Ongewenst afvallen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 15:43

Hallo,

Ik heb een soort van probleem..
Ik de laatste maand ongeveer 10 kg afgevallen. Daar zullen sommige mensen mischien heel blij mee zijn.. Maar ik dus niet...
Ik ben ongeveer 1m 76 en weeg nu 55/56 kg.. Dus echt te licht..
Je kunt al mijn ribben tellen.. en daar word ik gewoon niet zo vrolijk van..
Ik wil gewoon absoluut niet verder afvallen..

ik ben echt een ontzettend slechte eter..
Vooral als het op brood aankomt.. 's ochtends, vooral als het vroeg is krijg ik moeilijk brood weg..
Soms lukt het een tijdje helemaal niet.. dan ga ik aan de brinta pap..
Het avondeten gaat nog wel.. maar daar eet ik ook niet bijzonder veel..

Wat nu het geval is..
Ik heb de afgelopen maand heel erg veel gewerkt op een springstal..
En dat is lichamelijk zwaar werk..
Ik mest per dag ongeveer 12 boxen.. en rij er minimaal 4 jonge beesten per dag..
En nog van allerlei werkzaamheden om de stallen..
En als er concours is ga ik mee op concours..

maar ook tijdens dat 'zware' werk krijg ik niet meer dan 2 boterhammen weg tussen de middag..
En dan doe ik over de 2e boterham soms al een half uur..

Hoe mijn werkdagen er ongeveer uitzien..
7:30 u uit bed, eten, dieren voeren
8:15 u op de fiets
9 u ben ik op mijn werk
dan ga ik direct stallen mesten/ vegen e.d.
10 u even wat drinken, meestal een glas chocomel met een plakje koek erbij
Ben ik klaar rij ik een stuk of 2 paarden..
12:30u ga ik lunchen.. die bestaat uit 2 bruine boterhammen met meestal kaas, pindakaas of pasta
daarna ga ik weer rijden
5 u/half 6 ga ik weer op de fiets..
Als ik thuis ben ga ik avondeten en weer rondje dieren voeren..
En vaak eet ik voor ik naar bed ga nog even een appel en banaan o.i.d.

Vandaag zit ik hele dag thuis..
Wat ik dan ongeveer eet is 1 a 2 boterhammen en wat avondeten..
Soms nog een keer een appeltje tussendoor.. of een soepje

En in het weekend eet ik af en toe wel wat chipjes..

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Of heb je tips.. Die zijn erg welkom *LOL*


P.S. Ik wil met dit topic absoluut niemand beledigen of wat dan ook..
Ik wil ook graag tips waar ik echt wat aan heb.. en ik heb geen zin in reacties als dat ik er maar blij mee moet zijn...

Mila87

Berichten: 1961
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:51

Hai hai,

Als ik het zo lees kan ik me voorstellen dat je afvalt. Je doet veel lichamelijk werk, verbrand veel. Maar er komt nauwelijks wat binnen. Dus verbrand je je op geslagen vet en val je af.
Ik ben zelf ook niet de beste eter. Ik ben 1.90 en weeg 68 kilo. Ook te licht maar het ziet er wel gezond uit. Niet overdreven dun.
Ik zou als ik jou was tussendoor is meer eten. In plaats van 1 keer veel, wat beter verdelen over de dag. Neem wat tussendoortjes mee, iets wat je lekker vind. Bijvoorbeeld sultana of van die andere gezonde koekjes (kan niet op de naam komen Vork )
Dat lijkt mij het beste.
Je hebt wel super werk by the way Haha!

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 15:59

Ik vind het ook niet heel verwonderlijk dat ik afval Knipoog
Ook tussendoortjes gaan er niet zo makkelijk in..
Dan neem ik zo'n pakje met 3 sultanas mee.. en dan heb ik na een halve al weer zoiets van.. bah.. ik hoef niet meer..
Die koekjes zijn zo droog.. Tong uitsteken

Ik heb ook gewoon écht geen honger, gewoon nergens zin in..
Terwijl dat eerst wel heel erg was Tong uitsteken

Jaa.. ik ben ook helemaal blij met mn werk.. echt helemaal super.. Zou het echt niet willen inruilen Haha!

