Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:38

Wij moeten wachten tot Q2 2018

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:42

Q1 van 2019. Keukens kijken hebben wij al gedaan. Als je gaat, bedenkt dan dat het 50% goedkoper kan. Wij gaan denk ik de kastjes en apparatuur bij ikea halen en dan het blad apart kopen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:19

Verschilt wel per bedrijf lovelys. Bij ons was er echt maar weinig marge. Maar basisprijs wel gewoon redelijk.

Wij moeten wachten tot Q2 2018.

Ik ga er wel vanuit dat het goed gaat komen. Ze hebben een simpele keuze: zij doen het gratis of wij doen het.. Maakt ons niet zo gek veel uit en denk dat als ze door hebben dat ons menens is er ineens dingen mogelijk gaan zijn.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:30

Keuken hebben wij bij Nolte Kuchen vandaan.
Zij waren 1 van de 2 keuken boeren die niet met eeb standaard rechte opstelling kwamen.

Nolte hadden wij het beste gevoel bij, plus dat dat in 1 keer een ontwerp was waarvan wij zeiden: ja! Dat is hem!

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:50

Wat een leuk topic! Wij (vriend en ik) hebben net ons eerste koophuis gekocht. Een hoekwoning bij ons in het dorp met daarnaast een strook bijgekochte grond.

Begin november moet de keuze voor de keuken en badkamer vastliggen dus we zijn momenteel aan het oriënteren. Uiteraard hebben we een dure smaak _O-

De verwachte oplevering is kwartaal 4 van 2018 dus voor de overige beslissingen hebben we nog ruim de tijd :)

_Hedi

Berichten: 1692
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:17

Gamova; herkenbaar! Wij hebben ook een dure smaak :D hahaha

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:54

Ik kom even inbreken al lees ik zo nu en dan nog lekker mee. In het begin van dit topic mee gekletst en ondertussen alweer ruim 1 jaar woonachtig in ons nieuwbouwhuis.
Wij hebben alles laten stucen en tot op heden nog geen 1 scheur in het stucwerk. Ik kan ook iedereen aanraden als je laat stucen dat je iemand uitzoekt die veel ervaring heeft met nieuwbouwprojecten.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:40

Wat hebben jullie op de vloeren lucifertje?

En hebben jullie in kleur laten stuccen?

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:24

Leuk! Een boel nieuwe mensen in het topic. Welkom!

Wat een pech bij sommige van jullie, geeft niet zoveel vertrouwen haha.

Mooie grote tuin Hedi! Geen idee wat split is overigens, ik zal zo eens googlen. Hele mooie schutting!
Vervelend die discussie Elize. Weet je inmiddels al wat meer?

Hoe was het paalfeest MartineC1711 ? Nieuwe buren gezien?

Bij ons zijn ze na de bouwvak lekker aan de slag gegaan. Inmiddels zijn ze zelfs al op de eerste verdieping bezig! Leuk om eindelijk wat vooruitgang te zien.

"Buurvrouw" stuurde overigens wel een bericht dat de kruipruimte bij hun niet bij de voordeur zit zoals op de tekening aangegeven. Daarnaast hadden we nog wat perikelen met de badkamer. Hier zou een koof in komen, dat wisten we al van tevoren natuurlijk, maar hij zou 60 cm breed zijn. Die is nu op de nieuwe tekening 110 cm geworden... Daardoor past ons ligbad er niet meer in, of nog maar net. Echt balen. Mijn vriend gaat vrijdag naar de badkamerboer om te kijken of we het kunnen oplossen.

We zijn, op advies van jullie, vorige week langs gegaan met wat donuts. Hadden jullie het idee dat dat soort dingen 'helpen'? Hier wel wat foto's. (van achterkant, zijkant en voorkant)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Hedi

Berichten: 1692
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:49

Split is soort grind, maar dan met scherpere randjes :D door de hoekigheid van split gaat het niet wegrollen als je er met een auto of fiets overheen rijdt ^^

_Hedi

Berichten: 1692
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:51

Leuke foto's trouwens! Het schiet de lucht in :D

Ik had zeker het idee dat af en toe wat langsbrengen hielp. Alle kleine puntjes die wij nog tegen kwamen na de oplevering eerder direct aangepakt. Bovendien mocht ik tijdens werktijd de bouwplaats oplopen en het huis binnen gaan :D want toen er eenmaal een deur in zat konden we in het weekend niet meer naar binnen sneaken haha.

Josien_

Berichten: 9028
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:56

Vervelend dat er dingen anders zijn! Wel leuk dat het opschiet!

