Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 24014
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:58

Hey Dimple!! Wat balen van je baan zeg :(:)

Grappig, mijn oom is alle Deen's in NH aan het trainen op kantvriendelijkheid haha. Hij was laatst ook bij jullie in M'beemster.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:03

Deen vind ik echt een fijne winkel... Jammer dat ze alleen in Purmerend en daarboven zitten :)

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:10

Hi Jacq, jij ook hier ;)
Ik hoop dat je oom die oude graftakken hier wat manieren heeft bijgebracht. Mén wat een volk zit daar zeg. Lekker kleppen onderling en de klant gewoon laten wachten. Irritanter kan je het niet krijgen. :o

Deen is inderdaad fijn. Ik haal vaak alleen niet voor langere tijd vooruit, daar gaat het vaak wel mis dat producten niet lekker vers meer zijn.

En de kipfilet is daar slecht (waar niet) Ben druk bezig te kijken naar vlees vervangers of maaltijden met kaas of ander soort dingen. Zoveel vlees hoeft van mij niet meer.

manzano

Berichten: 24014
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:19

Hahaha, ik ben benieuwd!!! Als hij een secretshopper nodig heeft zal ik je tippen :D :D

Mri

Berichten: 15315
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:58

Ik hou van de markt aan het einde van de dag!
score:

8 stronken broccoli
4 grote avocado's
1 groene kool
1 rode kool
10 kleine avocado's
1900 gram paprika's (kleintjes
1680 gram kleine tomaatjes
1775 gram grote tomaten

Bij elkaar was ik 7 of 8 euro kwijt (ik weet het even niet meer :o ) + 1 euro parkeer kosten.

Ik ga nu meteen de keuken in om de broccoli te snijden voor de vriezer en om broccoli soep te maken =:)

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:03

Zo dat is geen geld zeg! Moet ik ook eens gaan doen aan het eind van de dag..... Ga eigenlijk nooit naar de markt.

esmespitfire
Berichten: 1163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Driel

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:14

Dat is geen geld, doe je goed.
Kom er zelf ook iedere vrijdag en dan neem ik lekker een grote portie kibbelingen mee voor de helft van de prijs omdat ze die anders weg moeten gooien. Ideaal zo'n markt.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:22

Vandaag bruinebonensoep van eigen recept; 2 potten bruine bonen laten uitlekken, 1 bak gerookte spekjes opbakken in soeppan, 2 grote zakken soepgroente erbij en een halve selderijknol, 2,5 ltr water + 6 bouillonblokjes, +- 15 min koken. BB er bij en een rookworst in kleine stukjes snijden. Nog eens 20 min koken en klaar! Eet smakelijk! Eten we zo met roggebrood met kaas.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:42

Ik heb niet bezuinigd zonet. Speklappen weggegooit die ik had ontdooit rook echt niet goed. Ik had nog een portie in de vriezer liggen die ook maar weggedonderd. Moet eerlijk bekennen dat het er ook al tijdje ligt. Nog nooit eerder problemen mee gehad.
Nu wil me vriend de aardappelen en groente niet eten want er '' hoort'' vlees bij. En natuurlijk zegt die dat als ik al aan het koken ben. Dus veel te veel geschild voor mij alleen. Hoe pissig wil je mij krijgen...

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:48

Aardappelen bewaren voor morgen en dan opbakken!

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:54

ow ja dat kan ook nog

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:03

Dan haalt je vriend toch vlees?! wat gaat hij nu dan eten??
hoeft mijn vriend trouwens niet te proberen :=

Wij eten van de bezorgbeer vanavond, slecht! Maar heb een kl*te week en erg netjes gegeten dus wel verdient vandaag :j

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:06

Hij eet maar lekker brood dan. Het geld is op voor deze week en eens een keertje geen vlees is echt geen ramp. Ik ga de restantjes aardappel in bakje scheppen, even laten afkoelen en dan de koeling in en bak ze morgen lekker op. Bokt komt wel eens met handige ideetjes waar je zelf op dat moment niet aan denkt.

esmespitfire
Berichten: 1163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Driel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:08

@ Marley: moet toch een keer kunnen :)

@Wemkelover: De aardappels kun je morgen opbakken. Of alles nu gewoon koken zodat het gaar is. Af laten koelen en morgen in een pan alles bij elkaar op bakken kan prima spekjes er bij (wel even apart bakken ivm vet) en dan aan tafel.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:12

Dat vind ik persoonlijk de lekkerste vorm van aardappels :9
Mijn boodschappenlijstje voor morgen:
3 appels
3 bananen
Zakje geschraapte wortels
Champignons
Cherrytomaatjes (aanbieding)
Basilicumplant
Broccoli (aanbieding)
Verse pasta (aanbieding)
Satéballetjes (voor in de vriezer)
Huttenkase
Halfvolle melk
Magere yoghurt
bak Franse Magere kwark
4 potjes capucijners (voorraad)
4 potjes limabonen (voorraad)
4 potjes appelmoes (voorraad)

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:13

Ga ik ook doen :) had er even niet aangedacht.

