Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snamsap
Berichten: 256
Geregistreerd: 15-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:52

poes schreef:
Met Garmin kan je paardrijden tracken, wel even een andere app installeren.


Heb even terug gelezen, zie dat jij de venu hebt. Die vind ik ook erg mooi. Wat is de reden waarom je voor de Venu hebt gekozen en niet bijvoorbeeld de Garmin vivoactive 4S of de een fitbit. Heeft Garmin bijvoorbeeld extra opties ?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:25

Fitbit heb ik niet naar gekeken. Had hiervoor een heel eenvoudige fitbit stappenteller die echt super was. Ook hele goede app. Maar wou nu een smartwatch. En die van fitbit vond ik lelijk dus niet verder naar gekeken.

Ik heb vervolgens lang getwijfeld tussen de 4s en de Venu. Ben uiteindelijk voor de Venu gegaan omwille van de scherm kwaliteit en omdat ik hem net wat mooier vond. Had deze tegengevallen had ik een Apple Watch genomen. Maar die vind ik echt lelijk. Dus heel blij dat de Garmin goed bevalt. Bene e echt heel blij mee. Mis alleen het design van de Samsung haha.

Afbeelding
Afbeelding

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:13

poes schreef:
Met Garmin kan je paardrijden tracken, wel even een andere app installeren.

Zou je alsjeblieft willen vertellen hoe?? Ik heb een Garmin vivoactive 4. Erg blij mee overigens. :j

Blacky94

Berichten: 3509
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:40

Voor de fitbit heb je geloof ik ook een app. Drivebit heet ie geloof ik. Maar geloof dat ie alleen de eerste 24u gratis is en dat je daarna moet betalen. Heb me er niet heel erg in verdiept want heb endomondo gekoppeld staan dus die zet ik vaak aan op mn telefoon, ook vanwege gps en equilab, en dan koppelt ie dat vanzelf allemaal. Want geloof dat drivebit het als "fietsen" registreert omdat fitbit zelf de optie paardrijden niet kent. Tenminste, wel via endomondo/myfitnesspal dus maar niet vanuit fitbit zelf.

Ik ben overigens heel tevreden over de vesta 2 :) wilde meer een fitnesstracker dan echt een smarthorloge dus dat is wel een belangrijke om rekening mee te houden. Maar vind de registraties duidelijk, lijken aardig accuraat, en uitgebreid :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:32

Zucchero schreef:
poes schreef:
Met Garmin kan je paardrijden tracken, wel even een andere app installeren.

Zou je alsjeblieft willen vertellen hoe?? Ik heb een Garmin vivoactive 4. Erg blij mee overigens. :j


In Connect iq de app Horse back riding downloaden. Maar trackt enkel afstand en tijd en hartslag en zo zoals endomondo. Niet galop/draf oid.

Synct ook naar Strava.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:55

Blacky94 schreef:
Voor de fitbit heb je geloof ik ook een app. Drivebit heet ie geloof ik. Maar geloof dat ie alleen de eerste 24u gratis is en dat je daarna moet betalen. Heb me er niet heel erg in verdiept want heb endomondo gekoppeld staan dus die zet ik vaak aan op mn telefoon, ook vanwege gps en equilab, en dan koppelt ie dat vanzelf allemaal. Want geloof dat drivebit het als "fietsen" registreert omdat fitbit zelf de optie paardrijden niet kent. Tenminste, wel via endomondo/myfitnesspal dus maar niet vanuit fitbit zelf.

Ik ben overigens heel tevreden over de vesta 2 :) wilde meer een fitnesstracker dan echt een smarthorloge dus dat is wel een belangrijke om rekening mee te houden. Maar vind de registraties duidelijk, lijken aardig accuraat, en uitgebreid :)

Klopt niet hoor.
De app heet gewoon Fitbit, is totaal gratis te gebruiken, ook na 24u. Je hebt ook nog de app Fitbit coach, daar staan oefeningen in. De oefeningen kan je gratis bekijken, wil je het echt als een filmpje zien dan moet je betalen. ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 00:57

Ik denk dat ze de app voor paardrijden bedoelde.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34823
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:28

Ik heb de fitibit 3, ik gebruik geen speciaal iets voor paardrijden. Hij meet sowieso al de stappen (ook die van het paard als je erop zit) en de trainingsduur. Dat is voor mij voldoende.

MarliesV

Berichten: 15264
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:31

Mijn Ignite kan op paardrijden als sport gezet worden, maar Strava (waar ik naar upload) kent dit niet, dus die maakt er een 'activity' van. Wel houdt hij natuurlijk afstand/hartslag/snelheid/stappen enz bij.

