Het leed dat auto verkopen heet ..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:30

Je prijs scherp houden kan ook helpen. Dat heb ik bij mijn auto gedaan, goede prijs, maar dan wel gelijk zo mee nemen. Wil je hem zo mee nemen kan er nog ietsje af, wil je een nieuwe apk dan kan er niets vanaf.

Maar TS ik ben wel benieuwd naar de km stand en de prijs van je autootje?

Djeenie

Berichten: 1140
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:31

Dan kunnen we mekaar de hand schudden :D Hier verloopt de verkoop ook niet vlot, vakantie dus veel mensen zijn weg en een hoge vraagprijs met onderhandelruimte bij... Al een aantal bellers gehad maar ze komen nooit opdagen _-:( Achja, hij staat niet echt op de schup, de juiste koper kom ik nog wel tegen :D Succes TS!

Appeltje00

Berichten: 5020
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:34

Jolienn schreef:
Je prijs scherp houden kan ook helpen. Dat heb ik bij mijn auto gedaan, goede prijs, maar dan wel gelijk zo mee nemen. Wil je hem zo mee nemen kan er nog ietsje af, wil je een nieuwe apk dan kan er niets vanaf.

Maar TS ik ben wel benieuwd naar de km stand en de prijs van je autootje?

Er zit op dit moment een nieuwe APK op en hij heeft zojuist een grote beurt gehad (Denk aan: Nieuwe remblokken, remschijven, stuurhoes. Gehele uitlaat is begin dit jaar vervangen en de banden kunnen nog erg lang mee, want die zijn ook nog niet zo oud). Onderhoudsboekjes en bonnen zitten erbij om dit aan te tonen.
Ook kent de lak amper beschadigingen, omdat ik hem altijd keurig heb gewassen, heb ingesmeerd tegen verkleuringen etc.
Wel heeft hij veel km's gemaakt, want hij zit op de 200.000. De vraagprijs die ik heb ligt rond de €900-€1000,00.

_JTM

Berichten: 893
Geregistreerd: 06-03-12

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:43

Het is niet makkelijk om nu een auto te verkopen. Heeft ook te maken met de vakantietijd natuurlijk. Mijn auto staat ook te koop en heeft één iemand voor gebeld om een proefrit te maken maar die belde helaas diezelfde avond weer af. Mijn auto staat op MP (kost €26!! voor 4 weken) en nog wat andere site's.
Mijn vriend doet de verkoop aangezien die weet waarover hij praat. Ik wil de auto nog liever gisteren als vandaag kwijt zijn maar helaas :(

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:46

Daar zou je m toch wel voor moeten kunnen verkopen inderdaad. Helaas zijn vervangingen zoals uitlaat remblokken en schijven niet prijsopdrijvend. Wij als verkopende partij vinden van wel, maar als koper vind je van niet. Wel fijn dat je alle bonnen en onderhoudsboekjes er bij hebt, dat maakt m wel waardevaster. Weet je toevallig of de KM stand echt klopt, dus met NAP? (Wellicht weet je dat nog van toen je m gekocht hebt?) Dat zijn toch wel dingen waardoor je voor de ene auto kiest, als ze andere auto die je op het oog hebt geen onderhoudsboekjes en NAP heeft. 200.000 is veel, maar niet uitzonderlijk.

Het is wel zo, als je bijvoorbeeld op gaspedaal.nl kijkt (een overzicht van alle autowebsites) er ook een heel aantal wagentjes voor een stuk minder op staan. Wellicht dat daar je lage biedingen vandaan komen. Heb niet specifiek gekeken wat deze goedkopere dan mankeren. Mijn vriend werkt in een auto bedrijf en zij pakken altijd deze website er bij om te kijken hoeveel een auto ongeveer waard is. Dat is dus een redelijk goede raadgever. Echter staan er ook gewoon auto's bij van jouw prijsklasse, dus ik denk dat het wel goed moet komen.

