Niet meer snoepen, wat dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 21:59

Tja, ik wistt niet goed wat ik van de topic titel moest maken, dus misschien niet helemaal duidelijk, sorry.

Ik ben sinds, ik denk, zo'n anderhalf jaar aan het tobben met buikpijn. Het begon met moe zijn, benauwd, en daarna kreeg ik er buikpijn bij. Na wat onderzoeken zou het stress moeten zijn. Dit jaar ben ik bewust blijven zitten, om de stress te verminderen. Ik ben een stuk minder moe, maar ik blijf het soms benauwd hebben, en regelmatig bleef de buikpijn terug keren. Dit was vooral na het eten. Ik heb wat medicijnen gehad, die werkten redelijk goed. Na 3 maanden ben ik gestopt met die medicijnen, en eigenlijk lag ik binnen een week na het eten weer met buikpijn op de bank. Inmiddels ben ik weer naar de HA geweest, ze weten nog steeds niet wat het is, maar ik heb weer medicijnen en de dingen waarvan ik weet dat ik buikpijn krijg mag ik niet meer eten. Dat was heel simpel, sinasappelsap, friet (en andere gefrituurde dingen), en zo ongeveer al het snoep/suiker wat je je kan bedenken Knipoog

Nou eet ik sinds bijna 3 weken erg weinig snoep/suiker, soms een keer een plakje ontbijtkoek, maar dat is eigenlijk al het zoete wat ik eet. Nou was mijn moeder vandaag jarig, en dan trekt al dat gebak me toch wel heel erg. Maar ik weet dat als ik toch 'stiekem' een keer wat eet, ik moet boeten met een avond buikpijn (en dat is niet een beetje).

Ik vroeg me af of meer mensen die dus om gezondheidsredenen (bijna) geen suiker meer eten, wat nemen jullie tussendoor, een keer op een verjaardag o.i.d.?

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re: Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:26

Ik heb zelf geen gezondheidsproblemen hiermee gelukkig, maar mag je wel de zoutige dingen zoals toastjes? En chips? Of is dat te vet? En stukjes komkommer enz..
Lijkt me heel lastig zeg! Er zijn idd niet heel veel dingen te verzinnen zonder suiker behalve de algemene te gezonde dingen als appels enz..
Succes verder!

Amandje
Berichten: 137
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: Thuis ;)

Re: Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:32

Er bestaan ook suikervrije lekkernijen Lachen
Ik heb om gezondheidsredenen een tijdje een suikervrij dieet moeten volgen. En ik eet nu nog steeds weinig suiker.
Van het merk zonnatura heb je onder andere suikervrije chocola, perpermunt, winegums, gummibeertjes, dropjes en nog wel meer geloof ik. Ook bij de albert heijn heb ik van het huismerk al suikervrije drop gehad. Misschien is dat iets voor je?

Miriam91

Berichten: 2859
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Re: Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:36

En naast de suikervrije lekkernijen zijn er ook nog gezonde dingen zoals cherrytomaatjes of stukjes komkommer

En voor dat moe zijn moet je misschien eens nagaan of je (te)veel doet op een dag en daarbij te weinig slaapt? Ik had het een tijdje terug ook dan had ik de hele dag gewerkt (in een winkel dus de hele dag lopen en staan) en dan ga je 's avonds voor de ontspanning tv kijken of computeren maar daar wordt je ook ontzettend moe van. Toen had ik beter vroeg naar bed kunnen gaan om gewoon weer uitgerust de volgende dag te beginnen. Misschien als je echt heel erg moe bent kun je je laten testen op Pfeiffer bij de huisarts.

Succes! Knipoog

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Re: Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:24

Wat ik persoonlijk heel lekker vind op een verjaardag zijn verschillende groente (worteltjes, komkommer, tomaat etc.) met een dipsausje, daar heb je heel handige zakjes van van Duyvis geloof ik. Gewoon aanlengen met wat mayonaise en water.

Verder zou je ook hartige dingen kunnen eten zoals kaas, plakjes worst enzo.
Voor de echte lekkere trek heb je een heleboel soorten suikervrije snoep, een aantal daarvan kan je gewoon in de supermarkt halen.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Re: Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:25

Kun je wel tegen "nepsuiker" of te wel "zoetstoffen?

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 11:28

Ook niet

Als het zeg maar 'te zoet' wordt, dan heb ik al buikpijn.. Scheve mond

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:35

Ach meid toch,maar verdraag je dan wel suikers uit vruchten??
Er zijn tegenwoordig zoveel soorten fruit verkrijgbaar,misschien is dat wat voor je.Maak een lekkere vruchten salade,als je dat tenminste verdragen kan.En ook je huisarts kan je verwijzen naar een dieetiste/voedingdeskundige die je zeker kan helpen.
Ik wens je veel beterschap en sterkte toe hoor.. Ach gut .

Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Re: Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:38

Jee dat is ook vervelend. Ach gut Ik ga kijken of wat voor je kan vinden.

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 13:41

Vruchten kan ik wel tegen, zolang ze maar niet erg zuur zijn, dat is wel een goed idee!

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:46

Het eerste wat mij te binnen schiet is roken. Clown Geen verstandig alternatief.

Misschien zijn lekkere frisse salades een idee. Yoghurt of vla met besjes, toastjes met allerlei lekker beleg erop? Franse kazen, kruidenboter etc.

Heel vervelend, sterkte ermee!

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Niet meer snoepen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:55

Je verhaal klinkt me erg bekend..

Alleen ik heb het met kruidige groenten..
Als ik groente eet zoals sla, prei, andijvie etc.. lig ik binnnen het halve uur te rollen van de pijn.. ik weet dan ook dat snel naar de wc moet omdat ik me helemaal leeg schijt..(sorry, ik het er even geen andere benaming voor..)
Eet ik bv komkommer, paprika, courgette iod, heb ik nergens last van...

Wellicht iets om in de gaten te houden...?