Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir111

Berichten: 12009
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:13

webster543 schreef:
Ja, inderdaad. Is mij pas opgevallen toen ik er voor het eerst in ging. Bad is iets dieper dan de vloer

Vind ik supermooi staan!

Wat zul jij blij zijn dat je met deze kou niet meer in de caravan zit maar in je eigen huis!

pmarena

Berichten: 48433
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:04

In je eigen warme badje :D

Handig wel dat hij een beetje verzonken ligt. Ik heb geen idee of het ook nadelen heeft, maar het makkelijkere instappen lijkt me een groot voordeel +:)+

En misschien kan je je bad dan wel leuk mee laten verwarmen door vloerverwarming ofzo :))

Tinka

Berichten: 3836
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:18

Ik heb in een huis gewoond met een verzonken bad. Best handig, maar niet als je bv de hond wou wassen in het bad, aanslag op je rug.

Ir111

Berichten: 12009
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:37

Maar hier hebben de honden een eigen badkuip! :D :D

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 09:02

Haha, Ir111 :D helemaal waar. Ieder zijn eigen bad

pmarena

Berichten: 48433
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:27

Nou zelfs dat lijkt me makkelijker eigenlijk...? Hangt misschien ook van je eigen lengte af. Maar als ik een kat moet afspoelen in de badkuip dan krijg ik het juist in mijn rug omdat ik zo gebukt moet staan. Bij een verzonken bad zou ik denk ik op mijn knieën op de grond kunnen zitten, badrand in mijn oksels en met rechte rug het klusje klaren +:)+

Nu red ik dat niet want de badrand is dan net te hoog. Maargoed ik ben dan ook maar 1m60.
Een hondenspoelbak is wel luxe hoor maar gezien je eerdere verhaal...dat je met lijklucht te maken kan hebben enzo.... kan ik me wel voorstellen dat je regelmatig een hond wilt soppen zonder er het huis mee door te hoeven :r

Sanet

Berichten: 8030
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:40

Wat doen jullie (minus TS) dieren allemaal dat jullie ze zo vaak wassen? Ik heb alleen ooit 1 van onze katten met horizontale diarree ooit gewassen en 1 hond die eendenkroos aanzag voor gras :D

pmarena

Berichten: 48433
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:46

Nou dat dus, als er 1 een sliert kak aan zijn konthaar heeft dan is hij toch echt even aan de beurt voor een date met de sproeikop := Dat is gelukkig niet dagelijks / wekelijks / maandelijks maar sowieso te vaak...

Tinka

Berichten: 3836
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 11:44

Wij hadden een verzonken bad waarvan de badrand dus gelijk was aan de vloer, dus geen badrand in de oksels en je moet helemaal naar beneden bukken om bij de hond te kunnen, had kleine hondjes.

pmarena

Berichten: 48433
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:10

Jeetje dat is wel héél erg diep :oo Ik denk dat deze van de foto's precies goed is :j

Kaitlyn

Berichten: 9744
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:14

Omdat de Stafford in poep ging liggen rollen als hij de kans kreeg, en de Golden Retriever teveel lol had om in de modder te gaan liggen. :')
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 11-01-24 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

manonutjuh

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:16

Ik prop de jack russel gewoon in de wasbak in de keuken als ie goor is.
Precies op de goede hoogte! :D

BrankaZ

Berichten: 3912
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:28

Kaitlyn schreef:
Omdat de Stafford in poep ging liggen rollen als hij de kans kreeg, en de Golden Retriever teveel lol had om in de modder te gaan liggen. :')

Daar beleven de meeste Goldens erg veel lol aan :+
Onze Goldens hadden het minder luxe: tuinslang in plaats van een bad.
De laatste had dan nog zijn eigen 'badjas' en met die aan lag hij dan op zijn dekbed in de bijkeuken te drogen.

pmarena

Berichten: 48433
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:29

Wij hebben hier niet echt een wasbak op Maine Coon formaat, en ook te ondiep want dan gaan ze natuurlijk buiten de bak klauwen omdat ze weg willen := Bij aan hoge badrand sta je dan zelf beter tegen klauwen beschermd :=

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:34

Ik heb mijn 9 jarige korthaar herder in zijn hele leven 1 keer gewassen.

