Bijna altijd hoofdpijn...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 21:40

Ik heb het volgende probleem: ik het al een tijdje bijna altijd hoofdpijn... Een soort spanningshoofdpijn, die vanuit mijn nek lijkt te komen. Mijn nek is ook wat stijvig, niet echt nekpijn, maar meer een soort zeurderig gevoel... Het vervelende is dat het me behoorlijk belemmerd in mijn dagelijkse doen. Ik ga wel gewoon werken, maar ben na zo'n dag veel moeier dan normaal, waardoor ik het meestal niet op kan brengen om nog iets te doen 's avonds... Meestal beland ik dan achter bokt of de tv, of in bed met een boek. Maarja, het leven begint zo wel een beetje saai te worden...

Nou weet ik niet goed wat ik hier tegen moet doen. Ik kan wel naar de huisarts gaan, maar die verwijst je bijna zonder kijken door naar de fysiotherapeut. En daar ben ik al vaker geweest (voor mijn rug) en heeft nog nooit echt veel geholpen... Ik ben dus benieuwd of er andere mensen zijn die hier ook vaak last van hebben/hadden, hoe het bij hun komt (als ze dat weten) en wat ze eraan doen/gedaan hebben

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:45

ik wil je niet van streek maken, maar zijn dat geen symptomen van.. hoe heet dat ook weer.. mengittis oid? zo'n (mogelijk) dodelijke ziekte? misschien toch even langs de huisarts gaan? of anders naar een andere?

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 21:48

Hmmm, in dat geval zouden de klachten voor zover ik weet heftiger zijn... Ook is er dan sprake van nekkramp, en dat heb ik zeker niet... Meer beetje stijve nek... Denk zelf eerder aan iets vanuit mijn nek, door bijvoorbeeld een verkeerde houding ofzo...

Oh ja, mijn ogen heb ik ook laten testen, maar buiten dat die wat vermoeid waren (moet veel naar een computerscherm kijken in een zeer schemerige ruimte op mijn werk) was daar niets mis mee...

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:48

Ik heb ook altijd last van hoofdpijn migraine met waarscheinlijk (wat de arts no gniet zeker weet; spanningshoofdpijn).
Ik ben onder behandeling van een neurloog, bij mij belemmert het ook vreselijk mijn dagelijkse dingen te doen Scheve mond
Op het moment ben ik bezig met medicijnen die redelijk helpen, het is in ieder geval beter dan zonder, maar nog een gigantische pijn elke dag.

Je zou langs kunnen gaan bij het ziekenhuis hiervoor, zodat ze verder gaan kijken en je pijn in ieder geval vermindert.
Succes en sterkte ermee

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:49

Ze heeft het al een tijdje, dus als het meningitis was was ze nu hoogstwaarschijnlijk al best wel dood Knipoog

Miran88
Berichten: 1237
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:49

Nee denk niet dat het een dodelijke ziekte is.
Ik heb ook al een poosje last daarvan.
Ben ook al bij fysio geweest heeft niet echt geholpen.
Bij mij is het een raar gevoel achter in je nek wat zo je hoofd intrekt en daar wordt ik vaak ook wat duizelig bij.
Maar heb het niet vaak meer en mijn dokter stuurt me ook alleen maar door naar de fysio

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:50

Ik heb het ook en ga zo eens in de zoveel tijd een paar keer achter elkaar naar een manueel therapeut. Die maakt de wervels wat losser en zo is mn nek- en hoofdpijn vrijwel weg voor een paar weken.
Je huisarts zal je hoogstwaarschijnlijk er niet naar door verwijzen, maar er zijn ook fysio's die ook manueel therapeut zijn.

Dacht eigenlijk dat je nu niet meer een doorverwijzing nodig had om erheen te mogen, en dat toch je verzekering het vergoedt.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 21:50

verootjoo schreef:
Ze heeft het al een tijdje, dus als het meningitis was was ze nu hoogstwaarschijnlijk al best wel dood Knipoog

Nagelbijten / Gniffelen Zo cru wilde ik het niet stellen, maar ja, daar heb je gelijk in... Grappig, meestal ben ik degene die het ergste denkt Haha! Komt ook door mijn werk met erg zieke mensen (kanker)

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:51

ik ga nog stees zo nu en dan naar een Ortho-manuele therapeut
die zet me nek wervels weer recht ( gaan soms in de loop van tijd weer scheef zitten of door val van paard enz.)
dat helpt echt goed, ook heb ik zins kort een bril dat mijn hoofdpijn minder maakt. ( heb maar min 0.50 maar daar wordt je toch stiekum moe van de hele dag)
kijk eens of je ogen goed zijn en probeer ook eens een Ortho-manuele therapeut.
gr

