Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:58

Nu ik van Android naar Apple ben overgegaan, heb ik helaas niet meer de app die ik fijn vond om mijn bankzaken bij te houden. -O- Ik merk ook dat ik voor mezelf het overzicht kwijt ben geraakt, en dat totaal niet fijn vindt.

In de app store heb ik al verschillende app's gedownload, maar nergens een fijne, overzichtelijke kunnen vinden. Er zijn er zó veel.

Dus mijn vraag aan jullie: Wat vinden jullie nou écht fijne apps om je bankzaken in bij te houden (voor iPhone natuurlijk)? Of gebruikt er iemand een handige website/andere handige tips?

Werken met excel heb ik geprobeerd, maar ik ben te lui om het iedere keer in te vullen en daarvoor mijn laptop erbij te pakken. Dat vergeet ik te snel :o :')

Alvast bedankt!

Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:01

Een pen en een kladblok :')

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:02

Welke gebruikte je voor Android? Misschien weet iemand aan de hand daarvan een vergelijkbare voor iOS

Anoniem

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:07

ik houd het zelf bij via excel, maar dat moet je maar net liggen. Ik ben niet bekend met apple dus kan je daarin niet sturen helaas!

MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:15

Ts welke app gebruikte je voor Android? Ik ben wel benieuwd, kan voor mij ook geen kwaad om alles bij te gaan houden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23576
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:16

Ik ben ook benieuwd naar de Android app

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:17

Ik heb excel op m'n iPhone. Niet ideaal maar hoef niet m'n laptop erbij te halen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:20

Onali schreef:
Een pen en een kladblok :')


Dat geeft voor mij helaas geen overzicht. :P

pimaude schreef:
ik houd het zelf bij via excel, maar dat moet je maar net liggen. Ik ben niet bekend met apple dus kan je daarin niet sturen helaas!


Het grootste probleem bij excel vind ik dat ik het lastig vind om een goed en duidelijk overzicht te krijgen! Ik zou niet goed weten hoe ik überhaupt moet beginnen.

Voor iedereen die vroeg om de Android app die ik gebruikte: Budgetbeheerder
Vond die zelf erg fijn. :)

https://play.google.com/store/apps/deta ... ture&hl=nl

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:34


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70749
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:44

Ik gebruik wel excel, vind het ideaal. Zo kan ik vaste lasten als huur ed, periodieke uitgaven zoals hoefsmid en vaste extra uitgaven als verjaardagen erin verwerken en weet ik per maand wat er aan vaste uitgaven eruit gaan. Daardoor weet ik ook in 1 oogopslag wat er over blijft en kan ik bijhouden waar dat aan besteed wordt.

Het was in het begin wat werk om uit te vinden hoe ik het wou hebben maar daarna is het alleen bijhouden maar dat moet je liggen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12767
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:48

Ik doe dit ook met Excel. Het voordeel van Excel is dat je het helemaal kan indelen na je eigen wens.
Scheelt wel dat ik op mijn werk ook veel werk met excel en er dus wel redelijk veel van weet. Eigenlijk zijn met excel de mogelijkheden eindeloos :)

enny
Berichten: 2246
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:53

Onali schreef:
Een pen en een kladblok :')


Ik ook, werkt fantastisch :D

Maris__

Berichten: 1226
Geregistreerd: 24-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:05

Deze bedoel je? Ik kan 'm gewoon vinden in de App store :-)
Afbeelding

mazarmalover

Berichten: 139
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Nederland

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:12

Ik gebruik zelf planjebudget, is een website, dus wel op je laptop maar ik vind het erg handig. Maar ik volg dit topic even want wie weet kom ik wat beters tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:16

Ik gebruik de app Financiel. Hele overzichtelijke app.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:18

Maris__ schreef:
Deze bedoel je? Ik kan 'm gewoon vinden in de App store :-)
[ [url=m/zF1JvA.png]Afbeelding[/url] ]


Oh wow. Ik heb gezocht en niet gevonden, nu gelukkig wel, thanks! :D

Zie hier echter een heleboel andere handige manieren. Dus houd dit topic graag nog even open voor andere opties. Want heb het idee dat er zelfs nóg handigere apps zijn :))

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:49

Ik gebruik zelf afas personal op mijn laptop. Is ook een android app, apple weet ik niet of het er is. Maar op mijn pc vind ik het handigste. Maar weet niet of het iets is voor jouw gebruik aangezien je best veel kan met de gratis versie maar nou net geen budgetten instellen.