Maar de hond van mijn ouders had langere haren, die hadden ze toch wel geregeld onder de douche als die weer eens door de konijnen keutels had liggen woelen.

Verschilt denk ik echt per hond.

Kaitlyn

Berichten: 9744
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:51

BrankaZ schreef:
Kaitlyn schreef:
Omdat de Stafford in poep ging liggen rollen als hij de kans kreeg, en de Golden Retriever teveel lol had om in de modder te gaan liggen. :')

Daar beleven de meeste Goldens erg veel lol aan :+
Onze Goldens hadden het minder luxe: tuinslang in plaats van een bad.
De laatste had dan nog zijn eigen 'badjas' en met die aan lag hij dan op zijn dekbed in de bijkeuken te drogen.


In de zomer was ze daar ook toe gedoemd, maar als het buiten koud was dan deed ik vooral mezelf een lol en deed ik het in bad of de douche. :')
Ze vond vooral van die extreem stinkende waterpoelen met rommel en modder zo het einde. Zo één waarvan je al denkt "ieuw" als je er langs loopt, en dus bijna over je nek gaat als de hond vervolgens bij je in de auto zat daarna. _O-

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 20:41

Ja, als het maar sporadisch nodig is, dan is een badkuip genoeg voor een hond.
Maar ik heb minstens een hond die modder verslaafd is. Ik gun hun hun plezier, maar als ik de dag nadien moet werken, neem ik ze het liefst proper mee. Daarom deze (dure) investering.
Een bad helemaal verzonken lijkt mij echt onhandig.


Vandaag is de badkamer zo goed als afgewerkt.
Morgen nog plintjes en de voegen inwassen

Afbeelding

Afbeelding

Hij kan wel niet overal de plinten zetten, omdat de binnendeuren nog niet geplaatst zijn.
Op 14/2 komen ze de binnendeuren plaatsen en op 13/03 de trap naar de honden afwerken.
Nadien kan hij pas komen afwerken.
Heb voorgesteld om die dag de housewarming te organiseren, dan moet hij niet teveel op en af rijden :D

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 00:05

Ik wil nog even iets toevoegen aan het verhaal, een extra inzicht in het avontuur. Eentje die eerder niet zo leuk is en ik snak er zo naar dat die voorbij is.

Je wordt voor een stukje geleefd. Vanaf het begin, zijn er mensen, bekenden en veel onbekenden die op mijn lapje grond rondlopen. Ik moet mij op hen aanpassen, kan geen normaal ritme meer vinden, kan niet de dingen doen die ik wil.
Een normale dag is zelden, opstaan, sporten, werken, paarden, winkel, zetel en slapen. Vergeet het maar.
Vaak genoeg, helpen, plannen, snel langs dit bedrijf, langs het volgende bedrijf, thuis komen en nog moeten opruimen, probleem oplossen, …
Alles plannen rond de activiteiten van het huis, een hele dag verlof nemen omdat ze 1uurtje werk hebben, maar niet zeggen wanneer ze komen. Je dan compleet nutteloos voelen, omdat je er geen snars van kent, maar niet onbeleefd wil zijn en die mensen aan hun lot overlaten. Een boek gaan lezen in de zon of gaan sporten, terwijl ze aan het werk zijn, echt raar en voelt fout. Dus dan maar allemaal dingen doen die nodig zijn, maar niet datgeen dat ik eigenlijk wou doen.
Trakteren? Niet trakteren? Koffie of frisdrank? Wie wel.

Ik kijk er naar uit om weer een normaal leven te hebben, die ik gewoon kan plannen. Ook financieel gezien, ik ken mijn inkomsten, bereken mijn maand en klaar. Nu komen er regelmatig extra facturen, waar ik echt geen rekening meer mee heb gehouden.

En elke dag poetsen, vergeet het. Elke dag opnieuw een rommel. Deze week bewust niet kijken en hopelijk zaterdag of zondag aan de slag kunnen.

