[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:32

HorseTimeXL schreef:
Weten jullie iets over de macbook. Ik heb de laatste tijd steeds dat mijn Word die ik op mijn macbook heb, opeens vastloop als ik het lettertype verander. En vandaag uit het niets terwijl ik gewoon aan het typen was. Het wordt echt een beetje eng aangezien ik met mijn eindscriptie bezig ben en ik graag van mijn laptop op aan moet kunnen. De rest doet die het prima. Daarna kan ik hem wel weer opstarten alleen dan heeft die de wijzigingen niet opgeslagen. Ik druk nu zo'n beetje elke minuut op weer opslaan..


Heb je al gekeken of hij wel op de meest recente update loopt? Ik heb ook weleens zoiets gehad en dat is opgelost met een update.

Jungles

Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:52

Ik ben echt toe aan een nieuwe telefoon, maar wil geen hoog abonnement, dus ik ga het toestel loskopen. Uiteraard Apple fan, dus het wordt een iPhone 8, 8 plus of X. Nu is het voor mij heel belangrijk dat ik mooie foto's en filmpjes kan maken voor op een travelblog die ik ga starten. Ik wilde een spiegelreflexcamera aanschaffen, maar heb besloten dat ik dat niet ga doen, omdat ik zo licht mogelijk wil reizen en vaak geen zin heb in nabewerking op een laptop etc.

Welke zouden jullie aanschaffen?

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:34

Als je het budget hebt en je vindt het de moeite waard zou ik voor de X gaan. De camera schijnt echt fenomenaal te zijn namelijk.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:29

Mijn MacBook is volgens mij van 2014 dat ik hem gekocht heb. Mijn Word is van 2010.. misschien is die te oud?

Het vreemde is dat er amper opmaak in zit. Alleen wanneer ik hem van lettertype wil veranderen, op dat moment dan trek die dat niet op de een of andere manier..

Ik ga even kijken voor de update. Thnx!

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:46

Dat is dan inderdaad wel een hele oude versie van Word ja, kan je die niet gewoon updaten in de Apple store? Maar het is inderdaad ook wel een dingetje vind ik om Windows programma's op een Mac te draaien. Het werkt gewoon niet. Ik gebruik op dit moment voor m'n afstuderen een statistiek programma wat voor windows is gemaakt, en die begint ook regelmatig uit het niks te strandballen. En denk ook maar niet dat er een auto save op zit hoor 8)7

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:09

Haha echt he daar ben ik nu ook achter gekomen. De rest doet die perfect behalve Word zitten die irritant te doen :')

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:50

Ik moet zeggen, de nieuwe iOS bevalt me wel! Eens iets anders. Het menuutje is handig, simpel en aanpasbaar, dat maakt het gebruiksvriendelijker.
Goede update!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:22

Ja ik merk dat ik ook wel zeer tevreden ben over de IOS. Hij doet het al beter en over de batterij ook nog steeds heel erg te spreken :). Misschien zou het iets minder mogen haperen, maar verwacht dat het met de volgende update wel recht wordt getrokken. De nieuwe Sierra van macbook vind ik ook geweldig. Die fotobewerking komt steeds meer richting photoshop!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:55

is de bug met Outlook en Office365 al opgelost in IOS11? Je kan geen mail versturen, zegt men op diverse fora

Ik moest vanmorgen Outlook updaten, maar er stond niets bij hierover.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:51

Er is vanavond weer een update uitgebracht met bugfix voor mail.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:49

Ik heb een probleem sinds ik High Sierra heb gedownload op mijn Macbook.. SPSS (statistiek programma) opent nog wel, maar de functiebalk is verdwenen. Nu schijnt dit een meer gehoord probleem te zijn, maar er is nog geen oplossing. Helaas heb ik over twee weken tentamen en om goed te kunnen leren heb ik SPSS echt nodig. Kan ik mijn macbook op de een of andere manier downgraden naar Sierra? Zo ja, hoe?

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:33

Ik heb een vraag over de nieuwe IOS versie op de iPhone (6). Sinds de update loopt mijn telefoon zeer regelmatig vast. Het lijkt dan net alsof iemand anders mijn telefoon heeft overgenomen. Hij klikt allemaal apps aan (zelfs aankopen in iTunes worden er vanzelf gedaan, uitnodigingen op LinkedIn worden verstuurd en wil ik geld overboeken toetst hij zelf de verkeerde cijfers in). Als hij dat doet, zet ik hem uit door hem te resetten (home knop en uitknop tegelijk). Dan gaat hij uit maar als ik pech heb, doet hij het daarna nog heel vaak.