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 21:52

Pytje schreef:
Ik heb het ook en ga zo eens in de zoveel tijd een paar keer achter elkaar naar een manueel therapeut. Die maakt de wervels wat losser en zo is mn nek- en hoofdpijn vrijwel weg voor een paar weken.
Je huisarts zal je hoogstwaarschijnlijk er niet naar door verwijzen, maar er zijn ook fysio's die ook manueel therapeut zijn.

Dacht eigenlijk dat je nu niet meer een doorverwijzing nodig had om erheen te mogen, en dat toch je verzekering het vergoedt.


Je hebt inderdaad geen doorverwijzing nodig, maar je verzekering vergoedt maar een beperkt aantal sessies... En de fysio vindt uiteraard altijd dat je er meer nodig hebt Vork

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:53

Klinkt gewoon als spierspanningshoofdpijn.. balen, herken het, heb het ook. Ik ben bij verschillende therapeuten geweest (orthomanueel, ceasar/mensendieck en nu osteopathie) en ik moet zeggen: dat helpt wel iets. Bij Mensendieck leer je hoe je met oefeningetjes de klachten kunt verminderen.. je maakt je spieren soepel en leert kleine dingetjes die je eigenlijk elke dag even 10 minuutjes moet doen. Als je dan last hebt van stijve spieren of hoofdpijn kun je die dingetjes ook nog een keer extra doen.. Verder vind ik de Osteopaat ook wel aan te raden. Het is een alternatieve geneeswijze, ik weet niet hoe je er tegenover staat.. maar ik vind het in ieder geval erg interessant en ik heb ook wel het gevoel dat het werkt. Verder op je houding letten, veel computeren is ook niet goed voor je hoofd omdat je zo moet turen en vanwege het licht. En let eens op hoe je überhaupt op licht reageert: misschien helpt het dragen van een zonnebril of het dimmen of juist toevoegen van het licht.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 21:53

ogen zijn goed, die zijn getest...

Vind het vooral zo vervelend omdat ik er zo ontzettend moe van word... Heb net een nieuwe baan, en ik voel me best wel een watje als ik er weer eens als een zombie bij zit Bloos

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 21:59

Flor schreef:
Klinkt gewoon als spierspanningshoofdpijn.. balen, herken het, heb het ook. Ik ben bij verschillende therapeuten geweest (orthomanueel, ceasar/mensendieck en nu osteopathie) en ik moet zeggen: dat helpt wel iets. Bij Mensendieck leer je hoe je met oefeningetjes de klachten kunt verminderen.. je maakt je spieren soepel en leert kleine dingetjes die je eigenlijk elke dag even 10 minuutjes moet doen. Als je dan last hebt van stijve spieren of hoofdpijn kun je die dingetjes ook nog een keer extra doen.. Verder vind ik de Osteopaat ook wel aan te raden. Het is een alternatieve geneeswijze, ik weet niet hoe je er tegenover staat.. maar ik vind het in ieder geval erg interessant en ik heb ook wel het gevoel dat het werkt. Verder op je houding letten, veel computeren is ook niet goed voor je hoofd omdat je zo moet turen en vanwege het licht. En let eens op hoe je überhaupt op licht reageert: misschien helpt het dragen van een zonnebril of het dimmen of juist toevoegen van het licht.


Ik denk inderdaad ook aan spierspanningshoofdpijn... Vooral omdat ik er meer last van heb na een zware dag op het werk (moet veel tillen etc). Het vervelende is dat er een hoop therapieen zijn, en allemaal helpen ze een beetje. Ik hoop iets tegen te komen waarvan ik denk: ja dat is het!!!
Ik sta niet zo open voor alternatieve geneeswijzen, maar sommige dingen zie ik wel wat in (haha, als het me hier vanaf helpt, ben ik bereid alles aan te nemen)... Osteopatie ken ik niet zo goed, ik zal me er eens in verdiepen!

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:00

Je verhaal komt me bekend voor..
Ik had ook altijd hoofdpijn en moe enzo. Toen ook daarvoor eens naar de dokter geweest en ook gelijk een verwijzing naar de fysiotherapeut, maar daar ben ik nooit heen gegaan uiteindelijk.

