Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:16

Ja ik was dol blij. 3 id's en een rijbewijs. := dochter (5) zei al mama je mag mijn centjes wel hebben. Lief kind. <3
Netjes ineke !

desi92
Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:31

Ik kom me ook melden.
Komende tijd flink budgetteren. Moet bijna al mijn huurtoeslag terug betalen ondanks dat ik begin dit jaar minder verdiende dan nu en toen in principe er nog wel recht op had. Maar nu nog 1000 +/- terug betalen.
Ik red het prima met 20,- in de week. Deze week begonnen en nog over. Nu scheelt het dat ik veel op het werk kan eten. Bij late diensten avondeten en bij ochtend diensten ontbijt en lunch.
Ben ook bezig met een lijst van wat mijn standaard boodschappen per product per winkel kosten. Verder goed aanbiedingen in de gaten houden .
Vriezer ben ik ook stilaan aan het leegeten ding zit propvol dus dat scheelt ook in kosten

zonnebloem18

Berichten: 24865
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:33

Volgende week kunnen we weer hamsteren!!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70691
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 00:00

Balen desi92, belastingdienst kijkt inderdaad naar inkomen op jaarbasis.

Ik zag het inderdaad Bianca, heb al een boodschappenlijst gemaakt waar een aantal inkopen bij de AH op staan.

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:45

Zo terug van vakantie! Kosten daar zijn me erg mee gevallen. Zaten afgelegen in Bosnië in familie huis van vriend dus weinig mogelijkheden voor luxe eten e.d. ook boodschappen waren maar basaal en ook goedkoop. Alleen wat dingetjes aangeschaft voor het huis daar zoals ligstoelen en een barbeque. Gister housewarming gehad van mijn broer. Wat een prachtig huis hebben ze. Motiveert ook meteen om weer door te gaan met sparen zodat ik met mijn vriend over 2 jaar hopelijk ook genoeg hebben voor evt te klussen of in te leggen in een huis wat al naar smaak is. Vind het zo lastig hoeveel je nou echt nodig hebt aan eigen spaargeld. Deze maand al mijn extra uren betaald gekregen en vriend ook dus alles lekker door op de spaar en discipline beheersen niet te gaan brassen.

Knap om te zien hoe iedereen hier of steeds zo bewust bezig is. Vooral het biologisch eten e.d. spreekt me erg aan. Ik hou het toch bij minder vlees en geen verspilling dan helemaal biologisch omdat het financieel inderdaad veel scheelt en vriend hier minder waarde aan hecht

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:49

zonnebloem18 schreef:
Volgende week kunnen we weer hamsteren!!

Thanks door jou tip wacht ik even met aardappelen en eet ik vanavond rijst :D
Appels koop ik dan ook vandaag niet.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:07

ik moet straks nog boodschappen gaan doen. lunch krijg ik morgen op werk, maar eet dan wel de beoogde dagelijkse lunch 's avonds...wel zo makkelijk met snijden (anders zit ik weer met halve bol mozzarella en halve ui waarvan ik niet zo snel weet waar ik die in ga gebruiken).
Verder ga ik de teugels qua boodschappen beetje aantrekken en kijken of ik wat dingen opnieuw kan laten groeien (mijn eerste lente-uitje groeit een beetje). Schijnt met champignons ook te gaan....dus waarom niet proberen (eet die dingen genoeg)....ben alleen de link naar de uitleg kwijt....maar kom ik vast wel weer tegen via Facebook....

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:43

Ik maak in de zomer regelmatig een maaltijdsalades en maak daar dan expres veel van zodat ik dat de volgende dag ook als lunch heb.
De dressing doe ik dan wel in apart klein bakje zodat het allemaal lekker vers / fris blijft. S'ochtends bij binnenkomst meteen de koelkast in op mijn werk en dan verheug ik mij er al helemaal op :)

Dat scheelt een broodmaaltijd, want ik eet s'ochtends yoghurt met fruit en muslie of 2 crackers met beleg en een stuk fruit.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:38

ik eet eigenlijk sowieso geen brood (vind het gewoon niet lekker en als kind was het ook altijd al hangen en wurgen met lunchtrommeltje). Neem altijd salade mee naar werk (eigenlijk altijd dezelfde) en inderdaad, dressing apart.
snij op zaterdag of zondag alle ingrediënten en elke ochtend doe ik dan de andijvie (ja, eigenlijk ook heel goed te gebruiken als sla) en de ingrediënten bij elkaar in een bak, peper en zout erbij en alvast husselen. op werk de dressing erbij, heerlijk.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:19

Mijn boodschappen waren op zich redelijk binnen budget vandaag. Een paar wat duurdere dingen gekocht (ook voor voorraad) en een keer zalm voor lekker.
Ook een ongebruikte broodbakmachine via Facebook gekocht voor 5 euro. Dus nu ga ik me eens verdiepen in brood, broodmixen en recepten daarvoor.
Had ik nog 5 euro over. Niet echt handig, maar wel leuk, kwam ik langs de pluktuin hier op het dorp en heb daar 15 bloemen afgeknipt. 3 bloemen kosten 1 euro, dus was 5 euro kwijt. Er staat nu dus een leuke bos met gladiolen, zonnebloemen en een of andere kalkbloem in een vaasje. Hoop dat ik er lang van kan genieten!

