Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:10

Ach ja onzin of niet, ik vind het prettig dat mn huis zo schoon is :)

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:23

Dettol gebruik ik ook

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:42

Ik gebruik dettol alleen voor de vogelkooi. Ik vind het echt niet lekker ruiken , maa het blijkt niet giftig te zijn en goed tegen de bacteriën .

Was trouwens alweer vergeten dat ik vanochtend ook nog kaas heb gekocht. Voor 4 euro en daar kunnen we 2 weken mee doen (iets meer dan 1 kilo kaas heb ik dan.)

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:10

anneliesdj schreef:
Als het erg zout is zonder duidelijke reden kiep ik het altijd weg, ben dan bang dat het bedorven is.


Heb er vandaag van gegeten. Maar heb de rest toch maar weggegooid. Ach ja, weet ik ook weer dat ik dat niet meer hoef te kopen.

Qua wassen, was ik ook veel zo te zien. Zo''n 4 a 5 wasmachines per week. En dat in mijn eentje :D Maar gebruik bijv. mijn handdoeken maar 1 keer. En trek iedere dag een schoon shirt aan. Al was ik niet iedere keer alles.

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:12

Wauw dat zijn veel wassen :D

Ik gebruik mijn handdoeken wel de hele week (1 voor gezicht en haar en 1 voor lijf) en heb kleren 2 a 3 dagen aan :). Dat is dus net een machinetje vol aan het einde van de week.

Marije_jiplover

Berichten: 25416
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:16

Hier dragen we ook kleding meerdere dagen, maar ook wel afwisselend. Liggen dus een hoop kleren in omloop en dan vaak ineens alles de was in.
Gemiddeld komen we denk ik op 1 donkere was per week, 1 lichte/handdoeken was per week (handdoeken gebruiken we ong. een week) en 2 beddenwassen in de 2 weken (1 met overtrekken en kussenslopen, 1 met onderlakens).

En dan vaak nog 2x per week een miniwas met sportkleren, hup, na het hardlopen de natte zooi in de was en op een programma van 30 minuten op 30 graden.

En als er veel kleding die in omloop is, ineens vies is, dan komen er zo maar 2-3 wassen extra bij, om dan vervolgens weer een poos zonder te kunnen.

Wij zijn met ons tweetjes.

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:24

Hier per week 1 handdoekenwas, 1 bonte was.
Om de week beddengoed, en 1x in de 2 weken witte was.

In de zomer draai ik wel meer witte was, gezien er dan wat vaker lichtere kleding aangetrokken wordt.

Beddengoed ga ik echt niet elke week verschonen, wij douchen beide vlak voordat we naar bed gaan, dus gaan er beiden schoon in.

Dom, vergeet ik nog een was, de werkshirts van m'n vent, die gaan apart een keer in de trommel.

Boncho

Berichten: 1011
Geregistreerd: 05-03-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:33

Hier per week ook gemiddeld 1 handdoekenwas, 1 bonte was en om de week het beddegoed en een witte was.
Afgelopen periode wel veel gewassen ivm alle nieuwe babykleertjes voor de toekomstige spruit. maar dat was eenmalig. Straks kan dat gewoon met onze was mee.

Schoonmaakmiddel....
Ik heb allesreiniger, chloor/bleek, antivet spul voor de keuken en dan vooral het fornuis en antikalk spul voor in de badkamer. Doe met alles redelijk lang. Antivet en antikalk zijn van cif de rest vaak een eigenmerk van het één of ander. Kijk meestal wat er in de aanbieding is.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:57

Boncho schreef:
Hier per week ook gemiddeld 1 handdoekenwas, 1 bonte was en om de week het beddegoed en een witte was.
Afgelopen periode wel veel gewassen ivm alle nieuwe babykleertjes voor de toekomstige spruit. maar dat was eenmalig. Straks kan dat gewoon met onze was mee.

Nou wacht maar, als het spruitje er is ga je je helemaal wezenloos wassen het eerste jaar. :=

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:25

Valt toch wel mee? Ik heb een tweeling van 7 mnd en kan niet zeggen dat mijn mijn wasmachine dubbele uren draait.

1 handdoek voor je lijf per week... Dat vind ik eerlijk gezegd niet topfris hihi. Kan niet geloven dat hij dan dan nog fris is.

Marije_jiplover

Berichten: 25416
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:28

Je bent toch schoon als je je afdroogt? Anders schort er aan de manier van douchen/wassen iets.
Ik doe het echt al jaren zo (als kind bij mijn ouders werkte het ook zo). In de zomer, als ik heel veel douche (vaak 2x per dag), gaat hij iets sneller de was in, maar voor de rest gaat dat echt prima.
We hebben wel grote handdoeken en hangen ze goed uit op een handdoekenrek in de badkamer na het douchen.

