[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
swartbeessie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:04

Hi! Ik haak ook aan. We wonen nu zeven jaar in ons huisje, en gaan t klaar maken voor verkoop. Lijkt me fijn om hier ervaringen te lezen!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:09

Zoiets dacht ik al toen ik die rails zag.
Misschien dat het slechte energielabel ermee te maken heeft?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12763
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:25

Neonlight schreef:
Zoiets dacht ik al toen ik die rails zag.
Misschien dat het slechte energielabel ermee te maken heeft?



Dat zou er inderdaad mee te maken kunnen hebben.
Ik denk ook dat het meetelt dat deze mensen veel aanpassingen hebben gedaan aan dat huis. Waardoor het huis meer waard is. Maar de meeste kopers zien dat niet als meerwaarde. Want wat heb je aan een badkamer beneden als je prima trap kan lopen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:37

Ik denk eerlijk gezegd dat mensen daar niet zo snel naar kijken. Wel naar dubbel vs enkel glas. Hier zou dubbel glas in moeten zitten, maar als dat het eerste dubbele glas is verklaard dat gelijk het energielabel. Wat mij tegen zou houden is oa de vloer in de keuken. Dit lijkt duidelijk een aparte aanbouw te zijn? Wellicht dat daar verzakkingen in zitten? Als je de railing in het plafond weghaald krijg je gigantische gaten, die moet je netjes wegwerken wil je er niks meer van zien. Zullen de kosten niet zijn, maar ik vermoed wel dat het hele plafond kompleet gewit zou moeten worden.

Huis heeft ook geen volwaardige geisoleerde zolder, je moet er ook niet dronken naar boven wagelen :D Plus softbord als plafond. Ik zie verder nog wat afwerkingspuntjes, maar als je geen problemen hebt hiermee dan lijkt dit verder wel een leuk huis. Het heeft zat potentie denk ik :j Mits die aanbouw goed is. Zou bij verdere intresse iemand meenemen voor een bouwtechnische keuring.
Weet je wat over de buren/omgeving?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12763
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:44

Sammie schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat mensen daar niet zo snel naar kijken. Wel naar dubbel vs enkel glas. Hier zou dubbel glas in moeten zitten, maar als dat het eerste dubbele glas is verklaard dat gelijk het energielabel. Wat mij tegen zou houden is oa de vloer in de keuken. Dit lijkt duidelijk een aparte aanbouw te zijn? Wellicht dat daar verzakkingen in zitten? Als je de railing in het plafond weghaald krijg je gigantische gaten, die moet je netjes wegwerken wil je er niks meer van zien. Zullen de kosten niet zijn, maar ik vermoed wel dat het hele plafond kompleet gewit zou moeten worden.

Huis heeft ook geen volwaardige geisoleerde zolder, je moet er ook niet dronken naar boven wagelen :D Plus softbord als plafond. Ik zie verder nog wat afwerkingspuntjes, maar als je geen problemen hebt hiermee dan lijkt dit verder wel een leuk huis. Het heeft zat potentie denk ik :j Mits die aanbouw goed is. Zou bij verdere intresse iemand meenemen voor een bouwtechnische keuring.
Weet je wat over de buren/omgeving?



Bedankt voor jouw kijk op het huis, wat punten hadden wij zelf al gezien maar ook wat punten waar wij ons nog niet bewust van waren *D! Plafond zou inderdaad helemaal gedaan moeten worden. Het lijkt er inderdaad op dat de keuken aanbouw is. Een bouwtechnische keuring is best een goed idee.

Qua buren weet ik niets, al zal het al snel beter zijn dan de buurman die wij op dit moment hebben (één kleine redenen waarom wij willen verhuizen).

Is het raar om te gaan kijken terwijl ik weet dat we niet binnen nu en 3 maanden een huis gaan kopen?

mirim

Berichten: 4423
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:09

Nee, ik vind het niet raar om dan nu al te kijken.
Je weet ook niet of deze mensen er direct uit willen.
Wij hebben laatst bij een huis gekeken waarvan al bekend was dat de eigenaren er niet binnen een jaar uit wilden.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12763
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:10

mirim schreef:
Nee, ik vind het niet raar om dan nu al te kijken.
Je weet ook niet of deze mensen er direct uit willen.
Wij hebben laatst bij een huis gekeken waarvan al bekend was dat de eigenaren er niet binnen een jaar uit wilden.


Maar wat is dan de reden dat mensen dat huis nu al te koop hebben staan? Zijn ze dan bijvoorbeeld aan het wachten op een nieuwbouwwoning?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15480
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:11