Het leed dat auto verkopen heet ..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appeltje00

Berichten: 5017
Geregistreerd: 28-09-09

Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 10:05

Hallo bokkers,

Je kent het wel. Je hebt een auto, je rots in de branding, het ding wat je nooit in de kou laat staan en waar je trots op bent.
Nou zo één heb ik ook, alleen hebben we besloten dat het beter is als onze wegen gaan scheiden. Begrijp me niet verkeerd, Ferrari (zoals ze heet) is lief voor me en staat altijd voor me klaar waar ik ook heen wil. Maar helaas verdiend Ferrari een beter baasje, omdat ik te weinig tijd voor haar heb i.v.m. mijn studie en mijn liefde voor het OV wint toch van de liefde van Ferrari (sorry Ferrari).

Oké nu het serieuze gedeelte. Ik moet van mijn auto af, het is een keurige auto maar wel met aardig wat kilometers. Echter heeft hij keurig al zijn beurtjes gehad, keurig gewassen dus nog een mooie lak, etc. Ben er altijd ontzettend zuinig op geweest. Maar... waar verkoop je nou een auto?
Inmiddels heb ik hem op speuders gezet waar het gemiddelde bod zwaar onder mijn verkoopprijs ligt. De meeste mensen bieden een schijntje, waarvoor ik hem nog liever ter decoratie in de tuin zet. Via een verkooppagina op Facebook heb ik het ook geprobeerd en ondanks de vele belangstellende blijft een bod vaak uit.
Nu hoor ik op de radio altijd dat marktplaats.nl z'n goede verkoopplaats is voor je auto. Maar, omdat je daar voor moet betalen ben ik er wat huiverig voor. Is het echt zo dat je auto daar sneller weg is? En zouden mensen dan in eens wel serieus kunnen bieden?
Wie o wie heeft raad waar ik m'n auto kan aanbieden zodat hij snel weg is?

Groetjes,

Fiona en Ferrari (die eigenlijk een seat is)

Vissy

Berichten: 132
Geregistreerd: 09-04-13

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:09

Autoscout en Autowereld zijn ook gratis!
Succes met de verkoop!

Goof

Berichten: 28876
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:10

Ik heb vorig jaar met mijn auto in de vangrail gezeten. Ding had ongetwijfeld nog zat goede onderdelen dus ik heb hem op marktplaats gezet en hij was idd zo weg.
Ik ben altijd erg tevreden over marktplaats, dus ik zou het daar eens proberen.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:11

autoscout24
marktplaats.nl
gaspedaal.nl
speurders.nl
autowereld.nl

Ik zou hem gewoon overal opzetten!

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:11

Ikwilvanmijnautoaf.nl xD

Succes met verkopen. Heb je hem op FB? Dan kan ik hem voor je delen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30252
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:13


Eleionomae

Berichten: 19602
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:14

Wij hebben onze vorige 2 auto's ook binnen een week op mp verkocht. Ben erg te spreken over mp :j

Appeltje00

Berichten: 5017
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 10:30

Bedankt allemaal voor de websites!
Ben vergeten te vermelden dat hij op sommige sites ook al staat. De sites waar Ferrari nog niet op staat zal ik hem ook even op plaatsen.

Overigens is marktplaats dus inderdaad altijd goed gegaan? Hadden jullie ook dat de biedingen daar hoger lagen dan op andere websites of dat niet ?

Froukje_J

Berichten: 2218
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:32

Haha wij zijn weken opzoek geweest naar een Seat! Wat voor 1 heb je?

Appeltje00

Berichten: 5017
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 10:33

Froukje_J schreef:
Haha wij zijn weken opzoek geweest naar een Seat! Wat voor 1 heb je?

Een hele mooie Seat Arosa :)
BJ 1998 maar nog in prachtige staat :D

Froukje_J

Berichten: 2218
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:35

Haha wij hebben gisteren ons Ibiza uit 2006 opgehaald! Maar je kunt tegenwoordig je auto ook via een garage laten verkopen!
Zie je steeds vaker!
Voor particulier biedem wij aan staat er danin ad

Appeltje00

Berichten: 5017
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 10:38

Froukje_J schreef:
Haha wij hebben gisteren ons Ibiza uit 2006 opgehaald! Maar je kunt tegenwoordig je auto ook via een garage laten verkopen!
Zie je steeds vaker!
Voor particulier biedem wij aan staat er danin ad

Klopt :j
Ben inmiddels bezig om ook garages te benaderen, maar lastig om de goede er tussen uit te pikken.

