[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:29

leuk huis Moska, ik hoop dat je snel een koper vindt.

Mirjam79

Berichten: 1739
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:40

Ziet er goed uit Moska! Nu maar hopen dat je snel een geschikte koper kunt vinden...
Leuk Dungen en M_arjolein, straks klussen en verhuizen!

Hier even niet zo positief... Vorige week bij de makelaar geweest. Ik zou graag de vraagprijs van mijn huis 10.000 willen laten zakken. de makelaar gaf aan dat dit niet veel gaat helpen. De geschatte verkoopwaarde bij aanvang verkoop lag 35.000 hoger als de geschatte verkoopwaarde nu ;( Hij gaf aan dat als we willen zakken, dat dat dan ook écht flínk lager moest zijn. Helaas betekent dat voor mijn ex en mij dat we behoorlijk diep in de sh*t komen te zitten _-:(
Hij raadde aan om met de hypotheekverstrekker het gesprek aan te gaan en de situatie uit te leggen. Vragen of zij bereid zijn de restschuld te financieren bij elk van ons. Op deze manier zijn wij elk aansprakelijk voor 50% van de restschuld. Ik verwacht dat ik niet veel problemen zal hebben met het betalen van de restschuld binnen een paar jaar. Mijn ex is weer een ander verhaal. Misschien zal die wel in de schuldsanering o.i.d. komen, wanneer het hem niet lukt om af te lossen. Voor de hypotheekverstrekker wordt op deze manier het risico verspreid dat wij beide de schuld evt. niet meer kunnen aflossen. De helft van de schuld zal mij misschien wel lukken, maar het volledige bedrag kan ik écht niet trekken... Dan loopt de hypotheekverstrekker weer het risico dat zowel mijn ex als ik in de schuldsanering terecht komen met alle gevolgen van dien.
Mijn ex gaat waarschijnlijk ook niet akkoord met een lager vraag-/verkoopprijs. Misschien komt het zelfs zo ver dat ik dit via de rechter zal moeten afdwingen. Dit is écht niet wat ik voor ogen had, toen ik het huis te koop aanbood. Eerst maar even laten bezinken geloof ik...

Moska

Berichten: 3411
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:58

appiesjappie schreef:
Welkom bij de club Moska. Waarom zo verdrietig?


Omdat we moeten verkopen ivm relatiebreuk. Geen van beide kan er blijven wonen. En ik ben niet zo dol op verhuizen, nog afgezien van het feit dat het gewoon een fijn huis is om in te wonen.

M_arjolein

Berichten: 1451
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:59

He bah wat een nare situatie Moska. Dat is niet leuk, veel sterkte ermee en succes met het verkopen van je huis.

Mirjam wat een lastige situatie allemaal. Inderdaad het allemaal maar even laten bezinken en kijken wat de beste opties zijn. Hoelang staat het nu te koop?

Mirjam79

Berichten: 1739
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:01

Vanaf oktober 2011, ruim 1,5 jaar nu...

Excalibur

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:35


appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:11

Mirjam79 schreef:
Ziet er goed uit Moska! Nu maar hopen dat je snel een geschikte koper kunt vinden...
Leuk Dungen en M_arjolein, straks klussen en verhuizen!

Hier even niet zo positief... Vorige week bij de makelaar geweest. Ik zou graag de vraagprijs van mijn huis 10.000 willen laten zakken. de makelaar gaf aan dat dit niet veel gaat helpen. De geschatte verkoopwaarde bij aanvang verkoop lag 35.000 hoger als de geschatte verkoopwaarde nu ;( Hij gaf aan dat als we willen zakken, dat dat dan ook écht flínk lager moest zijn. Helaas betekent dat voor mijn ex en mij dat we behoorlijk diep in de sh*t komen te zitten _-:(
Hij raadde aan om met de hypotheekverstrekker het gesprek aan te gaan en de situatie uit te leggen. Vragen of zij bereid zijn de restschuld te financieren bij elk van ons. Op deze manier zijn wij elk aansprakelijk voor 50% van de restschuld. Ik verwacht dat ik niet veel problemen zal hebben met het betalen van de restschuld binnen een paar jaar. Mijn ex is weer een ander verhaal. Misschien zal die wel in de schuldsanering o.i.d. komen, wanneer het hem niet lukt om af te lossen. Voor de hypotheekverstrekker wordt op deze manier het risico verspreid dat wij beide de schuld evt. niet meer kunnen aflossen. De helft van de schuld zal mij misschien wel lukken, maar het volledige bedrag kan ik écht niet trekken... Dan loopt de hypotheekverstrekker weer het risico dat zowel mijn ex als ik in de schuldsanering terecht komen met alle gevolgen van dien.
Mijn ex gaat waarschijnlijk ook niet akkoord met een lager vraag-/verkoopprijs. Misschien komt het zelfs zo ver dat ik dit via de rechter zal moeten afdwingen. Dit is écht niet wat ik voor ogen had, toen ik het huis te koop aanbood. Eerst maar even laten bezinken geloof ik...