Overigens is onderdeel van mijn systeem dat ik meerdere betaalrekeningen bij mijn bank genomen heb in 1 pakket waarvan 2 met pasje. Allerlei reserveringen worden nu automatisch op 1 van die rekeningen gezet zodat ik weet dat ik daar af moet blijven en het er is als ik het nodig heb :)

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:59

Ik gebruik "financieel".
App met een blauw/groen icoontje.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:49

Ik heb al jaren money lover. Simpel maar prima.

Duhelo

Berichten: 28611
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:12

Mensenwelzijn => Huis , tuin en techniek

Aight
Berichten: 3191
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:00

Ik gebruik Spendee :)

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 07:41

Ik gebruik moneywiz. Die vind ik heel erg fijn. Maar dat komt deels ook omdat die kan synchroniseren met een desktop versie (die is wel betaald).

Het fijne van moneywiz is onder andere dat je bijvoorbeeld rekeneningen kunt opdelen is subrekeningen. Zo heb ik een hoofdrekening spaarrekening, en zet ik geld in de verschillende subrekeneningen die ik dus hanteer als "potjes" voor bepaalde reserveringen.

Moneywiz is ook automatisch te synchroniseren met bepaalde banken, dat je dus je uitgaven importeert. Maar daar heb je wel een abbonnement voor nodig.

Anoniem

Re: Inkomsten en uitgaven: De fijnste app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:28

Shilol, dat klinkt heel handig met die verschillende rekeningen! Ik ga er eens naar kijken. Dat mis ik namelijk wel nog een beetje.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:17

Shiloh schreef:
Ik gebruik moneywiz. Die vind ik heel erg fijn. Maar dat komt deels ook omdat die kan synchroniseren met een desktop versie (die is wel betaald).

Het fijne van moneywiz is onder andere dat je bijvoorbeeld rekeneningen kunt opdelen is subrekeningen. Zo heb ik een hoofdrekening spaarrekening, en zet ik geld in de verschillende subrekeneningen die ik dus hanteer als "potjes" voor bepaalde reserveringen.

Moneywiz is ook automatisch te synchroniseren met bepaalde banken, dat je dus je uitgaven importeert. Maar daar heb je wel een abbonnement voor nodig.


Interessant! Ik heb 1 bankrekening waar ik een stuk of 10 potjes op stort, begrijp ik goed dat ik die potjes inzichtelijk kan maken met die app? Maar staat het dan nog wel IN de hoofdrekening of hou je er een complete extra boekhouding op na op die manier?

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:49

Het gedraagd zich dan min of meer als 10 verschillende rekeningen. Als je geld van de ene naar de andere wilt "overmaken" dan moet je dus echt overmaken gebruiken. Maar alles staat wel onder 1 centrale map, waar het totaal bedrag van die map in staat weergegeven.

Overmaken, doe je vanuit de rekening waar het geld weg gaat van de ene rekening en je kiest dan 1 van je andere rekeningen, je vult een bedrag in, en geeft een beschrijving en je bent klaar. Bij de ene rekening staat die dan in het transactie overzicht als een - bedrag, en bij de andere als een + bedrag.

Wat ik trouwens ook fijn vind aan moneywiz is dat je je categorieen echt volledig kunt customizen. Ik weet niet hoe makkelijk dat is in andere apps, want ik heb alleen nog maar moneywiz gebruikt. Maar je kunt ze helemaal zelf in richting in categorieen en subcategorieen. Alle categorieen die de app als voorbeeld heeft, kun je ook allemaal weggooien. Dus het is volledig overzichtelijk naar hoe jij het graag wilt.