Kan me voorstellen dat het zeker helpt! Helaas zijn ze buiten mijn werktijden er nooit, dus ik zie geen bouwvakker. Ben ook nog niet echt het terrein opgelopen aangezien ons huis aan de rand staat en we vanachter het hek alles kunnen zien tot nu toe.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:17

_Hedi schreef:
Leuke foto's trouwens! Het schiet de lucht in :D

Ik had zeker het idee dat af en toe wat langsbrengen hielp. Alle kleine puntjes die wij nog tegen kwamen na de oplevering eerder direct aangepakt. Bovendien mocht ik tijdens werktijd de bouwplaats oplopen en het huis binnen gaan :D want toen er eenmaal een deur in zat konden we in het weekend niet meer naar binnen sneaken haha.

Mocht dat überhaupt zomaar? Ivm de veiligheid?

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:40

Tooeet schreef:
L

Hoe was het paalfeest MartineC1711 ? Nieuwe buren gezien?


Ja was leuk! :D (wel erg nat, het was noodweer :brr: )
én inderdaad de buren ontmoet! Lijken me leuke mensen, dus komt vast goed!

Ook leuk om nu iedere week de vooruitgang te zien, dat geeft gelijk weer moed!

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:34

Ik ben vanavond weer even stiekem mijn huis in geweest. Begint echt ergens op te lijken!


Afbeelding

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:27

Het probleem is nog niet opgelost. Ze reageren gewoon niet op onze mails. Wel is er op facebook een filmpje van het project. Ik zal ff kijken of ik hem hierin kan posten. Daarop is te zien dat er een afvoer zit (een van de discussiepunten) dus wat dat betreft zal het echt discussie blijven: ze hebben het werk dus gewoon echt al gedaan

_Hedi

Berichten: 1692
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:12

Eulogy: ik kreeg begeleiding van de aannemer :)

Leuk merel!



Mini update;

Begin van de oprit! Grondwerk is gedaan, dinsdag gaan de splitplaten en het split erin nadat de borders zijn gelegd :D

Afbeelding

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:42

mooi begin van je oprit Hedi! Goede inspiratie voor mij!

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:30

wauw mooi hoor!

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:32

Ah, omdat je zei dat je voor de deur erin zat naar binnen kon glippen. Bizar, hier mag dat absoluut niet. Ook niet onder begeleiding want dan blijven ze bezig :P Health & safety is ook wel echt een hot topic hier, op het belachelijke af soms.

Wat gaaf! Wordt heel mooi :)

_Hedi

Berichten: 1692
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:43

Eulogy: voor de deur erin zat ben ik gewoon in het weekend gaan kijken. Bij ons was dat geen probleem, super fijn! Want ik heb geniale foto's van het hele proces! :D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:49

Leuk topic! Lees nu niet alles bij, sorry sorry sorry. Ga dat vanaf nu doen en me hier even voorstellen.

Wij hebben donderdag getekend voor een nieuwbouwhuis op een plan van 11 huizen. Wij waren de laatste en 6e in de wachtrij maar hebben enorm geluk gehad. We gaan in een 2-onder-1-kap wonen van 120 m2. Centjes zijn op nu, dus word veel werken en sparen. We moeten de vloer en keuken zelf doen.

Wij zijn blij!!!!!!!!! *\%/*

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:38

Gefeliciteerd kiekeboefje!

Wij hebben gisteren getekend voor onze nieuwbouwwoning. Nu nog weer lang wachten. Verwachting is begin 2018 start bouw

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:03

Ja, het lijkt me wel heel leuk zo inderdaad, Hedi :j

Wij gaan morgen kijken bij het huistype dat we willen, m'n vriend heeft het nog niet gezien en het "showhuis" gaat nu pas in Januari open :? In de tussentijd mogen we dus wel kijken bij een huis van dit type dat nu gebouwd is maar nog niet af is. Er zijn twee huizen van dit type die net na de kerst beschikbaar komen en rond de zomer 2018 worden opgeleverd, dat zou voor ons perfecte timing zijn als het goed is. Het lastige is dat we dan rond de kerst ons huis al te koop moeten zetten en ik verwacht dat dat heel snel verkocht zal zijn. Bovendien weten we rond de kerst misschien nog niet 100% zeker of we in de zomer al kunnen verhuizen. Behoorlijk tricky allemaal dus, maar we zien het wel.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:58

ElizeVdS schreef:
Gefeliciteerd en welkom nieuwe mensen.

Haha Adamootje wij waren bijna buren geweest. Wij hadden daar ingeschreven en ingeloot maar zijn toch naar ander project gegaan!
Wij hadden ingeschreven op het huis met de hoge nok trouwens.


Ha, wat toevallig! Ingeloot??? :oo Wij hadden eerst een optie genomen op nr. 9 (ook met een hoge nok), maar uiteindelijk zijn we voor meer tuin gegaan. Waar heb jij nu je huis gekocht? Wat rot van je keuken trouwens.

Het gaat nog wel ff duren voor de huizen worden opgeleverd. Ze verwachten dat de eerste huizen in het eerste kwartaal van 2019 opgeleverd zullen worden. Tot die tijd gaan wij huren, want we hebben ons eigen huisje al verkocht. Vandaag krijgen we de sleutel van onze tijdelijke woning.