Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:23

Ziet er mooi uit. Ik vind de kleur van de balken mooi, zo anders.
Het is zo heerlijk om de tuin hier zo goed als af te hebben. Ben bijna klaar met mn schuurtje schilderen, dan is weer een project af. Volgend jaar wil ik de stenen muur van onze schuur schilderen :)

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:34

Fijn is dat he, als het af is. Dan kan je er echt van genieten. :D

Dankje! Het zijn hard houten palen, die hadden ze alleen maar in deze kleur. We hebben er ook expres voor gekozen om ze aan de binnenkant van de tuin te laten, zodat het wat op breekt. Anders word het wel een heel lange houten wand.

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:08

Ja deze zomer onwijs genoten van onze tuin. Wij hebben onze loungebank ook zelf gemaakt. Van douglashout, dat vonden wij mooier dan steigerhout.

En je kunt ook altijd nog een deel schilderen he, je kunt beits in alle mogelijke kleuren laten mengen. Wist ik niet, maar dat heb ik dus laten doen. Dezelfde kleur als binnen op de muur :D Beetje buiten naar binnen halen of andersom enzo :P :+

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:41

Het stoort mij niet, verkleurd allemaal toch nog door het weer dus ach. En anders kunnen we het altijd nog een likje verf geven, maar dan moet je het ook weer bijhouden en daar houd ik niet zo van. :+

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 02:07

Hier nog een overzichtelijke foto van de tuin, hoe het was.
De achtertuin. De tuindeur is iets opgeschoven naar achter, zodat we optimaal gebruik kunnen maken van het terras voor het huis. Rechts achter in de hoek komt een overkapping en links achterin komt een verhoogde border. Afmetingen zijn 7 meter lang en 5 meter breed.
Afbeelding

De voortuin. Links op de hoek komt een verhoogde border (zodat mensen de hoek niet gaan afsnijden door onze tuin heen) en verder word het gewoon betegeld. Rechts naast de voordeur maak ik dan nog een ombouw voor de containers.
Afbeelding

Alles word betegeld met antraciet wildverband. Weet zo de naam even niet van het soort tegels. En de border worden gedaan met ook antraciete blokken.

Oh en de oude tegels hebben we her gebruikt. Is een stuk mooier zo die rand onder de schutting, dan zo'n saaie betonnen rand.
Afbeelding

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 23:46

Sorry hoor, ben er zo blij mee dat ik het graag wil delen. :o :D

Vandaag weer hard gewerkt. De overkapping is bijna klaar. Morgen de dakpannen erop en een dakgoot maken. Ook de deur afgemaakt vandaag. En de oude schutting weg gebracht, is die rommel ook lekker weg.

Nog een foto vanaf de straatkant. Naast het huis gaan we de oude tegels/afscheiding (rechts op de foto zie je daar een klein stukje van) ook vervangen voor de tegels die we als rand onder de schutting hebben gebruikt, dan loopt dat netjes door.
Afbeelding

Ook wel leuk. De overbuurvrouw kwam nog naar ons toe of we bij haar ook zo'n schutting konden komen neer zetten. Haar toch maar doorverwezen naar het tuincentrum, haha. Wel eer voor je werk. :D

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 08:57

mooi geworden! knapt de buurt ook wel van op :D

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:56

Ik ga dit topic ook volgen en waarschijnlijk t.z.t. ook nog wel om wat tips vragen. Onze tuin is inmiddels bijna helemaal zwart. Alleen een stukje voor ons huis, bij de heg op de laatste foto, moet nog. Dat stukje blijft iig een soort van boomgaard, maar we willen er misschien wel een terrasje.
Naast ons huis, eerste foto, stond een tuinhuisje die ook weer een plekje moet krijgen


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 00:50

Dat ziet er groot uit zeg! Heel project zo.

Hier wat minder happy op het moment.
We gingen vandaag bellen om te vragen wanneer ze precies zouden beginnen deze week. Kregen we ineens te horen dat de tegels er toch niet zijn (ze dachten dat ze het al hadden liggen) en de tegels die wij hebben uitgekozen, worden niet meer gemaakt door een probleem met de machine.... geen idee wat ik er van moet geloven, maar goed.
Nu morgen ochtend vroeg maar weer nieuwe tegels uit gaan zoeken. De prijs hadden we eerder al besproken natuurlijk en ik ga nu echt niet meer betalen, als er niets in onze oude prijsklasse is wat we mooi vinden. Baal er echt zo onwijs van!

