Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:50

Netjes Sannert, je bent goed op weg en je bent al flink aan het besparen!

mvdende dat is balen zeg! Dat helpt niet echt om te besparen zeg. En de Action... tja... laat ik hetzelfde zeggen, ik ga er bewust niet heen :') En als ik toch echt een keer moet, gaan er oogkleppen op, loop ik door naar wat ik nodig heb en snel naar de kassa haha! Heeft de afgelopen 2x goed geholpen :D

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:11

Ja ! Sowieso al dik 200 euro op 2 weken. Deze week nog 35 euro budget over. Moet goed komen. :D
Ik heb alles in huis.
Gisteren al niet naar de winkel geweest maar vriend een potje appelmoes laten meenemen, want ik had denk ik alweer een vol mandje afgerekend. :')

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 08:16

Tja. Het waren ook wel dingen die ik direct of in de nabije toekomst echt nodig had, Deo en tandpasta, wasmiddel en een zadel, kettingslot en verlichting voor m'n "nieuwe" fiets. Maar ook wel wat onzinnige dingen als vingerloze handschoenen en extra koelelementen. En de Vanish die dus totaal niet blijkt te werken. Schade was 25 euro. Veel voor mijn budget, maar ook weer niet schrikbarend.

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:10

Dat moet soms ook weleens kunnen toch :D

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:40

Ik kom even binnen vallen. Ik wil heel graag m'n in en uitgaven op m'n mobiel bij kunnen houden. Iemand een tip voor een goede app? T is voor Android....

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:54

Ik weet dat er een topic loopt met tips over welke app mensen handig vinden, ik kan hem alleen niet vinden..

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:39


DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:42

Dank, deze bedoelde ik inderdaad. Wellicht staan hier wat tips voor je tussen WinSel

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:45

O wat fijn ! Dankjewel :)
Ga ik daar even kijken.

Kruip ik nu weer onder de mee lees steen haha.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:47

WinSel schreef:
O wat fijn ! Dankjewel :)
Ga ik daar even kijken.

Kruip ik nu weer onder de mee lees steen haha.

Ik gebruik die app die de ts in dat topic had toen ze android had. Vind ik de fijnste van android. Heb er veel geinstaleerd en weer verwijderd :+ budgetbeheer heet die.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:58

Ik heb m net ook gedownload en idd deze lijkt goed ! Heb ook veel andere gedownload maar gelijk weer verwijderd haha

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:47

Nou, drie weken fanatiek bezig met budgetten enzo, en nu gewoon dik over ons weekbedrag heen... |(
Dat wordt knijpen volgende week!

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:33

4EverHobbes schreef:
Nou, drie weken fanatiek bezig met budgetten enzo, en nu gewoon dik over ons weekbedrag heen... |(
Dat wordt knijpen volgende week!


Ojee, weet je ook waar het door komt?

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:47

Ik had keurig een lijstje gemaakt en berekend dat we rond de 80,- uit zouden komen. Maar toen moest ik nog wasmiddel en -verzachter, wc-papier en ik kom er net achter dat ik nog steeds wat dingen vergeten ben.
Dus zit gewoon op +100,- voor deze week ;(

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:39

Wat jammer, maar maak je niet te druk hoor, dit gebeurt als je net bezig bent wel vaker :j
Komt doordat je nog niet helemaal goed weet waar je voorraden van kunt aanleggen, of omdat je net de beste aanbieding gemist hebt toen je nog niet budgetteerde.

Het gebeurt mij nu zelfs nog, terwijl ik al ruim 15 jaar budgetteer! Maar dan kijk ik eerst waardoor ik over het budget heb moeten gaan. In jouw geval dus door noodzakelijkheden, dat is jammer, maar door goed de aanbiedingen in de gaten te houden en strategisch in te kopen (extra inslaan als de prijs leuk is), kan je op latere momenten juist wat geld overhouden. Dat gaat steeds beter en makkelijker naarmate je het langer doet :)
En ja, ook ik ga soms over het budget heen omdat ik toch die lekkere reep chocola heb meegenomen voor bij de thee.... :o En dan baal ik ook als blijkt dat net dat me buiten het budget heeft gekregen..... Les voor de volgende keer, het gebeurt nu in ieder geval steeds minder :+

Daarnaast begin ik mijn boodschappenlijst ook direct zodra iets op is, wat echt meegenomen moet worden. Wc papier bijna op, gaat direct op de boodschappenlijst (ook al ben ik die middag nog in de supermarkt geweest), en zo met alles. Dan kan ik niets vergeten wat tijdens de week is opgegaan of waarvan de voorraad op is gegaan. Dingen als wasmiddel, wc papier, aromat, shampoo enz heb ik standaard 1 pakje van in voorraad. Zit ik nooit zonder, maar wordt er direct aangevuld als die verpakking open gaat. Of er moet een interessante aanbieding zijn, dan sla ik zeker in, maar dan wel van artikelen waarvan zeker is dat ze opgaan (koffie, thee, wasmiddel, enz).
Het gaat je echt wel lukken, maar dit zijn even de opstart strubbelingen die de meesten wel een keer tegenkomen :)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:41

Ik heb me voorgenomen om een aanval op de vriezer en de voorraadkast te doen. Niet omdat er geen geld meer is, maar omdat ik voorzie dat we anders straks weer veel weg kunnen gooien, zo zonde. Mocht er daardoor geld overblijven is dat mooi meegenomen natuurlijk :D

