Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:01

Grappig dat heeft mijn vriend ook terwijl ik snel daarnaartoe loop wat ik nodig heb en langs alle koopjes ga om te kijken of er nog iets leuks bij zit. Ik vind het geen probleem om boodschappen te halen maar ik heb geen interesse om alles uitvoerig te lezen of na te gaan van producten die ik op dat moment niet nodig heb.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:37

Jaa haha ik ook hoor. Maar was de hele week om half 8 van huis en om half 8 thuis. Dan ben ik chagrijnig van de honger en geen zin meer om dan nog boodschappen te doen :D

fienaaa

Berichten: 1355
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:18

Dank voor het delen van de Campina actie. Biologische yoghurt gratis is wel fijn :)

fienaaa

Berichten: 1355
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:32

Heeft een van jullie al geld terug van Campina? Kan ook nergens vinden of mijn aanvraag goedgekeurd is, of ben ik te ongeduldig?

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:18

wanneer heb je het ingediend. Duurt soms wel een dag.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:20

fienaaa schreef:
Heeft een van jullie al geld terug van Campina? Kan ook nergens vinden of mijn aanvraag goedgekeurd is, of ben ik te ongeduldig?


Heb het altijd vrij vlot terug van hun maar meestal niet zo snel als Scoupy dus kan zijn dat je inderdaad te ongeduldig bent :D

fienaaa

Berichten: 1355
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:56

Ergens vorige week en gisteren ingevuld. Dus zou dan vandaag wel verwachten dat de eerste overgemaakt is. Maar ik wacht het even af.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:46

fienaaa schreef:
Ergens vorige week en gisteren ingevuld. Dus zou dan vandaag wel verwachten dat de eerste overgemaakt is. Maar ik wacht het even af.


Heb je wel de bevestiging gehad? Ik heb het even voor je teruggekeken van de karnemelk en die had ik op dezelfde dag de bevestiging daarin staat dat je het binnen 14 dagen op je rekening mag verwachten.

fienaaa

Berichten: 1355
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:14

Alwiene schreef:
fienaaa schreef:
Ergens vorige week en gisteren ingevuld. Dus zou dan vandaag wel verwachten dat de eerste overgemaakt is. Maar ik wacht het even af.


Heb je wel de bevestiging gehad? Ik heb het even voor je teruggekeken van de karnemelk en die had ik op dezelfde dag de bevestiging daarin staat dat je het binnen 14 dagen op je rekening mag verwachten.


Ontvangstbevestiging inderdaad gehad en betaalbevestiging ook! (Niet gelezen omdat het op een spam-mailadres komt). Dan komt het vast goed. Thanks!! :)

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:39

Ik heb een pittige uitdaging aankomende periode. 64 euro per week voor boodschappen, tanken en luiers. Voor 5 personen. Hoop extra rekeningen, fijn (not)

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 06:44

Debgizomm dat wordt inderdaad pittig. Dat geld ben ik al kwijt als ik een keer tank

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 06:52

Oei... sterkte ermee want het klinkt als eigenlijk niet mogelijk.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:26

Als iets echt moet, dan lukt het me meestal wel. Tanken hoeft alleen de laatste 2 weken, 10 euro per week om op werk te komen. Luiers elke week 10 euro. Dus twee weken 54 over en twee weken 44 euro. Uitdaging, maar aan de andere kant motiveert het me ook extra om voor weinig toch gezond te eten én de kast eens in te duiken om die eens goed leeg te eten.

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:26

Tip voor degene die luiers nodig hebben. Alleen vandaag bij wehkamp zijn de pampers maandboxen 1+1 gratis. Denk dat ik toch maar ga bestellen. Heb nog wat voorraad staan maar dat gaat hier wel op. :o

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:18

Ik kom weer meelezen en waar ik tips heb schrijven in dit topic omdat ik nodig de rem moet zetten op mijn uitgaven.
Mijn doel is 70 euro per week voor boodschappen voor mij en 2 bijna volwassen kids.
Vrijdag heb ik voor 43 euro boodschappen gedaan en nog voor 2 dagen warme maaltijd nodig tot vrijdag dus deze week gaat het zeker lukken.

Vanaf vrijdag ga ik 70 euro pinnen omdat ik dan meer overzicht houd.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:08

MoSt81 schreef:
Tip voor degene die luiers nodig hebben. Alleen vandaag bij wehkamp zijn de pampers maandboxen 1+1 gratis. Denk dat ik toch maar ga bestellen. Heb nog wat voorraad staan maar dat gaat hier wel op. :o


Thnx! Gelijk besteld!

tiwi1969 schreef:
Ik kom weer meelezen en waar ik tips heb schrijven in dit topic omdat ik nodig de rem moet zetten op mijn uitgaven.
Mijn doel is 70 euro per week voor boodschappen voor mij en 2 bijna volwassen kids.
Vrijdag heb ik voor 43 euro boodschappen gedaan en nog voor 2 dagen warme maaltijd nodig tot vrijdag dus deze week gaat het zeker lukken.

Vanaf vrijdag ga ik 70 euro pinnen omdat ik dan meer overzicht houd.


Oei, pubers, dure mensjes zijn dat :')
Ik pin ook graag het geld los, om dezelfde reden als jij, meer overzicht

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:47

Inderdaad, best kostbaar die jonge lui, maar ik heb ook mijn grenzen.

Zoon is bijna 20 en verdient zelf, krijgt hier de basis aan eten(brood/warm eten en matig tussendoortjes) en drinken(koffie, thee zuivel en ranja), maar extra's zijn voor zijn eigen rekening. (bier, frisdrank etc. en luxe broodjes).
Dochter is 17 en verdient naast haar school ook bij, krijgt ook normaal eten en drinken, maar koopt daarbij minder extra's. Is tevreden met pindakaas (alleen Calve met nootjes) op haar brood.

Er ligt altijd wel wat lekkers in de kast, maar ja dat is niet altijd waar ze zin in hebben.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:04

Afgelopen week goed afgesloten met de verkoop van een fietsendrager via Marktplaats. Kassa 50 euro in de knip en dus hoefde ik nog maar 20 euro bij te pinnen voor de boodschappen.

Totaal 31 euro bij Lidl voor voornamelijk groente, fruit, zuivel, kip, kalkoen en rundergehakt. Brood lag nog genoeg in de vriezer. Vleeswaren en kaas wat nog in de koelkast ligt moet eerst op en indien nodig koop ik bij.
3,50 euro bij de action voor diepvrieszakjes 3 pakjes, zwart garen om een broek van mijn zoon te maken en tuinhandschoenen. (dus geen onnodige extra's gekocht)
4 euro bij AH voor en grote fles ketjap, een krop sla en een blikje kokosmelk.

Ik heb mijzelf wel getrakteerd op twee nieuwe budget-kookboeken https://www.bijstandsgerechten.nl/budgetkookboek/ ter inspiratie. Mijn dochter gaf aan dat we vaak hetzelfde eten. Nu mogen ze ieder een gerecht uit het kookboek kiezen per week, voor de afwisseling.
Naast recepten staan hier ook veel handige artikelen in waarmee je nog meer kan besparen.

Per saldo heb ik nog ongeveer 10 euro over, daar moet alleen nog broodbeleg van gekocht als dat nodig is.

Voor het overgebleven geld heb ik drie mogelijkheden:

Of ik pin minder bij volgende week.
Of ik stop het in een spaarpot voor een langer spaardoel (bijv een mooie tuinset volgend jaar)
Of ik leg het weg en gebruik het later als er een interessante aanbieding is waarvan ik meer wil inslaan.

Wat zouden jullie doen?

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:19

Dat klinkt goed....ik zou het wegleggen voor later om bij een interessante aanbieding in te kunnen slaan.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:09

Dat klinkt goed inderdaad! Ik spaar het op. Als ik een leuke aanbieding zie dan koop ik die alsnog maar gaat het van mijn normale budget af. Ik gebruik het geld wat ik bespaar voor extra aflossing op mijn hypotheek. Hierdoor bespaar ik ook weer uoteindelijk op mijn woonlasten.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:11

Oei, moeilijk! Ik zou zelf waarschijnlijk gaan voor het spaarpotje, zo kun je best een leuk bedrag uitsparen!

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:29

Hypotheek heb ik niet dus daar hoeft het niet naartoe.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:48

Sparen , kunnen jullie eens wat leuks doen met zijn allen ofzo?

Hier gaat het slechter dan slecht , kom gewoon niet uit wekelijks. Deze week 5 dagen vrijwilligerswerk met gratis dinner en 4 consumptie munten voor drinken . Scheelt 5 maaltijden haha

Ik heb 40 euro in de week

12.50 euro voor kattenvoer (weiger nog goedkoper voer te halen :o , ze verdienen ook enigzins lekker eten)

En dan 27.50 voor de boodschappen, wat bekers yoghurt , wat lekkers (heb nu de afspraak met mijzelf na het werk een beker yoghurt ipv luxe broodjes ,slip dicht met mijn gewicht . 1x mag ik iets van een frikadel of kaas broodje halen) . Liefst Skyr maar dat is vrij duur maar oh zo zalig . Vlees krijg ik van mijn werk ,hoor wel uit te kunnen komen maar net als vorige week had ik maandverband nodig en vind alleen merk fijn daar gaat mijn budget

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:06

Wat eten je katten voor voer? Best prijzig 12.50 per week.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:08

Heb nu kat minder trouwens wie weet kan ik langer mee a 2 weken , voer carocat :) .