E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:41

Ik las trouwens in het vorige topic iets over een Dropbox, kan iemand mij daar meer over vertellen?

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:42

Daar stonden veel boeken op, maar is opgeheven.

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:47

Ah oké. Iemand nog tips voor boeken?

tamary

Berichten: 29224
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:50

Engels of nederlands? legaal gratis of koop?

Eb01
Berichten: 298
Geregistreerd: 18-08-11

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:04

Je hebt pb. Qua tips voor boeken: ik kreeg van iemand de hongerspelen aanbevolen. In één ruk uitgelezen. Echte aanrader. Ook Kate Brian (prive-serie oid) schijnt leuk te zijn maar die hebben we nog niet.

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:16

Bedankt voor je PB.

Nederlands of Engels maakt niet uit, maar het moet geen heel ingewikkeld Engels zijn. Qua genre, meer de chicklits etc. Ik had een paar gratis boeken uit de Kobo library gedownload, maar die zijn niet echt leuk..

tamary

Berichten: 29224
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:09

Meeste is dat niet. Smashwords heeft van alles, fictionwise ook, al kan je daar van buiten de us lang niet alles kopen.
Gratis : baen free library en gutenberg project (klassieke literatuur waarvan auteursrecht afgelopen is).

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:37

Whooooh :oo , heb net vette feature van de sony psr T1 ondekt!

Ik was steeds handmatig een notitie aan het toevoegen in het boek op een plek waar ik gebleven was. Ik heb namelijk de tik om meerdere boeken tegelijk te lezen. En ik dacht dat hij alleen van het laatst geopende boek onthield waar je gebleven was.

Nu ben ik er echter achter, dat je een "hoek vouw" kunt maken door rechtsboven in het scherm te tikken. Er verschijnt dan bij je notities een notitie met dat je op die pagina gebleven bent! Vet handig!

(mind me, ik doe niet aan handleidingen, meeste krijg je zo ook wel uitgevogeld, en dan doe je ineens aparte ontdekkingen!)

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:38

Oooh, superbedankt voor die tip!

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:10

@ Judith, ging jouw reader beter werken na de installtie? Mijne komt niet door de installatie heen, en verder kan ik steeds niet terug als ik bv bij de extra's ofzo zit. Kun je alleen terug via uitzetten.

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:35

Hoe bedoel je na de installatie? Ik heb hem gewoon aangezet? :P Jij hebt dus ook de Kobo Touch?

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:43

Heb m na mijn werk opgehaald idd!

Volgens boekje moet je m ff setuppen via kobosetup.com, maar daar komt ie niet door bij mij.
Heb jij ook dat je bij bepaalde functies niet terug kunt? Bij instellingen hoekje? Bij sommige dingen kun je niet met een pijl terug en lijkt er gewoon niks te zijn, kun je m dus opnieuw uit en aanzetten.
Als jij dit ook hebt, breng ik m morgenochtend alweer terug, dat soort dingen wil ik niet.

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:48

Je kunt weer terug naar het 'Home'-menu door gewoon op de onderste knop te drukken? Of bedoel je dat niet?

Die setup ging heel makkelijk! Ik heb gewoon dat programmaatje gedownload...

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:20

Op mn werk is de installatie nu wel goed afgerond.
Als je bij instellingen bent en dus weer de subs account, datum&tijd enzo ziet, hoe kun je dan terug? Er is geen pijl, er komt niets als je tapt?

Dan had ik ook nog ruzie met Calibre. Converteren easy. Boek aangeklikt, erboven stond iets als verplaats naar apparaat, daarop geklikt en hoppa, het stond op de reader. Vervolgens is dat icoon verdwenen van de bovenbalk, heb het wel elders terug kunnen vinden maar het verplaatst niets meer? Kan hele goed zijn dat mijn pc thuis ontzettend vervelend doet hoor.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:16

Heb je hem niet perongeluk de opdracht gegeven het apparaat los te koppelen. (als je dat doet, kun je daarna pas je ereader veilig van de computer loskoppelen, hoor je normaal dus te doen voor afsluiten.) Heb je geprobeert de ereader los te koppelen van de computer en weer vast?

