wow mijn droom komt langzaam dichterbij!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

wow mijn droom komt langzaam dichterbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 10:43

Ik ben best wel verwend met het feit dat ik al sinds zijn vijfde mijn paarden aan huis heb staan. Mijn ouders wonen in een vrijstaand huis met een stukje grond eromheen. Best lastig als je dan twijfelt om het huis uit te gaan. Ga je dan in een rijtjeshuis gaan wonen en de paarden bij mn ouders laten staan? Gelukkig kwam vier kaar geleden de kans om in het huis van mn oma te gaan samen wonen met mijn vriend. Een klein huis voor het huis van mn ouders. Toch nog de paarden aan huis dus.

Nu mijn droom.
Ik ging vroeger heel vaak op vakantie in drenthe en vond het een prachtige provincie. Toen ik daar 10 jaar geleden op ponykamp ging was ik verkocht! Ik ga later in drenthe wonen.
Nu heeft mijn vriend 2 x stage gelopen bij een bedrijf in joure en heeft is daarna blijven plakken. Hij heeft inmiddels een vast contract, op zoek naar een huis is het noorden van het land dus! Maar ik wilde dan wel een huis met ruimte voor de paarden! We hebben veel gezocht op internet en zijn uiteindelijk bij 3 huizen gaan kijken. Bij het tweede huis waren we allebei meteen verkocht! Dit was ons droomhuis! Het enige minpunt is dat ik minder grond rondom het huis heb dan ik eigenlijk had gewenst. Het totale oppervlak is 0,4 hectare. Maar er zijn al wel 5 paardenstallen en ruime rijbak (met onkruid wat een meter hoog staat) en nog een stuk weiland. Het was nog even spannend of de koop door kon gaan vanwege andere kopers, maar we kunnen nu snel het voorlopig koopcontract tekenen en nu alleen nog de hypotheek regelen! Uiterlijk 1 november krijgen we de sleutel en gaan we beginnen met het opknappen van de schuur zodat de paarden ook zo snel mogelijk kunnen verhuizen.
Het huis staat trouwens net in friesland in een prachtige omgeving met veel bossen!

DexterM
Berichten: 140
Geregistreerd: 01-03-13

Re: wow mijn droom komt langzaam dichterbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:47

Leuk zeg! In welk dorp ga je wonen?

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: wow mijn droom komt langzaam dichterbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 13:16

In waskemeer

Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: wow mijn droom komt langzaam dichterbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:19

wauw, gaaf hoor *\o/* ben benieuwd hoe het er uit ziet :)

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: wow mijn droom komt langzaam dichterbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:00

Gefeliciteerd! Wij hebben de paarden ook bij huis staan en zou eigenlijk niet anders meer willen.

Kun je niet nog een aangrenzend stuk land erbij kopen?

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: wow mijn droom komt langzaam dichterbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:05

wow! _/-\o_
Wat gaaaaaff, dat wil ik ook uiteindelijk :j Lijkt me heerlijk...'s ochtends wakker worden met je paardjes..heerlijk <3

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:09

friesland is zeer leuk :D
kijk niet raar op als er veel fries tegen je wordt gepraat. Maar als je het eenmaal een beetje kent is het niet moeilijk.
Waskemeer is niet ver van appelscha, dat zijn echt geweldige bossen om lekker lange dagtochten te maken!
Is toch ook mijn uiteindelijke droom om paardjes bij huis te hebben in een prachtige omgeving :)

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 08:07

Zodra ik foto's heb gemaakt zal ik ze wel plaatsen.
Mijn vriend werkt inmiddels al twee jaar in friesland dus die hoort al veel fries en kan het wel goed verstaan. Ik heb zelf 2 weken intern stage gelopen op een boerderij in friesland daar heb ik dus ook al veel gehoord dus daar schrikken we niet van :D