Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:18

ik red het met 40 euro incl speciale producten ivm fodmap dieet.
heb 1 kat en die krijgt purina one indoor.
maar ik eet geen vlees 1x per week vleesvervanger.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:19

Hier eten 2 katten graanvrije brokjes. 2 kg 17.95 en daar eten se bijna een maand van!

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:20

Donderdag is mijn vlees weer binnengekomen van www.koopeenkoe.nl

Ben heel benieuwd naar de smaak!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:30

Ohh die is zo lekker! Echt vlees :) ik heb vandaag de runderrollade gemaakt :9 maar goed dat is offtopic.

Vandaag even zitten rekenen en ik heb nog voor 6 dagen ontbijt en 6 dagen avondeten. Ik hoef dus helemaal geen boodschappen te doen deze week (mijn week loopt van zaterdag tot zaterdag)

DebGizmo

Berichten: 1953
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:31

Ik vind 12,50 per week voor de kat ook wel heel erg veel geld. Hier krijgen ze droogvoer (staat er altijd) purina one of perfect fit. In de aanbieding zijn ze 6 euro of 5 euro voor 2 zakken en daar doen ze een maand mee (2 katten en een kitten) verder elke ochtend en avond natvoer. Maar dan kom ik hoogstens op 5 euro per week uit, echt niet meer!

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:53

Even in de kast gekeken, heb nog halve zak en het emmertje vol . Dan schrap ik die deze week , moet ik alleen wat zakjes zacht voer halen.

Vonneke je wil vast nooit meer wat anders :)) ,mijn baas heeft ook eigen koeien die hij laat opfokken en slachten en dan verkoopt in de winkel . Die lopen ook altijd buiten , wel alleen vrouwtjes die zijn malser geloof ik

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:59

Het is inderdaad een koe, geen stier.

We eten maar een paar keer per week vlees. Ben benieuwd hoe lang we er mee doen.

DebGizmo

Berichten: 1953
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:30

Maar wat geef je ze dan Rebecca wat zo duur is?

tiwi1969

Berichten: 7653
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:54

Mijn hond, Border Collie 15 kg midden maatje dus, eet vers vlees, 250 gram per dag. In de zomer koop ik kleine rolletjes waar ze twee dagen mee doet. Kosten 28 euro voor 40 dagen. In de winter koop ik grote rollen, voor 4 dagen per rol, dan betaal ik 25 euro voor 40 dagen.
Katten zijn dan relatief duur :$

Ik zag laatst bij Lidl ook Skyr zal vast goedkoper zijn dan die van Arla.
Ik koop zelf de Griekse yoghurt van Lidl, in portiebakjes. In emmer is goedkoper maar dan kan ik slecht maar houden en eet ik er meer van.
Bakje neemt ook makkelijk mee naar mijn werk, zakje muesli erbij en ik ontbijt aan mijn bureau als ik vroeg moet beginnen.

Lunch krijg ik 4x per week van mijn baas. Ik probeer daar zo gezond en lekker mogelijk te eten. Avocado, humus etc. Op brood. Zo pak ik daar ook wat groente.

Rundvlees koop ik van de boer waar mijn paard eerder stond. Ik probeer nu wel als ik vlees ui de vriezer eet er ander vlees of vis voor terug te stoppen zodat mijn voorraad op pijl blijft. Porties houd ik klein, 100 gram per persoon.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70641
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:58

De kattenvoer vind ik ook behoorlijk prijzig. Ik betaal rond de 50,- voor 3 maanden brok, mijn kat krijgt Orijen.

Mijn hond krijgt Darf, vers biologisch vlees, dat kost 19,- per maand.

Afgelopen week wat meer uitgegeven dan het weekbudget maar aankomende week heb ik bijna niks nodig. Heb aardappels, rode kool, sperziebonen, sla en courgette uit de moestuin.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:59

Mijn hond krijgt hypoallergeen voer. Dan alleen paard of hert 18,50 doet die week mee. En de andere krijgt vers vlees ongeveer 10 euro per week. Ook 28.50 dus per week voor 2

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:03

Rebecca schreef:
Sparen , kunnen jullie eens wat leuks doen met zijn allen ofzo?

