Help!Snee in vinger...raar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NewGirl_BQ

Berichten: 1756
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: België , Brugge

Help!Snee in vinger...raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 08:12

Hallo,

Gisteren ondekte ik dat ik een kleine snee had op m'n vinger.Die snee is misschien nog geen 1cm groot , diep is hij ook niet..Een gewoon sneetje zou je zeggen bv als je je gesneden hebt aan de zijkant van een papieren blad.
Was helemaal niet erg, deed wel een beetje pijn maar om te zeggen : AUW! dat nu ook weer niet...

Ik heb er dus niets aan gedaan en gisternavond werd m'n vinger 'dikker' , savonds laat zag ik dat er een blaas is opgekomen waar de snee dus zit.Ik heb hem opengeprikt en er kwam vocht uit , ontsmet en gaan slapen.

Nu sta ik op , staat er weer een blaas op Bloos! en nu doet het echt wel pijn!
Ik heb het al getoond aan m'n ouders en die vinden het raar dat er zo'n blaas op komt terwijl het maar een klein sneetje was.. en ik trouwens ook..

Straks heb ik priveles paardrijden en het is net de vinger waar je teugels komen dus dat word een pijnlijke les Boos!

weet iemand wat ik kan doen of door wat dat komt dat er zo'n blaas op komt ?

Als je een foto wilt , neem ik die gerust Knipoog

x

Anoniem

Re: Help!Snee in vinger...raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:01

ben je niet geprikt door een of ander beest ofzo? pas je op dat het niet gaat ontsteken?! misschien even langs de apotheek om te vragen of ze er iets voor hebben Knipoog foto is altijd intressant!

groetjes en succes

Dory

Berichten: 276
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Groningen

Re: Help!Snee in vinger...raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:03

jaaa foto fotooo Bloos wat vervelend en raar zeg.. ik heb geen idee wat t zou kunnen zijn.. maar foto geeft misschien duidelijker beeld?

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Help!Snee in vinger...raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:27

Als je het openprikt, zorg je dan iig ervoor dat je het voorwerp (mits het kan) uitkookt.
Verder heb ik er geen idee van.
Als ontstekingsverschijnselen krijgt, dik, rood, koorts etc. dan naar de HA.
Anders zou ik het gewoon even aanijken en zal het vanzelf wel over gaan.

Succes.

Schuur_

Berichten: 4903
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Help!Snee in vinger...raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:31

of openprikken en eventjes in de soda houden?

NewGirl_BQ

Berichten: 1756
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: België , Brugge

Re: Help!Snee in vinger...raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 09:46

Ik kom net terug van de dokter, kben maar voor de zekerheid gegaan.
zeeft die 'blaar' opengeprikt en der kwam superveel vocht en bloed en ander ding uit Boos! Deed geen deugd! Moet nu zeker 3x per dag in een badje weken en ontsmetten met isobetadine en erop duwen zodat de rest eruit komt.
Ik loop hier nu met een heel verband rond m'n vinger en moet nu nog privé les gaan rijden.Ik hoop dat het een beetje gaat lukken met die vinger.

dankje voor jullie reacties Knipoog

Anoniem

Re: Help!Snee in vinger...raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:19

getsiederrie, toch een btje onstoken dus! nou goed schoonhouden en zorg ook dat er geen straatvuil inkomt, zeker als je met de paarden bezig bent.. succes met je rijles!