Hoe lang heb je m al te koop staan?

manonutjuh

Berichten: 3016
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:50

Ik hen twee weken terug mn auto. Via marktplaats veel meer reacties dan via autoscout. Uiteindelijk toch via ikwilvanmijnauto af verkocht.

Appeltje00

Berichten: 5020
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:53

Jolienn schreef:
Daar zou je m toch wel voor moeten kunnen verkopen inderdaad. Helaas zijn vervangingen zoals uitlaat remblokken en schijven niet prijsopdrijvend. Wij als verkopende partij vinden van wel, maar als koper vind je van niet. Wel fijn dat je alle bonnen en onderhoudsboekjes er bij hebt, dat maakt m wel waardevaster. Weet je toevallig of de KM stand echt klopt, dus met NAP? (Wellicht weet je dat nog van toen je m gekocht hebt?) Dat zijn toch wel dingen waardoor je voor de ene auto kiest, als ze andere auto die je op het oog hebt geen onderhoudsboekjes en NAP heeft. 200.000 is veel, maar niet uitzonderlijk.

Het is wel zo, als je bijvoorbeeld op gaspedaal.nl kijkt (een overzicht van alle autowebsites) er ook een heel aantal wagentjes voor een stuk minder op staan. Wellicht dat daar je lage biedingen vandaan komen. Heb niet specifiek gekeken wat deze goedkopere dan mankeren. Mijn vriend werkt in een auto bedrijf en zij pakken altijd deze website er bij om te kijken hoeveel een auto ongeveer waard is. Dat is dus een redelijk goede raadgever. Echter staan er ook gewoon auto's bij van jouw prijsklasse, dus ik denk dat het wel goed moet komen.

Hoe lang heb je m al te koop staan?

NAP heeft hij denk ik wel? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik heb hem toen bij een garage gekocht die normaal nieuwe auto's levert. Hoe kan ik dat uitzoeken? :)
Gaspedaal.nl heb ik inderdaad ook op gekeken en staan veel goedkope op, maar ik vind dat de mijne in betere staat is dan de gemiddelde arosa op internet.
Hij staat al bijna 1,5 maand te koop :(

Appeltje00

Berichten: 5020
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:53

manonutjuh schreef:
Ik hen twee weken terug mn auto. Via marktplaats veel meer reacties dan via autoscout. Uiteindelijk toch via ikwilvanmijnauto af verkocht.

Ikwilvanmijnautoaf.nl wou mij er €300,00 voor geven :wave: :wave:
Heb gezegd dat ik hem dan liever ter decoratie in de tuin zet :=

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:56

Mijn auto toch marktplaats verkocht aan een man in ons eigen dorp.
Had hem ook op andere sites staan maar weinig respons.

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:00

Over het algemeen klopt de kmstand dan wel ja. Ten minste, hoe het werkt bij de dealers waar mijn vriends bedrijf de auto's vandaan haalt wel. Die ruilen niet in als de kmstand niet klopt namelijk.

Op marktplaats kwam er altijd een groen vinkje te staan (als je je kenteken invult bij de advertentie) en dat betekent dat je stand logisch is. Je hebt ook een website waar je voor geloof ik 3 euro zelf kan checken of je stand groen oranje of rood is, dus klopt, absoluut niet klopt of wel zou kunnen kloppen maar niet met zekerheid te zeggen :+ Daar heb je alleen niet zoveel aan. Autobedrijven kunnen dit sowieso checken, alleen zullen ze dit waarschijnlijk niet gratis doen. Bij het bedrijf van mijn vriend wil zijn werkgever als ik een nieuwe auto koop het kenteken wel invullen, maar dat is dan ook alleen omdat ik zijn vriendin ben en hij de enige medewerker is. Anders komt iedereen natuurlijk aankloppen.

