E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:57

Op bol.com kan je bij elk boek zien of het onder het programma valt
Is alleen voor kobo's.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:38

Het kan wel ook in de Kobo app op tablet of telefoon. Maar verder alleen op Kobo ereaders.

Ik had van de winter dat boek over Holleeder door z'n zus al via m'n abonnement kunnen lezen, dat was toen nog niet lang uit.
En ik lees nu een boek van. Hugo Borst dat in mei dit jaar is uitgekomen.

Ligt vast ook aan het genre, maar voor mij iig genoeg recent leesvoer.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:01

Margee schreef:
Voor diegene die een Kobo Plus abonnement hebben, kun je dat echt alleen met een Kobo ereader lezen of kunnen ze misschien ook voor andere ereaders? En komen er vaak nieuwe boeken bij of pas na een jaar na uitgifte?
Ik heb nu een bibliotheek abonnement maar dat aanbod is zo laag dat ik er maar mee stop..... zonde van het geld.

Alleen kobo of Android/iTunes volgens mij. Het kon ingeval niet met mijn Sony ereader

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 23:27

Mijn derde Kobo is alweer gesneuveld -O-
Ze lopen bij mij allemaal na een jaar vast. Ik zit nu in australie dus heb niks aan de garantie als ik een Kobo hier koop, zal denk ik dus maar aan de Kindle moeten.
Weet iemand of er daar verhalen van zijn dat die vastloopt?

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 01:18

Nog nooit een vastloper gehad en al vele jaren zeer tevreden kindle gebruiker.

Mijn eerste ging kapot door een val na 5 jaar dagelijks gebruik, tweede heb ik in bad laten vallen en die is een paar maanden later gestopt met opladen. Nu aan de derde: perfect!

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 04:55

Ik gebruik nog steeds met veel plezier mijn Kindle Paperwhite. Garantie is er vanaf, ding werkt nog perfect! (Al is die afgelopen week iets te vaak nat geworden, dus ben benieuwd hoe hij zich houd.. leuk spetterende kinderen _O-)

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 05:03

Ik heb een Kindle paperwhite (eerste model uit 2012) en een K3 uit 2010, met een keyboard (nog van voor de touch screens en back lighting dus).
Meest betrouwbare apparaten die er bestaan. Zelfs de K3 werkt nog als een tierelier, niks mis mee behalve dat ik destijds dus aan de touchscreen en backlighting wilde, maar de batterij gaat ook nog steeds stug door.

Nog nooit iets hoeven resetten of zo. :-)

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:53

Heb 1 vastlopende Kobo gehad, m'n allereerste. Die ging al na een maand of 3 stuk en heb ik een nieuwe voor gekregen zonder problemen.

Mijn huidige Kobo Aura H2O heb ik nu al ruim 3 jaar geloof ik, heerlijk ding.

Met Kindl geen ervaring hier.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:56

Hier ook de 4e kobo die het niet meer helemaal doet.
Ik kan hem niet meer met een computer verbinden en via de wifi boeken erop zetten lukte laatst ook al niet meer.
Dus ik lees nog de boeken die er nog op staan, en dan weer op zoek naar een andere.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:49

Wat een slechte ervaringen lees ik hier over de Kobo, hier ook een Kobo die ik nu alweer bijna 5 jaar heb. Ik merk dat het wat trager wordt maar verder helemaal geen problemen. Wel wil ik gaan kijken naar een andere ereader omdat ik de Kobo voor mij te traag vind worden. Ik wil meteen door kunnen lezen wanneer ik een pagina verder druk en niet eerst regelmatig een aantal seconden moeten wachten omdat het de pagina moet laden.
Ik twijfel tussen een nieuwe Kobo of een Kindle, ik zal ze binnenkort in de winkel gaan vergelijken.
Weten de Kindle eigenaren of je ebooks makkelijk op de ereader kan zetten via de computer? Ik wil hier geen speciaal programma voor moeten gebruiken.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:52