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:13

Ga je dan nog wel met een goed gevoel naar hetzelfde bedrijf? Vind het ook heel bijzonder dat ze ermee op de proppen komen op het moment dat jij zelf belt. Dat zijn toch wel zaken waar zij al over hadden moeten/kunnen bellen...

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:32

Ze hebben het ook bij mijn ouders gedaan en dat is verder ook goed gegaan.
Als we nu weer iemand anders moeten zoeken, gaat het helemaal lang duren ben ik bang.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:00

Wat balen zeg Fee!

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:12

Ik heb hortensia's overgeplant.. grond gemengd met bemeste tuinaarde en na planten, water gegeven.
Nu laten ze de bladeren hangen ;(

Wat kan of moet ik doen?

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:26

Hmm.. Hortensia's kan je beter niet in het najaar verplaatsen. Ik zou ze vooral water blijven geven en dan veel duimen..

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:39

Mijn vlinderstruik heeft zelfde probleem , ik duim voor jou Hortensia

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:41

Naath86 schreef:
Hmm.. Hortensia's kan je beter niet in het najaar verplaatsen. Ik zou ze vooral water blijven geven en dan veel duimen..


Voortaan eerst maar even google raadplegen dus |o

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:42

Rebecca schreef:
Mijn vlinderstruik heeft zelfde probleem , ik duim voor jou Hortensia


Ik voor jouw vlinderstruik hoor! +:)+

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:59

Wij hebben gelijk de volgende dag nieuwe tegels uitgezocht. Ietsje duurder en moesten helaas ook iets meer betalen, maar op die nieuwe tegels hebben we ook flinke korting gehad, dus al met al mogen wij verder niet klagen.

De reden dat de andere tegels niet door konden gaan, blijkt wel echt waar te zijn. Dus dat was geen smoes. Wel had hij het natuurlijk eerder aan ons kunnen melden.

Maaar... ze zijn nu bezig om alles leeg te halen, de achtertuin is al helemaal leeg. Voortuin zijn ze nu mee bezig en morgen ochtend om 07.00 uur staan ze weer voor de deur om te tegelen. Ben zooo blij als het af is!

Wij zitten dan alleen nog zonder planten en zo. Is het nog mogelijk om iets te planten zo in deze tijd. Echt heel koud is het natuurlijk nog niet.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:02

Veel zaken zijn juist nu nog goed te planten
Zeker in pot gekocht
Maar ook grotere zaken(noet zelf nog even een appelboom gaan verhuizen eind komende maand)

Ceetje_bokt
Berichten: 5170
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:20

Je kan nu juist alles planten met wortelgoed, behalve als het vriest.
Sterkte voor de hortensia en de vlinderstruik. Misschien dat goed kortwieken hen kan redden. Vlinderstruik moet sowieso kort in maart. Ik heb een braam noodgedwongen twee keer verplant dit jaar en door hem helemaal kort te maken, heeft hij het gered.
Inmiddels heb ik bij het achterste hek klimop geplant en 100 bolletjes geplant. Aan de zijkant komt beukhaag rood en wat groen. Daar moeten we nog heel even mee wachten, want we willen wortelgoed. Nu nog een goede kweker vinden.

Afbeelding
Ging om deze afscheiding

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:35

Ah super om te horen! Ik heb echt totaal geen verstand van planten, haha!

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:36

Ze gingen veel sneller dan verwacht. De voor en achtertuin zijn zo goed als getegeld. Morgen de laatste stukjes en de borders.
Afbeelding

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:38

Ziet er al goed uit zeg! mooie tegels ook :)

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:15

Van de 8 hortensia's laten er nog 2 het blad hangen.. :(
Als ik zou kortwieken, hoe kort moet het dan? 20-30cm boven de grond?

En.. hierbij de foto van ons stekkie :D
Nog lang niet af, maar er staat nu weer wat in de tuin :))

Afbeelding

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:26

Tot zo'n 15 cm boven de grond. Waarschijnlijk zal hij dan komend jaar niet gaan bloeien omdat de meeste hortensia's op oud hout bloeien. Heb je enig idee welke soort hortensia je hebt?