Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DebGizmo

Berichten: 1953
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:01

Ik had bij de AH een fles sprite gehaald voor 1 euro, was een aanbieding en er zat een geld terug actie op. Zie net dat ik de volle 1,83 terug heb gekregen :D

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:04

Hier hadden we vrijdag de American Big Pizza gehaald, kon je via Scoupy alleen vrijdag proberen voor 1,50
Pizza zelf was 2,89, en krijg 1,89 terug! Dus maar 1 euro ipv 1,50
Op beide accounts was dit het geval overigens! ;)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:13

XxLMMxX schreef:
Even nieuwsgierig, waar was die aanbieding?
Mijn hond eet Acana.
En weet niet of dat ook afgeprijsd is.
Maar Zoja dan scheelt het wel weer



Het gaat alleen nog om de variant Prairy Poultry (let op bevat haver) hier kan je de 6 kilo 1+1 gratis selecteren. Is bij Eko4petz.nl

esmespitfire
Berichten: 1163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Driel

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:29

Ik moet hier rond komen van €100,- per maand woon alleen en heb een kat met een allergie. Scheelt dat ik groente bijna nooit hoeft te kopen (mijn ouders verbouwen veel op het land en in de kas)

Natvoer voor mijn kat haal ik bij de jumbo zitten in zakjes en hij krijgt iedere dag 1 zakje verdeeld over 2x. Daarnaast krijgt hij nog royal canin indoor 7+ en Caro croc koop die zakken vaak tegelijk dan betaal ik geen verzendkosten. €70,- voor 2 zakken royal canin en 2 zakken caro croc. En 2 zakken grit. Daar doet hij ongeveer 6 maanden mee.

Zelf sla ik altijd de aanbiedingen in van vlees wat op is. Ik hou op een lijstje bij wat er in de vriezer nog ligt of op is aangezien mijn vriezer op zolder staat. 1x per maand haal ik vlees en krieltjes beide gaat in porties in de vriezer. Groente wat mijn ouders niet verbouwen haal ik vaak vers en maak het zelf klaar voor de vriezer. Als ik dan een keer tot laat moet werken hoef ik het savonds alleen maar op te warmen en stukje vlees te bakken.
Brood en beleg haal ik wel nog regelmatig tussen door. Maar inprinciepe kom ik met €100,- per maand uit. Scheelt dat ik bij de jumbo werk en daar vaak al kan zien wat er in de aanbieding is.

Ik zie al regelmatig scoupy voorbij komen. Kan iemand mij uitleggen wat het is en hoe het precies werkt. Ben er eigenlijk wel benieuwd naar.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:48

Zo had hier vandaag vette mazzel met de afprijzingen bij de Jumbo! Cocktailtrostomaten van 2,98 voor 50 cent. Aspergetips van 2,98 voor 50 cent. Rosbief a la minute van 3,56 voor 2 euro. Alleen voor mijn gebraden gehakt de normale prijs van 81 cent betaald. En had nog parelkandijkoek en een marmercake gratis :D Dus uiteindelijk 3,81 betaald voor een waarde van 14,04 aan boodschappen.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:05

Jetje wat goedkoop! dat vind je hier niet, maar hier is ook geen Jumbo. Ik ben al heel blij als ik iets in de bonus kan vinden met een 35% sticker :')

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:37

Goed bezig Alwiene :D

Die Skyr van de lidl is echt niet lekker :') ,bizar zoet en slagje chemisch. Ik hou niet van weggooien maar dat krijg ik niet weg :o

Geen andere Skyr opties? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:39

Alwiene schreef:
Zo had hier vandaag vette mazzel met de afprijzingen bij de Jumbo! Cocktailtrostomaten van 2,98 voor 50 cent. Aspergetips van 2,98 voor 50 cent. Rosbief a la minute van 3,56 voor 2 euro. Alleen voor mijn gebraden gehakt de normale prijs van 81 cent betaald. En had nog parelkandijkoek en een marmercake gratis :D Dus uiteindelijk 3,81 betaald voor een waarde van 14,04 aan boodschappen.


Dat hebben we hier nooit deze korting bij de jumbo

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:15

@Rebecca, jammer, ik zou zo geen alternatieven weten, mocht ik wat zien hoor je het! Nou hoorde ik wel dat het een soort hangop is? Zou zelf maken een optie zijn misschien?

@Vonneke, tot voor kort hier ook niet, tenminste wel wat zuivel en soms vlees maar zeker geen verse groenten enzo. Ze zijn het nu aan het uitproberen en hoe sterk er afgeprijsd wordt wisselt heel erg per dag. Ik denk dat ik vandaag extreem veel mazzel had met de groente. Ik hoop dat de test hen bevalt, mij bevalt ie in ieder geval uitstekend :D :+

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70641
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:59

Netjes Alwiene!

