MRI... BRRR

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:28

Bij mij was de prik niet via infuus, ik kreeg de contrastvloeistof rechtstreeks in een gewricht gespoten.

knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:30

Dat kan natuurlijk ook, maar bij mij moesten ze de bloedvaten in mijn hersenen bekijken
Clown Daar prikken ze gelukkig niet zomaar ff in Clown

Maar zo n prik in je gewrichten heh(puur uit nieuwschierigheid nu) Hoe kun je dat dan omschrijven, beetje als een injectie-prik? of een plaatselijke verdoving prik?

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:33

Pinkybubble:
Belangrijk is dat je ogen dicht houdt. Het is maar een smalle tunnel en ik werd toch een beetje akelig toen ik mijn ogen open hielt. Je krijgt een koptelefoon op (je kan zelf muziek meenemen Knipoog) en een knop in je hand voor als je het niet meer trekt. Verder maakt het apparaat een hoop herrie maar daar moet je niet druk om maken.
Ik had lekker mijn eigen muziek van Live opstaan en heb daar op geconcentreert.
Ik had geen contrast vloeistof nodig gelukkig.

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:34

knuffelpoesz schreef:
@sophie; die tunnel is wel lang, en het is een aardig krappe ruimte.
verder maakt de MRI een Rot herrie! die je zelfs door je muziek en oordoppies heen hoort.


Hm.. Nouja, misschien zou ik ook wel anders piepen als ik zelf zo'n scan zou moeten ondergaan Clown

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:35

knuffelpoesz schreef:
Dat kan natuurlijk ook, maar bij mij moesten ze de bloedvaten in mijn hersenen bekijken
Clown Daar prikken ze gelukkig niet zomaar ff in Clown

Maar zo n prik in je gewrichten heh(puur uit nieuwschierigheid nu) Hoe kun je dat dan omschrijven, beetje als een injectie-prik? of een plaatselijke verdoving prik?


Nou, het was uiterst pijnlijk. Ik ben absoluut niet kleinzerig, maar ik moest echt op mn tanden bijten en de tranen sprongen me in de ogen. Je voelt namelijk echt dat ze de naald ver in je stoppen, en dat ze een beetje rondpoeren om een goed plekje te vinden. Nagelbijten / Gniffelen

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:40

Oke nou ben ik helemaal gerustgesteld.Denk dat ik voorlopig maar even niet meer op bokt kom.
Misschien valt het bij mij wel mee.
Denk dat ik toch maar iets ga halen bij de dokter vantevoren.
Ik heb vannacht al slecht geslapen,dat word nu niet beter.
Maar oke dan weet ik in ieder geval wat me te wachtten staat.
Ik hou gewoon mijn ogen dicht en ik zie of voel het wel

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:42

sorry, ik moet leren lezen Bloos
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 28-07-07 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:43

Als je er slecht van slaapt en je belt de dokter daarover, dan kun je medicijnen krijgen hoor. Ik had echt nachtmerries de tijd voor de MRI (ik zag zo op tegen de prik) en heb daar slaapmiddelen gekregen omdat ik niet meer kon slapen. Als je echt last hebt willen ze je er echt wel wat voor geven.

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:16

Bij mij was de contrast ook voor de bloedvaten in mn hersenen Lachen

Het enige wat ik niet zo prettig vond, was dat ik met mn hoofd in een soort 'bakje' lag, zodat mn hoofd niet kon bewegen...
Maar eenmaal in de MRI geen problemen meer, lekker met mn ogen dicht gelegen en aan andere dingen gedacht.