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:57

Dat zou pas echt zonde zijn, als je dingen weg moet gaan gooien :j
Zelf doe ik dat nu ook, herexamens en weinig tijd om boodschappen te doen. Dus vriezer en voorraadkast worden even grondig doorzocht :D

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:35

Bedankt, zo krijg ik weer een beetje hoop. Ik moet inderdaad alle aanbiedingen in de gaten gaan houden. Maar ik wilde per se de statiegeldflessen bij de Dekamarkt inleveren, want daar kom ik eigenlijk nooit en had toch voor een paar euro flessen. Dus daar ook meteen de restboodschappen gedaan zonder naar aanbiedingen te kijken. Met als gevolg weer een paar statiegeldflessen van de Deka :+

Nou ja, voor de volgende week moet het gewoon weer flink anders. En dat is ook wel weer een uitdaging!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:15

Hier worden de standaard dingen als pakjes, paneermeel, suiker e.d. ook gelijk opgeschreven, aangezien dat bijna altijd wel wordt gebruikt. Ik vind het statiegeld systeem trouwen wel goed, maar waarom niet een systeem waarbij het niet uitmaakt waar je je flessen weer inlevert? Op het moment liggen hier flessen van de Jumbo, 1 fles van de Spar en 1 fles van de AH. AH en Spar komen we verder eigenlijk nooit, maar ik had een liter fles water gekocht aangezien ik me nogal uitgedroogd voelde en het nog altijd goedkoper was dan een terrasje pakken (was een dagje weg). Ik meen dat Duitsland een systeem heeft waar je ze overal kunt inleveren en waar de streepjescodes worden gescand bij het inleveren, dat lijkt me veel fijner :)

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:29

Ik heb geen zin meer in boodschappen doen, mam haalt vaak teveel op en dan krijg ik weer een stuk groente of een zakje opbak aardappelen mee :')

Het is dat het moet maar pfff niks aan :+ , zal een fase zijn :')

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:58

Destination schreef:
Hier worden de standaard dingen als pakjes, paneermeel, suiker e.d. ook gelijk opgeschreven, aangezien dat bijna altijd wel wordt gebruikt. Ik vind het statiegeld systeem trouwen wel goed, maar waarom niet een systeem waarbij het niet uitmaakt waar je je flessen weer inlevert? Op het moment liggen hier flessen van de Jumbo, 1 fles van de Spar en 1 fles van de AH. AH en Spar komen we verder eigenlijk nooit, maar ik had een liter fles water gekocht aangezien ik me nogal uitgedroogd voelde en het nog altijd goedkoper was dan een terrasje pakken (was een dagje weg). Ik meen dat Duitsland een systeem heeft waar je ze overal kunt inleveren en waar de streepjescodes worden gescand bij het inleveren, dat lijkt me veel fijner :)


Duitsland is ff wennen haha. Ze kennen daar meerdere soorten statiegeldflessen. Flessen die hergebruikt worden, maar ook flessen die door de machine meteen vermorzeld worden (einwegpfand), je snapt dat die niet in dezelfde automaat gaan. Ik heb er laatst mee lopen kloten, want er waren 3!! statiegeldautomaten met ieder een eigen functie, maar voor ik dat doorhad, en ook niet naast elkaar maar op 3 plekken. Ik denk wel dat je gelijk hebt dat inleveren overal kan, want mijn duitse Lidl flessen heb ik ingeleverd bij een hele andere supermarkt zonder problemen.

Dat je dat hier niet hebt levert me af en toe een paar kwartjes op. Mensen zetten de flessen die de Jumbo automaat niet lust er hier nog wel eens naast. Als ze er netjes uitzien (meestal wel) neem ik ze mee en spaar ze op voor als ik bij de juiste winkel kom :) Wie het kleine niet eert ;)

@Rebecca, Ruilen?? Ik ben zo gek op boodschappen doen, maar heb gewoon al teveel in huis, hahaha.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:08

Klopt, wat dat betreft zijn de Duitsers nog iets anders dan wij, volgens mij wordt bij ons alles gerecycled? Ik wist trouwens niet dat er verschil in zat, misschien heb ik gewoon elke keer mazzel gehad haha.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:14

Prima Alwiene :)) , niks aan winkel in winkel uit .

Duitsland is idd heel anders := , heb op een vakantie ook ruzie gehad met statiegeld flessen :')

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:07

Halloo, ik heb al hele poos niet meer gereageerd hier wel steeds mee gelezen.
Ik vroeg mij af heeft iemand hier ervaring met de diepvriesman.
Ik ben eens gaan googlen nadat ik een busje zag langsrijden. Opzich sommige vlees en producten kan ik goedkoper krijgen dan in supermarkt. Ben nog even aankijken of het uit kan en daadwerkelijk goedkoper is. Maar ben ook opzoek naar ervaringen.

Ik heb al wel gezocht op bokt.
Maar dat zijn allemaal oude berichten. Ik wil weten hoe het tegenwoordig bevalt.

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:57

Hier hangt ook standaard een briefje op de koelkast waar ik gelijk iets opschrijf als het op is. Anders vergeet ik het geheid. Probeer nu maximaal 5 euro per dag uit te geven, gaat redelijk tot op heden. Dochter is deze periode jarig, dus dat gaat ook weer geld kosten