Hoofdpijn achter de pc

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prii

Berichten: 985
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Breda

Hoofdpijn achter de pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 13:18

Ik krijg na een tijde enorme hoofdpijn als ik achter de pc zit. Zo erg dat ik er vanaf moet gaan.
Na een tijdje gaat het dan ook weg (gelukkig Knipoog )
Maargoed, het is dus erg vervelend, zeker als je voor school bezig bent.

Hebben hier meer mensen last van en wat doe je er tegen ?
En wat ook niet onbelangrijk is : Hoe komt het ?

Groetjes

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hoofdpijn achter de pc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:52

Grote kans dat het komt omdat je verkramt achter de pc gaat zitten waardoor de spieren in je nek en rug stijf worden en waardoor je weer hoofdpijn krijgt. Ook het lang kijken naar een beeldscherm is niet echt bevordelijk!

Ga op zoek naar een goede stoel en zorg er voor dat je in de juiste houding achter de pc gaat zitten (even googlen en dan vind je wel tips voor een goede houding) ook je beeldscherm wat hoger plaatsen wil nog wel eens werken. Als je hier te lang meer door gaat kan het echt heel slecht zijn voor je lijf, denk aan rsi en dergelijke, dat kan overal in je lijf terecht komen door een slechte houding.

wat ook helpt als je de hele dag achter de pc zit is regelmatig even een korte pauze houden en even wat ontspannings oefeningen doen (met je nek draaien en dergelijke, google daar ook maar eens op, je vind genoeg! )

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Hoofdpijn achter de pc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:18

Ik heb er nu ook last van, erg vervelend.... ga dadelijk maar even een pauze nemen.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Hoofdpijn achter de pc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:22

Zijn je ogen wel in orde. Soms kan daar ook hoofdpijn van komen.
Is je beeldscherm nog wel goed. Als je naar je beeldscherm kijkt, is het dan mooi stil of zie je toch iets van trillen van je beeld. Dat zie je als je gaat staren naar je beeldscherm.
Verder ben ik het ook met Frouk eens.

prii

Berichten: 985
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Breda

Re: Hoofdpijn achter de pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 14:34

Bedankt voor de reacties Lachen
Mijn ogen zijn goed. Ik heb ze pas laten controleren, dus daar ligt het niet aan.
Beeldscherm trilt ook niet..
Bedankt Frouk, ik zal eens googlen Knipoog

Dorus

Berichten: 13240
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Hoofdpijn achter de pc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:53

Ik ben altijd erg bewust bezig met mijn houding en ik heb op kantoor mijn stoel, bureau en beeldscherm ook goed staan. Toch krijg ik ook regelmatig last van hoofdpijn wanneer ik lang achter de PC zit. Het hoeft dus niet altijd aan de houding te liggen.

Ik vermoed dat het bij mij met mijn bijziendheid te maken heeft. Bij mijn lenzen ontbreekt de cylinder en mijn bril heeft een vrij breed montuur waar ik de hele tijd tegenaan kijk. Daarnaast wil die bril ook nogal eens van mijn neus afzakken waardoor ik weer op een verkeerd punt door mijn glazen kijk. Al met al veroorzaakt dit bij mij, met name bij langdurig achter de PC zitten, vermoeide ogen waardoor ik weer scheel ga kijken uiteindelijk hoofdpijn krijg.

Ik denk dat als ik een goede bril zou hebben die afgesteld is op gebruik achter de PC dat ik veel minder last van hoofdpijn zou hebben.

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hoofdpijn achter de pc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:00

ja, je zou inderdaad ook eens een keer langs een opticien kunnen gaan om je ogen op te laten meten, weet je ook direct of het daar aan zou kunnen liggen.