Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paix

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-11-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:20

Ik zit nu op de website budgetkoken.be
Ga mijn vriendje vanavond eens verwennen met een hele boel goedkope lekkere hapjes.
De halve koelkast ligt vol met spullen dus kan ik dat daar mee in verwerken! Leuk leuk!

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:15

Salades vind ik redelijk duur omdat er vrij veel ingredienten in moeten om het lekker te laten smaken en je het niet kunt bewaren :). Voor grote groepen salades maken zal wel niet zo duur zijn.

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:45

Webster: Ik heb m'n vent niet zo gekregen, helaas.
Heeft heel wat gekost om hem alsnog op te voeden :')

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:02

in een wokgerecht doe ik meestal Ketjap of Soyasaus en tijdens het fruiten van mn ui doe ik er sambal en knoflook bij :)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:28

Salades duur? Juist ideaal omdat je alles kunt gebruiken wat er nog ligt...ik zit nu bijvoorbeeld aan een heerlijke lunchsalade, heb even snel aardappelsalade gemaakt van de aardappels die over waren van het avondeten van gister, augurkje, tomaatje, stengeltje bleekselderij, blokje kaas er door...jum!

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:30

Zo kan het misschien wel, maar ik heb nooit wat over van het avondeten :). Alle groente gaat er gewoon doorheen, wat ik over heb vries ik in :)

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:35

Ik doe eigenlijk nooit groente is de salade, wel dingen die ik altijd in huis heb als noten, rozijnen, kaas, ham, komkommer, cherrytomaatjes, gerookte paprika, olijven en dan in allerlei verschillende varieties... Ik gebruik alleen nooit sla, maa witlof of pasta :)

luckyboy5
Berichten: 633
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:13

anneliesdj schreef:
Als je een beetje een idee hebt welke kruiden waarvoor gebruikt worden kan er niet zoveel mis gaan.
En beginnen met kleine beetjes, als het niet lekker is is het niet meteen verpest en gooi je gewoon een beetje extra van iets anders erdoor.
Maar dan nog, uiteindelijk is het nog steeds eetbaar, gewoon je neus dichthouden :P



Haha, die vent van mij durft niet echt te zeggen als ie het niet te vreten vind, dat vind ie ondankbaar omdat ik altijd kook,> laat ik hem wel eerst proeven :+ :+

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:38

Vandaag diepvries spercieboontjes -0,89- meegenomen ipv verse sperciebonen -2,25-

Op de markt een grote zak champignons voor 1 euro , dus dat wordt champignonsoep morgen of overmorgen

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:52

Verse sperziebonen vind ik in de winkel vaak ook nog te slap, de gesneden bonen zijn vaak wel weer lekker maar erg duur, maar tot nu toe heb ik alleen nog maar goede diepvries sperziebonen gehad.

Puck79

Berichten: 650
Geregistreerd: 07-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:55

Ik heb weer een koopje vandaag, boodschappen voor 2 dagen en nog aardappels voor verse friet te bakken zondag :D
Was totaal €7,63 kwijt

Zak aardappels 5 kilo
Bloemkool
Witlof
Campignons
Spekreepjes
Bananen
Kropsla mix
Crème fraiche

Vanavond eten we preischotel. Kreeg van ons mam gisteren een bakje mee, makkelijk :j
Heb van de week al een keer witlof en broccoli gegeten, maar het is nu in de aanbieding en ik vind et echt superlekker :Y)
Morgen eten we pasta met witlof, spekjes en champignons (erg goedkoop, recept staat trouwens in deel 1). Overmorgen lekker bloemkool met gekookte aardappelen en gehakballen met jus :~
Laatst bijgewerkt door Puck79 op 14-03-12 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Puck79

Berichten: 650
Geregistreerd: 07-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:00

luckyboy5 schreef:
Haha, die vent van mij durft niet echt te zeggen als ie het niet te vreten vind, dat vind ie ondankbaar omdat ik altijd kook,> laat ik hem wel eerst proeven :+ :+


Haha, de mijne zegt het wel gewoon al het niet te eten is :+
Een tijdje terug had ik een creatieve bui en wilde Indonesische lumpers (weet niet of je dat zo schrijft) maken