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 07:33

Er komen altijd huidschilfers van je lijf en zeepresten. Wanneer je je handdoek op de badkamer laat drogen duurt het te lang voor hij droog is. 100% schoon wordt je van douchen niet.

Ik heb tijdens mijn opleiding monsters genomen van handdoeken, de een 1 keer gebruikt, 2 keer etc. Je wil niet weten wat er in die petrischaaltjes groeide hihi.

Dit deden we met 3 studenten welke het onderzoek deden en 7 willekeurige vrijwilligers.

De uitslag was minder rooskleurig dan gedacht hihi

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:01

Bezuinigen hebben wij ook gedaan. Zijn al gezakt van 100 euro per week boodschappen met 2 personen, naar 70 euro met 3 personen!
Wassen doe ik veel: 2x donker, 2x wit, 2x handdoeken, 1x bont, 1x beddengoed. Gemiddeld dus 8 wassen per week in een 3 persoons huishouden

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:08

Das een knappe bezuiniging BA! Van 100 voor 2 naar 70 voor 3

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:10

handig topic, ik ga meelezen
dus bij deze de stip

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:18

Marley schreef:
dettol (10 euro per fles)
glassex--> ammonia of water met en ui
wegwerpdoekjes --> ??? voor??? gewoon een doekje met sop
HG antikalk badkamer--> dikbleek
allesreiniger
chloor
schuurmiddel--> gebruik je voor?

dan nog de vaatwastabletten, wasmiddelen, toiletpapier en keukenrol

ieder van dit moet ik toch wel 1 of meerdere keren per maand aanschaffen, dus meer dan een paar euro per maand (al hangt dat af van de definitie van ' een paar euro ' )

ik ben een echt schoonmaak muts,dus ben een grootverbruiker
maar wat jij gebruikt is juist heel duur!
ik heb de alternatieven er achter gezet ;)

ik gebruik maar 4 dingen
ammonia, bleek, een lekker ruikende allesreiniger en een fles dasty
en ik kan daarmee het hele huis van top tot teen goed schoonmaken

wassen, helaas zijn wij daar een dure in, zeker 7 wassen per week :o
maar een dochter die veel spuugt en kwijlt dus soms wel 2 x per dag moet verkleden......
onze meeste was is echt van de kleine, en doeken (hydrofielluiers,vaatdoeken,handdoeken,theedoeken)
maar ik ben erg gesteld op hygiëne wat dat betreft :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:39

Sheran schreef:
Wauw dat zijn veel wassen :D

Ik gebruik mijn handdoeken wel de hele week (1 voor gezicht en haar en 1 voor lijf) en heb kleren 2 a 3 dagen aan :). Dat is dus net een machinetje vol aan het einde van de week.


Doe je serieus de hele week met 2 dezelfde handdoeken? Ik gebruik ze 1x en mik ze dan in de was, vriendlief idem.. Ik heb dus 1x per week sowieso 1 was met handdoeken en doe die dan op 60 of 90 graden.. :j

Mri

Berichten: 15316
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:23

mijn handdoeken gebruik ik 2 keer. Ik heb er eentje voor mn gezicht en haar, en de volgende dag is die voor mn lijf en pak ik een nieuwe voor mn haar.
ik heb 1 of 2 bonte wassen (zit mn dekbed overtrek bij), 1 witte was (zit ook onderlaken bij, tshirts van mn vriend + zijn lichte overhemden) , en een handdoeken was (incl thee en handdoeken) die op 60 graden gaat.
Meestal zijn het 4 wassen per week voor met zn 2-en

jonur

Berichten: 822
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Roden

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:09

Ohh ik gebruik mijn handdoeken ook de hele week. Heb er 1 voor op de vloer en 2 voor mijn haar/lichaam. Ik doe meestal op zaterdag 2 a 3 wassen. 1 met handdoeken sokken en ondergoed en bedden goed (60 graden), 1 donkere nette was en 1 lichte nette was allebei op 30 graden. Als ik maar 1 of 2 shirts heb dan was ik ze ook wel eens met de hand.

IvysToeter

Berichten: 11897
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:35

wij wassen ook alleen in het weekend.
Avond/weekendstroom.
Ik heb meestal 3 of 4 wasmachines in een weekend voor 2 personen.
2 donkere was, 1 lichte was.
En dan soms 1 met beddengoed.
Handdoeken doen wij gemiddeld 2 per persoon per week.
Soms maar 1 handdoek per persoon, want dan douche ik of mijn vriend wel eens bij onze ouders (die douche is veeeeeellll fijner :D )
ik ga straks weer boodschappen doen, zal eens kijken hoeveel ik kwijt ben.

jonur

Berichten: 822
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Roden

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:49

Ik was in het weekend omdat we een gezamelijkwaskelder hebben waar om 9 uur de stroom afgaat ;). Ik moet dus voor elke was 2 euro betalen. Dat vind ik voor de 60 graden was met droogtrommel nog oke maar voor mijn 30 graden wasje van 50 minuten echt idioot.