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:26

Ik heb op het moment pijnstillers zodat ik een beetje fatsoenlijk kan slapen.
Hopelijk duurt mijn oproep niet zo lang zodat ik me niet zo lang bang hoef te maken.
Gelukkig kan ik wel altijd rustig blijven in dit soort situaties maar dat neem t neit weg dat ik het toch akelig vind.
Ik hoop dat de ts ook niet zo lang hoeft te wachten en dat we er samen achteraf Haha! om kunnen lachen.

knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:33

Dwertje, wat je ook kan doen, is de radiologie afdeling bellen van het ziekenhuis waar je MRI is aangevraagd, en dan vragen hoelang het ongeveer duurt.
En als je dan ook nog eens contact opneemt met jou verzekeringsmaatschappij, wie weet kunnen hun je ergens plaatsen waar je niet zo lang hoeft te wachtten.
Je heb in amsterdam dacht is zelfs een MRI-centrum zitten, hier is de wachtlijst niet zo lang hoorde ik...

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 11:34

Bij mijn vriend was eht dus ook voor zn hersenen (Hydrocefalie = waterhoofd) Hij kreeg een best lange naald in zijn elleboog holte weet niet heo het heet en die voelde hij echt wel zitte, en me vriend is niet kleinzerig, maar WEL claustrofobies lol

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:58

knuffelpoesz schreef:
Dwertje, wat je ook kan doen, is de radiologie afdeling bellen van het ziekenhuis waar je MRI is aangevraagd, en dan vragen hoelang het ongeveer duurt.
En als je dan ook nog eens contact opneemt met jou verzekeringsmaatschappij, wie weet kunnen hun je ergens plaatsen waar je niet zo lang hoeft te wachtten.
Je heb in amsterdam dacht is zelfs een MRI-centrum zitten, hier is de wachtlijst niet zo lang hoorde ik...


Er is door het zieknhuis een spoedaanvraag gedaan.Dus er word vaart achter gezet.
Allelof voor het zieknehuis,maar eerder konden ze nog niets doen omdat mijn knie te dik was.
Nu is hij wat minder gezwollen en gaan ze actie ondernemen.
Dit is echt een acuut geval,zit nu vandaag al 2 weken op de bank met ben omhoog.
Ik verwacht volgende week of begin van die week daarop.

knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:15

Ik duim voor je mee...
Mag ik vragen wat ze denken dat er met je knie is?

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:20

Ze denken mijn meniscus en waarschijnlijk mijn kruisbanden of kniebanden die kapot of uitgerekt zijn.
Dus daarom is er spoed bij omdat ik zo al 2 weken lig.
Maar mijn knie zit vol vocht wat er niet uit wil,maar door veel rusten is er wel wat vocht uit maar niet alles.
Nu heeft de chirurg bepaald dat ik zo snel mogelijk door die scan moet.
Daarom denk ik ook dat ik contrastvloeistof krijg om alles goed te kunnen zien.

Fritsiej

Berichten: 2340
Geregistreerd: 06-03-05

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:58

Ik heb ook een MRI gehad. Dan wel van me knie, maar ik ervaarde het niet als eng Knipoog De radio werd heel erg hard gezet en ik kreeg oordopjes. Naja, weet niet hoelang het duurde want was geloof ik binnen 5 minuten in slaap gevallen Schijnheilig.
Ohw ja, ik weet niet of het zin heeft, maar ga eens bij andere ziekenhuizen in de buurt informeren naar de wachttijd. Ik heb heel lang lopen tobben met me knie (nog steeds) en als je beetje bij verschillende ziekenhuizen informeert is der vast wel eentje die de wachtlijst korter is Knipoog

Succes!

Malkesta
Berichten: 886
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Dat wel natuurlijk

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:18

Ik ben 1 week geleden onder de mri scan geweest en ik kwam er ziek onder weg....was zo raar. Toen ik erin moest ging het prima maar ik werd peuneveu op een gegeven moment toen de muziek uitging. Daarna weer rustig maar helaas ik werd dus misselijk en heb 10 minuten minder vol gehouden...Hij zei ik heb waarschijnlijk wel genoeg...hoop het anders kan ik weer 10 minuten.. Ik ben de hele dag ziek geweest en heb thuis primatour ingenomen tegen wagenziekte....zo voelde het ook.. Ik ben behandeld in Nije Smellinghe in Drachten en in dat foldertje stond dat je inderdaad contrastvloeistof toegedient kan krijgen om alles duidelijker te maken. Haha!

