanden. Aangezien die niet mee zullen kleuren, voor mij geen optie.

Hoorde vanmorgen op het nieuws dat er toch behoorlijk wat risico schuilt in het tanden wit circuit. Veel behandelingen schijnen erg slecht te zijn voor de glazuurlaag op je tanden (de laag die beschermt tegen gaatjes, niet geheel onbelangrijk).

Verder zei men dat er veel verbrandingen van het tandvlees voorkomt en dat er zelfs regelmatig gevallen zijn waarbij de zenuw intern permanent beschadigt wordt.

Voor degenen die interesse hebben, laat je goed voorlichten zou ik zeggen..

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:11

ik wil het dit jaar ook nog laten doen, maar ik wil gewoon een paar tintjes lichter, en niet helderwit. Er is een topic over geweest een aantal maanden geleden, moet je even zoeken, daar stond erg veel info in!!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:42

Citaat:
Hoorde vanmorgen op het nieuws dat er toch behoorlijk wat risico schuilt in het tanden wit circuit. Veel behandelingen schijnen erg slecht te zijn voor de glazuurlaag op je tanden (de laag die beschermt tegen gaatjes, niet geheel onbelangrijk).

Dat is al zolang bekend dat het hartsikke slecht voor je tanden is. Op alle manieren waarop gebleekt worden, wordt je glazuur laag dunner. En die glazuur laag is juist een grote bescherming van je gebit. Hoe zwakker deze is hoe meer kans op gaatjes en dat het element kan afbreken.
De lazer is nog wel het slimste omdat dit in één keer wordt gedaan nouja dat kun je zelf wel nagaan. Het bleken met gel is ook niet goed, maar hierbij wordt het gelijdelijk aan gedaan.

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:52

Juist omdat met een laserbehandeling in één keer eraan bloot wordt gesteld schijnt dit ook niet alles te zijn.

In ieder geval kwam toevallig vanmorgen op het nieuws dit onderwerp wéér voorbij dan Knipoog

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:39

Ik zie dat ik het niet zo goed heb verwoord, met slimste bedoel ik dat dit juist het 'domste/slechtste' is Knipoog

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: tanden bleken wie heeft het gedaan en waar en voor hoeveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:52

wendely schreef:
Ik zie dat ik het niet zo goed heb verwoord, met slimste bedoel ik dat dit juist het 'domste/slechtste' is Knipoog


hahaha, ik dacht al... Haha!