Scoliose (Met foto's!)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 23:44

Bloos Ja dat zag ik dus net ook Tong uitsteken
Die foto's perongeluk vekeert om geplaats. De laatste foto is de foto die als eerste is gemaakt. De bovenste foto is van vandaag Lachen
Sorry voor de fout.

Maartje: Nee het gaat nooit hele maal weg. het zou ook nooit minder worden dan 30 grade bij mij. Mijn scoliose is progresief (weet niet hoe je dat schrijft) dus die van mij groeit hard door (scheef dus).

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:48

maar nu is het dus minder geworden! gelukkig zeg!

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:24

Echt mooi dat het minder is geworden! Bij mij zei de arts dat als ik mijn brace af mag mijn rug waarschijnlijk weer terug zou vallen naar de oude positie waarmee ik begon met het dragen van mijn brace, maar dat het daar dan op zou blijven staan ofzo. Is dat bij jou ook het geval? En moet jij altijd zonder brace op de foto? Ik moet zelf altijd met. Behalve de volgende keer want dat is voor mij waarschijnlijk de laatste keer en dan moet ik zonder brace op de foto Lachen

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:30

Nou gefeliciteerd hoor, super! Heel duidelijk zo met die foto's erbij.

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:39

marrke schreef:
Echt mooi dat het minder is geworden! Bij mij zei de arts dat als ik mijn brace af mag mijn rug waarschijnlijk weer terug zou vallen naar de oude positie waarmee ik begon met het dragen van mijn brace, maar dat het daar dan op zou blijven staan ofzo. Is dat bij jou ook het geval? En moet jij altijd zonder brace op de foto? Ik moet zelf altijd met. Behalve de volgende keer want dat is voor mij waarschijnlijk de laatste keer en dan moet ik zonder brace op de foto Lachen


Ja ik moet altijd zonder brace op de foto... '
En weet niet waneer voor mij de laatste keer is.
Met dit weer is die brace heel vervelend. is heel benouwt.

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:42

Vriendin van me heeft t ook maar die is al ongeveer 10 jaar terug geopereerd eraan omdat het erger dan 45 graden was. Geloof dat er nu een nieuwe techniek is om de operatie uit te voeren....wel fijn dat je niet geopereerd hoeft te worden want het risico is heel groot bij deze operatie heb ik vernomen (of dat is door de nieuwe techniek ook minder geworden Bloos )....

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:44

Dressuurgek schreef:
Vriendin van me heeft t ook maar die is al ongeveer 10 jaar terug geopereerd eraan omdat het erger dan 45 graden was. Geloof dat er nu een nieuwe techniek is om de operatie uit te voeren....wel fijn dat je niet geopereerd hoeft te worden want het risico is heel groot bij deze operatie heb ik vernomen (of dat is door de nieuwe techniek ook minder geworden Bloos )....



Ja dat risico is heel wat verkleint. eerst was je hegting 2X zo groot. en er was meer kans dat ze een pees konden beschadigen. die kas in nu gewoon zo klein. En ja de hegting wat dat betreft. is die klein geworden.
Ik ben zelf erg opgelukt dat ik dus waarscheinlijk niet geopereert moet worden.

bietjuhh

Berichten: 1514
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Nieuwkoop - Zuidholland

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:23

evanescence : k heb ook scoliose, erg vervelent is het heb iij er erg veel last van ? als je wat gaat doen? k heb nu 36graden dus ik moet waarschijnlijk geopereerd worden ( eigelijk zeker weten)
omdat k nog heel eind groei. hoe ben iij aan de Rontger foto's gekomen?

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 19:08

bietjuhh schreef:
evanescence : k heb ook scoliose, erg vervelent is het heb iij er erg veel last van ? als je wat gaat doen? k heb nu 36graden dus ik moet waarschijnlijk geopereerd worden ( eigelijk zeker weten)
omdat k nog heel eind groei. hoe ben iij aan de Rontger foto's gekomen?



Heej,,
Uhu ik kan aleen niet heel lang winkelen achterelkaar. Voorderest heb ik er nooit last van.
Ik was ook 36.5 grade... en op de laatste foto (die is gemaakt) was ik 32 grade.
Draag jij ook een corset?
Ik heb gevraagt of dat kon. toen wert ik door gestuurt naar zo een man. die zette ze voor me op een cdtje.. Haha! moet je gewoon is vragen.