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:59

Ik kom ook even meelezen. Ik woon nu een jaartje op mezelf en wil zo veel mogelijk sparen, omdat ik tegen buitenlandse stages aankijk voor mijn studie, en ik spaar sowieso graag.
Nu probeer ik om elke week max. 15-20 euro aan boodschappen uit te geven (ik heb op sich ruimte om meer uit te geven, maar dan moet ik minder sparen wat ik liefst niet doe), dit is alleen voor mezelf, maar ik merk dat het soms een beetje lastig is.
Ik ben bijna helemaal vegan, wat lekker goedkoop kan zijn, maar dingen als sojayoghurt heb je natuurlijk niet zo goedkoop als gewone yoghurt. Tegen dat soort dingetjes loop ik soms aan.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:40

CharlievdH ben je al lid van de nieuwsbrief wakkere winkelaar? Dan krijg je elke week een mail met de aanbiedingen van vlees- en zuivelvervangers. Overigens voor iedereen een aanrader want ook biologisch vlees, zuivel en eieren staan erin!

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:14

Nog niet nee, klinkt wel superhandig, bedankt!

tiwi1969

Berichten: 7653
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:45

Morgen weer pin-dag. Ik heb besloten om het overschot uit mijn portemonnee te halen en in een potje te doen, voor als ik aanbiedingen wil kopen en als het toch lekker oppot dan voor een nieuwe tuinbank. Alles van af een euro gaat eruit, kleinere muntjes laat ik erin als wisselgeld.

Het tientje van het begin van de week zit er nog in, ik heb geen boodschappen meer gedaan.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:29

esmespitfire schreef:
Ik moet hier rond komen van €100,- per maand woon alleen en heb een kat met een allergie. Scheelt dat ik groente bijna nooit hoeft te kopen (mijn ouders verbouwen veel op het land en in de kas)

Natvoer voor mijn kat haal ik bij de jumbo zitten in zakjes en hij krijgt iedere dag 1 zakje verdeeld over 2x. Daarnaast krijgt hij nog royal canin indoor 7+ en Caro croc koop die zakken vaak tegelijk dan betaal ik geen verzendkosten. €70,- voor 2 zakken royal canin en 2 zakken caro croc. En 2 zakken grit. Daar doet hij ongeveer 6 maanden mee.

Zelf sla ik altijd de aanbiedingen in van vlees wat op is. Ik hou op een lijstje bij wat er in de vriezer nog ligt of op is aangezien mijn vriezer op zolder staat. 1x per maand haal ik vlees en krieltjes beide gaat in porties in de vriezer. Groente wat mijn ouders niet verbouwen haal ik vaak vers en maak het zelf klaar voor de vriezer. Als ik dan een keer tot laat moet werken hoef ik het savonds alleen maar op te warmen en stukje vlees te bakken.
Brood en beleg haal ik wel nog regelmatig tussen door. Maar inprinciepe kom ik met €100,- per maand uit. Scheelt dat ik bij de jumbo werk en daar vaak al kan zien wat er in de aanbieding is.

Ik zie al regelmatig scoupy voorbij komen. Kan iemand mij uitleggen wat het is en hoe het precies werkt. Ben er eigenlijk wel benieuwd naar.

Je kunt de scoupy app downloaden op je telefoon en daar staat al uitgelegd wat je moet doen. Als je wat koopt wat in de scoupy actie is moet je een foto maken van je kassabon en je rekeningnummer opgeven. Dan krijg je als de bon word goedgekeurd binnen 1 of 2 dagen je geld terug op je rekening.

tiwi1969

Berichten: 7653
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:06

Vanmorgen ben ik weer begonnen met 70 euro in mijn portemonnee.

Boodschappen gedaan:
AH: kilo drumsticks (Bonus helft in vriezer)en een pakje spinata romana 5,50
Lidl: 30,75
fruit (appels, meloen, druiven)
groente (tomaten, komkommer, krop ijsbergsla. 2 avocado's, zak aardappels, soepgroente)
vleeswaren (schouderham en rauweham)
vlees(300 gr. rundergehakt, 300 gr. chipolata worstjes)
Zuivel(liter melk, liter aardbeien yoghurt, 4 bakjes griekse yoghurt)
Brood: half meergranen
Zak muesli
pot bockworst
mosterd
4 loepia's
8 viandellen
2,5 kg diepvries frites

Ik heb in de vriezer 2 heel wit brood, in de koelkast nog halve rode kool, 2 paprika's 4 lente uitjes, heel stuk kaas, bakje met komijnekaas-plakken en 10 eieren.

