[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9222
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:48

Ach wat ontzettend verdrietig :knuffel: veel sterkte, het zal wel even duren voor je dit een plaatsje kunt geven, maar je hebt voor haar in ieder geval het beste en meest liefdevolle gedaan. :knuffel:

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:04

Ach nee Marlies.. ;( ;( Wat verschrikkelijk.... heel veel sterkte...

Selina

Berichten: 14365
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:13

Oh nee, wat een zielige update ;(
Heel veel sterkte :knuffel:

Caira
Berichten: 26086
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:16

Sterkte

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:35

Sterkte met het verlies van zo'n markant paard en je paardendromen.

JudithO

Berichten: 7110
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:00

Nee toch... Heel veel sterkte met dit zware verlies!

Vjestagirl

Berichten: 26674
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:42

Och, wat triest. Heel veel sterkte Y;(

Muga

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:56

Oh wat doet dat pijn. De juiste maar oh zo moeilijke beslissing.
Heel veel sterkte! Y;(

vikawiek

Berichten: 1547
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:42

Heel veel sterkte :knuffel:

ikke

Berichten: 37687
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:54

Nu klinkt dat misschien raar, maar toch: hulde Marlies! Hulde voor het lef om te kiezen voor wat het beste lijkt te zijn voor je paard.

Blijft er voor jou een leegte achter en voor ons rest er niet zoveel meer dan te zeggen: sterkte.

Bij deze dus: Sterkte, een dikke knuffel en neem vooral je tijd :(:)

anca

Berichten: 1811
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:08

Wat verdrietig . Heel veel sterkte .

-Namiro-

Berichten: 1959
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:19

Heel veel sterkte met het verlies van jouw prachtige merrie.. en niet alleen met het verlies van haar maar daarmee ook het afsluiten van een boek dat nog lang niet klaar was. :(:)

Ethelate

Berichten: 21125
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:45

Wat een kl0te bericht, jouw mooie dame.. dappere beslissing heb je genomen, uit pure liefde voor haar. Heel veel sterkte!

_Lorette_

Berichten: 12128
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:52

Ach nee, wat ontzettend verdrietig ;( Heel veel sterkte.

Solleke_Noah

Berichten: 11117
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:15

Heel veel sterkte :knuffel:

hiphorse

Berichten: 1037
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:49

Heel veel sterkte Y;(

YvonneV
Berichten: 8796
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:28

Heel veel sterkte

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 18:20

Heel erg bedankt voor alle lieve en meelevende reacties, dat deed me echt even goed :o . De beide mannen gaan gelukkig echt goed samen. Ze beginnen een beetje hun eigen ritme te vinden. Samen spelen, samen eten, samen slapen.

Alle berichten zijn enorm gewaardeerd, ik reageer even op een aantal specifieke.


pmarena schreef:
Oh wat ontzettend balen zeg!! Wat een gemis van die gekke freule... :(:)
Super zonde, want uiteindelijk is zij toch het paard waarvoor je dit hele spulletje gekocht hebt.....
Heel veel sterkte met het gemis....

Voor mij komt het eigenlijk wel als een verrassing, heb ik niet goed opgelet of heb je er nooit zoveel over gezegd....? :(:)


Ja dat is echt heel raar. En ook naar. Bijna alles hier is met Vi in het achterhoofd opgezet...

En ik snap dat het als een verrassing komt hoor. Het is ook opeens allemaal heel absurd snel gegaan. De eerste signalen waren er altijd al wel, maar heel summier. Ik heb hier volgens mij al wel eens genoemd dat ze echt een deken nodig had bij regen omdat ze snel harde spieren kreeg. Dat was bijvoorbeeld 1 van de dingen. Ik ben toentertijd met haar naar de kliniek geweest omdat ze wel heel heftig was met inrijden en ik zeker wilde weten dat er geen onderliggende problemen waren. Achteraf bezien zijn er over de jaren eigenlijk langzaam steeds wat meer signalen bij gekomen. Subtiel genoeg dat je niet gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen, maar wel genoeg dat dat onderbuik gevoel nooit meer weg is gegaan.

Tantejeanne schreef:
Veel sterkte wat verdrietig! Mag ik vragen wat haar symptomen waren? Wij hebben ook wat vermoedens bij ons paard


Nu specifiek dat haar ogen echt niet goed stonden (painface), spieren (weer) heel hard (deze keer echter zonder dat er regen overheen was gegaan). Haar hele lichaamshouding klopte niet (rug weggedrukt, rare stand over de benen). Binnen 24 uur kwam daar nog bij dat ik haar eigenlijk gewoon helemaal niet meer mocht aanraken. Het is lastig om precies via tekst over te brengen, maar een goede vriendin heeft haar nog gezien en die schok zich ook rot.


superpony schreef:
Ach, wat vreselijk. Ik begrijp je overwegingen en beslissing heel goed.