Van die soort '"kroketten" van rijst met kip vulling met een beetje kokos.
Had het recept van een collega. hij vond het niet te eten: het smaakte naar Bounty met knakworst erin :o

De lumpers gingen de kliko in :wow:

xMalouu
Berichten: 197
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:29

Ik lees ook weer mee :)
M'n moeder heeft vandaag weer boodschappen gedaan. Volgens ons budget mogen we deze week nog max. 30 euro uitgeven.
Wat overblijft gaat in een spaarpot.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:46

_CS_ schreef:
Webster: Ik heb m'n vent niet zo gekregen, helaas.
Heeft heel wat gekost om hem alsnog op te voeden :')


_O-

Ben vandaag naar de jumbo gegaan. Had mij voorgenomen niet boven de 40€ uit te geven, en had voor 26€ bij!!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 01:50

Maar hoe mik je dat dan?
Ik denk altijd redelijk in te kunnen schatten hoeveel het moet worden maar geregeld klopt daar niets van en zit ik er gerust 20 euri's naast.

Is er overigens een richtlijn oid voor wat je gemiddeld gezien kwijt bent per persoon per week?

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:25

Op nibud kan je dat soort dingen wel vinden.
Wij hebben 60 euro voor de boodschappen incl. wasmiddel en verzorgingsproducten dat is voor 2 personen.

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:27


Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:10

Op het nibud is het inderdaad wel te vinden :).

Ik doe meestal boodschappen en dan bereken ik wat het word, en dan rond ik naar boven af :). Dan valt het altijd mee en ben ik iets goedkoper uit dan ik denk :D. Ik weet ook wel ongeveer hoeveel alles kost dus ik word er vrij makkelijk in, zo kwam ik dat ik bij de Lidl de AH-prijzen had berekend en ineens 6 euro kwijt was in plaats van 11 :D

jonur

Berichten: 822
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Roden

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:13

Jemig ik zou dan iets meer dan 11 euro per dag kwijt moeten zijn. Ik doe altijd voor 7 dagen in 1x keer boodschappen en dan nog wat kleine dingen. Ik ben echt nooit 77 euro per 7 dagen kwijt. In een dure week een keer 60 en verder ongeveer 50.

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:40

Nou, als ik die site van het nibud aanhoud doe ik het goed. Voor alleen eten zou ik zo'n 43 euro per week kwijt zijn. Dan red ik makkelijk. Daar kan ik ook nog schoonmaakmiddel/wasmiddel en ander spul van kopen.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:57

Jargeau, jij bent ook alleen toch? Dat red ik ook (met alleen eten)!

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:01

Yep, ben ook maar alleen. Volgens de site was ik iets van 6 euro nogwat per dag kwijt aan eten. Maar ik eet blijkbaar niet zoveel of in ieder geval niet zo duur.

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:57

wij zijn met z'n tweetjes ongeveer €40,- per week kwijt aan boodschappen.
soms iets meer, soms iets minder.

we doen vaak boodschappen bij Jumbo (of bij andere winkels waar ze dingen in de aanbieding hebben die we nodig hebben)
en we nemen van veel producten vaak het goedkoopste merk, maar niet altijd.
wij vinden de goedkopere producten net zo lekker smaken.

ook maken wij vooraf een lijstje met boodschappen en houden ons daar ook aan.
zodat we geen onnodige dingen meenemen.

Marije_jiplover

Berichten: 25366
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:05

Weten hoeveel je koopt gaat bij AH met zelfscanner nu wel heel gemakkelijk, je ziet het gewoon op je handscanner staan :D Dat geeft wel een mooie bewustwording tijdens het winkelen. Toen ik nog studeerde was ik ook vaak echt aan het hoofdrekenen in de winkel of ik nog binnen mijn budget bleef.

En lijstjes maken en weekplanning is bij ons echt wel een goede bezuinigingsmaatregel.
Er wordt doordeweek niet veel bijgehaald, alleen vers vlees of verse groenten naar het einde van de week.

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:08

Wij doen nu ook eigenlijk maar 1x per week boodschappen.
soms hebben we tussendoor nog iets extra's nodig.

Zodra we allebei ons rooster van het werk weten, dan ga ik al een lijstje maken met wat we de week erop allemaal eten.
en een boodschappenlijstje maken.

ik heb nu al een lijstje liggen t/m volgende week zondag wat we eten.