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:14

Gelukkig, er zijn er meer die het met 1 handdoek per week doen ;D

De handdoek voor mijn lijf daarna weer op mijn gezicht en haar gebruiken vind ik ook niet heel fris (geen probleem met mensen die het wel doen hoor) maar als er was bacterien en huidschilfers en zeepresten op mijn lijf komen die er niet af zijn gegaan bij het douchen de vorige keer... soit. Daar voel ik me toch fijner bij dan bij elke dag een schone handdoek. Ieders eigen keuze natuurlijk :j

Marije_jiplover

Berichten: 25416
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:25

vonneke schreef:
Er komen altijd huidschilfers van je lijf en zeepresten. Wanneer je je handdoek op de badkamer laat drogen duurt het te lang voor hij droog is. 100% schoon wordt je van douchen niet.

Ik heb tijdens mijn opleiding monsters genomen van handdoeken, de een 1 keer gebruikt, 2 keer etc. Je wil niet weten wat er in die petrischaaltjes groeide hihi.

Dit deden we met 3 studenten welke het onderzoek deden en 7 willekeurige vrijwilligers.

De uitslag was minder rooskleurig dan gedacht hihi

Ik heb dat soort kweekjes zelf ook vaak gedaan. En als het om hygiëne in het bedrijfsleven gaat, ben ik het er helemaal mee eens dat het zo hygiënisch mogelijk moet, omdat je niet weet wie de klant is die er mee in aanraking komt (kan wel een YOPI zijn young, old, pregnant or immunodeficient)
Maar ik ben wel van mening dat Te veel hygiëne welvaartsziekten als allergiën, etc in de hand werkt. Een beetje weerstandsopbouw mag best.
Ik doe het al mijn hele leven zo en heb niet de indruk dat ik ziekelijk ben, dus kennelijk heb ik genoeg weerstand om me tegen de bacteriegroei uit mijn handdoek te wapenen. Ik eet mijn handdoek gelukkig ook niet op, dus het zal wel los lopen.
Ik douche in de winter niet elke dag, en dan doe ik ong. een week met een handdoek. In de zomer douche ik soms twee keer per dag en dan doe ik korter met een handdoek.
Net als dat ik thuis ook de keuken niet schoonmaak met dettol, maar gewoon met een vaatdoekje (dat 2 soms 3 dagen mee gaat, ook al vinden de adviezen dat je iedere dag een schone moet pakken). Eens in de zoveel tijd (periode wisselend, maar minder dan 1x per 2 weken) wordt de keuken gesopt met allesreiniger en/of schuurmiddel. De rest van de tijd gewoon met water.
Een beetje nadenken over hygiëne is wel goed, maar denk dan ook na over de volgorde van boodschappen doen. Niet eerst naar de slager, dan de boel in een warme auto, dan op je gemak de supermarkt met zuivel, etc en dan op de parkeerplaats een vriendin tegenkomen waar je nog een half uur mee staat bij te kleppen.

Maar goed, we gaan redelijk offtopic, hoewel langer met een handdoek doen minder handdoekenwas geeft, wat dus weer minder wasmiddel kost en je dus toch weer op bezuinigen uitkomt :o

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:45

Ojajoh schreef:
[***] schreef:
dettol (10 euro per fles)
glassex--> ammonia of water met en ui
wegwerpdoekjes --> ??? voor??? gewoon een doekje met sop
HG antikalk badkamer--> dikbleek
allesreiniger
chloor
schuurmiddel--> gebruik je voor?

dan nog de vaatwastabletten, wasmiddelen, toiletpapier en keukenrol

ieder van dit moet ik toch wel 1 of meerdere keren per maand aanschaffen, dus meer dan een paar euro per maand (al hangt dat af van de definitie van ' een paar euro ' )

ik ben een echt schoonmaak muts,dus ben een grootverbruiker
maar wat jij gebruikt is juist heel duur!
ik heb de alternatieven er achter gezet ;)


Ammonia vind ik vreselijk stinken! en water met een ui erin zal ik al helemaal niet gebruiken als ik iets schoon en fris wil hebben?
verder ga ik me niet verdedigen over het hoe en waarom, heb verteld wat ik gebruik en waarom....
ik vind dat prettig, het maakt goed schoon en heb er weinig van nodig
jij bent een grootverbruiker, ik niet.

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:54

lief doen dames :+
iedereen moet het idd zelf weten! dettol vind ik alleen ook onzin. Je moet je weerstand ook een beetje triggeren vind ik. Zeker bij kinderen...

Maar goed, morgen worden er hier weer de boodschappen gedaan! hopelijk komt er volgende week ergens bier in de aanbieding, hebben binnenkort weer feestje. SCheelt altijd weer wat! En hopelijk gaan ze die accijns op alcohol niet doordrukken...