Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:31

Als het maar gaar is dan gaat het wel, twee keer rauw niet doen.

Imre

Berichten: 14223
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:41

Ik heb voor een halve week eten gekocht. We zijn druk aan het verbouwen en onze klushulp (beste vriend van vriendje) eet dan altijd mee. Vandaag een pittige curry gemaakt met kip en rijst, morgen andijviestamp met spekjes en rookworst, maandag een Knorr-pak (Kofta), want die had ik nog in de kast. Dinsdag eet ik alleen, dan heeft mijn vriend een late dienst en eet hij op zijn werk. Dan wordt het een flinke salade of iets met veel groente. Ik was 35 euro kwijt aan de boodschappen, inclusief brood, beleg, drinken en een paar liter zuivel. Bij de Lidl.

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:16

Ow, ik dacht dat dat niet kon.. Dacht dat je iets wat ontdooit was niet meer mocht invriezen.
Valt weer mee dus :)

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:21

Als het rauw is dan klopt dat inderdaad, dan moet je het niet opnieuw invriezen. Maar als het goed gaar is mag het weer wel.

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:33

Weer wat geleerd :))
Vooral met kip ben ik wat voorzichtig en weet ik het liever zeker.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:32

iets ontdooien en in dezelfde staat weer invriezen is idd niet echt goed, maar als je rauw vlees ontdooit en in een gerecht verwerkt kun je het gaar gewoon weer invriezen, geen enkel probleem :)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:02

Sonja, dank je wel voor de tip :)
's Nachts blijkt ie op 17 graden te staan, ik had dus gewoon zitten liegen hier :+ Had even navraag gedaan bij de heer des huizes <<)

Vandaag weer boodschappen gedaan voor de hele week (muv vandaag, we hadden friet gehaald, redde het niet qua tijd om nog te koken), was € 61,15 kwijt.
We eten deze week andijviestamp met spek en worst, kipkerrie met rijst (ik eet eigen gemaakte curry met kip en ei), prei met speklap, pasta, zuurkool met spek en verse worst en soep met brood.

Eef_Bam

Berichten: 4127
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:09

Hallo :wave: , mag ik me hier ook melden? (Zie ook een bekende, Hoi Mootje ! )

Ik woon sinds 3 weken op kamers en maak er een sport van zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen :D .
Op zich lukt goedkoop boodschappen doen wel aardig, maar dat komt eerder omdat ik dan weinig en niet zo heel gezond eet, ah laat die groenten maar zitten, of de aardappelen bijvoorbeeld :P , ik kook wel altijd, afhaal enzo doe ik niet aan (ongezond en ook vrij duur). Maar dat gezond eten daar wil ik dus verandering in brengen, maar wel nog steeds goedkoop blijven leven.

Nu ben ik vandaag voor het eerst bij de Aldi geweest waar ik bijna langs kom als ik naar stal rij, er ging een wereld voor me open, moest me inhouden niet alles te kopen omdat het zo goedkoop was := . Ook bij de Dirk geweest vlakbij, voor de dingen die ze bij de Aldi niet hebben of toch lekkerder zijn van een merk. Er is een supermarktje hier voor de deur op de universiteitscampus, maar die is heel klein en ontzettend duur, (1,20 voor een simpel halfje brood!), tot nu toe deed ik daar boodschappen, maar ga voortaan mooi naar de Aldi en de Dirk :) .

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 07:15

wij hadden een dure week; 85 euro. en dan heb ik niet eens gekke dingen gehaald en nog het eea in de vriezer...

manlief was eens mee boodschappen doen (doet ie werkelijk nooit) en was echt verbaasd over de prijzen. liepen bij c1000 met de zelfscanner en hij zei echt 'we zijn al 22 euro kwijt en wat ligt er nou in de kar?.

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:04

Dat is goed voor de bewustwording van je man Angelique!!