Onze makelaar zei ook tegen ons dat we flink moeten zakken maar dat is makelaar praat. Kijk op funda en vergelijk soort gelijke huizen met jou prijs. Zij willen er graag zo snel mogelijk van af omdat hun er anders te veel tijd in moeten steken om hem te verkopen als het heel lang te koop staat hebben hun er ook langer werk aan en verdienen ze er minder aan. Je eigen gevoel volgen en zak eerst 10.000 en probeer het eerst je kunt altijd nog verder zakken. Na ene paar maand omhoog kan je nooit meer. Wij zijn ook niet makelaar mee gegaan en zaterdag hebben we een kijker ;)

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:12

Moska schreef:
appiesjappie schreef:
Welkom bij de club Moska. Waarom zo verdrietig?


Omdat we moeten verkopen ivm relatiebreuk. Geen van beide kan er blijven wonen. En ik ben niet zo dol op verhuizen, nog afgezien van het feit dat het gewoon een fijn huis is om in te wonen.


Oh wat vervelend zeg!!! Hopen dat je je huisje snel kwijt bent. Wel jammer dat je het niet kunt houden. Succes nog

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:13


x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:21

Moska schreef:
appiesjappie schreef:
Welkom bij de club Moska. Waarom zo verdrietig?


Omdat we moeten verkopen ivm relatiebreuk. Geen van beide kan er blijven wonen. En ik ben niet zo dol op verhuizen, nog afgezien van het feit dat het gewoon een fijn huis is om in te wonen.

Maar je verkoopt het voor 125.000? Kun je dat niet in je eentje ophoesten? Een ander (huur)huis is dan toch net zo duur qua huur als de hypotheek die je nu betaalt? Behalve sociale woningbouw met huursubsidie dan... en daar heb je in Friesland inderdaad nog wel kans op :o

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:48

appiesjappie schreef:
Hoe is het gegaan Georgette???


Kijkers waren erg positief, ze vinden het een erg mooi appartement. Nadeel voor hun is dat er geen lift in zit. Het is de bedoeling dat het van dochter op zoon op ouders gaat.

Moska

Berichten: 3411
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:23

x_spekkie_x schreef:
Maar je verkoopt het voor 125.000? Kun je dat niet in je eentje ophoesten? Een ander (huur)huis is dan toch net zo duur qua huur als de hypotheek die je nu betaalt? Behalve sociale woningbouw met huursubsidie dan... en daar heb je in Friesland inderdaad nog wel kans op :o


Nou, dat is natuurlijk niet waar we het vijf jaar geleden voor gekocht hebben, de prijs lag toen fors hoger en de hypotheek die er op zit is ook veel hoger dan wat nu de vraagprijs is. En volgens de nieuwe regeltjes van hypotheekverstrekking mag ik op mijn salaris iets meer dan een ton lenen. Kom aan alle kanten tekort helaas. Op zich had ik een hypotheek van 125000 best kunnen betalen alleen, maar ja... Huursubsidie kan ik niet krijgen, dus heel veel huurwoningen vallen ook al af voor mij. Denk dat ik uiteindelijk weer ga kopen, moet alleen bedenken waar en tot die tijd maar bij mijn ouders wonen, kan ik tenminste sparen om te kunnen klussen in een nieuwe woning.

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:36

Moska schreef:
x_spekkie_x schreef:
Maar je verkoopt het voor 125.000? Kun je dat niet in je eentje ophoesten? Een ander (huur)huis is dan toch net zo duur qua huur als de hypotheek die je nu betaalt? Behalve sociale woningbouw met huursubsidie dan... en daar heb je in Friesland inderdaad nog wel kans op :o


Nou, dat is natuurlijk niet waar we het vijf jaar geleden voor gekocht hebben, de prijs lag toen fors hoger en de hypotheek die er op zit is ook veel hoger dan wat nu de vraagprijs is. En volgens de nieuwe regeltjes van hypotheekverstrekking mag ik op mijn salaris iets meer dan een ton lenen. Kom aan alle kanten tekort helaas. Op zich had ik een hypotheek van 125000 best kunnen betalen alleen, maar ja... Huursubsidie kan ik niet krijgen, dus heel veel huurwoningen vallen ook al af voor mij. Denk dat ik uiteindelijk weer ga kopen, moet alleen bedenken waar en tot die tijd maar bij mijn ouders wonen, kan ik tenminste sparen om te kunnen klussen in een nieuwe woning.

Jeetje, wat een rotsituatie! Echt een voorbeeld van tussen wal en schip vallen met de huidige regelgeving. Te veel verdienen voor huursubsidie, maar te weinig voor een fatsoenlijke hypotheek. Ik hoop dat je een mooi plekje voor jezelf kunt vinden :)

Moska

Berichten: 3411
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:45

Gaat vast lukken, dat is dan ook weer het voordeel van Friesland, onder de ton is er best nog wat te vinden!