Hier gaat het slechter dan slecht , kom gewoon niet uit wekelijks. Deze week 5 dagen vrijwilligerswerk met gratis dinner en 4 consumptie munten voor drinken . Scheelt 5 maaltijden haha

Ik heb 40 euro in de week

12.50 euro voor kattenvoer (weiger nog goedkoper voer te halen :o , ze verdienen ook enigzins lekker eten)

En dan 27.50 voor de boodschappen, wat bekers yoghurt , wat lekkers (heb nu de afspraak met mijzelf na het werk een beker yoghurt ipv luxe broodjes ,slip dicht met mijn gewicht . 1x mag ik iets van een frikadel of kaas broodje halen) . Liefst Skyr maar dat is vrij duur maar oh zo zalig . Vlees krijg ik van mijn werk ,hoor wel uit te kunnen komen maar net als vorige week had ik maandverband nodig en vind alleen merk fijn daar gaat mijn budget


Skyr van de Lidl een optie? Alleen van de smaakje weet ik sowieso dat er allerlei zoetstoffen inzitten, dat is maar net of je dat wil. Naturelvariant weet ik niet.

Merkmaandverband haal je natuurlijk niet in de supermarkt, maar wanneer er een goede aanbieding is bij de drogist of als ze jouw merk hebben bv bij de Action (geen idee, ik gebruik het niet). Ik denk als je het voor elkaar kan krijgen om een klein stukje buffer op te bouwen dat je goedkoper uit kunt zijn. Net wat hierboven staat doordat je bv met aanbiedingen wat voorraad in kan slaan van non-food. Maar ook omdat een grootverpakking kattenbrok waarschijnlijk in verhouding goedkoper is.
Op zich zou 27,50 best te doen moeten zijn, zeker wanneer je je vlees gratis hebt. Doe je veel impulsaankopen? Ga je vaak naar de supermarkt? Heb je zelf een idee waar het 'mis' gaat? :)

Grappig Carola, hier de hond op Acana en als het zo uitkomt Orijen. Ik heb hem lange tijd op Darf gehad, maar het feit dat dat geen pre-mix bevat deed mij uiteindelijk twijfelen of hij echt wel alles kreeg wat hij nodig heeft. Vandaar de overstap gemaakt naar hoogwaardige brok.
Orijen is overigens echt héél erg veel duurder dan Carocroc kat. Maar Rebecca heeft er meerdere dacht ik dus dat zal een vertekend beeld geven :)

Carola, was jij nog bij de Jumbo Hogenkamp geweest? Heb er zaterdag echt weer leuke dingen weggehaald, zoals snijbonen (400 gram, hele) voor 50 cent. En witlof, 3 stronkjes, ook 50 cent. :)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:14

C_arola schreef:
De kattenvoer vind ik ook behoorlijk prijzig. Ik betaal rond de 50,- voor 3 maanden brok, mijn kat krijgt Orijen.

Mijn hond krijgt Darf, vers biologisch vlees, dat kost 19,- per maand.

Afgelopen week wat meer uitgegeven dan de weekbudget maar aankomende week heb ik bijna niks nodig. Heb aardappels, rode kool, sperziebonen, sla en courgette uit de moestuin.


Nu wel nieuwsgierig, ik kende alleen de hondenbrokprijzen, maar als ik uitga van slechts 2 kilo volwassen kat op de regionals variant dan zit je toch nog op een 40 gram voer per dag dat zou in 3 maanden tijd dus 3,6 kilo zijn. Reken ik met een 1,8 kilo zak voer kom ik op een bedrag rond de 80 euro, reken ik echter om vanaf een 5,4 kilozak voer dan zit je inderdaad rond de 50 euro. Wat een schrikbarend verschil! Probleem is wel dat je het dan wel moet kunnen om in 1x zo'n 75 euro neer te leggen en dat is denk ik in Rebecca haar geval gewoon een probleem.


Heb zelf overigens net weer nieuwe brokken besteld vandaag. Was een aanbieding van de Acana. Normaal zou ik een 2 kilo zak kopen voor 14,50, maar voor 30,50 had ik niet alleen 6 kilo maar ook nog een 6 kilo zak grátis erbij!! Daar heb ik dan nu maar voor gekozen. Scheelt toch stevig in de kosten!