Sinds een paar maanden ben ik naar de osteopaat geweest (op advies van een bekende) en ik moet zeggen dat helpt echt goed!
M'n hoofdpijn komt uiteindelijk van een scooterongeluk 2jaar terug, en daardoor zit/zat er een nekwerfel niet helemaal lekker, waardoor die werfel iets scheef trok naar links en dus m'n spieren in m'n nek enzo extra hun best moesten doen dat te corrigeren, waardoor ik dus extra moe ben steeds.
Nu ben ik zo'n 4x geweest, en ik heb echt bijna geen hoofdpijn meer, terwijl ik dat vroeger dagelijk had. Nu nog werken aan die vermoedheid, maar heb wel echt het idee dat het helpt.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:02

ThaGirl.. wat doet een osteopaat zoal en wat is het verschil tussen een fysiotherapeut en een osteopaat?

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 22:05

Hmmmm dat klinkt goed... Ben dus met mijn rug naar de fysio geweest, die heeft naar mijn houding gekeken en dat was volgens hem allemaal goed... Toen ik niet 1 specifiek plekje aan kon wijzen waar ik pijn had (mn hele onderrug deed pijn) keek ie me aan alsof ik de grootste aansteller was die hij ooit had ontmoet... Kreeg dus erg het gevoel dat ik niet serieus genomen werd. Nou weet ik wel dat dat niet bij iedere therapeut zo is, maar het zorgt er wel voor dat ik er tegenop zie om naar een ander te gaan...

Rug bleek achteraf trouwens een ontsteking te zijn...

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:06

@TG - Jouw osteopaat klinkt anders dan de mijne.. gaat hij ook over organen enzo?

@Laura - Osteopaat vind ik wel aan te raden.. het is wel alternatief, maar dat is volgens mij meer omdat de werking niet echt bewezen is. Ik hoor van zoveel mensen dat ze er baat bij hebben, dat het nooit allemaal onzin kan zijn. Ik vind het zelf ook de moeite waard om heen te gaan. Of een therapie helpt hangt helemaal af van hoe je klachten precies komen: of je een verkeerde houding hebt uit jezelf of dat er iets verkeerd zit, bijvoorbeeld. Ik zou ook wel willen dat er 1 therapie was die het hele gebeuren coverde, maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Als ik hem vind laat ik het je weten Haha!.

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:12

osteopathie werkte bij mij dus echt niet. Maar dat zou je voor jezelf natuurlijk moeten proberen.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:14

ik heb er ook last van. heel de dag hoofdpijn dag in dag uit. heb ook veel last van mn nek. ik ben bij een kraker geweest. heeft alles weer recht gezet. misschien een hele stomme vraag maar heb je zilveren oorbellen in? die kraker(manueel therapeut) heeft bij mij erg veel geholpen maar ik zat dan ook vanaf mn enkel tot mn nek helemaal vast.

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:50

Ik werk bij een chiropractor en er komen heel veel mensen (vooral kinderen!)
met de klacht hoofdpijn.. meestal komt dit dan ook vanuit de nek/rug.
Bij bijna alle mensen die hier komen is de klacht altijd weg als ze geweest zijn.
en al krijgen ze weer last bellen ze weer voor een afspraak .
kijk maar eens op:

http://www.gezondheidscentrumplato.nl

Edit deze chiropractor heeft ook een praktijk in heerhugowaard
proberen waard zou ik zeggen als je in alkmaar woont .. Knipoog

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:00

Ik heb 10 jaar!! met deze klachten rondgelopen
en had een stijf gevoel in mijn nek en keiharde schouderspieren
achteromkijken met autorijden lukte maar aan 1 kant
mijn armen kon ik ook niet in 1 vloeiende beweging langs mijn oren krijgen
ondanks de vele behandelingen van de verschillende Fysio/manueel therapeuten bleven de klachten aanhouden..
Omdat de osteopaath bij onze paarden kwam en ze hier erg van opknapten
Ben ik zelf ook eens naar osteopaath gegaan,
die heeft mij (na 3 behandelingen) volledig van mijn klachten afgeholpen Cool
Dat is nu 4 jaar gekeden en er is letterlijk een last van mijn schouders afgevallen

verder zijn er verschillende oorzaken die hoofdpijn kunnen veroorzaken
Eet je b.v. veel kaugum en lightproducten??
Daar zit vaak de stof aspartaan in en daar kun je flink hoofdpijn van krijgen Ja

