Duits ebay betalingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Duits ebay betalingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 21:09

Hoi!

Kan iemand mij uitleggen of ik zonder creditcard en met mijn normale pinpas kan betalen via de duits ebay?
Ik heb iets gezien waar ik op wil bieden maar wil eerst weten of ik het zonder credit card kan gaan betalen.


Wie oh wie kan mij helpen? :)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Duits ebay betalingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:30

Je kunt toch met Paypal betalen?
Op je paypal rekening kun je met ideal een tegoed zetten, zodat je geen crdit card nodig hebt.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:42

Je bent helemaal geen paypal nodig. Tegenwoordig gebruiken alle EU landen IBAN en BIC. En zolang je die hebt kan je heel simpel binnen europa betalingen doen. Dus ook van NL naar DE.

Alleen kijk wel goed of de verkoper ook naar Nederland verstuurd. En als dat er niet bij staat, zul je de verkoper een berichtje moeten sturen of deze ook naar Nederland wil versturen.
En de verkoper moet Uberweisungen als betaaloptie aangegeven hebben. Dat kan je allemaal in de advertentie zien.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Duits ebay betalingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:44

Paypal rekent zeer hoge kosten. Samen met de Ebay fees wordt je aankoop dan een duur grapje. Inderdaad Iban en BIC gebruiken wat hierboven al gezegd wordt.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Duits ebay betalingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 21:56

Hoe kan ik een berichtje sturen? Want ik moet mijn gegevens invullen en dan een code.??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Duits ebay betalingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:02

Internationale overboeking via de bank moet gewoon mogelijk zijn naar Duitsland.
Vraag wel even of de verkoper naar Nederland wil verzenden.
Wat je nodig hebt is zijn IBAN bankrekeningnummer, en eventueel BIC/SWIFT code.

Succes met bieden!

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Duits ebay betalingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:07

Het ligt eraan wat de ebayer aanbied voor betaal opties.
Ik zelf (verkoop ook op de Duitse Ebay) heb PayPal en Überweisen

Bij Paypal betaald de verkoper de kosten en niet de koper.

Mocht je hulp nodig hebben mag je me altijd een PB sturen

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:10

estja schreef:
Paypal rekent zeer hoge kosten. Samen met de Ebay fees wordt je aankoop dan een duur grapje. Inderdaad Iban en BIC gebruiken wat hierboven al gezegd wordt.


PayPal rekent hoge kosten? Heb dit nog nooit meegemaakt en betaal bijna alles online met PayPal. Bankpas gekoppeld aan het account zodat ik ook geen geld hoef over te maken naar mijn PayPal account. Het gaat allemaal zo automatisch. Daar naast nog nooit extra kosten hoeven te betalen. Dit is alleen zo als je via eBay iets verkoopt en PayPal accepteert om geld binnen te krijgen. PayPal wil dat 2% van het bedrag dat je hebt verdient en ook eBay wil en percentage maar beide zijn bijna te verwaarlozen.

Om in topic te blijven, je kunt gewoon met een normale bankpas betalen via bankoverschrijving.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Duits ebay betalingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:15

Ebay is wel duur daar betaal ik echt toch 9% verkoopprovisie aan

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:16

Voordeel van Paypal is, dat als de spullen niet aankomen, je iig een mogelijkheid hebt om de verkoper aan te pakken en je geld terug te krijgen.

Via overboeking heb je dat niet.

En mijn voorkeur gaat uit naar een creditcard. Die is voor iedereen haalbaar. Desnoods koop je een prepaid creditcard.

Te verkrijgen bijv bij : http://www.worldcard.nl/prepaid

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:16

Precies, ik heb ook nog nooit kosten hoeven betalen bij een Paypal betaling. Bovendien ben je automatisch voor een bepaald bedrag verzekerd als je Paypal gebruikt (hoe dat precies zit zou je even moeten opzoeken).
In Nederland kun je alleen niet je rekening koppelen zodat je geen geld naar je Paypalrekening hoeft over te maken. Dat kan in de UK en in Duitsland, maar hier niet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Duits ebay betalingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:18

Voordeel van een creditcard (ook van de meeste prepaid cards) is dat je een aankoopverzekering en een aflevergarantie hebt. Dus als spullen niet aankomen, ben je verzekerd, maar als de goederen na aankoop verloren, gestolen of beschadigd raken (ook door eigen toedoen) kun je via de aankoopverzekering ook je aanschafbedrag min een eigen risico terugkrijgen.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:20

Ik het twee PayPal account eentje een Nederlandse (heb ik al jaren ) en een zakelijke Duitse.
Mij privé account is gekoppeld aan een Nederlands bankrekeningnr. Ik heb er ook geen tegoed op staan. Toch kan ik ermee betalen en wordt het van mijn bankrekening afgeschreven.

