diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicje87

Berichten: 9857
Geregistreerd: 26-06-06

diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 14:29

hoi

Vorige week had ik wat te eten gehaald. Iets wat ik hier echt heel vaak eet en daar verder nooit last van heb gehad. 2 Uur nadat ik dat gegeten moest ik overgeven. Sinds dien heb ik bijna elke dag diaree. Het rare is dat ik af en toe ook gewone ontlasting heb.

Vanonchtend zijn een vriendin en ik ergens wat gaan eten. 11.30 uur kwam ik thuis en ik had normale (vaste) ontlasting. Nu begint de diaree opnieuw en weer heb ik overgegeven.

Het is hier elke dag (cyprus) erg warm zal het daardoor komen? Ik ben hier al bijna 9 maanden en wat ik eet, eet ik dagelijks/regelmatig.

Ik ben zelf hier niet zo happig op doktoren dus vandaar dat ik eerst jullie mening/ervaring vraag.

Ik heb ook al een beetje gegoogeld, maar daar staat alleen informatie over constante diaree.

groetjes iloveyah87

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:32

Er bestaan gewone 'diaree pilletjes' Heb je die al eens geprobeerd?

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:34

Kan je geen diaree remmers nemen> Misschien dat het dan helemaal over gaat? heb je daar water uit de kraan gedronken? Dat is in die landen ook niet heel erg best natuurlijk. Als je echt voedselvergiftiging hebt moet je volgens mij een stuk zieker zijn en er constant last van hebben. Misschien ook door het weer? Ik heb er zelf op vakantie ook altijd last van. Komt ook door de olijfolie waar ze in bakken en zo en door de zee. Als die koud is en het is verder warm krijg ik ook last van me darmen. Maar ik heb nog nooit over gegeven.. Sterkte!

(misschien is even een dokter bezoeken niet zo slecht idee daar voorkomen beter dan genezen is)

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:36

Het lijkt in eerste instantie op een voedselvergiftiging, maar aan de andere kant hoort daar volgens mij inderdaad constante diaree bij. Een allergie lijkt me ook sterk, aangezien je het eten vaak eet. Hoe voel je je doorgaans? Ben je veel misselijk? Of kun je nog gewoon je werk doen en heb je gewoon ineens diaree en moet je overgeven? Heb je koorts? Het kan best door het warme weer komen in combinatie met het harde werk.

shavira

Berichten: 621
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Leusden

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:39

Ik zou niet direct denken aan diareeremmers..het kan namelijk ook verstoppingsdiaree zijn..Je ontlasting is wel gewoon op gang? drink je voldoende?
Als dit wel het geval is kun je bij de apotheek loperamide halen dit bind je ontlasting weer.

Nicje87

Berichten: 9857
Geregistreerd: 26-06-06

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 14:43

een vriendin neemt waarschijnlijk vanavond diaree-remmende-pilletjes mee voor me.
Ik heb geen water uit de kraah gedronken. En ik ben hier al bijna 9 maanden.
Ik merk wel dat ik wat minder energie heb,maar dat komt denk ik doordat me lichaam minder energie opneemt. het valt me op dat het over het algemeen smiddags begint de diaree.Ik ben de afgelopen ander halve week 3 keer misselijk geweest en intotaal 2x overgegeven (met vandaag).Ik heb geen last van buik krampen,alleen me buik/maag rommelt wel.

Ik heb hier al aardig wat ervaringen met doktoren. Ze geven hier nog al makkelijk infusen en medicijnen!Vandaar dat ik er niet echt happig ben om naar toe te gaan.

Mijn ontlasting is wel opgang en ik drink veel (ook door het warme weer,zweet dus ook een hoop uit)

Nicje87

Berichten: 9857
Geregistreerd: 26-06-06

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 14:58

Ik ben trouwens vergeten te vermelden. Mijn buik is erg gespannen/hard en opgezet.

shavira

Berichten: 621
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Leusden

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:24

dat is wel een teken van een verstopping....harde opgezette buik...ik zou even langs de dokter gaan daar...Ze hoeven niet direct een infuus erin te hangen,maar een buikonderzoek of een kweekje is niet geheel onterrecht denk ik...

Nicje87

Berichten: 9857
Geregistreerd: 26-06-06

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:40

ook schiet het me te binnen (ik zit natedenken over waar ik de laatste tijd allemaal last van heb) dat ik af en toe eenbeetje duizelig/draaierig ben.

Nicje87

Berichten: 9857
Geregistreerd: 26-06-06

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:44

shavira schreef:
dat is wel een teken van een verstopping....harde opgezette buik...ik zou even langs de dokter gaan daar...Ze hoeven niet direct een infuus erin te hangen,maar een buikonderzoek of een kweekje is niet geheel onterrecht denk ik...


helaas hangen ze hier wel meteen een infuus in je. Ik heb ik ook al een keer een urineinfectie gehad. En nog voor de uitslag hing er een infuus aan me. Na de uitslag kreeg ik 2 prikken in me onderrug. En ik moest 8 pillen per dag slikken. Vandaar dat ik niet snel naar een dokter stap hier Knipoog

een darmverstopping bedoel je? en wat doen ze daaraan? (als dat het is?)