Eef_Bram, je vind afhaal ongezond maar kookt dan zelf zonder groente? Hihi

Wij waren 22 euro kwijt deze week en daarbij zitten dan 6 pakken melk. Had nog veel in de koelkast en vriezer wat eerst maar is op moet!

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:13

Ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe. Ik koop niets onnodigs maar blijf ook nooit onder de 10 euro per dag. Mn vriend zegt dat het komt omdat ik alles vers wil. Bijvoorbeeld geen houdbare melk. Als ik jullie bedragen voorbij zie komen denk ik...kopen jullie dan niet vers?? Wordt er moedeloos van!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:19

ik heb hetzelfde hoor inge! heb gisteren echt geen dure dingen gekocht. geen wasmiddel of schoonmaakproducten bijvoorbeeld. qua vlees alleen een pondje gehakt, dus dat zijn de kosten ook niet qua vlees.
had nog voor 2 dagen avondeten, dus waar die 85 euro nou gebleven is?

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:27

Bedoel je dan niet onder de 10 euro incl brood, tussendoortjes, drinken etc?
Of alleen avondeten?

Hier lukt het ook nooit om voor 25 euro weekboodschappen te halen..
En dat terwijl veel vlees in de vriezer ligt, drinken op voorraad is..
Meestal zijn we toch wel zo'n 50 euro kwijt.. Komt denk oa wel doordat we veel fruit eten en ik dus altijd wel 5 soorten minimaal in sla..

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:30

fruit kost een hoop inderdaad, net als brood overigens. wij hadden gisteren voor 20 euro brood bijvoorbeeld. daar zat wel vers stokbrood bij dit keer en dan ook nog 6 stuks ivm eters, dus dat scheelt natuurlijk ook. normaal zullen de broodkosten een euro of 12 zijn.

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:34

Nou nee niet alleen avondeten. Maar bedoel daar zit dan een halfje brood bij omdat we dat niet lekker vinden uit de vriezer. Dan bijna elke dag een liter melk en geen koekjes of iets. Probeer wel fruit mee te nemen maar daar doen we 3-4 dagen mee. Maar toch altijd 10-13 per dag en als ik hier dan die bedragen voorbij zie komen.. Toch maar eens een aldi bezoeken ofz want halen nu bij de jumbo. Lidl is hier ronduit dramatisch wat eten betreft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:35

Hier dus geen broodkosten ivm de brood en banketbakkerij van mijn ouders. Dat scheelt veel.

Groente en fruit haalt mijn moeder voor me op de markt. Meestal zo'n 15 euro.
Had gisteren bananen gehaald bij de AH. Zaten in een zak. 5 voor 1 euro.

Melk, hier wel lang houdbare. Moet zoveel inslaan voor de tweeling hihi

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:36

Inge, doe je iedere dag boodschappen?

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:40

vonneke schreef:
Inge, doe je iedere dag boodschappen?


Ja.. Mn vriend wil altijd op de dag zelf beslissen wat hij gaat eten. Daar werd ik ook gek van dus gaan nu morgen samen boodschappen doen voor een week.

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:42

Dat is ook altijd duurder dan voor een week halen heb ik ondervonden

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:43

Fruit is hier ook wel voor rond de 10 euro per week, da's dus al 1/5 van het weekbedrag. Groot aandeel dus!
Vriendje eet een half brood per dag, dus vaak 3 a 4 broden nodig in de week a 2 euro p.s

Inge ik denk echt dat het helpt om de aldi te bezoeken :j

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:47

We zullen zien :) zal er maandag eens heen gaan!

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:53

Aldi kom ik nooit. Hier is een Lidl. Kom ik ook weinig.
Voorheen naar C1000, maar die wordt nu verbouwd tot een huge Jumbo.

Nu is er enkel de AH. Die zit er 3 wkn denk ik. Die was voorheen Jumbo. Lekker omslachtig bij ons hihi

Moet straks even kijken waar ik mijn vaste boodschappen ga doen. Vind de AH super fijn momenteel. Wat een keuze!

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 10:23