Volgens mij kan het dus wel (ik woon wel in Duitsland)

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:20

hotchocolat schreef:
Ebay is wel duur daar betaal ik echt toch 9% verkoopprovisie aan


Mijn excuses. Ik meende dat het bedrag mee viel. Heb eerder eens iets verkocht van 180 pond (Engeland) en heb toen na betaling via PayPal rond de 175 ontvangen (ongeveer). Misschien dat dit niet zoveel verkoop provisie was wegens minder groot bedrag en weinig verkopen over het algemeen? Heb mij er niet heel erg in verdiept.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:23

Cassidy schreef:
Voordeel van een creditcard (ook van de meeste prepaid cards) is dat je een aankoopverzekering en een aflevergarantie hebt. Dus als spullen niet aankomen, ben je verzekerd, maar als de goederen na aankoop verloren, gestolen of beschadigd raken (ook door eigen toedoen) kun je via de aankoopverzekering ook je aanschafbedrag min een eigen risico terugkrijgen.



Met PayPal ook. sommige ebayers hebben een topbewertung en dan krijg je als koper ook de garantie.
Deze topbewertung moet je verdienen en wordt ook iedere keer opnieuw beoordeeld. Verder moet je voldoen aan een aantal voorwaarden om deze status te krijgen

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:24

Lotte_Wessel schreef:
hotchocolat schreef:
Ebay is wel duur daar betaal ik echt toch 9% verkoopprovisie aan


Mijn excuses. Ik meende dat het bedrag mee viel. Heb eerder eens iets verkocht van 180 pond (Engeland) en heb toen na betaling via PayPal rond de 175 ontvangen (ongeveer). Misschien dat dit niet zoveel verkoop provisie was wegens minder groot bedrag en weinig verkopen over het algemeen? Heb mij er niet heel erg in verdiept.



Ik krijg netjes iedere maand de rekening. Misschien dat de landen onderling in provisie schelen. Daarbij ben ik zakelijk actief netjes alles aangemeld.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:30

hotchocolat schreef:
Cassidy schreef:
Voordeel van een creditcard (ook van de meeste prepaid cards) is dat je een aankoopverzekering en een aflevergarantie hebt. Dus als spullen niet aankomen, ben je verzekerd, maar als de goederen na aankoop verloren, gestolen of beschadigd raken (ook door eigen toedoen) kun je via de aankoopverzekering ook je aanschafbedrag min een eigen risico terugkrijgen.



Met PayPal ook. sommige ebayers hebben een topbewertung en dan krijg je als koper ook de garantie.
Deze topbewertung moet je verdienen en wordt ook iedere keer opnieuw beoordeeld. Verder moet je voldoen aan een aantal voorwaarden om deze status te krijgen


Dat regelt dan iig de aflevergarantie. En hoe zit het met de aankoopverzekering? Dat regelt Paypal niet.

Als ik bijv. via Ebay iets koop, en laat het vervolgens per ongeluk vallen en het item is stuk, dan is er GEEN bank die dat voor me gaat vergoeden als ik het contant of per overboeking heb betaald, en ook bij Paypal kan ik NIET aankloppen.

Bij mijn creditcardverzekering wel.....

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Duits ebay betalingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:36

Maar als ik hier thuis iets uit mijn handen laat vallen kan ik ook niet bij de winkel aankloppen Of ik moet er een speciale verzekering voor afsluiten.
PayPal/ topberwertung gaat alleen t/m het goed afleveren van het product.
Wat daarna gebeurt is eigen risico/wa verzekering.
Creditcart heb ik ook geen ervaring mee. Maar het klinkt wel goed

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:46

De aankoopverzekering bij de meeste creditcards geldt bij verlies, diefstal EN beschadiging, ook door eigen toedoen. Voor mij een reden om mijn creditcard te gebruiken als ik dingen aanschaf. Online, en in een winkel. In het geval van online transacties heb ik ook nog aflevergarantie. Verstuurt de verkoper niet of gaat het met de post verloren, kan ik via mijn creditcardmaatschappij het geld terughalen.