Ik ken maar 1 paardrijapp die stap/draf/galop bijhoudt, maar heb nog niet gevonden dat deze ook alleen via een horloge is te loggen, gebruik nu de mobiel hier voor.

Blacky94

Berichten: 3509
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:02

Ik bedoelde idd een app voor paardrijden voor op de fitbit.
Nu heeft mijn fitbit geen gps dus wil ik dingen qua paardrijden bijhouden moet dat toch al via mijn telefoon.
Maar ik wilde geen complete smartwatch dus ik vind het niet erg om dat soort dingen op mn telefoon aan te zetten ipv op mn horloge.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:05

Zonder gps is natuurlijk meteen heel beperkt qua mogelijkheden. Welke functies zoek je precies?

CupCakes_

Berichten: 3397
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:28

Wat is het verschil tussen Garmin Vivoactive 4S/4L en de Venu? Ik twijfel tussen beide. Ik denk dat ik de 4S te klein vind.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:03

Kwaliteit van het scherm. De vraag is hier net gesteld :j

CupCakes_

Berichten: 3397
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:05

Verder zit er niet veel verschil in dan?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:07

Het formaat en het scherm. Verder niets.

Edit: en batterijduur uiteraard door het scherm.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 19:46

Wauw lekker laat op mijn eigen topic. Maar ik heb uiteindelijk de samsung galaxy Watch Active 2 gekocht :j
Ik ben er heel tevreden mee. Hij gaat alleen heel snel leeg, dus moet slim plannen met het opladen aangezien ik ook wil dat hij mijn slaap meet.
Ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat ik allergisch ben voor siliconen :z Dus ik heb er een nieuw leren bandje bij moeten bestellen. Ik kreeg namelijk allemaal uitslag op mijn pols en verschrikkelijke jeuk.

har166

Berichten: 2048
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:09

Gydja schreef:
Wauw lekker laat op mijn eigen topic. Maar ik heb uiteindelijk de samsung galaxy Watch Active 2 gekocht :j
Ik ben er heel tevreden mee. Hij gaat alleen heel snel leeg, dus moet slim plannen met het opladen aangezien ik ook wil dat hij mijn slaap meet.
Ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat ik allergisch ben voor siliconen :z Dus ik heb er een nieuw leren bandje bij moeten bestellen. Ik kreeg namelijk allemaal uitslag op mijn pols en verschrikkelijke jeuk.


Deze staat ook op mijn wensenlijstje. Is hij een beetje simpel in gebruik?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:23

Ik vond hem heel erg wennen maar eens je het kende was het wel snel en handig.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 20:25

har166 schreef:
Gydja schreef:
Wauw lekker laat op mijn eigen topic. Maar ik heb uiteindelijk de samsung galaxy Watch Active 2 gekocht :j
Ik ben er heel tevreden mee. Hij gaat alleen heel snel leeg, dus moet slim plannen met het opladen aangezien ik ook wil dat hij mijn slaap meet.
Ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat ik allergisch ben voor siliconen :z Dus ik heb er een nieuw leren bandje bij moeten bestellen. Ik kreeg namelijk allemaal uitslag op mijn pols en verschrikkelijke jeuk.


Deze staat ook op mijn wensenlijstje. Is hij een beetje simpel in gebruik?


Ja ik vind hem erg makkelijk. Vooral met de app. In het begin wel wennen maar binnen een weekje kon ik er alles mee :)

har166

Berichten: 2048
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:45

Mooi, dan blijft hij op mijn lijstje staan tot het vakantiegeld er is :D

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:21

Zijn er hier mensen met de Polar (ignite) ? Zie je na een training ook je hersteltijd / tips voor andere trainingen?
Volgens mij heeft Garmin dit wel maar die vind ik qua design minder

Sakura789

Berichten: 2833
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:13

Ja die van mij heeft dat. Alleen dat gebruik ik niet echt, meestal richt ik me meer op wat het slaapherstel aangeeft.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:31

Sakura789 schreef:
Ja die van mij heeft dat. Alleen dat gebruik ik niet echt, meestal richt ik me meer op wat het slaapherstel aangeeft.

Kan je een screenshot delen :)?

Sakura789

Berichten: 2833
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste shot is van vandaag, er wordt dus heel wat verwacht _O-

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:28

Haha nou ik ben benieuwd wat je vandaag gaat doen :))
Wat een mooie grafiekjes! Ik denk dat ik dan binnenkort toch mijn versa ga inwisselen...