MRI... BRRR

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 15:14

Ik moet door de mri scan heen Boos! Maar mijn vriend heeft me daar behoorlijk bang van gemaakt..

Ik heb vorig jaar een ongeluk gehad en heb sindsdien last van mijn nek, Er is nooit naar gekeken want het zou wel overgaan ofzo Clown Maar ondertussen slaap ik al weken niet van de pijn, valt mijn rechter arm steeds uit, en dat soort dingen. Nu kan ik pas 24 september terecht en heb ik tot die tijd behoorlijke medicijnen gekregen Diclofenac en Diazepam. Ik moet nu dus sirieus 2 maanden lang die troep slikken eer ze me alsnog een keer gaan helpen, Want ook al zeg je dat het met spoed is, They dont seem to care... Waar moet eht toch heen met deze wereld soms..

Maarja ik ben blij dat er eindelijk een keer verder dan hu neus lang is word gekeken, en de arts die ik vandaag had was ook behoorlijk boos op mijn huisarts dat toeni k daar aan kwam met een bloedneus (ook alleen uit me rechter neusgat) Hij me niet gelijk door heeft verwezen. Nu hoeft een bloedneus natuurlijk niets te betekenen MAAR wel na dat je bent aangereden met 80 van de zijkant...

Wie si er nog meer wel eens in de MRI geweest??

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:18

Ik ben er wel eens voor mijn knie in geweest, het stelde niets voor, je moet wel heel stil liggen maar je krijgt een koptelefoon op, en dan kan je muziek luisteren Lachen De tijd was zo voorbij..

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:20

Lekker vriendje Rolleyes Clown
Mijn schoonma heeft een tumor in haar hoofd en moet ook eens in t half jaar er doorheen. Fijn vindt ze t niet maar t is wel goed te doen hoor..
Succes en hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen.

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 15:22

Thanks ikh oop het ook, nouja mijn vriend moest r voor zijn hoofd dorheen hij heeft Hydrocefalie, En hij is heel erg claustrofobisch dus hij heb mij verteld dat hij het heel eng vond. Vooral met die naald met contrastvloeistof en de muziek die nooit kwam Clown

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:24

Ik moest er ook in. De contrastvloeistof vond ik het ergste, maar dat komt omdat ik zeer ernstige needle-fear heb en dus ook aan de kalmeringsmiddelen moest. De MRI zelf stelt weinig voor, het maakt alleen veel lawaai waardoor je de muziek niet hoort. Clown

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 15:28

Ohjee.. ik heb ook best wel een beetje een angst voor naalden... Hoe ik er dan op ga reageeren weet ik ook nogn iet.. ben niet zo vaak in t ziekehuis geweest alleen voor mn vriend maar als hij behandeld word ben ik er natuurlijk niet bij, alleen in de w8kamers en de gesprekken

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:28

Flew schreef:
Ik moest er ook in. De contrastvloeistof vond ik het ergste, maar dat komt omdat ik zeer ernstige needle-fear heb en dus ook aan de kalmeringsmiddelen moest. De MRI zelf stelt weinig voor, het maakt alleen veel lawaai waardoor je de muziek niet hoort. Clown


Er komt geen contactvloeistof bij een MRI kijken. Knipoog
Dan heb jij denk ik een botscan gehad. Bij een MRI krijg je een koptelefoon op en moet je stil blijven liggen. Ik heb het nu al zo vaak gehad, kijk er niet meer van op. Stelt niks voor en doet geen pijn!

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:29

Ik ben er laatst ook in geweest, stelt niet zoveel voor hoor!
Gewoon lekker liggen muziek luisteren!

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:31

Wees gerust: Je krijgt géén vloeistof bij een MRI. Alleen op het nuclaire gedeelte, dus een botscan.

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 15:31

Nou mijn vriend heeft wel degelijk contrast vleoistof gehad, mijn vader ook . Dat doen ze juist omdat ze zo de spieren, bloedvaten en zenuwen goed kunne onderschijden en zien, En daar gaat het bij mij juist ook om edit: Dat rode smilie was een andere dan ik had gedacht Verdrietig dees zocht ik
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 27-07-07 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:32

Dan moet jij dus een botscan hebben.

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 15:33

Marjolein_18 schreef:
Dan moet jij dus een botscan hebben.

Kan hoor! ik weet echt niet precies wat ze gaan scannen, in ieder geval me nek. Ik denk dat ze het allemaal gaan controleren spieren zenuwen bloedvaten botten

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:35

Ik heb het ook al een paar keer gehad en er is niets engs aan.

Ogen dicht en even aan iets leuks denken.

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 15:37

Hoe lang hebben jullie er dan in gelegen? Mijn vriend anderhalf uur geloof ik.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:38

Ik maar een half uur, en mijn zus had 2 jaar geleden hetzelfde, en die kreeg ook vloeistof.