Ik heb hem al via iTunes terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna wel weer de reservekopie uit de cloud er terug op gezet. Probleem is helaas nog niet opgelost, wel lijkt hij minder vaak vast te lopen.

Heeft iemand anders deze problemen ook? Of zou mijn telefoon gewoon op zijn? Ik heb hem nu 2,5 jaar in gebruik.

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:57

Dat is apart, daar heb ik nog nooit van gehoord. Zou er een stofje oid tussen je scherm kunnen zijn gekomen? Ik heb ooit een druppel onder de trackpad van m'n mac gehad, dood eng want die begon ook te 'spoken' met dat de muis alle kanten op ging en van alles aanklikte :oo

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:00

Ik heb dat probleem niet (ook Iphone6). Het klinkt echt heel bizar :oo

Mijn probleem met SPSS is min of meer opgelost :)

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:21

Ik herken het probleem wel... Mijn oude iPhone was gezakt voor zijn zwemles in de wc, daarna besloot hij ook nog eens zelf om de touwtjes dus in handen te nemen... :=

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:35

Ah fijn Laura,
O dat klinkt gek Yesterday, heb je ook de update na de IOS 11 gedaan? Sinds ik die vorige week heb gedaan is bij mij het stroeve er ook vanaf en doet die het eigenlijk heel vloeiend..

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:06

Mijn telefoon is gelukkig nooit in het water gevallen. Rare is dat als ik typ zie je wel dat de toets wordt aangeklikt alleen gebeurd er verder niks. Het lijkt naar mijn idee meer op een software probleem. Als verder niemand dit probleem heeft met nieuwe iOS neem ik even contact op met de helpdesk.

Wat trouwens wel bijzonder was tijdens het herstellen via iTunes is dat hij aangaf dat er een onbekende fout was. De precieze tekst ben ik door de frustratie vergeten O:)

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:55

Ik krijg al een tijdje de melding dat mn iphone SE bijna vol is. Als ik m aansluit en in itunes kijk, dan zou er vooral veel geheugen opgaan aan documenten en gegevens. Al wat gegoogled hoe ik dit kan verminderen, maar heeft nog niet echt veel effect.
Als ik echter kijk hoeveel vrij geheugen ik volgens itunes heb is dit veeeel meer dan volgens mijn telefoon? 1 gb versus iets meer dan 4?? iemand een idee hoe dit kan en hoe ik weer meer geheugen vrij krijg?

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:07

Ik heb dat ook. Alleen ik heb nog meer als 1 gig ruimte op mijn telefoon, te zien bij info, en elke keer krijg ik weer de melding dat mijn opslag bijna vol is.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:16

Ik heb laatst de truc gedaan van een (te) grote film huren; dat lukt niet en dan schoont hij zichzelf behoorlijk op. Scheelde bij mij zo'n 1 gb...
Bij een vriendinnetje maakte het echter geen verschil.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:22

Wat heeft Siri ineens een stomme stem :=

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:45

Ik heb de iPhone 8 besteld. Ben benieuwd :D

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:29

Sinds de nieuwe IOS 11 gaat mijn iPhone SE steeds zelf bepalen hoe hoog of laag de helderheid staat. Als ik rustig bezig ben zakt/stijgt de helderheid vanzelf. Ik vind dit zwaar irritant en kan nergens bij instellingen hier een knopje oid voor vinden. Kijk ik niet goed genoeg of zit ergens anders de oplossing?

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:30

Dat van de helderheid heb ik ook met mijn 6. Vind het ook erg vervelend. Hoor ook graag hoe en waarmee je dat uit kan zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:35

Yentaah schreef:
Sinds de nieuwe IOS 11 gaat mijn iPhone SE steeds zelf bepalen hoe hoog of laag de helderheid staat. Als ik rustig bezig ben zakt/stijgt de helderheid vanzelf. Ik vind dit zwaar irritant en kan nergens bij instellingen hier een knopje oid voor vinden. Kijk ik niet goed genoeg of zit ergens anders de oplossing?

Jaaa bloedirritant!


Afbeelding