Nicje87

Berichten: 9857
Geregistreerd: 26-06-06

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:45

ik heb even gegoogeld maar dit staat bij darm verstopping :

Darmverstopping of constipatie kan zich uiten door:

Pijnlijke ontlasting
Opgezette buik
Droge, harde of keutelvormige stoelgang
Onregelmatige, geen frequente stoelgang
Hard moeten persen

shavira

Berichten: 621
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Leusden

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:59

Je moet zelf duidelijk aangeven waar je last van hebt...als het verstoppingsdiaree is wil dat zeggen dat er ergens een harde keutel in je darmen zit die de boel verspert...dunne ontlasting kan daar wel langs en dat verklaart waarom je ontlasting niet uitblijft (dus dat je wel kunt gaan terwijl je verstopt zit)
Een dokter kan aan je buik horen (kloppende bewegingen op de vingers waar de ontlasting zich bevind.) Bij obstipatie kun je je heel misselijk,zwak en beroerd voelen. Ook je eetlust kan afnemen.....
Bij een verstopping is het van belang actie te ondernemen want anders kan de harde keutel zorgen voor een darmperforatie etc. (dan ben je nog verder van huis) Nogmaals..mijn advies is om toch langs een dokter te gaan,ook al is het vervelend. Het is wel belangrijk dat je je eigen grenzen aangeeft en vraag uitleg waarom ze bepaalde dingen met je willen doen (infuus etc)

Nicje87

Berichten: 9857
Geregistreerd: 26-06-06

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 16:05

dank je wel! maar het rare is af en toe heb ik wel gewone ontlasting. vanmiddag om 12 uur nog, en daarna is de diaree weer begonnen. obstpatie? wat houd dat in? Of is dat een ander wordt voor darmverstopping?

in iedergeval heel erg bedankt!

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:13

Ja, dat is een ander wordt voor verstopping en daar kan inderdaad diarree langskomen. En daar hoort ook wel overgeven bij en duizeligheid als je erg vol zit. Het kan zijn dat je "gewoon" een spastische darm hebt, hgoogle dat maar eens op.

Hier in Portugal zijn ze ook erg op infusen maar dat is niet zo vreemd, want vochtgebrek zorgt voor heel veel kwalen, dus eerst vullen ze vocht aan, en daarmee vaak ook mineralen die je nodig hebt. Ik ben er al aan gewend. Vind het ook niet zo erg.
En verder, ik heb ook eens zo´n buik gehad en moest toen in het ziekenhuis een lavage ondergaan. Dan krijg je een tube in je reet waar een vloeistof door naar binnen komt waardoor je leegloopt op een po. Je wordt daarvoor wel alleen gelaten en het si neit pijnlijk ofzo, alleen een beetje tja, Bloos bij het aanbrengen, natuurlijk.

Maar misschien komt het niet zo ver. in lek geval zit het er wel dik in dat je een laxeer middel moet nemen en eens anti diarree middel is uit den boze! je zult waarschijnlijk ook poeders krijgen die je in water moet oplossen, om je mineralen weer op peil te brengen en UL250 of iets wat hetzelfde doet, om je darmflora weer te normaliseren.

WEL naar de dokter gaan.

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:04

Hoe is het nu met je?

Sonjaja

Berichten: 179
Geregistreerd: 14-02-07

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:16

iloveyah87 schreef:
ook schiet het me te binnen (ik zit natedenken over waar ik de laatste tijd allemaal last van heb) dat ik af en toe eenbeetje duizelig/draaierig ben.

als ik het zo lees zou het weleens simpel een zout te kort kunnen zijn.
aan boord van werkschepen in warme streken komt dit regelmatig voor.
ik begrijp je terug houdendheid vwb de artsen daar.
je schrijft dat je normale ontlasting hebt tussendoor dus die darm blokkade is daarmee van de baan mag ik aannemen.
overgeven kan reactie zijn van zout tekort. let even op je voeding vwb het bereiden met olie.
probeer een aantal dagen vezelrijke voeding te gebruiken, nog veel meer te drinken liefst zoute bouillon. hier in nederland kun je ORS halen bij de apotheek ik weet niet of ze dat daar op cyprus ook hebben. dat vult zouten, mineralen en suikers aan.
neem ook wat extra suikers, liefst druivensuiker om je enrgie weer op peil te brengen.
Succes!

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:29

Je krijgt al goede tips en ik heb hier verder niets aan toe te voegen, alleen zou ik nogmaals willen zeggen: neem alsjeblieft geen diarreeremmers. Diarree is namelijk een manier van je lichaam om te zeggen dat er iets niet goed is, of om iets kwijt te raken waar het vanaf wil. Als jij dat dan gaat stoppen los je niet de oorzaak van het probleem op en blijft het probleem dus bestaan!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:21

Diarree remmende middelen als pilletjes is symptoombestrijding. De oorzaak pak je er niet mee aan. Veel diarree-problemen komen voort uit een verkeerd voedingspatroon. Kijk daar eerst goed naar of ga naar de huisarts. Daarnaast is het belangrijk om heel veel te drinken als je aan de diarree bent, je verliest dan namelijk ontzettend veel vocht.

Nicje87

Berichten: 9857
Geregistreerd: 26-06-06

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 21:13

hoi allemaal, gisteravond moest ik werken, en heb weer op stal overgegeven en de diaree was ook nog steeds niet op. Na het werk toch maar langs het ziekenhuis geweest. Hij heeft niet een duidelijke oorzaak gezegt alleen mogelijkheden en dat zijn: bedorven voedsel, vieze handen, vocht te kort,zout tekort. Ik heb daar een prik gekregen. Ook heb ik antibiotica,diaree-remmer en iets tegen overgeven gekregen. Ik op dat het klopt wat hij denkt dat het is. Het ging allemaal erg gehaast namelijk. Over mijn buik kon hij zeggen dat het gas is zonder te voelen :S maar ja. Ik voel me vandaag inieder geval een stuk beter. En diaree vrij!

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: diaree (overgeven) vraagje(schaam,schaam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:15

Een griepje ?? Of zeg ik nu iets doms?