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:40

Ik kreeg geen vloeistof, mocht cd meenemen die speelde ze af voor mij, dus lekker hard mijn favo muziek liggen luisteren, zag er ook wel tegenop, maar viel me echt 100 % mee. Lag er helemaal in dus kon niets zien ofzo, alleen het opstaan daarna, ik ging voor rugklachten heeft wel heel lang geduurd omdat ik niet meer overeind kon komen. Denk dat ik er nog geen heel uur in gelegen heb.

Je moet het gewoon jezelf laten overkomen, volgens mij is er nog nooit iemand dood gegaan in zo'n ding.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:41

Marjolein_18 schreef:
Flew schreef:
Ik moest er ook in. De contrastvloeistof vond ik het ergste, maar dat komt omdat ik zeer ernstige needle-fear heb en dus ook aan de kalmeringsmiddelen moest. De MRI zelf stelt weinig voor, het maakt alleen veel lawaai waardoor je de muziek niet hoort. Clown


Er komt geen contactvloeistof bij een MRI kijken. Knipoog
Dan heb jij denk ik een botscan gehad. Bij een MRI krijg je een koptelefoon op en moet je stil blijven liggen. Ik heb het nu al zo vaak gehad, kijk er niet meer van op. Stelt niks voor en doet geen pijn!


Nou, mij werd toch echt verteld dat ik een MRIscan kreeg. Clown

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 15:42

Iris_safarii schreef:
Ik maar een half uur, en mijn zus had 2 jaar geleden hetzelfde, en die kreeg ook vloeistof.

Oke gelukkig maar, Ik denk dat ik ook wel wat langer er in moet liggen, als mijn hele nek en me hoofd bekeken moet worden. bij mn vriend dusalleen zn hoofd en die lag er anderhalf uur in.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:45

Als je alleen voor je nek moet denk ik dat het ong 20 a 30 minuten duurt.
Ik ben voor mijn rug gegaan...ze namen mijn hele rug en dat nam 20 minuten in beslag. Viel me alles mee en de tijd was zo om.

Ze maken wel degelijk MRI's met contrast vloeistof. Bij het invullen van een formulier wordt altijd gevraagd of je daar allergies voor bent.
Alleen zal het aan het mankement van jezelf liggen of dat gebruikt gaat worden of niet.

Maar het lijkt mij wel dat je arts je daarvoor wel over inlicht of dat wel,niet of misschien gaat gebeuren.
Als daar niks over gezegd is hoef je je geen zorgen te maken.

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:48

Marjolein_18 schreef:
Wees gerust: Je krijgt géén vloeistof bij een MRI. Alleen op het nuclaire gedeelte, dus een botscan.


Bij een MRI kan je wel contrastvloeistof ingespoten krijgen.

Ik heb nu 3x een MRI-scan gehad, 2x van mn knie en 1x van mn hoofd...
Voor mn hoofd hadden ze naaldje geprikt voor contrastvloeistof, uiteindelijk niet nodig geweest.

Een tip: Neem oordopjes mee, je krijgt wel een koptelefoon op, maar oordopjes dempen het geluid nog meer...
En ga lekker met je ogen dicht liggen Lachen

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 15:50

haha oke! Dus je mag wel zelf een cdeetje meenemen??

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:52

Volgens mij kan je ook cd'tje meenemen en anders gewoon van die herriestoppers meenemen voor in je oren Knipoog

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:53

PinkyBubble schreef:
haha oke! Dus je mag wel zelf een cdeetje meenemen??

Ja hoor Ja
En bij mij moch zelfs mn moeder blijven zitten bij mn hoofd zodat ik nog met dr kon praten Lachen

Moirae

Berichten: 244
Geregistreerd: 23-10-05

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:57

Mijn moeder heeft laatst ook een MRI gehad. Weliswaar voor haar knie maar toch.
Ze zag er zelf heel erg tegenop, maar het viel haar zo mee dat ze bij wijze van
spreken nog wel een keer zou willen. Ze kreeg ook muziek op en het duurde zo'n
20 á 30 minuten. En voor mij leken die nog langer dan voor haar Knipoog.

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:00

Nou hier word ik ook niet vrolijk van,ook ik zit te wachten op een oproep op de mri scan.
Maar ik krijg wel contrastvloeistof ingespoten want dat hebben ze me al verteld.Er werd me ook gevraagd of ik er allergisch voor was.
Help ik ben superbang van naalden.
Maar ik weet dat ik het toch moet doorstaan,ben benieuwd.
Wel raar om zoiets ineens op bokt te lezen terwijl je zelf ook net zit te wachten op die scan.
Ik hoop dat het allemaal meevalt,maar dat er wel een diagnose uitkomt zodat mijn behandeling kan beginnen.
Er is me verteld dat het een half uurtje duurt dus dat overleef ik wel.
Succes voor diegene die ook nog de scan moeten.