Ik hoor heel vaak dat die Kobo's crashen.
Ik heb zelf een Pocketbook en die is echt heel fijn :j. Heb 'm nu denk ik een jaartje oid, nog nooit iets aan de hand mee geweest, gaat mee in bad (wel boven water :') ) en raap 'm 's ochtends regelmatig op van de vloer naast mijn bed. Denk dat een Kobo ook te gevoelig is voor mijn gedrag :=.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:54

Mijn Kobo is in de 5 jaar al regelmatig van de trap af gevallen toen ik het op de balustrade neer had gelegd waarbij ik elke keer weer dacht dat die het loodje zou leggen maar hij doet het nog steeds goed. Wel heb ik een cover eromheen die de nodige deukjes heeft opgelopen :=

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:07

Als je het goede format boek hebt,.mobi, is het een kwestie van kopiëren en plakken op je computer. Als je die niet hebt kan je binnen 5 minuten Calibre zo instellen dat hij ze automatisch converteerde en is het ook 1 muisklik, wel met een programma. Nu vind ik Calibre sowieso een aanrader, dus voor mij geen nadeel.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:24

Ikzelf ben na iets meer dan 2jaar nog steeds vrij tevreden van mijn Kobo. Hij is 1x vastgelopen na een fout in de software update. Maar na volledig opladen nooit meer gebeurd. Ik neem hem ook meen "in bad".

ivm Kindle, de mensen die ik ken zijn er heel tevreden over en wordt alleen vervangen omdat hij echt versleten is.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:46

Ik zie vaker Kobo's terug komen voor reparatie dan welk merk dan ook. Maar in verhouding worden die natuurlijk wel meer verkocht.
Mijn Kindle heb ik na aanschaf direct kunnen ruilen wegens een dode pixel in het midden van het scherm.

Ik maak ook gebruik van Calibre voor het overzetten van boeken naar mijn ereader.

Even een vraagje. Kan ik mijn shop ook nog wisselen van Nederlands terug naar Amerikaans? |o

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:24

Ik ben tot nu toe erg tevreden met mijn Kobo (glo HD), ik heb 'm nu bijna een jaar en nooit problemen mee gehad.

Calibre gebruik ik ook, alleen ben ik er totaal niet handig mee, ik ben er best lang mee bezig om gewoon een paar boeken om te zetten.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:16

Ik heb mijn Kobo Aura H2O nu biuna een jaar en nog geen problemen gehad.
Heb op het moment echter ook geen internet in huis (buiten mijn telefoon) dus ook geen updates gedaan.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:28

Ik heb de kobo aura nu ik denk 3 jaar nog nooit problemen gehad

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:03

HouVanUtopia schreef:
Ik heb de kobo aura nu ik denk 3 jaar nog nooit problemen gehad

Hier hetzelfde.

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:29

Bijzonder, bij mij altijd kapot na een jaar :')
Op zich geen probleem, krijg altijd m'n geld terug maar ik gok dat dat niet gaat lukken als ik hem in australie koop.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:44

waarom niet? Het enige "nadeel" is dat je hem waarschijnlijk naar Australië moet retourneren. Kobo in toch ook internationaal, niet?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:20

Nog een Kobo plus abonnement vraag.
Hebben jullie die via Bol.com of via Kobo, en kan dat dan rechtstreeks via de wifi op de tablet?

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:03

Ik heb m via Kobo zelf en zoek de boeken rechtstreeks via de WiFi op m'n ereader.
Vanuit de app op je tablet kan dat ook gewoon zo uitzoeken en aanklikken :j

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:43

Ik vind het makkelijk om de ebooks bij bol.com op de website uitzoeken en aanklikken. Daarna mn ereader pp de wifi aansluiten en dan haalt hij ze allemaal binnen :)

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:21

Staan er veel nieuwe boeken op en van elke gerne? Is het die 10 euro per maand waard ik lees erg veel dus als er vaak nieuwe titels opstaan is het het mss wel waard