Dat gaat niet bij betalingen met iDeal en met overboekingen. En het bedrag terughalen gaat via Paypal, maar de aankoopverzekering geldt dan niet.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:09

Ik heb het even bij mijn vriend nagevraagd.
Bij Paypal betaalt standaard de koper. Hoe hoger het bedrag, des te lager het percentage maar je zit altijd op minstens 3,5%. Dit is als je een standaard invoice via Ebay doet.
Een andere mogelijkheid bij Paypal is "money I ow you". Dan betalen koper en verkoper geen fee. Maar dan moet je dus geen invoice via Ebay sturen.
Je moet dus buiten Ebay om met Paypal betalen. Voorwaarde is wel dat koper en verkoper een Paypal account hebben.
Paypal is eigendom van Ebay (net als Marktplaats trouwens), vandaar dat ze die twee aan elkaar gekoppeld hebben.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 01:07

estja schreef:
Ik heb het even bij mijn vriend nagevraagd.
Bij Paypal betaalt standaard de koper. Hoe hoger het bedrag, des te lager het percentage maar je zit altijd op minstens 3,5%. Dit is als je een standaard invoice via Ebay doet.
Een andere mogelijkheid bij Paypal is "money I ow you". Dan betalen koper en verkoper geen fee. Maar dan moet je dus geen invoice via Ebay sturen.
Je moet dus buiten Ebay om met Paypal betalen. Voorwaarde is wel dat koper en verkoper een Paypal account hebben.
Paypal is eigendom van Ebay (net als Marktplaats trouwens), vandaar dat ze die twee aan elkaar gekoppeld hebben.


Estja dat heeft je vriend echt compleet fout. Paypal betaald de verkoper, altijd! Alleen bij betalingen in een andere munt dan de euro hanteren ze een wisselkoers die iets in het nadeel van de betaler is. En anders wordt er een klein bedrag in rekening gebracht bij diegene die het geld ontvangt, niks meer niks minder. Ik doe niet anders dan met paypal betalen.

Al die mogelijkheden die je vriend aangeeft bestaan niet eens op paypal. Tenminste niet hier in Europa.

Ja Paypal en Marktplaats zijn van Ebay. Dat is al jaren zo, en daarom ook gekoppeld. Maar ook op andere sites kan je heel fijn met paypal betalen. Ik ben alleen bij Agradi tegengekomen dat die ZELF een bedrag in rekening brengen als je met Paypal betaald. Op andere sites heb ik het nog niet gezien en paypal brengt echt geen percentage in rekening bij de betaler.

Wat Cassidy aangeeft is wel waar. Je CC is veel meer "beveiligd" tegen verlies oid dan je Paypal.

Anoniem

Re: Duits ebay betalingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 01:16

Je kan gewoon geld naar vrienden sturen, dan betaal je minder dan wanneer je iets koopt/verkoopt. Ik ben vaak een euro kwijt of zo en dan gaat het om bedragen rond 400-500 euro.

"Money I owe you" heb ik nog nooit van gehoord. :')

saroanda

Berichten: 4129
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Oudewater

Re: Duits ebay betalingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 01:44

Ik gebruik m'n paypal dagelijks op o.a. ebay en heb er nog nooit extra kosten bovenop betaald.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:58

estja schreef:
Ik heb het even bij mijn vriend nagevraagd.
Bij Paypal betaalt standaard de koper. Hoe hoger het bedrag, des te lager het percentage maar je zit altijd op minstens 3,5%. Dit is als je een standaard invoice via Ebay doet.
Een andere mogelijkheid bij Paypal is "money I ow you". Dan betalen koper en verkoper geen fee. Maar dan moet je dus geen invoice via Ebay sturen.
Je moet dus buiten Ebay om met Paypal betalen. Voorwaarde is wel dat koper en verkoper een Paypal account hebben.
Paypal is eigendom van Ebay (net als Marktplaats trouwens), vandaar dat ze die twee aan elkaar gekoppeld hebben.




Dit ken ik ook niet. Een fee bepaalt de verkoper en staat los van PayPal.


De Duitse Paypal variant bereken alleen kosten aan de verkoper, voor de koper is het gewoon gratis.

https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/paypal-fees

De verkoop provisie is 1,9% plus 0,35 cent per transactie

Andere kosten dan hierboven genoemd heb ik als verkoper (van nieuwe ruitersportartikelen) op de Duitse Ebay nog nooit gehad.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:11

Ik woon in Duitsland en koop en betaal heel veel met PayPal, maar dat heeft me nog nooit extra gekost.