Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 135 van de 158 [ 3939 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 158  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

E-reader ervaringen - deel 2

 
Profiel   

HouVanUtopia schreef
Staan er veel nieuwe boeken op en van elke gerne? Is het die 10 euro per maand waard ik lees erg veel dus als er vaak nieuwe titels opstaan is het het mss wel waard

Je kan via kobo/bol.com gewoon zien welke boeken binnen het abonnement vallen.. het zijn er in ieder geval flink wat! ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 21:51 



 
Profiel   

Hier een beoordeling van de Consumentenbond:
https://www.consumentenbond.nl/e-reader/kobo-plus

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 08:13 



 
Profiel   

..


Laatst bijgewerkt door HouVanUtopia op 20-09-17 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 10:25 



 
Profiel   

MuSLi schreef
Ik vind het makkelijk om de ebooks bij bol.com op de website uitzoeken en aanklikken. Daarna mn ereader pp de wifi aansluiten en dan haalt hij ze allemaal binnen :)



Heb mn reader op Wi-Fi zitten en sync hem maar zie de boeken niet staan heb ze via mijn telefoon gedownload in de kobo bol app

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 10:27 



 
Profiel   

Mss eerst in je app synchroniseren? Op mijn telefoon gebeurt de synchronisatie alleen wanneer ik wifi verbinding heb. En bij mijn e-reader alleen 's avonds of manueel. (moet ik mss nog eens aanpassen)

edit: ivm het kobo-plus abbo. Ik twijfel ook steeds of ik het ga nemen of niet. Maar denk dat het in mijn geval alleen maar interessant is voor enkele maanden en niet het hele jaar door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 11:14 



 
Profiel   

Zucht mijn kobo aura h2o is net tussen de stoel gekomen en heeft dat niet overleefd.

Heeft er iemand ervaring met de kobo aura one?
Die wilde ik dan voor mijn vader kopen en dan krijg ik zijn aura h2o (hij vind wrs een groter scherm fijner)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 16:57 



 
Profiel   

Ik heb een Kobo aura One voor mijn verjaardag gevraagd (eind oktober).
De reviews zijn goed, mooi scherm, snel. Alleen de batterij is wat minder, maar vast beter dan die van de tablet waar ik nu op lees..
En hij is wat duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 01:06 



 
Profiel   

Hoi, ik kom even binnenvallen! :wave:
Sinds kort blije eigenaresse van een refurbished Kobo Glo HD, maar ik vroeg me af of ik daar ook pdf op kan lezen. Weet iemand hier dat misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 11:57 



 
Profiel   

Google al geprobeerd? Daar zijn dat soort dingen meestal wel op te vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 12:01 



 
Profiel   

Op mijn gewone Kobo Glo HD kan ik pdf gewoon lezen, dus ik ga er vanuit dat het op de refurbished ook kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 12:47 



 
Profiel   

Ik kan op mijn Kobo ook pdf lezen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 16:19 



 
Profiel   

Krijg je met PDF's niet dat ze niet op de pagina van je reader passen en dat de layout dan niet meer klopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 20:31 



 
Profiel   

Je kunt inzoomen en heen en weer schuiven met pdf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 20:45 



 
Profiel   

Dat is toch irritant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 20:49 



 
Profiel   

Ik lees maar zeer beperkt pdf's, meestal gewoon epub.
En de laatste pdf die ik gelezen heb, kon ik zo inzoomen en positioneren dat ik precies 1 pagina in beeld had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 21:03 



 
Profiel   

Ah oke, dan is het wel handig inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 21:11 



 
Profiel   

Ah super, bedankt voor de reacties! :)
Sommige studieboeken kan ik in pdf krijgen namelijk, dus ik was benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 07:35 



 
Profiel   

Mijn E reader leest ook pdf bestanden.

Heb je geen pdf bestand wat je erop kunt zetten om uit te proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 08:36 



 
Profiel   

hey,
Ik heb net mijn eerste ereader gekocht en ik vraag me toch nog paar zaken af.

-Is er een mogelijkheid om ergens gratis boeken te downloaden? En daarmee bedoel ik niet de saaie literaire werken, maar echt paar interessante boeken zoals thrillers en dergelijke. Ik heb nu al 3 boeken gekocht, maar met prijzen tussen de 4 en de 15€ wordt het uiteindelijk toch best prijzig.
-Kan ik ergens in mijn instelling de niet-nederlandstalige boeken uitschakelen? Nu komen er in mijn zoekfuncties continue Engelstalige en Franse boeken en dit zou ik willen vermijden.
-Kan je ook op andere sites/online winkels ebooken aankopen en deze overzetten naar een kobo reader? Ik heb een kobo aura H2o. En welke sites raden jullie daarvoor aan?

Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 13:00 



 
Profiel   

Legaal kun je haast nergens boeken downloaden en al helemaal niet van het soort jij wil. Met een kobo kun je wel een leesabonnement nemen bij bol.com. Dan betaal je €9,99 per maand en kun je onbeperkt lezen en ze hebben ontzettend veel boeken waaruit je kunt kiezen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 13:08 



 
Profiel   

Is er een mogelijkheid om ergens gratis boeken te downloaden? En daarmee bedoel ik niet de saaie literaire werken, maar echt paar interessante boeken zoals thrillers en dergelijke. Ik heb nu al 3 boeken gekocht, maar met prijzen tussen de 4 en de 15€ wordt het uiteindelijk toch best prijzig.
De bibliotheek heeft e-books in jouw smaak, daar kun je een kijkje nemen. Bij de bibliotheek is het ook mogelijk om een e-book abonnement af te sluiten als je geen gewone abonnement hebt.

Kan ik ergens in mijn instelling de niet-nederlandstalige boeken uitschakelen? Nu komen er in mijn zoekfuncties continue Engelstalige en Franse boeken en dit zou ik willen vermijden.
Geen idee of dit mogelijk is, je kan dit googlen.

Kan je ook op andere sites/online winkels ebooken aankopen en deze overzetten naar een kobo reader? Ik heb een kobo aura H2o. En welke sites raden jullie daarvoor aan?
Bol.com is een optie, dit gebruik ik af en toe. Via de app op je mobiel is dit niet mogelijk schijnt maar je kan het wel gewoon achter de computer doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 13:13 



 
Profiel   

Misschien staat er hier wat voor je tussen aan gratis ebooks, maar over het algemeen zijn die gratis boeken echt wel oude meuk waar de licenties van verlopen zijn. Hebban heeft er een stukje over op hun site en linken door naar de site waar je ze gratis kunt downloaden.
https://www.hebban.nl/gratis-ebooks

Verder heb je abbo's, zoals idd de bieb of kobo plus, maar ook bijv. Bookchoice.

VOlgens mij kun je gewoon alle ebooks van welke site dan ook overzetten. Ik heb zelf geen Kobo, maar koop bij verschillende sites (meestal waar ze in de aanbieding zijn, krijg mailtjes met alerts :D) en kunnen allemaal gewoon op mn reader/ Zolang je maar het goede bestand hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 13:22 



 
Profiel   

Met je computer is er zeker de mogelijkheid om ebooks op je ereader te zetten die je ergens anders aangekocht hebt. Met Calibre is dit heel handig :)!

Misschien kan je inderdaad bekijken voor ergens een abonnement te nemen voor de ebooks. Bol.com heeft er 1 in combinatie met kobo, maar er zijn er nog die je kan vinden als je even rond zoekt op het internet :)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 13:23 



 
Profiel   

Als je in het Engels leest kan je via booktastik.com soms gratis leuke titels downloaden of voor een kennismakingsprijs van 0,99dollar. Dit is gekoppeld aan je kobo of kindle account.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 01:26 



 
Profiel   

MuSLi schreef
Legaal kun je haast nergens boeken downloaden en al helemaal niet van het soort jij wil. Met een kobo kun je wel een leesabonnement nemen bij bol.com. Dan betaal je €9,99 per maand en kun je onbeperkt lezen en ze hebben ontzettend veel boeken waaruit je kunt kiezen! :j


Ok dankjewel voor de uitleg. Ik ben eerder een vakantielezer en vertrek morgen op verlof.
Als ik dan soms 6 boeken per verlof uitlees wordt het een kostbare bedoeling. En dan lijkt me die 9,99€ per maand niet zo interessant, mits ik niet het hele jaar doorlees.

Maar soit, dan moet ik gewoon op zoek gaan naar de iets 'oudere' boeken die niet de volle 15€ kosten :j

Bedankt allemaal voor de antwoorden!

Ps, vinden jullie het verschil qua prijs tussen een echt boek en een ebook niet vrij klein? Soms is een echt boek maar 5€ duurder dan een ebook, vond ik gewoon raar! Zeker omdat een boek iets tastbaar is en net voor iets tastbaar wil ik meer geld geven. Ik had verwacht dat het verschil tussen een boek en een ebook groter ging zijn qua prijs, maar dat sloeg even tegen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 07:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 135 van de 158 [ 3939 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 158  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen