E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:03

Ik lees de meeste boeken toch maar 1 keer, dus dat ze weer verdwijnen is niet erg.
Grote voordeel aan bol.com is dat ik er veel nieuwe boeken tussen zie staan.

Heb het aanbod van bieb bekeken, en daar staan maar weinig leuke boeken tussen. Dan betaal ik liever wat meer.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:11

Ik heb mijn Ereader nu sinds oktober en echt nog steeds heel blij mee (Kobo Aura H2O)

Op youtube staan ook filmpjes hoe je een boek op je Ereader moet zetten.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:00

Marije_jiplover schreef:
Ik heb Kobo plus en dat bevalt me uitstekend.
Dat kost ook 10 euro per maand en werkt heel simpel. Als ik WiFi heb, kan ik rechtstreeks op m'n ereader boeken aanklikken en die komen er dan op te staan.

Hoe werkt dat, betaal je dan alleen die 10 euro abbonementskosten, of hangt er nog een prijskaartje per boek aan?
En wat is het aanbod, geldt dat dan voor alle e-boeken?

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:17

Kuggur schreef:
Marije_jiplover schreef:
Ik heb Kobo plus en dat bevalt me uitstekend.
Dat kost ook 10 euro per maand en werkt heel simpel. Als ik WiFi heb, kan ik rechtstreeks op m'n ereader boeken aanklikken en die komen er dan op te staan.

Hoe werkt dat, betaal je dan alleen die 10 euro abbonementskosten, of hangt er nog een prijskaartje per boek aan?
En wat is het aanbod, geldt dat dan voor alle e-boeken?


Nee, je betaalt alleen de 10 euro per maand en dan kun je de boeken die in de Kobo Plus afdeling staan huren. Niet alle e-boeken worden aangeboden in de Kobo Plus afdeling.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:30

Hm, klinkt dan niet als een erg interessante deal. Vrij duur bibliotheek abbonnement met een beperkt aanbod.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:15

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25366
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:39

Er staan voor mij genoeg boeken in de Plus bibliotheek om mijn ereader te vullen.
Maar de meest recente boeken staan niet onmiddellijk in de Plus nee.
Ik ben alleen geen 'nieuwste van het nieuwste' lezer, dus ik heb daar geen last van.

En ik lees nu meer boeken per maand dan wanneer ik er hooguit 2 koop, een ebook kost ook al gauw meer dan 5 euro. Dus voor mij een ideale deal.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:01

Jij vind dus het assortiment groot genoeg. Ik zal er eens naar kijken.
Zoals ik al eerder opmerkte, ik vind de prijs wat aan de hoge kant, met name omdat je de boeken slechts leent voor de duratie van je abo, als ik het goed begrepen heb.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:05

Ik vind de prijs wel meevallen. Ja, het is maandelijks best veel geld. Maar als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Spotify, vind ik de prijs best normaal. Als je bedenkt dat 1 liedje digitaal kopen vaak iets van een euro kost, en een boek toch al gauw 6-15 euro kost. Spotify kost ook 10 euro per maand. Nu doe je ook wel langer met een boek dan met een liedje, maar toch. Ik vind het best schappelijk. Maar om het interessant te maken moet je wel een actieve lezer zijn denk ik. Ik lees hooguit 1 boek in een maand, dan kan ik zo'n boek net zo goed gewoon kopen. Gemiddeld zal ik dan ook wel op 10 euro uit komen.

Maar goed, ik lees eigenlijk alleen maar Engelse boeken, dus voor mij is het sowieso niet echt interessant. Plus, ik heb een kindle :+

Marije_jiplover

Berichten: 25366
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:16

Ik lees bij vlagen meer dan 10 boeken per maand.
En af en toe maar 1.
Maar gemiddeld genomen ben ik goedkoper uit dan met kopen.
En heb ook nog wel een hele bulk boeken gratis gekregen op m'n computer staan, maar daar heb ik de boeken die ik interessant vind om te lezen ook wel van uit inmiddels.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:29

Het lezen is bij mij ook nogal onregelmatig. Bij vlagen veel, afgewisseld met periodes van weinig. Dat maakt zo'n vaste abo natuurlijk óók minder aantrekkelijk.
Zelf lees ik momenteel meest engels, maar voor de kinderen zou het niet gek zijn een bron van goede nederlandstalige boeken on line te vinden.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:43

Je hebt ook nog bookchoice.com
Is alleen wel een ander concept: voor 3,99 per maand kun je 8 ebooks en/of luisterboeken downloaden. Zijn in jouw bezit, kunt ze dus lezen wanneer je wilt. Alleen zij kiezen de boeken uit. Zitten meestal wel 1 of 2 nieuwe boeken bij en de genres zijn verdeeld.

En er is toch ook een ebook bibliothek met nationale database? Denk alleen dat je daarvoor wel woonachtig in NL moet zijn.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:25

Dat is inderdaad iets wat ik nog wil uitzoeken, of het mogelijk is hier vanuit Ijsland lid te worden van een goede e-bibliotheek.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:18

Hier staat wat info over de digitale bibliotheek.
Misschien heb je hier nog vrienden of familie wonen, dat zij het abbo af zouden kunnen sluiten en dat je het geld naar de overmaakt bijvoorbeeld? Zo te zien is het nog geen 5 tientjes per jaar..
En misschien hoef je helemaal geen nl postadres te hebben? Wilde even kijken voor je, maar ben nu op het punt dat ik een mail moet krijgen, dus loop even vast. Weet van vroeger dat ik echt langs moest met een poststuk ter controle, maar gezien het digitaal is vraag ik me af of dat allemaal nog zo werkt..

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:01

Ik maak me niet zo'n zorgen over de betaling, meer over het wel of niet kunnen downloaden naar een buitenlands IP.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:23

Ik heb dat Bol Plus-concept overwogen, maar ik merkte dat veel van wat ik via Bol wilde lezen niet via dat concept aangeboden wordt. Bookchoice heb ik al, al vind ik het aanbod stukken minder sinds het daar overgegaan is naar een ander format, maar daarnaast nog een Plus-abonnement én nog andere boeken kopen wordt me iets te gek :$ . Zoveel lees ik nou ook weer niet :+ .

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:56

Hier toevallig mensen die problemen hebben let hun kobo dinds de kaatste update enkele dagen terug?

Marije_jiplover

Berichten: 25366
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:04

Nog niet.
Maar nog niet heel veel gelezen sindsdien.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70689
Geregistreerd: 24-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:32

Ik update mijn Kobo al een paar jaar niet meer.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:52

Wij hebben thuis geen wifi op het moment, dus ook geen update....

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:57

Ik heb hem ook niet geüpdate.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:04

hmm, initëel dacht ik: "handig, pin-code om te kunnen gebruiken en andere (snellere) lay-out." Maar nu schakelt hij niet meer automatisch uit, batterij loop tbijgevolg leeg en dan zit hij vast in de slaapstand. Kan hem niet meer op- of afzetten totdat ik hem aan de computer hang...

Hoop dat die fout er snel uit is.

laurabe
Berichten: 736
Geregistreerd: 28-01-11

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:48

Ik heb er geen pincode in gezet. Verder nog geen klachten over de update. Alleen irritant dat er nu ook aanbevolen boeken en nieuwe boeken standaard op je home pagina staan. Eerst deed ik die blokken altijd weghalen/negeren.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:56

fout lijkt opgelost :)

Vriend en ik hadden beide na de update problemen en onze e-readers zijn met 2jaar tussentijd aangeschaft. Dus het leek logischer te denken dat er een firmware fout was dan dat ze beiden stuk waren gegaan.

Bij mij staan de aanbevolen boeken niet op het beginscherm...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70689
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:00