[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 11:12

Na het eerste deel: [HTT] [Centraal]Bokkers op de woningmarkt! nu tijd voor een deel II!

Voor alle bokkers die:
Een woning te koop hebben...
Een woning willen kopen...
Een (huur) woning zoeken...

In het vorige topic deelde we lief en leed over de ingezakte woningmarkt, gelukte en mislukte open huizen dagen, geslaagde en minder geslaagde verbouwingen. We gaven elkaar tips en tops over advertentieteksten en foto's, discussieerde over vraagprijzen en biedingen maar vooral: deelde elkaars vreugde bij een geslaagde koop of verkoop en verzachtte elkaars frustratie bij een mislukte bezichtiging of wegblijvende potentiƫle kijkers en kopers.

En natuurlijk is dit topic ook voor al het andere leed en vermaak wat hoort bij een huis kopen of verkopen.

Voor iedereen die meekomt uit het vorige topic hoop ik van harte dat al jullie huizen gekocht en verkocht mogen worden in dit topic! :D

Mirjam79

Berichten: 1726
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:27

Jaaaa, deel II. Ook hier gaan we weer proberen niet te lang actief te blijven :D

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:31

Bedankt Nelleke voor het openen van het nieuwe topic!

Ik hoop dat wij snel alles rond hebben met de definitieve aankoop.

Succes aan alle verkopers en kopers die elkaar nog aan het zoeken zijn!

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:06

Als het goed gaat zijn wij ook zeker voor het eind van dit topic (letterlijk) onder de pannen :j

Volgende week maandag weer een kijkpoging doen, nu met schoonvader meteen erbij. Die is zelf bouwkundig ingenieur, dus ideaal!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:10

ik ga dalijk nog maar eens bellen hoe het met het huis zit wat we op het oog hebben...nog geen veranderingen op de sites,

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:11

Nieuw topic.

Meld zich ook weer met huis te koop :Y)

Hebben zo'n leuk huis op het oog, maar eerst ons appartement verkopen :j

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:11

Graag jullie mening:
Mijn vriend (25 jaar) en ik (24 jaar) zijn nu ongeveer 3,5 jaar bij elkaar, de laatste anderhalf jaar wonen we samen in een huurappartement. Op dit moment ben ik uitzendkracht, maar heb ik een sollicitatie lopen waarvan ik vandaag of morgen hoor of ik het ben geworden (spannend!) Als ik de baan krijg, heb ik een jaarcontract met uitzicht op vast. Mijn vriend is PhD en dit betekent dat hij een contract heeft van 4 jaar, waarvan er nu ongeveer 2 jaar om zijn.

Denken jullie dat het verstandig is om, als ik de baan krijg, te gaan kijken voor een koopwoning, of zouden jullie het beter vinden om te wachten totdat een van ons een vast contract heeft?

maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:38

@Dorientjuh: Tja wat is vast tegenwoordig.. Daar zou ik niet op gaan zitten wachten. Alleen dan wel een reele hypotheek zoeken, mocht wel iemand zonder werk komen te zitten ;)

Ons huis verkopen schiet nog steeds niet op. We zijn nu maar met het project achtertuin begonnen, en toch maar weer de schilder besteld. Achtertuin was wel aan een nieuwe schutting toe enzo, we willen eigenlijk ook nieuwe tegels, maar zitten een beetje in dubio gezien de kosten die hier bij komen kijken... Dilemma!

Ik ben trouwens ook nog wel benieuwd naar dat verhaal van die makelaar... :)

Heleen_B

Berichten: 3469
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:52

:wave: Heb me al eens gemeld in het vorige topic maar daarna zijn we niet meer actief geweest op de huizenmarkt. Ondertussen wel wat huizen bekeken en nu weer 1 gevonden waar we ons zelf wel zien wonen! Gisteren bij de hypotheekadviseur geweest voor een gesprek over het betreffende huis en de mogelijkheden. Vandaag contact gehad met een aankoopmakelaar en hij heeft contact opgenomen met de verkopend makelaar. Ben benieuwd :)

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:01

Dank voor alle reacties op m'n pb. Helaas geen tijd om ze allemaal te beantwoorden ;)

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:13

Zo ik kom me hier ook weer melden.
Georgette, bedank voor je PB. Gelukkig zijn jullie er achter gekomen.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:44

@Maessie: ja dat gevoel hebben wij dus ook. Mijn schoonouders lijken nog niet echt door te hebben dat het concept 'vast dienstverband' niet echt meer van deze tijd is en vinden dus dat we eerst een vaste baan moeten hebben. Vandaar mijn vraag hier. Qua hypotheek: daar gaan we zeker op letten. No way een te hoge hypotheek voor ons. :)

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:51

Dorientjuh, wij nemen ook een hypotheek op enkel mijn vriends inkomen. Zijn overuren zijn niet in de berekening meegenomen. Het eerste jaar zitten wij zelfs goedkoper in maandlasten dan dat onze huur nu is.
Een vaste baan in deze tijd is tja, ook geen garantie dat je ergens kan blijven.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:07

dorientjuh schreef:
@Maessie: ja dat gevoel hebben wij dus ook. Mijn schoonouders lijken nog niet echt door te hebben dat het concept 'vast dienstverband' niet echt meer van deze tijd is en vinden dus dat we eerst een vaste baan moeten hebben. Vandaar mijn vraag hier. Qua hypotheek: daar gaan we zeker op letten. No way een te hoge hypotheek voor ons. :)