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 17:07

Wat een ...situatie Moska. Wel vervelend zeg! Hoop dat het gewoon snel verkocht is. Dan is dat ook gewoon klaar. :)

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:57

Inderdaad, wat een rotsituatie Moska. Lijkt me echt heel vervelend als je je huis moet verkopen vanwege een relatiebreuk. Net zo rot voor Mirjam natuurlijk. Hoop dat jullie beide snel een koper vinden.

SayangkiJarig

Berichten: 233
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:57

Excalibur schreef:
Zo ik meld mij hier ook even.

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar gaan samenwonen en hebben nu dus 2 huizen in de aanbieding

Het huis van mijn vriend http://www.funda.nl/koop/amersfoort/huis-48653105-piaamstraat-2/

Mijn appartement http://www.funda.nl/koop/amersfoort/appartement-48512938-trekvogelweg-95/

Mijn appartement zullen we voorlopig nog niet verkopen dus we hopen het huis van mijn vriend te verkopen en dan nog maar een tijd in mijn flat te gaan wonen -O-


Leuke woningen! Wat me opvalt is dat de prijs in de omschrijving anders is (hoger) dan de vraagprijs naast de foto (boven aan zeg maar).

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:14

Balen. wij zouden morgenochtend kijkers krijgen. Rijke zwitsers die een paar dagen over waren in amsterdam en in die paar dagen een huis zouden moeten kopen. Helaas voor ons hebben ze vanmiddag hun droomhuis gevonden en werd de bezichtiging net afgezegd. Nouja, enige positieve is , is dat ons huis weer lekker opgeruimd en schoongemaakt is. :D Verder dus geen nieuws.
Wat een rotsituatie zeg Moska, dan heb ik eigenlijk niet echt te klagen, wij zitten niet bepaald op de schopstoel maar in jou geval wil je toch gewoon verder met je leven ( zonder ex). Ik hoop voor je dat deze situatie heel snel opgelost is!

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 20:19

Oh dat is wel jammer Bruceandnoon... :( Wel lekker weer een schoon huis. :)

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:24

_Nelleke_ schreef:
Oh dat is wel jammer Bruceandnoon... :( Wel lekker weer een schoon huis. :)


Heerlijk en mijn vriend had de smaak te pakken en heeft allerlei dingen die afgelopen maanden zijn blijven liggen aangepakt ( eindelijk de keukenkastjes terug gehangen die er 6 maanden geleden spontaaan uitvielen bijv)
En hebben jullie al meer kijkers gehad door de nieuwe foto's op Funda?

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 20:25

We hebben helaas nog helemaal niks gehoord. :( Had wel gehoopt op 1 of 2 reacties maar helaas.

Excalibur

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:26

Sayangki schreef:
Excalibur schreef:
Zo ik meld mij hier ook even.

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar gaan samenwonen en hebben nu dus 2 huizen in de aanbieding

Het huis van mijn vriend http://www.funda.nl/koop/amersfoort/huis-48653105-piaamstraat-2/

Mijn appartement http://www.funda.nl/koop/amersfoort/appartement-48512938-trekvogelweg-95/

Mijn appartement zullen we voorlopig nog niet verkopen dus we hopen het huis van mijn vriend te verkopen en dan nog maar een tijd in mijn flat te gaan wonen -O-


Leuke woningen! Wat me opvalt is dat de prijs in de omschrijving anders is (hoger) dan de vraagprijs naast de foto (boven aan zeg maar).



Klopt, de prijs in de omschrijving is de oorspronkelijk prijs waar we op zijn begonnen. De andere prijs is de huidige vraagprijs.

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:00

_Nelleke_ schreef:
We hebben helaas nog helemaal niks gehoord. :( Had wel gehoopt op 1 of 2 reacties maar helaas.


he verdorie, wat een teleurstelling maar voor mij wel weer het bewijs dat de markt echt helemaal op zijn gat ligt.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:07

Ik heb ons voorlopig concept koopcontract gekregen. Daar mag ik wel een avondje voor zitten. Jeumig wat een tekst XD.
Nou wilde ze alleen al een afspraak plannen om te tekenen terwijl we nog niet eens weten of het NHG akkoord gaat met ons bod. Dat vond ik dan wel weer raar, iemand hier bekend mee?

Benta
Berichten: 266
Geregistreerd: 16-11-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:29

Iemand die tips voor mij heeft?

Ik ben 24 jaar, full time baan, thuiswonend en opzoek naar een huis in de buurt van mijn werk ( woon nu 50min rijden van mijn werk). De woningmarkt is voor mij als starter perfect, echter werken de banken niet mee, hoogste hypotheek die mij werd aangeboden was €80.000. Ja.. Daar kan ik dus "niks" mee. Mijn ouders moesten dan garant staan voor het gehele bedrag en niet alleen voor het ontbrekende deel. Particulier huren is voor mij geen optie, die bedragen kan ik niet in de maand betalen. Sociale huurwoning is ook geen optie, daar word ik gewoon onder aan de lijst gezet...

Wat blijft er voor mij nu nog over, of heeft iemand ervaring met deze situatie?? Wij weten het even niet meer! Reacties graag via pb