Fijn dat de mannen goed afscheid hebben kunnen nemen. Ik heb ze ook een hele dag de tijd gegeven, maar merk het eigenlijk soms nog wel bij de anderen. Hartverscheurend soms.

Sterkte samen.


Ja het is ook voor hun natuurlijk gewoon wel echt heftig. Zeker Dailey kwam hier natuurlijk nog vrij jong en is echt min of meer samen met Vi (een stuk meer) volwassen geworden. Hoewel het voor mij wat naar was dat ze een dag langer heeft gelegen (ze werd dag voor hemelvaart ingeslapen en daardoor pas vrijdag opgehaald), is het voor hem denk ik wel goed geweest dat hij echt volledig op zijn tijd afscheid heeft kunnen nemen. En de geur zal tegen die tijd ook wel veranderd zijn voor hem waardoor de lijn meer definitief doorging.

ikke schreef:
Nu klinkt dat misschien raar, maar toch: hulde Marlies! Hulde voor het lef om te kiezen voor wat het beste lijkt te zijn voor je paard.

Blijft er voor jou een leegte achter en voor ons rest er niet zoveel meer dan te zeggen: sterkte.

Bij deze dus: Sterkte, een dikke knuffel en neem vooral je tijd :(:)


Dankjewel, dat waardeer ik echt. Ik vind het met alles altijd heel erg belangrijk dat het welzijn van mijn dieren voorgaat. En in dit geval was die keus echt heel erg pijnlijk, maar sta er wel volledig achter. Merk wel dat doordat je met je hoofd de beslissingen maakt die op dat moment nodig zijn, de gevoelens en emoties er daarna achteraan komen hobbelen. Maar het hier delen en alle lieve reacties die er op zijn gekomen hebben me wel echt goed gedaan. Maakt het niet minder verdrietig, maar het eerste rauwe randje is er even af.

pmarena

Berichten: 48405
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:42

Achjee wat ontzettend sneu dat ze dit had... gelukkig voor haar heb je er tijdig de stekker uit kunnen trekken dan, maar je blijft zelf wel met een grote leegte achter :(:)

Mer1980

Berichten: 18986
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:39

Jeetje wat vreselijk, heel veel sterkte.... goede keuze.

kally
Berichten: 5261
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 23:20

Y;( Heel veel sterkte gewenst met een moeilijke keuze maar uit liefde naar je paard gemaakt

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 19:03

Gisteren hadden we hier toch een hóósbui! Het waaide natuurlijk bijna niet, dus bleef mooi recht boven ons hangen. Kruiwagen bijna vol haha. Maar vandaag was het mooi weer en, ook erg belangrijk, bijna windstil. Dus goed moment om toch de drone maar weer eens de lucht in te gooien.
Afbeelding

Je kan zien dat er nog water op het pad rond de track staat!
En je kan de leenschaapjes zien :D . De ronde plek naast de schaapjes is waar de houtsnippers lagen. Het laatste daarvan eindelijk deze week verwerkt en ligt nu grotendeels langs de meidoornhaag en de haagbeuk (rond de roundpen). Als je goed kijkt/weet waar je moet kijken kan je hier en daar het begin van de aanplant wel zien.

Het moet natuurlijk nog behoorlijk wat groeien, maar ik ben erg tevreden over hoe het tot dusver aanslaat.

En nog een throw back naar hoe we het kochten;
Afbeelding


Ook nog een filmpje van vandaag;


Het voelt nog steeds erg leeg zonder Vi. Maar het begint langzaam een plekje te krijgen en het is wel heel erg fijn hoe ontzettend goe de twee heren het samen doen. Ze zijn inmiddels weer erg ontspannen. Spelen samen, eten samen, slapen samen... Maar hebben inmiddels ook (weer) de rust om los van elkaar op pad te gaan over de track.

Zo trof ik ze gisteren aan, uitbuiken na het grazen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 04-06-21 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:16

Heerlijk, zo mooi om te zien bij jullie. En de paarden die hun ding doen, hun weg vinden zonder Vi.. Heel mooi.

Ir111

Berichten: 12007
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:11

Wat een mooie update weer zeg. En wat leuk, schapen! Blijven die gewoon achter het draad dat er voor de paarden staat? Of heb je extra maatregelen genomen?

pmarena

Berichten: 48405
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 07:49

Fijn dat de mannen hun weg weer vinden :)

Die voor en na foto's zijn leuk, maar ik vind dat je er 1 uit dezelfde hoek "moet" nemen, dat is toch net wat leuker O:)