Mila87

Berichten: 1961
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:05

Haha ik vind die koekjes ook zo droog. Vooral sultana, maar kon even geen ander voorbeeld verzinnen.
Als je echt geen honger/zin hebt, krijg je echt moeilijk wat binnen. Dan wordt je alleen maar misselijk van het idee.
Dat heb ik ook wel eens maar ik ga dan zoeken naar dingen die ik echt super lekker vind. Al is het ongezond Vork
En als je alles nog aankunt, zonder flauw of zwak te voelen, denk ik ook niet dat er echt een probleem is. Maar omdat je toch zoveel afvalt.
moeilijk Cool

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:46

Vaker eten, elke uur jezelf dwingen iets te eten, bakje yoghurt, sultana koekjes o.i.d.
En wel gewoon ontbijt, evt alleen brinta of muesli (iets wat je echt lekker vindt)

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 17:07

Okee.. bedankt.. ik ga het proberen *LOL*

Emmaa_92
Berichten: 458
Geregistreerd: 24-04-06

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:22

Ja ik zou ook gewoon iets zoeken wat je nou echt lekker vindt? En proberen gewoon elk uur of elke 2 uur wel iets te eten. Het klinkt niet echt heel weinig, hoeveel je nu eet. Wel als je daarbij dan zwaar lichamelijk werk doet, dan moet je gewoon net wat meer eten. Knipoog

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:25

eet chips bij je maaltijd Haha! !

Vadisha

Berichten: 888
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:25

En drinken/ vloeibaar eten gaat dat beter?

Vales

Berichten: 538
Geregistreerd: 12-02-05

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:31

Heb laatste tijd ongeveer hetzelfde gehad.
Ik heb gewoon wat dingetjes gezocht die ik lekker vind en die meegenomen om af en toe te eten zoals appeltje en van die chocoladekoeken van prins, zakje snoepjes enz. Omdat ik het lekker vind eet je het ook wel op enzo en dan krijg je toch nog wat binnen.
Dus net zoals hierboven ook al gezegd wordt gewoon iets meenemen wat je echt lekker vindt.

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:35

Ik ben ook die lengte en weeg ook rond dat gewicht. Zweef steeds tussen de 55 en 59.
Het laatste halfjaar is mn gewicht gelukkig meer richting de 59 dan de 55. Dat komt doordat ik heeel hard heb meoten werken om mn havo diploma te halen. Dat betekende veel stress, gevolg ; vreetbuien. Vrat zo in me eentje twee zelfgebakken brownies op. Voor de duidelijkheid. twee van die bakken. Niet twee plakjes ofzo. Clown
En ik zat de hele tijd. Gevolg; ik kreeg vet op mn buik!

Probeer dingen uit te vinden die je écht lekker vind. Dat je steeds denkt ooh heb trek daarin!
Bij mij zijn dit steeds andere dingen. Het ene moment ben ik gewoon verslaaft aan geroosterd brood met choco pasta. Het andere moment kan ik geen genoeg krijgen van tosti's.

Maar waarschijnlijk ben jij ook gewoon zo'n iemand die kan eten eten eten maar nergens een kilo van aankomt.
Aangezien je ook nog eens veel beweegt. Mocht je nog meer afvallen is het denk ik wel raadzaam om naar een dieetiste te gaan. Die weet waarschijnlijk precies wat je nodig hebt. Het is namelijk ook niet de bedoeling dat je ongezond gaat eten ( chips snoep enz).

Zorg in iedergeval dat je je nooit slapjes gaat voelen door het weinige eten!

Anoniem

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:38

Gaat het eten gewoon niet binnen omwille van .... (weet niet zo meteen iets) of heb je last van je maag waardoor je geen zin hebt in eten of het moeilijk binnen krijgt? Een zwaar gevoel op je maag of misschien zelfs pijn?

Ik heb dit namelijk ook gehad, toen viel ik 10 kg af en ik kon gewoon niet meer eten, ookal wilde ik, ik kreeg niks binnen. Maar ik kreeg dus last van mijn maag en ben naar de dokter geweest. Had ik een maagontsteking. 10 dagen pilletjes en het was weer over Lachen Nuja, over .. moet nog steeds voorzichtig zijn en eet nog steeds niet veel (maar ben ondertussen wel weer bijgekomen, teveel bijgekomen, en ik krijg het niet meer weg Nagelbijten / Gniffelen) en als ik dan eens teveel eet zeg maar omdat het zo lekker is dan heb ik daar weer de hele avond "plezier" van, maarja .. Toch beter als gewoon niet kunnen eten Knipoog

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:08

Je zal moeten proberen om wat meer te eten.
Als je koekjes etc. echt niet weg krijgt, probeer dan wat vloeiaars mee te nemen.
Bijvoorbeeld, van die danoontje dingen, breaker etc.
Succes!

