MRI... BRRR

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:21

Nee gelukkig was er geen contrastvloeistof nodig.Wel is er een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag bij de chirurg.Ik moet dus nog ruim een week wachten voordat ik bij de chirurg kan komen.
Wel is me gezegd dat ik echt moet rusten en bijna niet mag lopen.Als ik eventueel toch wat loop dan alleen met krukken.
Ik heb er niet een al te best gevoel over Verdrietig

Petrichor

Berichten: 10556
Geregistreerd: 14-04-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:14

Ik ben er nooit in geweest, maar ik zou het ook niet durven...
Want het is een kleine ruimte, en je kan er niet uit als je er in zit...
En dan zou ik dus helemaal in paniek raken...

ilona_89

Berichten: 409
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: IJsselmuiden

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:22

hmm,, ik moet dinsdag heen voor een mri scan, we zullen het wel afwachten. tegen mij hadden ze gezegd dat de scan zo'n 30 tot 40 minuten zou duren, maar ik maak me er verder niet druk om Lachen

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:32

Kir_Ples schreef:
Ik ben er nooit in geweest, maar ik zou het ook niet durven...
Want het is een kleine ruimte, en je kan er niet uit als je er in zit...
En dan zou ik dus helemaal in paniek raken...


Je krijgt een ballonnetje in je hand en daar kun je in knijpen als er iets niet goed is of als je in paniek raakt.
Gelukkig lag ik er met mijn hoofd buiten,maar het beste is heel rustig aan ademhalen.
Het doet neit pijn,maar maakt alleen wat lawaai en ja de ruimte is niet al te groot.
Misschien dat het bij sommige mensen helpt om je ogen dicht te doen.Ik kan me voorstellen dat dit wel prettig is als je er helemaal in moet.
Ik weet in ieder geval dat ik mijn ogen zou dichtdoen als ik er helemaal in moest.
Tegen mij was verteld dat de scan 25 minuten zou duren en dit klopte dus ook.Natuurlijk weet ik niet of dit voor alle scans is,misschien dat het eraan ligt waarvan je een scan moet laten maken.

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:05

bij mij duurde het alle 4 de keren een kwartier Lachen

ilona_89

Berichten: 409
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: IJsselmuiden

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:36

ik heb het overleeeeeft Haha! haha, et stelt niks voor, ik heb een koptelefoon op gekregen met mijn eigen muziek Lachen het duurde 25 minuten, maar ik had et gevoel dat ik daar nog geen 15 minuten lag het enige nadeel is het lawaai, maar dat vind ik verder ook niet erg, ik heb wel met mijn ogen dicht gelegen omdat de tunnel best wel klein is zeg maar, dit gaf mij toch een stukje rust, 1 ding kan ik je zeggen, het is niks om je druk over te maken Lachen

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:42

haha ben blij voor je dat t zo mee viel Haha!

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:21

niks ergs aan gewoon liggen en na de muziek luisteren verder niks.... Maak je er niet druk om, je vriend is volgens mij een grote grappenmaker Knipoog

oh hihi zie dat je er al door geweest bent.. Nu hopen dat de uitslag goed is!

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 11:28

Jen33 schreef:
niks ergs aan gewoon liggen en na de muziek luisteren verder niks.... Maak je er niet druk om, je vriend is volgens mij een grote grappenmaker Knipoog

oh hihi zie dat je er al door geweest bent.. Nu hopen dat de uitslag goed is!



Nee ik ben er nog niet doorg eweest,(ik was de TS met de ' grappenmaker vriend' ) Mijn vriend is uberhaupt wat dat betreft geen grappemaker, en ik denk dat ieder mens het wel anders kan beleven want als we allemaal hetzelfde waren zou t best een domme wereld vol clonen zijn Clown

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:42

Heb je al een adtum wanneer je door de mri moet.
Ik heb het achter de rug en is me echt 200 procent meegevallen dus ik hoop dat het bij jou ook meevalt.
Succes in ieder geval

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:00

24 september

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:03

Ben ook voor een MRI scan geweest (heb trouwens ook ooit een CAT scan ondergaan). Ik vond het echt niks voorstellen. Het is wel een kleine ruimte, maar die is goed verlicht, dus voelde me niet opgesloten. Verder kreeg ik ook een koptelefoon op, en een knopje in mijn handen om op te drukken als er iets was. Verder gewoon rustig blijven liggen.

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:40

PinkyBubble schreef:
24 september


Oh dat duurt nog lang,dacht dat je eerder kon.
Ik heb dan wel veel geluk gehad binnen 5 dagen.
Nou in ieder geval toch sterkte met de scan.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:12

je hoeft echt niet bang te zijn voor een mri!
ik moet voor mijn ziekte om de 3 maanden door de mri en het maakt vooral veel lawaai, de eerste keer is het wat spannend omdat je niet weet wat er gebeurt!
maar het enige vervelende is het harde kloppende geluid wat ervan af komt!

maak je niet druk, sluit gewoon lekker je ogen en probeer happy thouts te denken en adem gewoon goed door en dan is het voorbij voor je het weet! Knipoog

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 11:10

Die happy thoughts gaan voorlopig niet op voor me hahaha dus ik zal wle aan taart ofzo moeten denken.

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:13

Mmmmm lekker taart,kan ik wel gebruiken nu.Ben net thuis uit het ziekenhuis en heb de uitslag van de mri scan gehad.
Voorlopig even geen wedstrijden voor me,mijn kruisbanden zijn afgescheurd.
Ik heb een kleine zomerstop van twee maanden.
maar je ziet dat de mri scan dus wel nuttig is want ze kunnen er heel veel op zien.
Dus hou je maar aan die gedachte vast zodat je eindelijk eens een keer te weten komt wat je mankeerd.
Misschie dat het dan voor je mee gaat vallen.

Muffin_
Berichten: 720
Geregistreerd: 27-09-06

Re: MRI... BRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:23

ik heb er 2 gehad (een keer li-schouder en een keer nekwervels) ... de eerste keer was een grote ramp, maar dat kwam vooral omdat ik in een houding moest liggen waarbij ik ontzettend veel pijn had, en probeer dan nog meer eens een klein uur lekker te blijven liggen zonder te bewegen. Ziek Ik werd er behoorlijk misselijk en wanhopig van (van de pijn dan he)
De 2e keer was gelukkig in een veel fijnere houding en die scan stelde voor mijn idee dus ook niet veel voor. Echt eng ofzo is het niet. Knipoog

Ik vond het wel een beetje een beperkte ruimte, zo dicht tegen het tunnelplafond aan. Kan me voorstellen dat je als je claustrofobisch bent, je het geen pretje vind.