Altijd als je klaar bent in calibre, eerst op het pijltje naast het icoon van de ereader klikken en zeggen "apparaat loskoppelen", voor je hem uit de usb poort trekt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:47

Vraagje voor de Kindle eigenaars onder ons; met welk formaat waar ik naar toe kan converteren in Calibre zou ik mijn ebooks het beste compatible met een Kindle kunnen maken?

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:53

Mobi formaat vikki. Tenminste ik heb die grote kindle en die kan geen epub lezen. Wel weer pdf....

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:17

Dat vind ik dus wel zo irritant, waarom werken die readers niet gewoon allemaal op hetzelfde standaard formaat ^) ? Het gaat verdorie alleen maar om tekst weergeven, verder niks geen lastig gedoe...

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:23

Ach met Calibre is ieder boek binnen een minuut omgezet naar Mobi en andersom. Tja Kindle blijft Amerikaans. Zal wel met techniek te maken hebben dat ze hier in Europa niet meegegaan zijn in dat Mobi formaat.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:31

Shiloh schreef:
Whooooh :oo , heb net vette feature van de sony psr T1 ondekt!

Ik was steeds handmatig een notitie aan het toevoegen in het boek op een plek waar ik gebleven was. Ik heb namelijk de tik om meerdere boeken tegelijk te lezen. En ik dacht dat hij alleen van het laatst geopende boek onthield waar je gebleven was.

Nu ben ik er echter achter, dat je een "hoek vouw" kunt maken door rechtsboven in het scherm te tikken. Er verschijnt dan bij je notities een notitie met dat je op die pagina gebleven bent! Vet handig!

(mind me, ik doe niet aan handleidingen, meeste krijg je zo ook wel uitgevogeld, en dan doe je ineens aparte ontdekkingen!)

Ik heb de Sony pers-650 en alle boeken openen gewoon op de pagina waar je bent gebleven zonder daar iets voor te doen. Ook boeken die ik een paar maanden geleden heb gelezen openen dan nog steeds op de laatst gelezen pagina.

Ik zet tegenwoordig nog alleen maar EPub bestanden op mijn reader. Als ik iets op mijn reader wil zetten (doe ik altijd met calibre), klik ik met rechtermuisknop op het boek, dan op kopieer bestand naar reader, zet specifiek bestand op reader, dan ePub aanklikken en alle bestanden worden als ePub op de reader gezet.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:41

slimmerik schreef:
Ach met Calibre is ieder boek binnen een minuut omgezet naar Mobi en andersom. Tja Kindle blijft Amerikaans. Zal wel met techniek te maken hebben dat ze hier in Europa niet meegegaan zijn in dat Mobi formaat.


Idd, als je een mobi naar je Sony wil sturen zegt Calibre vanzelf "dit formaat is niet compatible met dit apparaat, automatisch omzetten naar ePub?". En dan gewoon ja klikken.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:05

Sorry was vergeten hier weer te reageren.
Heb zowel calibre alsook mn reader onder controle.
Lag aan de pc thuis, op werk had ik m in 2 tellen klaar en calibre geeft weer netjes aan naar apparaat sturen.
Usb trek ik er nooit zomaar uit, koppel altijd eerst los.

Ben blij nu een reader te hebben gehaald, nu 5u aan het reizen.

Pdfjes lezen vind ik niet zo fijn, beetje jammer, lees veel wetensch artikelen.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:21

Veel wetenschappelijke artikelen zijn online ook als text te downloaden, dat is waarschijnlijk wel een stuk makkelijker op je reader te lezen denk ik.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:33

En waarnaar converteer je die htmls dan t beste?

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:34

Kun je niet gewoon de tekst kopieren en rechtstreeks plakken in een nieuw epub bestand? Ik weet ook allemaal niet precies hoe dat werkt hoor, maar al te ingewikkeld kan het niet zijn.