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:48

Ik zou gewoon marktplaats proberen, dan maar betalen. Als het goed is heb je dat er zo uit.
Toch ook niet zo duur? Ik heb mijn auto ook van marktplaats en de auto van mijn ouders was binnen twee weken verkocht. :) Ook hier goede ervaringen

Appeltje00

Berichten: 5017
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 10:59

xIirtJj schreef:
Ikwilvanmijnautoaf.nl xD

Succes met verkopen. Heb je hem op FB? Dan kan ik hem voor je delen.

www.ikwilvanmijnautoaf.nl raad ik toch wel af bij iedereen.
Werd zojuist gebeld en ze kunnen max. 1/4 van de prijs die ik er vorig jaar voor betaald heb voor geven.
Ze erkennen zelf ook dat het voordeliger is om hem op marktplaats.nl te zetten :')

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:02

Wauw, wat een pleurisorganisatie dan zeg x

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:04

Ik dacht er alleen maar aan vanwege ie irritante reclame xD

meggiemeg

Berichten: 12240
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:05

Wij hebben ooit een x een auto op MP gezet, uiteindelijk niet via die site verkocht.
Het ging om een witte auto, foto's erbij. Komt een vent proefrijden, auto was helemaal geweldig, dit was het helemaal. Zegt hij aan het einde: je moet alleen wel 2000 van de prijs afdoen want ik wil m zwart spuiten, _O- kwam niet meer bij van het lachen, heb alleen nog maar :evaw: gedaan en ben naar binnen gegaan.

Skessa_
Berichten: 10672
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:06

Heb een paar jaar geleden mn auto's op kapazaa en speurders gezet. Binnen een week waren ze allebei weg. Weet alleen niet meer via welke site ze uiteindelijk verkocht zijn, volgens mij via speurders.

8nnemiek

Berichten: 43434
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:14

Die van mij staat ook al een tijdje te koop, en alleen nog maar een paar belachelijk lage biedingen gehad. De markt zal wel niet zo goed zijn op het moment. Veel mensen zijn ook met vakantie.
Die van mij staat op autoscout en autotrack (en op bokt omdat het een prima trailer-auto is) en heeft twee weken op marktplaats gestaan, maar de meeste reacties krijg ik via autoscout.

gaucho

Berichten: 9540
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:17

Is je verwachting mbt verkoopprijs niet wat onrealistisch?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:20

Ik heb mijn auto eind 2012 via autoscout24 verkocht.
Een realistische vraagprijs is wel handig en dan is het wel mogelijk hem te verkopen via zo'n site.

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:21

Maar wat is je vraagprijs en hoeveel heeft hij gelopen? Zet je er bij bieden of geef je je vraagprijs ook? Een auto met veel km wordt over het algemeen lager op geboden, en het is voor mensen ook lastig in te schatten als je er geen richtprijs/vraagprijs bij zet. Dus ik kan me lage biedingen wel voorstellen. Mijn auto had 213.000 gelopen en was binnen 2 dagen verkocht, marktplaats. En voor een mooie prijs in vergelijking met waar ik m voor gekocht heb en de 3 jaar dat ik er mee gereden heb.

Appeltje00

Berichten: 5017
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:24

Het is inderdaad belangrijk om een duidelijke richtprijs te hebben waar mensen naar kunnen bieden.
Echter begon ik met een vrije hoge vraagprijs en ben ik inmiddels €300,00 gezakt. Daardoor is de vraagprijs meer dan reëel. Ik hoor namelijk van diverse mensen in mijn omgeving die er verstand van hebben dat ik die €300,00 er ook gerust bij op kan doen en dat ik hem dan alsnog kwijt raak. Ze zeggen alleen dat je maar net iemand moet hebben die op dit moment op zoek is naar z'n autootje.

Skessa_
Berichten: 10672
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:25

Zou de prijs juist wat hoger houden. Mensen willen toch afdingen en dan heb je nog wat ruimte over.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:28

Skessa_ schreef:
Zou de prijs juist wat hoger houden. Mensen willen toch afdingen en dan heb je nog wat ruimte over.

+1.

Maar ik moet zeggen dat ik de VP van TS al reëel vindt. Maar je zult altijd koopjesjagers hebben.