uitleg om je haaren op te steken/knotje te maken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: uitleg om je haaren op te steken/knotje te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:28

ik wil het ook kunnen!
ik heb niet super lang haar ongeveer tot net boven mijn bh bandje. Maar het is zooooo dik, het ziet er ook zo pas geknipt uit, de punten hangen helemaal recht en als ik dan een knotje wil maken steken de puntjes er niet leuk uit alleen maar bij elkaar.
als ik mijn haar dan toch in een knot wil, dan maak ik een staart rol mijn haar helemaal op er om heen zet de buiten kanten vast met allemaal kleine klipjes en als het goed vast zit doe ik er een dik elastiek omheen waardoor je de klipjes niet meer ziet, dat geeft ook wel een grappig effect.
Maar zo'n wild knotje lijkt me het leukste! Ik ga het eens proberen als het nat is (had ik nog niet aan gedacht).

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: uitleg om je haaren op te steken/knotje te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:41

ik maak er tegenwoordig eentje bestwel 'hoog' op mn hoofd...

Doe mn hoofd naar beneden, dat mn haar zegmaar helemaal richting de grond hangt. Dan pak ik het in 1 hand, draai er een elastiekje omheen maar haal mn haar er niet helemaal doorheen. Daarna doe ik er nog een elastiekje omheen, zodat je het 'dubbelgevouwen' idee niet meer ziet.

Als ik mn pony uit de knot wil houden, dan doe ik eerst mn hoofd weer omhoog als ik al mn haar in 1 hand heb zitten, en dan kam ik met mn vrije hand mn pony er tussenuit Knipoog de rest blijft hetzelfde.

Haarlak eroverheen en klaar.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: uitleg om je haaren op te steken/knotje te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:54

Thirza schreef:
ik wil het ook kunnen!
ik heb niet super lang haar ongeveer tot net boven mijn bh bandje. Maar het is zooooo dik, het ziet er ook zo pas geknipt uit, de punten hangen helemaal recht en als ik dan een knotje wil maken steken de puntjes er niet leuk uit alleen maar bij elkaar.
als ik mijn haar dan toch in een knot wil, dan maak ik een staart rol mijn haar helemaal op er om heen zet de buiten kanten vast met allemaal kleine klipjes en als het goed vast zit doe ik er een dik elastiek omheen waardoor je de klipjes niet meer ziet, dat geeft ook wel een grappig effect.
Maar zo'n wild knotje lijkt me het leukste! Ik ga het eens proberen als het nat is (had ik nog niet aan gedacht).


als je haar zo dik is, kan je het ook in laagjes en een beetje rond laten knippen.
Het ziet er niet meer zo geknipt uit, en het is lichter door de lagen (dus makkelijker in een knot te doen), je kan het nog gemakkelijk in een staart doen en ook los is het heel leuk.
pony even wegdenken als je die niet hebt.
Afbeelding

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: uitleg om je haaren op te steken/knotje te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:11

bedankt voor de tip, ik vind laagjes ook wel leuk maar het nadeel is dat je er meer volume van krijgt en dan lijkt het net of ik een afro kapsel heb (oke is een klein beetje overdreven) maar omdat ik een smal gezicht heb staat dat niet.
ik heb er wel over zitten denken om aan de achterkant van die lange lagen te doen zodat het een beetje schilt.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: uitleg om je haaren op te steken/knotje te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:12

als je het in laagjes laat knippen en ook uitdunnen dan valt dat denk ik best mee met dat afrokapsel.....

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: uitleg om je haaren op te steken/knotje te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:31

uitdunnen wilden ze niet bij mij doen, heb er de afgelopen 3x al omgevraagd maar iedere keer was er weer een rede om het niet te doen, waarom weet ik eigenlijk niet eens meer, ik ga het de eerst volgende keer weer vragen.
maar het doet me wel denken aan dat ik een tijdje last had van haaruitval van wege een ziekte die ik toen had, toen dat weer ging groeien had een hoofd vol met van die pluizige donshaartjes die gingen groeien, en dat zou ik weer kunnen krijgen als ik het zou laten uitdunnen. Dat was 1 reden van hun toen.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: uitleg om je haaren op te steken/knotje te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 01:47

Even een ander kapper vragen wat hij ervan denkt als je je haar laat uitdunnen.. Krijg je een objectief antwoord Ja