Cellulitus

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naath
Berichten: 937
Geregistreerd: 30-06-07

Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 20:01

Info over cellulitus.
Volgens mij heb ik 't Verdrietig
Zijn toch kuiltjes in de zijkant van je bovenbenen als je zit ..
Waardoor krijg je cellulitus, maar belangerijker nog, hóe kom je er van af!
Iemand ervaring en/of tips ?? Vork

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:44

Hihi ik heb het oko, en heeeeeeeeeel veel. Ik denk dat veel vrouwen eht hebben. Ikzelf gebruik van de Hema een grijze tube met gel voor overdag en een aparte voor snachts, Begrijp me niet verkeerd je word er niet slank van lol, maar je huid word er wel strakker van en meestal is cellulitis gewoon een slappe huid ofzo (teminste dat denk ik) Bij mij werkt het wel een ebetje. en anders moet je eens van Nivea Goodbye celluli proberen, heel veel vrouwen hebben die getest en schijnt ook te helpe, het is alleen inmens duur.

only18

Berichten: 342
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: België

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:28

Bijna iedereen heeft het , behalve die topmodellen die hun benen inspuiten met weet ik wat allemaal.
Bij sommigen is het te zien , bij anderen is het wat verborgen .

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:33

Veel water drinken helpt er wel tegen, zeggen ze.
Maar ik denk dat er weinig tegen te doen is... je kan het hoogstens verminderen, maar weggaan zal hiet niet.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:35

helaas dames cellulitus gaat niet weg............. ik geloof dat 95% van de vrouwen er last van hebben.

veel water drinken om afvalstoffen af te laten voeren en zo min mogelijk vetrijk eten.

COSMIC77

Berichten: 141
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:39

Het grootste deel van de vrouwens heeft of krijgt het in meer of mindere mate...
Allerlei dure cremes smeren lijkt me vooral goed voor de betreffende fabricanten...

Ik zeg gezond eten, veel bewegen onder de douche je benen en billen met een masagehandschoen masseren en je huid verzorgen met een goede olie of bodymilk...

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:40

Ja je kunt beter zeggen, welke vrouw heeft er geen last van, want echt bijna iedereen heeft t wel in mindere of meerdere mate. Ik heb er ook last van, maar sinds ik ben gaan sporten en gebruik maak van de powerplate heb ik er veel minder last van Lachen

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:14

Wat is een powerplatE?

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:28

powerplate is zo'n trilplaat waar je oefeningen op kunt doen Lachen Ik spreek hier wel over een echte, en niet over een goedkoop aftreksel die je soms wel bij de blokker ziet staan, die werken namelijk voor geen meter. Heb er wel eens opgestaan en die trillen toch heel anders als de originele powerplates.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:16

Ik gebruik Goodbye cellulite van Nivea (9 euro nog wat voor een tube, is te doen vind ik zelf) en ik gebruikt het nu 2 weken volgens mij maar ik merk zeker dat mijn huid zachter en gladder is! Gelijk na 2 dagen al, het voelt veel fijner, en over 2 weken kan ik vertellen of de cellulite ook minder is geworden; )

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:19

Koffieprut schijnt ook te helpen

naath
Berichten: 937
Geregistreerd: 30-06-07

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 23:25

Jamy schreef:
Ik gebruik Goodbye cellulite van Nivea (9 euro nog wat voor een tube, is te doen vind ik zelf) en ik gebruikt het nu 2 weken volgens mij maar ik merk zeker dat mijn huid zachter en gladder is! Gelijk na 2 dagen al, het voelt veel fijner, en over 2 weken kan ik vertellen of de cellulite ook minder is geworden; )


Graag Haha!

naath
Berichten: 937
Geregistreerd: 30-06-07

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 23:25

Miemserik schreef:
Koffieprut schijnt ook te helpen


Ook enig idee hoe? Tong uitsteken

blosbokker
Berichten: 216
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: rhenen

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:29

Gezond eten, weinig vet, veeeel water, niet roken enzo voorkomt dat je het krijgt, maar als je het eenmaal hebt gaat het niet meer weg, je kunt het wel verminderen door te sporten en het dagelijks te masseren, van weleda hebben ze er ook lekkere olie voor, berken olie geloof ik.
En de ene heeft er gewoon meer aanleg voor dan de ander, het is niet anders helaas...

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 01:13

naath schreef:
Miemserik schreef:
Koffieprut schijnt ook te helpen


Ook enig idee hoe? Tong uitsteken


Koude koffieprut er op smeren, in laten trekken en er af wassen? ik weet het eigenlijk niet maar ik heb het laatst ergens gelezen Tong uitsteken

