[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dungen
Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:49

Dat zou ik ook graag willen weten (kozijnen bereken systeem)
Hier nog steeds niets gehoord van de makelaar.. Bos hebben we 5 dagen geleden gedaan (1ste bod). Vind het ronduit onbeschoft. Ik weiger om zelf te bellen nu.. ga niet op mn knieen of ik aub dat huis mag kopen...
Nog meer mensen die ervaring hebben met een niets laten wetende verkopende partij?

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:49

Succes Sonja en Sayangki!
VanLotje, dat klinkt super!

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:29

Dungen schreef:
Dat zou ik ook graag willen weten (kozijnen bereken systeem)
Hier nog steeds niets gehoord van de makelaar.. Bos hebben we 5 dagen geleden gedaan (1ste bod). Vind het ronduit onbeschoft. Ik weiger om zelf te bellen nu.. ga niet op mn knieen of ik aub dat huis mag kopen...
Nog meer mensen die ervaring hebben met een niets laten wetende verkopende partij?


Kan ook aan de makelaar(s) liggen die er tussen zit(ten). Die zijn om strategische redenen meestal niet zo snel. Heb je een aankoopmakelaar?

Dungen
Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-02-11

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:55

Had ik... Die heeft op t laatste moment afgezegd ivm persoonlijke redenen. wel balen.. maar kon niet anders

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:50

ik heb net maar wat offertes aangevraagd, waarschijnlijk ben ik nu gruwelijk screwed en word ik de komende tijd helemaal suf gebeld...maar vooruit, je moet er iets voor over hebben

Dammie

Berichten: 3323
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:35

Wat balen, Dungen.
Morgen is er bij mij in de buurt een startersbijeenkomst, mijn makelaar staat daar ook met een folder van mijn huis. Ik hoop dat dat wat oplevert aan kijkers.
Er zijn namelijk drie appartementen in mijn complex erbij gekomen die nu ook te koop zijn -O-

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:33

Vandaag voorl. (ver)koopakte getekend. Nog een paar dagen spannend.

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:03

Ja hoor, ik doe ook gezellig weer mee. En dat duurt ook nog wel even voorlopig denk ik zomaar, ik gok toch langer dan 500 pagina's :+

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 08:28

Laten we er niet vanuit gaan! :+

Dammie

Berichten: 3323
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:34

Ik ga volgende week het tweede jaar in dat mijn huis te koop staat...
:(

Mirjam79

Berichten: 1739
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:02

Ah bah... Ik hoop dat ons huis voor die tijd verkocht wordt... Wij zijn ook al weer 1,5 jaar verder.
Vanmiddag een gesprek bij de makelaar om de vraagprijs te laten zakken. Ik heb eindelijk akkoord van mijn ex!

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 08:08

Oh dat is fijn Mirjam!

Nou hier dan ein-de-lijk de link en foto's van ons huis na de hele verbouwing.

Nog even ter herinnering: de keuken was limegroen, incl keukenkasjes, de woonkamer was knalblauw en de slaapkamer was knalgeel. Verder was de badkamer heel erg slordig en verouderd.

http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appa ... eg-187-ii/

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:33

Nelleke, ik zie nu pas hoe vrij jullie uitzicht is zo in de stad.. Ik snap er echt geen bal van dat er niet iemand al voor gevallen is. tis dat ik niet in de stad wil zitten maar echt een dorpentut ben... Maar tis echt een mooie stek.

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:08

Ha, een nieuw topic! Blijf weer meelezen, voor vragen over hypotheken etc.

Inderdaad een enorm!! gaaf huis hebben jullie Nelleke. Het is dat ik nu nog niet naar A'dam wil ivm twee paarden en een berg appartementen die in mijn straat te koop staan maar ik zou er zo voor tekenen. Wauw!

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:33

werkelijk prachtig Nelleke! Wat een top appartement , het ziet er nu veel neutraler uit door de rustige kleuren en ik weet zeker dat dat meer mensen zal trekken.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:36

*\o/* een nieuw topic

Ik heb niet echt bijgelezen sorry... maar ik moet even mijn frustratie kwijt...

Wij kunnen dus gewoon niets vinden... inmiddels al 10 huizen bekeken en eigelijk allemaal te duur... de huizen zijn die prijzen gewoon niet waard... en tot 2x toe hadden we een super huisje gevonden en net voor onze neus weggepikt -O-
Nee geen crisis in het plaatsje waar ik woon hoor.... zelf alle nieuwbouwwoningen zijn allemaal uitverkocht... het is gewoon te erg er is dus bijna niets te koop... ja huizen vanaf 3,5 ton ja die staan er zat te koop... maar waar blijven de starterswoningen... ?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:56

ik had gister nog een gesprek over het huis waar we maandag naar gaan kijken
argument om dik onder de prijs te bieden "de nieuwbouw woningen die hier achter komen gaan voor 155000"
maar ja, dat zijn de tussenwoningen, niet de tweekappers :n leuk dat een nieuwbouw tussenwoning voor 155 gaat hier op het dorp en ja, het dorp waar we gaan kijken is kwa huizen ietsje goedkoper, maar als je die huizen ook naast elkaar zet
tussenwoning met twee slaapkamers en een zolder die kamer kan worden met een grond opp van 130 tegen een tweekapper op bijna 300 m2 met drie slaapkamers
dan zie ik niet in waarom dat een reden is dik onder de redelijke prijs te bieden...er mag/moet wel iets van af, maar er zijn grenzen

juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:02

balen annemieke.. ik hoop dat je gauw wat naar je zin vindt.