Bij Jumbo moet ik nog kopen:
2 blikken ijsthee siroop (seizoenaanbieding 4,50 blik per week voor kids)
kg pot pindakaas calve met nootjes. 5,00
Danio 2 potten (jaaraanbieding 2,50)

Totaal boodschappen 48,25, dan heb ik genoeg voor de hele week warm eten, ontbijt en lunch.

Dus nog ruim 20 euro over, het is vakantie daarom wil ik 10 euro gebruiken voor extra's en 10 voor de spaarpot.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:11

Een Jumbo Filiaal heeft hier 50% op groente/ fruit/ en (slagerij)vlees.
Dit omdat ze een verkeerde levering van de DC hebben binnen gekregen, zodat ze dan zo min mogelijk weg moeten gooien! :+

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70641
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:32

Gaaf! Daar kun je lekker veel van inslaan.

DebGizmo

Berichten: 1953
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:58

Netjes Tiwi!

Ik ga eigenlijk nooit naar de Jumbo. Zit wel op fietsafstand (10 minuten) maar is niet handig met 4 kinderen en heel weinig tijd 'vrij'. Op loopafstand zit een Dirk en een AH.

Helaas blijkt dat ik niet alleen deze maand weinig te besteden heb, maar ook volgende maand heb ik slechts 200 euro te besteden vanwege extra rekeningen. Wel weer een leuke uitdaging, maar soms is t wel vervelend :')

Gelukkig is t de periode daarna kinderbijslag.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:00

DebGizmo schreef:
Netjes Tiwi!

Ik ga eigenlijk nooit naar de Jumbo. Zit wel op fietsafstand (10 minuten) maar is niet handig met 4 kinderen en heel weinig tijd 'vrij'. Op loopafstand zit een Dirk en een AH.

Helaas blijkt dat ik niet alleen deze maand weinig te besteden heb, maar ook volgende maand heb ik slechts 200 euro te besteden vanwege extra rekeningen. Wel weer een leuke uitdaging, maar soms is t wel vervelend :')


Ik herken het, hier ook even wat minder te besteden, vanwege Dierenarts rekening, paardlief heeft 2 weken op de kliniek gestaan. Heb wel voor 2 dagen korting gehad, omdat ze niet veel moesten doen, mar toch.... Het tikt wel door... En dan auto die van de week naar de garage gaat voor de APK! := Gelukkig hebben we een hele fijne garage, kom er overigens al van kinds af aan, ging toen met mn vader mee voor de chocolademelk die daar zo lekker is! :P Misschien scheelt dat, hahaha....

Dus vlees, groente, fruit actie is vandaag en morgen geen optie voor mij helaas! :(

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:39

@Rebecca, ik zag net op Facebook reclame langskomen dat bij de Coop de Skyr in de aanbieding is voor 99 cent. Geen idee of jij een Coop hebt, maar toch :)


Ik ben al langere tijd erg moe en ook vaak last van mijn spieren (maar dat is al heel erg lang) en meer vage klachten, ook hoge bloeddruk. Op basis daarvan het idee gekregen dat ik wel eens Kalium tekort kan hebben. Even uitgerekend hoeveel ik daar normaal van binnen krijg en dat is ver onder de norm. Dus nu kaliumgericht boodschappen wezen doen, vooral ook veel vers fruit wat ik normaal niet veel eet en dat telt dan ineens best wel aan. Maar goed, als het helpt is het het meer dan waard natuurlijk!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:35

2 jaar terug had ik van die vage klachten en toen bleek dat ik een vitamine b12 tekort had. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken.

Ik heb deze week wel heel erg bespaard op de boodschappen :D welgeteld 1 euro uitgegeven en dat was aan een reep chocola en een pak havermout :') nu is mijn vriezer weer bijna leeg op een paar stukken vlees na.

DebGizmo

Berichten: 1953
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:56

Bij de Dirk is Skyr aankomende week ook 99 cent

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:30

vibabu schreef:
2 jaar terug had ik van die vage klachten en toen bleek dat ik een vitamine b12 tekort had. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken.

Ik heb deze week wel heel erg bespaard op de boodschappen :D welgeteld 1 euro uitgegeven en dat was aan een reep chocola en een pak havermout :') nu is mijn vriezer weer bijna leeg op een paar stukken vlees na.


Tnx ik gebruik al langere tijd methylcobalamine en adenosylcobalamine samen met b11 en b6. Hier heb ik veel baat bij maar er speelt naar mijn idee dus nog meer.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:21

Dirk en COOP hebben wij niet helaas