Ps. Neem trouwens de tijd voor het eten..

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 19:01

Bedankt voor de tips iedereen Haha!!

Gewoon drinken krijg ik prima weg, ik drink ook best veel Lachen...
Maar het moet wel goed vloeibaar zijn Tong uitsteken Niet met van die stukjes ofzoo.. bah Tong uitsteken

En het rare is dat ik ook niets kan bedenken op het moment wat ik echt lekker vind...
Alhoewel.. ik de laatste tijd wel gek ben van worteltjes e.d. heb ik veel meer trek in dan iets zoets..
wel raar trouwens.. ik was altijd zoo'n mega vreetzak als het om lekkere/zoete dingen ging Tong uitsteken
Ik ga wortels kopen Vork

Tis echt dat ik er geen zin in heb.. niet dat ik last van me maag o.i.d. heb..
Ik heb trouwens niet dat ik flauw word van weinig eten.. barst de hele dag van de energie Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 23:16

Als je trek hebt in wortels, kun je dat ook best eten hoor!
Het gaat om dat je gezond en veel genoeg kan eten.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 23:23

Je kan ook bij je huisarts vragen om een vloeibaar voedingssupplement.
Dat zijn pakjes drinken van Nutricia, met alle voedingsstoffen erin die je nodig hebt. Zeven pakjes op een dag vervangt al het benodigde vaste voedsel, dus twee per dag zou voor jou wss voldoende zijn... Ze zijn ook nog eens lekker, het lijkt een beetje op een milkshake. (je hebt ze in de smaken chocolade, vanille, banaan. caramel en aardbei)

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 23:37

Volwassenen hebben tussen de 4 en 7 boterhammen per dag nodig. Als je niet zo van boterhammen houdt kun je broodvervangers zoeken zoals yoghurt met cruesli oid.

Daarnaast kom je van bananen aan.

Drink minstens 1 glas melk per dag.

Eet voldoende fruit of drink dagelijks sap.

Eet meerdere malen op een dag, verplicht jezelf ook om dan wat te eten.

GOUDEN TIP (voor mij dan): Houd dagelijks een lijstje bij met wat je allemaal eet. Probeer deze dan langer en gevarieerder te maken.

Succes! Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 00:35

Ik ken dit probleem en heb het hetzelfde. Amper kunnen eten en toch veel beweging. Ik meet 1.72m en weeg slechts 52 kg, schommelt ook wel eens tussen de 50 en 53...

Ik zou zeggen; probeer eens Fantomalt!! Dat is poeder wat je in je voedsel of drinken doet, daarmee krijg je extra voedingsstoffen binnen. Dit kan enorm helpen!! Lachen

Fielychi

Berichten: 1320
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:01

Fantomalt is inderdaad een optie, het is wel vreselijk zoet volgens mij!
Mijn zus heeft dit een tijdje gehad en het kwam haar op een gegeven moment d'r neus uit, maar tot die tijd, is het zeker het proberen waard! Ja

Drinkontbijt als tussendoortje, optie?

De drankjes die mensen gebruiken om af te vallen (Slim-Fast e.d.) zijn dusdanige combinaties van voedingsbehoeften, dat als mensen het gebruiken ipv een maaltijd, ze ervan afvallen.
Maar als je het naast je maaltijden extra erbij gebruikt (als tussendoortje), kom je ervan aan. Tenminste, dat lijkt mij logisch, want je eet dan in principe een (of meerderer) extra maaltijd(en) op een dag.
Ga naar je huisarts voor advies, eventueel kan je zulke dingen dan ook declareren bij je verzekering als het op recept verkregen is.

Succes ermee! Lachen

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:18

Mag k vragen hoe je dan die 10 kilo bent afgevallen? Het kan namelijk zijn dat je toen zo weinig hebt gegeten dat je maag gekrompen was en je daarom nu altijd heel snel vol zit.

Dan is het nu belangrijk om zo vaak mogelijk zo veel mogelijk (gezonds) te eten. Zo rekt je maag weer iets uit zodat je langzamerhand weer iets meer kunt eten.
Dus veel tussendoortjes! Met veel gezonde voedingsstoffen enz. Dus de tips die al gegeven zijn..
Succes!

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:49

je maag kan toch niet zo snel krimpen?

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Ongewenst afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:52

Je maag kan harstikke snel krimpen, daar is geen lange periode voor nodig. Maar hij rekt ook vrij snel weer uit Haha!.