Nu nog 20 cent over tot volgende week zaterdag....oeps! (maar heb al wel alles in huis hoor!)

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:44

Ik lust geen sla etc :=


Had perongeluk de hele nacht de vriezer op een kier staan , zal vast wel goed gaan met de inhoud. De stroomrekening vast minder :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:33

Rebecca schreef:
Ik lust geen sla etc :=


Had perongeluk de hele nacht de vriezer op een kier staan , zal vast wel goed gaan met de inhoud. De stroomrekening vast minder :')


Heb je vlees in je vriezer? Zou daar wel mee oppassen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:12

bobje26 schreef:
[naam] schreef:
Ik lust geen sla etc :=


Had perongeluk de hele nacht de vriezer op een kier staan , zal vast wel goed gaan met de inhoud. De stroomrekening vast minder :')


Heb je vlees in je vriezer? Zou daar wel mee oppassen hoor!

:j heb even gevoeld leek nog goed toen ik hem dichtdeed

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:11

En anders proef je het vanzelf Rebecca :')

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:12

Heb toch al vaak last van mijn darmen :') , ben enigzins wat gewend kwa kramp en buikpijn :')

desi92
Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:45

Ik bedenk me net dat ik deze week helemaal geen boodschappen heb gedaan. Ook niks gemist eigenlijk. Komende week hoef ik ook vrij weinig te hebben ik heb 5 late diensten wat betekend 5 avonden mee eten op het werk.
Goedkope maand wat boodschappen betreft.

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:47

Wat lekker zeg!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:59

Dat is fijn! Ik eet de komende tijd courgette! Heb van een stalgenoot 4 courgettes gehad....maar dan ook echt van die enorme courgettes...weet niet eens of ik ze wel opkrijg voordat ze verpieteren....

Vandaag heel basic gedaan qua boodschappen. Heb me binnen mijn budget gehouden en best wel wat kunnen halen. Nog 30 cent teruggekregen bij de Appie omdat ik een bonusaanbieding had gezien en die was er niet in de winkel om de een of andere reden. Maar dat was nu net de reden dat ik dat product daar ging kopen vandaag....(boodschappen Appie zijn inclusief koopzegels).

Morgen een wandeling, entree is 9 euro (ook voor goede doel). Dan heb ik nog 4,00 over. Kopje thee en de rest in de spaarpot denk ik...het is niet veel, maar alles telt mee. Wil gaan kijken of ik mijn weekbedrag in de loop der tijd lager kan gaan maken....

desi92
Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:43

Je zou van een aantal courgettes soep kunnen maken en invriezen. Heb ik laatst ook maar gedaan omdat ik echt een enorm ding had gekregen van een vriend

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:46

Ja....alleen heb al een enorme lading courgette soep in de vriezer staan....haha! Niet genoeg bakjes vrees ik voor meer soep....ga wel stukken gebruiken als courgetti (spaghetti van courgette) en bijmengen in de aardappelpuree.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70691
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:15

Dat bespaart flink!

Op internet kun je lekkere recepten vinden waar je courgette in kunt verwerken.

Ik zag dat AH aankomende week de laatste hamsterweek heeft. Zag al leuke aanbiedingen dus daar ga ik wat van in slaan.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 16:57


Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:09

ziet er lekker uit! alleen heb ik een aantal andere benodigdheden niet in huis en deze week geen geld om die aan te schaffen...

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:31

Dat is jammer danseresje, maar wie weet voor een volgende keer. Geloof mij de courgette proef je echt niet in die cake / brownie. Dus als de courgettes je in de lasagne of andere maaltijden teveel worden is dat een goede optie :)

Ik heb vandaag voor 14,33 euro boodschappen gedaan en moet alleen halverwege de week nog brood en drinken hebben. ( melk, sap en of frisdrank).
Met het drinken doe ik dan weer een hele tijd, want ik drink ook regelmatig water en op het werk thee.
Bij de AH waren de Magnum mini's in de aanbieding en laat ik daar nou gek op zijn maar niet vaak kopen, omdat ik ze te duur vind.
Nu wel gekocht, omdat ik nog geld overhad van vorige week. Lekker mezelf verwend :D

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:22

Lekker Ineke! Je moet jezelf ook wel zo nu en dan iets gunnen, anders word het wel heel zwaar!

Ik denk dat ik het volgende maand anders ga doen. Betalen met pinpas en een weekbedrag werkt niet altijd ideaal. Wil nu elke dag 10 euro pinnen en zo kijken of dat werkt. Kan ik toch elke dag ff aan de wandel :') Ben er nog niet uit wat het beste bij me werkt dus wil alle opties eens proberen.