Dorientjuh, zolang je bij de hypotheek rekening houd met eventuele onzekerheden(dus idd geen max lening, maar lenen wat je nodig hebt en met een flinke tik in de inkomens ook nog steeds kunt handelen... gaan
hier kijken we wat er met 1 inkomen kan, tweede laten we buiten beschouwing.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:13

en even leuk nieuws, we gaan maandag bij het huisje kijken waar we op de open huizen dag naar zijn wezen kijken *\o/*
ik werd net gebeld , de twee partijen die eerst aan bod waren zijn afgehaakt, volgens makelaar zijn ze niet uit de onderhandelingen gekomen met de corporatie.
nu mogen wij dus, nu nog even verzinnen of we iemand meenemen naar de bezichtiging. tis een huisje uit 48, dus kan het 1 en ander mee zijn waar wij niet direct zicht op hebben .
dak moet gerenoveerd worden , en kozijnen/enkel glas moet vervangen worden...aangezien het de originele kozijnen zijn, is de kans groot dat die er dus ook uit moeten omdat ze het dubbele glas niet trekken en daarnaast, er zal best wat vuller onder de lak zitten ;) de rest ziet er allemaal best okay uit in ogenschouw nemend dat het een huis uit 48 is.
nu heb ik al eerder een bouwkundige naar huizen laten kijken en goede ervaringen met de beste man . dus kans dat ik hem op bel om te vragen of hij maandag middag eventueel kan.

Moska

Berichten: 3403
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:22

Bij mij komt donderdag de makelaar voor foto's langs. Afgelopen weekend druk aan het opruimen en schoonmaken geweest, nog niet klaar helaas, maar moest gisteravond op cursus en morgenavond weer. Dat wordt stressen...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:57

Spannend Sonja! Hopelijk vinden jullie er een droomhuis in!

Sayangki

Berichten: 233
Geregistreerd: 20-11-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:02

Ik ben er ook weer bij! We hebben vandaag een bod uitgebracht onder allerlei voorbehouden....dat dan weer wel. Maar goed het is een begin!

Themba

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:34

Sayangki heb je link van het huis?? Moet er zoveel aan het huis gebeuren?

Sayangki

Berichten: 233
Geregistreerd: 20-11-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:03

Themba je hebt PB. Ja wel het een en ander maar de voor behouden zitten voornamelijk in de wijziging bestemming en aanvaarding van de woning. Met de huidige agrarische bestemming krijgen we namelijk geen hypotheek.

Themba

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:41

Sayangki schreef:
Themba je hebt PB. Ja wel het een en ander maar de voor behouden zitten voornamelijk in de wijziging bestemming en aanvaarding van de woning. Met de huidige agrarische bestemming krijgen we namelijk geen hypotheek.



Oe oe oe leuk huis!!! Word nog spannend dus allemaal!!! Kan niet wachten om zelf te verhuizen!!! Kleine bijzaak nog geen huis haha

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:25

Thanks. We gaan het zien maandag. We zijn nu aan het rekenen(globaal) wat het gaat kosten qua dak en kozijnen. dus wat rekentooltjes invullen etc. Dan nog even bouwkundige scoren. En voor onszelf bekijken wat we kwijt willen zijn aan het hele verhaal. kozijnen zijn duur btw := wisten we al maar als je het zo invult op verschillende sites kom je al snel ro d de 9 uit... Nu nog dakrenovatie berekenen. had ik heel veel info over gevonden pas maar niet gebookmarked... Dus nu niet te vinden. Handig lol

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:35

SOnja, waar bereken jij die prijs voor kozijnen?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:47

op creon-kozijnen.nl zit in ieder geval een hele uitgebreid systeem waar je alle maten in kan vullen etc etc , is eigenlijk gewoon een bestelsysteem, maar je kunt er wel een redelijk idee krijgen wat het sowieso gaat kosten. arbeid zit er natuurlijk niet bij, dus daar moet je echt wel extra voor rekenen,
maar het is voor ons even een globaal idee kweken...
ik ga dalijk ook zelf nog even naar het huis rijden en beneden wat ramen opmeten, want we gokken nu van alles de maten maar een beetje op basis van wat we zien op de foto's.
das niet handig,
wil maandag na de bezichtiging ook gewoon echt snel goed op een rijtje hebben staan wat de kosten een beetje gaan zijn van de kozijnen en het dak zodat we , mochten we en bod gaan doen , we weten waar we het over hebben .

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:47

Heb heel lang meegelezen, handige en nuttige dingen voorbij zien komen....
En ik kan me afmelden van de woningmarkt :)

Nadat wij eind vorig jaar te horen kregen dat we deze zomer uit onze (particuliere) huurwoning moesten vertrekken, zijn we goed gaan nadenken...wat willen, wat willen we niet, wat kunnen we.
Hypotheek-gesprekken gehad, ze gooien het geld zo'n beetje naar ons toe. Beiden goede baan, geen kids, dus ja hoor, leen gerust tot 280.000. NU is je kans, iets met dieven van eigen portemonees etc.

en 1 dag daarna onze woonkark online gevonden. Huur, onbepaalde tijd, 110 m2, 3 kamers, lap tuin met bomen, gelegen in natuurgebied naast Ruigoord (onze buren zijn de wilde Koniks) 950 per maand.

Zaterdag gaan we verhuizen *\o/*