Moska

Berichten: 3411
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:00

Bij mij zijn gister de foto's gemaakt, volgende week op funda. Krijg als het goed is vandaag zelf de foto's, ben wel benieuwd eigenlijk. Zit zelf nu ook steeds meer rond te kijken voor een andere plek. Op zich nog genoeg te koop in mijn prijsklasse, alleen wil ik liever geen appartement en wil ik wel licht en lucht in mijn huis. En twijfel ik nog of ik wil huren of kopen. Denk dat ik eerst maar een half jaar bij mijn ouders ga wonen ofzo, kan ik tenminste sparen. Is er trouwens iemand hier die ervaring heeft met het verkopen onder NHG? Blijf het een vage bedoening vinden, schijnt dat je pas 4 weken na verkoop en passeren weet of je uberhaupt voor kwijtschelding in aanmerking komt...kan dus nog een naar staartje worden als dat niet zo is.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:58

Sonja_vR schreef:
ik had gister nog een gesprek over het huis waar we maandag naar gaan kijken
argument om dik onder de prijs te bieden "de nieuwbouw woningen die hier achter komen gaan voor 155000"
maar ja, dat zijn de tussenwoningen, niet de tweekappers :n leuk dat een nieuwbouw tussenwoning voor 155 gaat hier op het dorp en ja, het dorp waar we gaan kijken is kwa huizen ietsje goedkoper, maar als je die huizen ook naast elkaar zet
tussenwoning met twee slaapkamers en een zolder die kamer kan worden met een grond opp van 130 tegen een tweekapper op bijna 300 m2 met drie slaapkamers
dan zie ik niet in waarom dat een reden is dik onder de redelijke prijs te bieden...er mag/moet wel iets van af, maar er zijn grenzen

155? voor een nieuwbouw tussenwoning... bij ons beginnen dit soort huizen vanaf 245... echt niet normaal... -O-

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:45

Nelleke, dat is mooi opgeknapt zeg! Hopelijk krijg je snel serieuze kijkers nu!
Anne_mieke dat moet frustrerend zijn zeg, overal gaat het goed voor de kopers en dan kun je niks vinden. Ben wel benieuwd waar je dan zit eigenlijk :)
Sonja, dat hadden wij ook. Toen we gingen bieden kregen we ook van sommige mensen de tip om echt belachelijk laag te bieden... maar wij wilden het echt graag hebben en dan wil je toch wel realistisch overkomen. Achteraf ben ik blij dat we het op onze eigen manier gedaan hebben. Het was voor de verkopers meteen duidelijk dat we er wel wat af wilden zien, maar dat we er ook wel uit zouden komen. En uiteindelijk toch binnen twee dagen uitgekopen op de prijs die wij in gedachten hadden.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:57

omgeving baarn-amersfoort... nee geen crisis hier ook :( wij als kopers hebben nog steeds geen fluk te vertellen

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:16

Wat een mooi appartement Nelleke.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:26

Anne_mieke88 schreef:
Sonja_vR schreef:
ik had gister nog een gesprek over het huis waar we maandag naar gaan kijken
argument om dik onder de prijs te bieden "de nieuwbouw woningen die hier achter komen gaan voor 155000"
maar ja, dat zijn de tussenwoningen, niet de tweekappers :n leuk dat een nieuwbouw tussenwoning voor 155 gaat hier op het dorp en ja, het dorp waar we gaan kijken is kwa huizen ietsje goedkoper, maar als je die huizen ook naast elkaar zet
tussenwoning met twee slaapkamers en een zolder die kamer kan worden met een grond opp van 130 tegen een tweekapper op bijna 300 m2 met drie slaapkamers
dan zie ik niet in waarom dat een reden is dik onder de redelijke prijs te bieden...er mag/moet wel iets van af, maar er zijn grenzen

155? voor een nieuwbouw tussenwoning... bij ons beginnen dit soort huizen vanaf 245... echt niet normaal... -O-


het gaat hier wel om een vrij kleine tussenwoning, dus 2 slaapkamers, zolder wel met vaste trap en een kleine tuin op een giga rük locatie
, tis hier dorp, maar je zit tegen een hele drukke provinciale weg aan , tussen een bioscoop en een voetbalvereniging in
hence the price
normale tussenwoningen gaan hier ook rond of vanaf de 2 ton.
de prijzen zijn hier normaal hoger, er worden ook nog steeds simpele tussenwoningen verkocht van 210 tot 235, maar er staat hier verder ook weinig te koop eigenlijk.
dus als er iets vrij komt in het "lage" segment, is het ook zo weg.

Gemske, wij hebben ook nog van doen met een woningcorporatie , de vorige kandidaten zijn er niet uitgekomen qua prijs, dus we kunnen wel idioot laag gaan bieden, maar de corporatie zegt dan ook gewoon, voor jullie tien anderen en zo werkt het ook gewoon, dit is ene huis waar een 15000 in moet alleen al voor het dak en de kozijnen, de badkamer moet op termijn ook echt wel (is nu een getegeld hok met een douchebak en een wasbak en de aansluiting voor de wasmachine. maar tis wel functioneel zeg maar.
de vp die ze hier aan hebben gehangen houd daar al rekening mee zeg maar.
ik denk dat er een klein beetje af te krijgen is, maar dan houd het ook echt wel op.

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:55

Dat bedoel ik inderdaad Sonja, dan kan je maar beter niet te laag bieden.. succes!