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 12:00

doom schreef:
Ik werk bij een chiropractor en er komen heel veel mensen (vooral kinderen!)
met de klacht hoofdpijn.. meestal komt dit dan ook vanuit de nek/rug.
Bij bijna alle mensen die hier komen is de klacht altijd weg als ze geweest zijn.
en al krijgen ze weer last bellen ze weer voor een afspraak .
kijk maar eens op:

http://www.gezondheidscentrumplato.nl

Edit deze chiropractor heeft ook een praktijk in heerhugowaard
proberen waard zou ik zeggen als je in alkmaar woont .. Knipoog


Thnx voor de tip, ik ga eens even kijken Lachen

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:15

Marchador schreef:
ThaGirl.. wat doet een osteopaat zoal en wat is het verschil tussen een fysiotherapeut en een osteopaat?


Ik weet niet zo goed het verschil tussen een fysiotherapeut en osteopaat, dat is appels met peren vergelijken, geloof ik. Ik ben (uiteindelijk) namelijk nooit bij de fysio geweest.

@ Flor, de osteopaat gaat inderdaad over organen, maar bij mij heeft hij tot nu toe nog (bijna) nooit aan een orgaan gezeten, dus dat geldt zeker niet altijd.

Ik zal even vertellen hoe het meestal in z'n werk gaat daar.. Tong uitsteken
Mijn osteopaat werkt gewoon aan huis, in z'n omgebouwde kelder, daar staat een bureau en wat kasten en zo'n verstelbaar bed (lijkt denk ik op massagetafel). Eerst altijd even een gesprekje hoe het de keer ervoor was gegaan enzo, en hoe het nu gaat. Vervolgens moet ik even schoenen en vest uit doen (gewoon strak t shirt aan houden). En dan moet ik altijd even zitten op de rand van dat bed (zal het maar even bed blijven noeme, maar dat is het niet echt natuurlijk), dan voelt hij aan m'n schouders en nek, geen idee waarom..
Vervolgens moet ik gaan liggen op m'n rug en gaat hij m'n nek soort van masseren/voelen, om te kijken hoe m'n nekwerfel zit en of ie los is enzo. (we zijn er achter gekomen dat m'n hoofdpijn komt door dat er dus een nekwerfel verkeerd zat, na een scooterongeluk 2jaar terug)
Tot nu toe zat m'n nek altijd weer vast, en aangezien de werfel nogal erg vast zit, moet hij die altijd 'hardhandig' dat los maken, dmv dat kraken (zoals giropraktie ook doet), daar ben ik nooit zo blij mee, maar het moet. Het komt er op neer dat hij je hoofd dan een stukje een kant op draait en er een harde ruk aan geeft (hoezo ik overdrijf? Tong uitsteken). Niet zo'n fijn gevoel.
Daarna ging hij ook nog wel eens m'n bovenste rib los kraken, maar de laatste tijd hoeft dat niet meer. Soms doet hij nog andere 'oefeningen' zoals m'n arm draaien of de spieren op m'n hoofd recht zetten (voel je eigelijk niks van).

En ookal voel je er over het algemen weinig van, als ik weer weg ga na een uur, dan heb ik altijd hoofdpijn (ja ik krijg hoofdpijn als er iemand aan m'n hoofd zit) en voel me alsof er een vrachtwagen over me heen gereden is, net of je op alle plekken gebroken bent. Je mag (om die reden) ook 1 of 2 dagen niet sporten, omdat hij de weefsels een opflikker heeft gegeven en dat weer moet herstellen.
In ieder geval heb ik nu bijna nooit meer last van hoofdpijn (alleen als ik wat ziekig ben enzo, dan is het weer terug), dus ik weet zeker dat het heeft gelopen.
Maarja het is wel prijzig (80 euro per uur) en wordt niet vergoed door verzekering. Maar echt als de TS was, zou ik het zeker een keer proberen! Want in 1x zal het je veel duidelijker worden of het je helpt of niet.

Scotty__
Berichten: 776
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:45

ik heb het zelfde probleem.. Echt precies hetzelfde...

Eleven

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Gorinchem

Re: Bijna altijd hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:21

Ik heb ook (bijna) altijd hoofdpijn. Maar bij mij komt het niet vanuit mijn nek. Inspanningshoofdpijn heb ik meer. Meestal aan het einde van de middag, als ik naar school ben geweest en naar de paarden. Dan heb ik meestal zo'n hoofdpijn dat ik ook geen zin heb om te eten. Bij is daarvoor de oplossing om gewoon veel te drinken.