MarloesHJ

Berichten: 2473
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:40

Ik ben voor mijn katten ook wel wat kwijt aan voer. Maar mijn katten zijn 7 en 7,50 kilo. (een van de grotere rassen) Ze krijgen 1 keer per dag natvoer van Cosma of Applaws en ik heb ze op brok van Purizon. Ik koop wel grote blikken natvoer, dat is goedkoper. Ook de brok haal ik in de grootste verpakking en stop dat dan dan in een voerton. Maar dan moet ik wel net de grote verpakking kunnen aanschaffen/beschikbaar zijn. Kleinere verpakkingen zijn helaas veel duurder. Ik denk dat het dus ook handig is om te kijken naar de grootte van de kat. Als ik mijn kat 40 gram per dag zou geven heb ik een mager skelet over.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:46

MarloesHJ schreef:
Ik ben voor mijn katten ook wel wat kwijt aan voer. Maar mijn katten zijn 7 en 7,50 kilo. (een van de grotere rassen) Ze krijgen 1 keer per dag natvoer van Cosma of Applaws en ik heb ze op brok van Purizon. Ik koop wel grote blikken natvoer, dat is goedkoper. Ook de brok haal ik in de grootste verpakking en stop dat dan dan in een voerton. Maar dan moet ik wel net de grote verpakking kunnen aanschaffen/beschikbaar zijn. Kleinere verpakkingen zijn helaas veel duurder. Ik denk dat het dus ook handig is om te kijken naar de grootte van de kat. Als ik mijn kat 40 gram per dag zou geven heb ik een mager skelet over.


Hehe, ja ik ging in mijn rekenvoorbeeld even uit van zo'n beetje de goedkoopste optie. Onder het mom: dit kost het minimaal. Maar inderdaad kan daar ook vel verschil in zitten natuurlijk!

Applaws, pfoeh, ik heb wel eens een enkel blikje voor de hond meebesteld, gewoon voor de leuk, maar dat spul is verre van goedkoop :=

MarloesHJ

Berichten: 2473
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:00

Alwiene, voor natvoer is het nog redelijk te doen in de grote blikken variant. Maar de laatste tijd vinden ze cosma lekkerder. Cosma vind ik trouwens ook behoorlijk aan de prijs.
Applaws bestel ik trouwens wel in Duitsland. Daar kon ik het goedkoper krijgen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70641
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:10

@ Alwiene, ik geef er af en toe pens bij zodat ze alles binnen krijgt.

Bestel inderdaad een grote zak van rond de 50,- omdat dit goedkoper is dan een paar kleine zakken. Orijen bevalt hier erg goed, kat heeft nierfalen maar ziet er door dit voer perfect uit dus ik blijf hierop.

Ben daar al een tijd niet geweest, kom daar niet vaak. De keren dat ik er was, was er niks in de aanbieding/afgeprijsd dus ik ga standaard naar een andere jumbo vestiging.

Ik zag net dat AH weinig interessante aanbiedingen heeft aankomende week dus daar ga ik alleen voor een paar standaard boodschappen naartoe.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:31

Carola weet jij toevallig of AAlanden ook groentes (verse, niet de zakjes) afprijsd en of dat de moeite is?

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:36

Heb 3 katten :) ,normale HTK :')

Volgende week is het 10 euro voor de bus ,moet even naar een winkel die hier niet is . Daar moet ik ook rond de 10 euro uitgeven voor gordijnrail accessoires , heb een loge van donderdag tot zondag . Dus wat extra in huis , maar heb geen avondeten nodig (eet vaak vaak bij mijn ouders) . Wat knackebrod en of brood als ontbijt met pindakaas, die heb ik standaard op voorraad ik vind calve nu eenmaal lekkerder . Smiddags een beker zuivel (de lidl skyr eens opzoeken ) , en op het terrein wil ik ook wel wat lekkers tussen het werken door :)

Moet lukken deze week

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70641
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:40

Alwiene schreef:
Carola weet jij toevallig of AAlanden ook groentes (verse, niet de zakjes) afprijsd en of dat de moeite is?

Losse groenten niet, groenten in de koeling wel, 50% korting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:56

Rebecca schreef:
Sparen , kunnen jullie eens wat leuks doen met zijn allen ofzo?

Hier gaat het slechter dan slecht , kom gewoon niet uit wekelijks. Deze week 5 dagen vrijwilligerswerk met gratis dinner en 4 consumptie munten voor drinken . Scheelt 5 maaltijden haha

Ik heb 40 euro in de week

12.50 euro voor kattenvoer (weiger nog goedkoper voer te halen :o , ze verdienen ook enigzins lekker eten)

En dan 27.50 voor de boodschappen, wat bekers yoghurt , wat lekkers (heb nu de afspraak met mijzelf na het werk een beker yoghurt ipv luxe broodjes ,slip dicht met mijn gewicht . 1x mag ik iets van een frikadel of kaas broodje halen) . Liefst Skyr maar dat is vrij duur maar oh zo zalig . Vlees krijg ik van mijn werk ,hoor wel uit te kunnen komen maar net als vorige week had ik maandverband nodig en vind alleen merk fijn daar gaat mijn budget