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 02:05

Cellulite heeft niets te maken met je huid. Het heeft te maken met je vetcellen. Het probleem zit ém er in dat je tijdens je pubertijd meer vet op heupen, dijen en bovenbenen gaat krijgen. Puur biologisch gezien is dit ter voorbereiding van het kunnen dragen van een kind in je buik. Deze vetreserves zijn bedoeld om je ongeboren kind te kunnen blijven voeden als je te weinig voedsel binnen zou kunnen krijgen om wat voor reden dan ook. (allemaal nog beredeneerd van uit de evolutie va n de mens)
Het tegenovergestelde voorbeeld is: Als je erg weinig vet hebt, bijv. door annorexia, dan blijft de menstruatie uit. Een geniale bescherming in het menselijk lichaam, zo dat voorkomen kan worden dat een vrouw zwanger wordt en vervolgens het ongeboren kind niet kan voeden.
Nu leven we tegenwoordig in de zgn consumptiemaatschappij en bewegen en eten heel anders. Ook krijgen we pas op veel latere leeftijd kinderen. De truc bij cellulite zit hem er in dat de vetcellen op billen en benen hard vet gaan worden, ipv zacht vet. Dit harde vet is door de huid zichtbaar omdat het een soort bolletjes zijn. Dan lijkt het dus of je putjes hebt.
Denk aan de vergelijking van een klontje boter (hard vet) in een koekepan, of vloeibare boter (zacht vet) in een koekepan. De vloeibare boter zal eerder bruin worden en ook eerder verbranden. De reden dat dit vet ons lichaam hard vet wordt, zit ém in te weinig of verkeerd bewegen en vaak te veel en te vet of zoet eten. Kom ik op het einde van het verhaal:
gezond eten, veel water drinken en iedere dag een half uur cardio op vetverbranding ( bijv. roeien, fietsen of hardlopen op zo'n tempo dat je nog kunt praten zonder buiten adem te raken.
Hiermee maak je hard vet zacht en uiteindelijk kun je het zelfs gaan verbranden, zodat je af valt en dus lekker strak en slank bent zoals al die modellen en Hollywood-dames. ( die overigens allemaal iedere dag intensief sporten en supergezond eten. Dus troost je: ook zij moeten er heel veel voor doen.) Mocht het zo zijn dat je flink cellulite hebt, dan moet je algauw een half jaar tot een jaar uittrekken om dit weg te trainen, wat dus wel degelijk kan.
Misschien na dit verhaal ten overvloede, maar ik zeg het toch: Cremes en smeersels helpen echt niet! Ze maken je huid tijdelijk gladder en strakker, waardoor je gelooft dat het helpt, maat het eigenlijke probleem/oorzaak is er beslist niet mee weg.

Nou, 't was ff een verhaal, maar dan is het wel meteen helemaal duidelijk. Haha!

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 02:12

Trennie schreef:
Cellulite heeft niets te maken met je huid. Het heeft te maken met je vetcellen. Het probleem zit ém er in dat je tijdens je pubertijd meer vet op heupen, dijen en bovenbenen gaat krijgen. Puur biologisch gezien is dit ter voorbereiding van het kunnen dragen van een kind in je buik. Deze vetreserves zijn bedoeld om je ongeboren kind te kunnen blijven voeden als je te weinig voedsel binnen zou kunnen krijgen om wat voor reden dan ook. (allemaal nog beredeneerd van uit de evolutie va n de mens)
Het tegenovergestelde voorbeeld is: Als je erg weinig vet hebt, bijv. door annorexia, dan blijft de menstruatie uit. Een geniale bescherming in het menselijk lichaam, zo dat voorkomen kan worden dat een vrouw zwanger wordt en vervolgens het ongeboren kind niet kan voeden.
Nu leven we tegenwoordig in de zgn consumptiemaatschappij en bewegen en eten heel anders. Ook krijgen we pas op veel latere leeftijd kinderen. De truc bij cellulite zit hem er in dat de vetcellen op billen en benen hard vet gaan worden, ipv zacht vet. Dit harde vet is door de huid zichtbaar omdat het een soort bolletjes zijn. Dan lijkt het dus of je putjes hebt.
Denk aan de vergelijking van een klontje boter (hard vet) in een koekepan, of vloeibare boter (zacht vet) in een koekepan. De vloeibare boter zal eerder bruin worden en ook eerder verbranden. De reden dat dit vet ons lichaam hard vet wordt, zit ém in te weinig of verkeerd bewegen en vaak te veel en te vet of zoet eten. Kom ik op het einde van het verhaal:
gezond eten, veel water drinken en iedere dag een half uur cardio op vetverbranding ( bijv. roeien, fietsen of hardlopen op zo'n tempo dat je nog kunt praten zonder buiten adem te raken.
Hiermee maak je hard vet zacht en uiteindelijk kun je het zelfs gaan verbranden, zodat je af valt en dus lekker strak en slank bent zoals al die modellen en Hollywood-dames. ( die overigens allemaal iedere dag intensief sporten en supergezond eten. Dus troost je: ook zij moeten er heel veel voor doen.) Mocht het zo zijn dat je flink cellulite hebt, dan moet je algauw een half jaar tot een jaar uittrekken om dit weg te trainen, wat dus wel degelijk kan.
Misschien na dit verhaal ten overvloede, maar ik zeg het toch: Cremes en smeersels helpen echt niet! Ze maken je huid tijdelijk gladder en strakker, waardoor je gelooft dat het helpt, maat het eigenlijke probleem/oorzaak is er beslist niet mee weg.

Nou, 't was ff een verhaal, maar dan is het wel meteen helemaal duidelijk. Haha!


Alsof ik nog niet genoeg geschreven had nog even wat ik vergeten was te zeggen:
Ook slanke dames kunnen cellulite hebben, door te weinig of verkeerd bewegen. Dus weinig vet geeft nog geen garantie op cellulite-vrij zijn. Weinig vet kan ook hard worden...

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:28

Sporten helpt ook heb ik wel eens gehoord. Naja, ik heb er nog weinig last van haha.