Novice
Berichten: 634
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: NH

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:10

Ik heb 2 weken geleden een MRI scan gehad. En ik was er ook een beetje bang voor....ik moet zeggen ik zou er een volgende keer zo weer onder gaan.
Ik lag heerlijk, muziek op mijn oren, en had gelukkig verder nergens last van.
Was uiteindelijk denk ik zenuwachtiger voor de uitslag dan de scan zelf Knipoog

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:20

Ik heb een gezwel in mijn hoofd, waardoor ik ook al 4 keer een MRI heb gehad. De eerste 2 keer kreeg ik van te voren een infuus ingebracht waar dus die contrastvloeistof doorheen ging tijdens de scan. De keren erop hoefde dat niet meer omdat het dus niet nodig bleek te zijn. Verder werd ik ook met mijn hoofds klemgezet met een klein spiegeltje erin zodat ik kon zien waar iedereen zat. Doordat ze een scan van mijn hoofd moesten hebben ging ik maar half de tunnel in. Ik kan me de laatste scan nog goed herinneren, wat was ik blij dat dat ding zo'n lawaai maakte want die muziek van rene froger e.d. vond ik veel erger!! Clown Ow, je krijgt trouwens oook een soort alarmdingetje in je hand, als het je teveel wordt kun je die indrukken en dan wordt je er zo snel mogelijk uitgehaald, erg fijn dus als mensen claustrofobie hebben.

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:18

elinax21 schreef:
Ik heb een gezwel in mijn hoofd, waardoor ik ook al 4 keer een MRI heb gehad. De eerste 2 keer kreeg ik van te voren een infuus ingebracht waar dus die contrastvloeistof doorheen ging tijdens de scan. De keren erop hoefde dat niet meer omdat het dus niet nodig bleek te zijn. Verder werd ik ook met mijn hoofds klemgezet met een klein spiegeltje erin zodat ik kon zien waar iedereen zat. Doordat ze een scan van mijn hoofd moesten hebben ging ik maar half de tunnel in. Ik kan me de laatste scan nog goed herinneren, wat was ik blij dat dat ding zo'n lawaai maakte want die muziek van rene froger e.d. vond ik veel erger!! Clown Ow, je krijgt trouwens oook een soort alarmdingetje in je hand, als het je teveel wordt kun je die indrukken en dan wordt je er zo snel mogelijk uitgehaald, erg fijn dus als mensen claustrofobie hebben.


Zo ging het bij mij ook inderdaad!

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:36

Nou ik ben 2 uur geleden gebeld dat ik morgen om 12 uur in de scan moet.Dus ze hebben er echt spoed achter gezet.
Morgen weet ik meer te vertellen hoe het geweest is die scan.

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:38

Succes!

knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:08

Nou heel veel sterkte, En laat ons het weten hoe jij het heb ervaren! We denken aan je Lachen

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:54

Nou het is voor mij achter de rug,ik heb me druk gemaakt voor niets.Het valt echt mee die mri scan.
Gelukkig mocht mijn hoofd er buiten blijven dus was het niet zo benauwd.
Ik heb heerlijk muziek liggen luisteren,maar heb wel constant die herrie gehoord van de scan.
Het apparaat maakt inderdaad behoorlijk wat lawaai.
Ik zag er erg tegen op ,vooral die 25 minuten stil liggen.
Nou het was zo voorbij,voor mijn gevoel had ik pas een kwartier gelegen maar was toch echt 25 minuten.

knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:07

Nou dat is mooi om te horen.
Geen contrast ingespoten zo te horen..Ook fijn.
Wanneer hoor je de uitslag?