Je mag me ook altijd PB sturen.. Lachen ( iedereen trouwens)

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:10

Best wel bizar eigenlijk he dat je zo'n kronkel kan hebben zonder dat het pijn doet terwijl er ook zoveel mensen zijn met een rechte rug die wel veel last van klachten hebben.

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 19:12

Ja het is eigenlijk ook heel bizar!
Er lopen zo veel mensen met een hernia rond.. die er geen last van hebben. en ook weer mensen die er wel last van hebben.
Mijn moeder had een hernia en die uitstulpsel (weet even niet hoe ik dat anders moet noemen) die was nog geen 3 CM groot. en had er last van. terwel een colega er 1 van ongeveer 6 CM heeft en die heeft er geen last van. (hadden ze op de rungefoto gezien). naja dat is net zo bizar als een scoliose.

bietjuhh

Berichten: 1514
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Nieuwkoop - Zuidholland

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:50

k heb geen corset het kan niet omdat het te hoog zit zeggen ze in nijmegen. k kan ook geen zware dingen tillen lang. dan krijg k last van me rug.

Rocco1

Berichten: 1462
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:21

wat goed zeg dat je vooruit gaat !!
hopen dat het met de dag minder wordt *LOL*

ik zelf heb ook een scoliose maar dan van 9mm dat is wel even wat anders, maar zelfs daar heb ik ooit last van dus kan me haast niet voorstellen wat voor pijn jij voelt als je te zwaar getild hebt of te lang krom hebt gezeten..

sucees ermee !

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:25

bietjuhh schreef:
k heb geen corset het kan niet omdat het te hoog zit zeggen ze in nijmegen. k kan ook geen zware dingen tillen lang. dan krijg k last van me rug.


Ja ik heb d'r ook wel eens last van als ik zware dingen moet tillen..
Wel balen dat de bocht te hoog zit dat ze je geen brace kunnen geven! Want dat kan een operatie voorkomen!

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:42

Holy mozes! Bloos!
Ik schrik echt van de eerste foto!
Heb je ook een "normale" foto van jezelf?
Ik zou wel eens willen zien hoe je lichaamshouding is "normaal, dus gewoon zonder rontgen en met kleertjes aan.
(kleertjes uit maakt het nog interessanter maar laten we maar niet zover gaan Tong uitsteken )

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 23:14

Levy schreef:
Holy mozes! Bloos!
Ik schrik echt van de eerste foto!
Heb je ook een "normale" foto van jezelf?
Ik zou wel eens willen zien hoe je lichaamshouding is "normaal, dus gewoon zonder rontgen en met kleertjes aan.
(kleertjes uit maakt het nog interessanter maar laten we maar niet zover gaan Tong uitsteken )


Hahah naja als je het heel erg vind hou ik me kleertjes gewoon aan. ik kan wel een foto maken.. maar heb ik even keer iemands hulp bij nodig.. Clown
En ik ga morge op vakantie dus er komt niet zo veel van.
bij het volgende topic zal ik een foto van me zelf er bij plaatsen.

bietjuhh: Daar heb ik nog nooit van gehoort. er zijn verschillende soorte vormen van een corset. er is bijv ook een corset, voor hoge scolioses. Maar ik weet het niet. ben geen arts.
Ja met zware dingen lang tillen kan ik ook niet. mag ze niet eens tillen.

bietjuhh

Berichten: 1514
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Nieuwkoop - Zuidholland

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:41

marrke schreef:
bietjuhh schreef:
k heb geen corset het kan niet omdat het te hoog zit zeggen ze in nijmegen. k kan ook geen zware dingen tillen lang. dan krijg k last van me rug.


Ja ik heb d'r ook wel eens last van als ik zware dingen moet tillen..
Wel balen dat de bocht te hoog zit dat ze je geen brace kunnen geven! Want dat kan een operatie voorkomen!



idd k groei nog een heel eind dus waarschijnlijk wordt k wel geopereerd Ach gut
welk ziekenhuis zit iij? k nijmegen dokter de kleuver ofz

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Scoliose (Met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:44

Tjee, ziet er best heftig uit zeg! Wel fijn dat t erop lijkt dat je niet geopereerd hoeft te worden OK dan!