Ik kom even binnenvallen maar deze hebben ze bij de lidl voor een stuk goedkoper en net zo lekker! Ik kruip onder mijn meeleessteen.. :)

tiwi1969

Berichten: 7653
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 07:30

Rebecca, kijk eens naar de weggeefhoek op Facebook.
Daar kan je zaken als gordijnrails vaak gratis kijken.
Bijna iedere plaats heeft wel zo'n "gratis" groep.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:50

tiwi1969 schreef:
Mijn hond, Border Collie 15 kg midden maatje dus, eet vers vlees, 250 gram per dag. In de zomer koop ik kleine rolletjes waar ze twee dagen mee doet. Kosten 28 euro voor 40 dagen. In de winter koop ik grote rollen, voor 4 dagen per rol, dan betaal ik 25 euro voor 40 dagen.
Katten zijn dan relatief duur :$

Ik zag laatst bij Lidl ook Skyr zal vast goedkoper zijn dan die van Arla.
Ik koop zelf de Griekse yoghurt van Lidl, in portiebakjes. In emmer is goedkoper maar dan kan ik slecht maar houden en eet ik er meer van.
Bakje neemt ook makkelijk mee naar mijn werk, zakje muesli erbij en ik ontbijt aan mijn bureau als ik vroeg moet beginnen.


Lunch krijg ik 4x per week van mijn baas. Ik probeer daar zo gezond en lekker mogelijk te eten. Avocado, humus etc. Op brood. Zo pak ik daar ook wat groente.

Rundvlees koop ik van de boer waar mijn paard eerder stond. Ik probeer nu wel als ik vlees ui de vriezer eet er ander vlees of vis voor terug te stoppen zodat mijn voorraad op pijl blijft. Porties houd ik klein, 100 gram per persoon.


Ik koop eigenlijk altijd de grote variant en weeg gewoon af wat ik wil eten (250 gram). Dan eet je en niet te veel en je doet precies 4x met een pot :') Als ik het meeneem naar mijn werk dan pak ik ook weer een vershoudbakje voor de yoghurt en een klein bakje voor de muesli.
Zo houd ik ook mijn eigen gewicht normaal :')

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:18

C_arola schreef:
Alwiene schreef:
Carola weet jij toevallig of AAlanden ook groentes (verse, niet de zakjes) afprijsd en of dat de moeite is?

Losse groenten niet, groenten in de koeling wel, 50% korting.


Tnx! Dat vind ik niet echt interessant, aas hier meestal op meer dan 50% korting en sowieso zijn die gekoelde groenten in verhouding vaak al duurder dus dat schiet dan niet zo op.

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:49

Alwiene schreef:
C_arola schreef:
De kattenvoer vind ik ook behoorlijk prijzig. Ik betaal rond de 50,- voor 3 maanden brok, mijn kat krijgt Orijen.

Mijn hond krijgt Darf, vers biologisch vlees, dat kost 19,- per maand.

Afgelopen week wat meer uitgegeven dan de weekbudget maar aankomende week heb ik bijna niks nodig. Heb aardappels, rode kool, sperziebonen, sla en courgette uit de moestuin.


Nu wel nieuwsgierig, ik kende alleen de hondenbrokprijzen, maar als ik uitga van slechts 2 kilo volwassen kat op de regionals variant dan zit je toch nog op een 40 gram voer per dag dat zou in 3 maanden tijd dus 3,6 kilo zijn. Reken ik met een 1,8 kilo zak voer kom ik op een bedrag rond de 80 euro, reken ik echter om vanaf een 5,4 kilozak voer dan zit je inderdaad rond de 50 euro. Wat een schrikbarend verschil! Probleem is wel dat je het dan wel moet kunnen om in 1x zo'n 75 euro neer te leggen en dat is denk ik in Rebecca haar geval gewoon een probleem.


Heb zelf overigens net weer nieuwe brokken besteld vandaag. Was een aanbieding van de Acana. Normaal zou ik een 2 kilo zak kopen voor 14,50, maar voor 30,50 had ik niet alleen 6 kilo maar ook nog een 6 kilo zak grátis erbij!! Daar heb ik dan nu maar voor gekozen. Scheelt toch stevig in de kosten!


Even nieuwsgierig, waar was die aanbieding?
Mijn hond eet Acana.
En weet niet of dat ook afgeprijsd is.
Maar Zoja dan scheelt het wel weer