Einde klaag modus O:)

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 07:25

Herkenbaar. Wij hebben de verbouwing vooral zelf gedaan samen met m'n vader. Maar kan me voorstellen dat het voor jou een heel heftig jaar is geweest met al die bouwmedewerkers over de vloer. De momenten dat er bij ons bouwmedewerkers over de vloer waren waren ook de lastige periodes. Nog even doorzetten. Je krijgt er iets moois voor terug.

Roodvos

Berichten: 6745
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 08:02

Dat snap ik heel goed Webster!
Jij fungeert ook als een soort aannemer / uitvoerder. Wat misschien ook nodig was om het project mogelijk te maken. En/of omdat je onder architectuur gebouwd hebt.

Maar je bent er bijna! Nog even doorbijten.
En dan heb je een heerlijk nieuw warm huis. Om van te genieten tot je oud en bejaard bent.

Sanet

Berichten: 8030
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 08:22

Oooh ik snap dat heel goed, wij hebben een aantal verbouwingen/verbeteringen vorig jaar gedaan. Eerst airco’s, toen warmte pomp, toen zonnepanelen (veel later pas de omvormer), toen het huis schilderen, toen de rijbak/paddock en als laatste nog 3 bomen rooien (en nog ergens een laadpaal plaatsen tussendoor). Zelf hebben we nog 2x een halve hectare omheind met meten, gaten boren, palen slaan, lint trekken etc.
En ik ben daar al klaar mee. De stress van of het wel goed gaat, of het wel werkt, hoe het dan werkt.. en aardig moeten doen tegen mensen in je huis en gedoe en…. Pfffff.
IK WIL GEWOON PAARDRIJDEN! Alles kost gewoon veel meer tijd dan gedacht. En veel meer nasleep dan gedacht. Veel meer zelf dingen oplossen dan gedacht enzo.

Lynn_Nikita

Berichten: 25573
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 08:25

Je leert hier ook zo ontzettend veel van. Dit hele proces heb je bijna doorlopen, dan komt de rust terug en kun je ook echt trots zijn op wat je allemaal gedaan hebt

pmarena

Berichten: 48433
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 08:26

Moet je een kind krijgen, dan laten ze je helemáál niet met rust en staat je hoofd er nog minder naar om sociaal te doen, je wil gewoon in je eigen bubbel.... en vervolgens moet je 24/7 beschikbaar zijn voor dat ukje die op elk moment ineens vanuit het niks kan gaan gillen. Dat vond ik echt de overtreffende trap := Dan beter een week een tegelzetter of stucadoor ofzo in huis die 's avonds weer weg gaat zodat je dan tenminste nog even je eigen ding kan doen voordat je lekker kan slapen :=

Maar wat zal jij genieten zeg in je badje, als iedereen lekker opgehoepeld is *\o/*

pol013

Berichten: 9031
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:38

Nou ik vind dat inderdaad heeeel herkenbaar. Dat je je huis en erf steeds deelt. Dat je steeds op je tenen moet lopen. Steeds met andere mensen. Vermoeiend!!!

Wij hebben de afgelopen 10 jaar steeds iets verbouwd dus ken het gevoel meer van weken/maanden. Niet van een heel jaar. pfffffff ik snap je geklaag wel hoor.

Phonix
Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:51

pmarena schreef:
Moet je een kind krijgen, dan laten ze je helemáál niet met rust en staat je hoofd er nog minder naar om sociaal te doen, je wil gewoon in je eigen bubbel.... en vervolgens moet je 24/7 beschikbaar zijn voor dat ukje die op elk moment ineens vanuit het niks kan gaan gillen. Dat vond ik echt de overtreffende trap := Dan beter een week een tegelzetter of stucadoor ofzo in huis die 's avonds weer weg gaat zodat je dan tenminste nog even je eigen ding kan doen voordat je lekker kan slapen :=

Maar wat zal jij genieten zeg in je badje, als iedereen lekker opgehoepeld is *\o/*


Wat een onzinnig comment.

Ik herken dit heel erg. Ik was gesloopt toen we eindelijk kon verhuizen naar ons nieuwbouw. Er zit zo veel planning, financiën en tijd in. Maar straks kan je er lekker van genieten! :)