En ik zou toch marktplaats eens proberen. Als ik een andere auto zoek dan kijk ik of op gaspedaal (verzamelsite) of op marktplaats. Andere sites doe ik eigenlijk niet aan..

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:33

fionaf09 schreef:
Froukje_J schreef:
Haha wij zijn weken opzoek geweest naar een Seat! Wat voor 1 heb je?

Een hele mooie Seat Arosa :)
BJ 1998 maar nog in prachtige staat :D

Woon je toevallig in Zeeland?! #zoekende
Ik wil zo graag een Arosa _O-
Maar als ik er eentje zie voor een redelijke prijs (er zijn ook mensen met het lef er 2000 euro voor te vragen 8)7) en ik bel is 'ie al weg :')

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:30

Ik heb mijn trouwe autootje afgelopen woensdag verkocht. Om 12:55 op marktplaats gezet, 14:00 belden er twee mensen kort achter elkaar, en de laatste wou komen kijken. 15:00 Was hij verkocht en meegenomen :) Auto uit 1995 met 226.000 km.

belle_boef

Berichten: 10759
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:33

xIirtJj schreef:
Ikwilvanmijnautoaf.nl xD



Google hier maar nar dan zie je er van af

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:38

marktplaats!! Heb al veel auto's verkocht en nog nooit langer dan 1 week hebben ze er op gestaan. :D

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 01:34

Marktplaats! Nog geen minuut nadat ik de advertentie plaatste (auto met gebreken en dit ook vermeld) werd ik al gebeld. Ben zo'n 30 keer gebeld, 20 keer gemaild en wat keer gesmst. Om gek van te worden, maar ik was dezelfde dag die auto nog kwijt :j

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 02:10

Ik vind het wel een mooie prijs die je voor je auto vraagt, niks geks aan. Ik ben aan het sparen voor een autootje nu en dit zou voor mij zeker een optie zijn geweest, als ik al echt op zoek was.
Ik denk dat het echt een kwestie van tijd is.. Je krijgt je auto echt wel voor een mooi prijsje verkocht.

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:32

onze auto staat nu 12 dagen op mp maar nog steeds niet verkocht, zie het ook niet gebeuren binnen de 14 dagen.

prijs die we vragen is reeel en onder de prijs die anderen vragen dus dat zit ook niet mis.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:43

Nou wij hebben ons 2de auto op autoscout staan sinds gister. Nu nog geen reactie's gehad.
Het is een heel oude Opel Astra Young met een jaar keuring erop!

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:43

ik heb hem net op autoscout gezet, even afwachten...

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:50

Weet iemand hoe het zit met de zonnescherm en verkoop bord op markplaats? Als je je auto te koop zou zetten, zou je die krijgen? Of is dit verlopen? Heb de auto erop gezet maar nog niks gezien over die scherm en bord?

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:51

Malima schreef:
ik heb hem net op autoscout gezet, even afwachten...


autoscout hebben we vaker auto's op gehad en tot nu toe nog nooit één geinteresseerde gehad helaas

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:00

Ik heb mijn nieuwe auto op Autoscout gevonden :)

Appeltje00

Berichten: 5020
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 12:12

Mmm iedereen raad dus wel marktplaats.nl aan. Raden jullie ook aan om hem er nu op te zetten of na de bouwvak, wanneer iedereen klaar is met vakantie houden.

Overigens is het ontzettend frustrerend. Ik heb hem op alle (gratis) websites staan en geen kip die reageert wanneer ik er de vraagprijs bij zet. wanneer ik geen vraagprijs neer zet zijn er wel mensen die geïnteresseerd zijn maar dat zijn dan onrealistische biedingen.

belle_boef

Berichten: 10759
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:16

Ik merk dat zodra je moet betalen voor een advertentie ietssneller is verkocht. Als verkoper kom je dan denk ik betrouwbaarder over doordat je geld besteed aan de verkoop

xknurrie

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-11-11

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:17

ik wil van mn auto aaaaf punt nl