Ik was gewoon beetje pissig. Zo'n lekkere dag gehad vandaag en dan dit erbij.
Vanochtend heeft mijn combi-magnetron ermee op gehouden. Kreeg van me vriend vanochtend te horen dat er twee mannen vannacht 03.00 bij ons in de tuin stonden. Er is deze week ook ingebroken bij iemand bij ons in de straat. Zit je dan ook niet lekker. Melding gedaan bij politie, helaas kunnen ze niet beloven of ze extra rondje gaan rijden door de straat voor de zekerheid. En nog wel meer van die dingen. Iedereen heeft wel eens zo dag.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:24

Jeetje WL, wat eng zeg! Heb je alarm in huis?

Ik ben wel vaker aan het einde van de dag (vrijdag op de markt) maar scoor niet zo goedkoop hoor! Hoe regel je dat dan? Vraag je er naar of bieden ze het aan?

Wij vandaag aan de gebakken aardappels (even gekookt vanmiddag en net opgebakken), visrol en groente salsa. Alle restjes groente op gemaakt *D
Aardappels haal ik hier bij het groenteboertje die goede producten uit de Beemster verkoopt. Ik had nu Eerstelingen voor 70 cent de kilo. Dat is een lekker aardappeltje en je kunt het prima bakken, frituren, koken maar ook goede salade van maken.

Heb lekker recept voor aardappelsalade voor wie wil.

Moet alleen zo wel hoefsmid betalen (2 paarden 110 euro) en les (15 euro) Dus dan is de rekening weer leeg...... :o

esmespitfire
Berichten: 1163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Driel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:29

Dan kun je dat er even niet bij hebben nee, Snap je volkomen. Heb je een alarm of iets in huis? Lijkt me geen fijn gevoel. Maar denk makkelijk wat heb je in huis en smaakt het er een beetje bij en dat eet je dan. Hier eten we vanavond gebakken aardappels met gekookte wortelen en gebakker eieren.

Ik zit nog 3 weken bij me ouders en dan moet je jezelf aan passen aan hun eet gewoonte. Me vader houd niet van ovenschotels dus die heb ik vorige week op toen mijn vader late dienst had gezellig samen met me moeder aan de ovenschotel had ze met de kerst in haar kerstpakket gekregen moesten we alleen gehak aan toe voegen. 3 soorten ideaal en lekker en de vader die heeft de hele week tussen de middag soep op iedre dag een andere soep die had ik meegebracht voordat ik geopereerd werd. Zitten in blik en lekker makkelijk :) Zo heeft iedereen hier lekker eten op tafel staan eh... op de bank in mijn geval.

Mri

Berichten: 15315
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:41

Mijn vent had ook geen vlees vandaag.
Hij moest het doen met broccoli (goh, wat een toeval :') ) en gekookte aardappels. Hij had nog wel een stukje pizza van gister wat hij heeft opgewarmd voor erbij.

Net lekker broccoli soep gemaakt. Helft van de pan gaat naar schoon mama, andere helft blijft hier (4 porties). En het meest relaxte, schoonmama heeft kippensoep gemaakt, en dat krijg ik dan weer mee naar huis :9

Zondag even tomatensoep maken, dan heb ik mn vriezer weer vol liggen met soep (in allemaal portie bakjes =:)
Broccoli roosjes en rode kool liggen al in de vriezer.
Morgen/zondag even de groene kool doen en de paprika'tjes in stukjes snijden en de vriezer in. Dan is dat ook weer klaar!

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:44

He bah wat eng Wemke !
Ik was vandaag 28euro kwijt. Zal nog wel een beetje bijkomen maar niet veel.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:52

Citaat:
Ik ga de restantjes aardappel in bakje scheppen, even laten afkoelen en dan de koeling in en bak ze morgen lekker op.

Je kunt er ook aardappel - of andere salade van maken

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:11

He bah Wemke! Dat lijkt me niet leuk!

Aardappels pureren en dan opbakken met kaas erdoor vind ik ook heeeel erg lekker, dat kun je dan als bijgerecht serveren bij een of andere groente. :)

La_Rouge
Berichten: 209
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:16

Ik heb vandaag budget gegeten. Mochten iets bestellen op koste van de baas. Dus een pizza besteld, wat ik normaal nooit doe.
Komende 3 weken superveel werken. 7 dagen per week. Ben 2 dagen vrij, maar dan ook druk.
Dus worden vooral snelle maaltijden gegeten.
Moet nog even het weekmenu voor volgende week bedenken.

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 03:30

Roxyi schreef:
Ik heb vandaag budget gegeten.


:(:)

Was het lekker?

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:06

Gister iets teveel aan verjaardags boodschappen uitgegeven O:)