Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:23

Neelm3r9 schreef:
Wij vinden het erg lastig om te bepalen hoeveel geld we nodig hebben na oplevering. Dus om te verbouwen zodat het huis bewoonbaar is. Denk aan schuren, verven, vloeren etc.

Hoe hebben jullie dat bepaald?


Bedenk wat je allemaal moet doen in huis en zoek daarvan de prijzen op. Ik heb voor mezelf echt een lijstje gemaakt en heb daarbij ruim begroot, zodat je niet in de problemen komt als het opeens toch iets meer is.

Ik wil ons lijstje wel delen met je als je dat wil.

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:48

snuffie123 schreef:
Mooi geworden Yipee!
Fijn lijkt me dat als je eindelijk zelf aan de slag kan gaan. Leuk behang heb je uitgekozen.

Mag ik vragen hoeveel zo'n waterontharder ongeveer kost? Ik twijfel steeds meer omdat onze kranen en douche, etc allemaal zwart zijn...


Onze waterontharder was 1440 euro geloof ik. We hadden korting omdat we met meer mensen uit onze bouwfase een waterontharder hebben afgenomen. Wij hebben een waterontharder gekozen met een iets grotere capaciteit dan het standaard kleine model.

Neelm3r9
Berichten: 356
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:54

Bedankt voor alle tips!
Extra bouwdepot gaat voor ons niet lukken… de tips van het aanvragen van offertes is een goeie, gaan we doen. Echter willen we een boel dingen zelf gaan doen. Dus ik denk dat we per ruimte moeten opschrijven wat we willen doen + schatting kosten.

@snuffie123 , als je je lijstje wil delen dan heel graag! :o

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:18

Ik heb het al eens eerder gepost in het topic. Wij waren begin 2020 rond de 120000€ nog kwijt aan de afwerken en dan is dat nog gekocht voor de hoge prijzen. Bedrag is exclusief de meerwerkopties zoals een uitbouw.

Bedrag is dus voor:
- keuken
- badkamer
- raambekleding
- vloeren 3 verdiepingen
- muren renovlies
- schilderwerk
- trapbekleding
- verlagen plafonds
- tuin en oprit

En dan ben ik vast nog wat dingen vergeten. Is enorm veel geld maar we hadden de luxe positie dat we het konden betalen. Het zal ongetwijfeld (veel) goedkoper kunnen.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:19

Neelm3r9 schreef:
Bedankt voor alle tips!
Extra bouwdepot gaat voor ons niet lukken… de tips van het aanvragen van offertes is een goeie, gaan we doen. Echter willen we een boel dingen zelf gaan doen. Dus ik denk dat we per ruimte moeten opschrijven wat we willen doen + schatting kosten.

@snuffie123 , als je je lijstje wil delen dan heel graag! :o


Je hebt pb! Wellicht nog handig om te zeggen dat het om een woning van ongeveer 150 m2 gaat.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:25

Yipee schreef:
snuffie123 schreef:
Mooi geworden Yipee!
Fijn lijkt me dat als je eindelijk zelf aan de slag kan gaan. Leuk behang heb je uitgekozen.

Mag ik vragen hoeveel zo'n waterontharder ongeveer kost? Ik twijfel steeds meer omdat onze kranen en douche, etc allemaal zwart zijn...


Onze waterontharder was 1440 euro geloof ik. We hadden korting omdat we met meer mensen uit onze bouwfase een waterontharder hebben afgenomen. Wij hebben een waterontharder gekozen met een iets grotere capaciteit dan het standaard kleine model.


Bedankt! We gaan er eens goed overna denken.

Ryder
Berichten: 1494
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:38

Neelm3r9 schreef:
Wij vinden het erg lastig om te bepalen hoeveel geld we nodig hebben na oplevering. Dus om te verbouwen zodat het huis bewoonbaar is. Denk aan schuren, verven, vloeren etc.

Hoe hebben jullie dat bepaald?

Wij hebben gewoon een budget waar we ons aan (moeten) houden. Maar daarbij wel eerst bepaald wat er prio heeft en wat minder.

Prio 1:
- keuken en sanitair: bekostigen we vanuit de hypotheek
- vloer (beneden laten we leggen, boven en zolder leggen we zelf)
- muren (renovlies en sauzen/behangen, laten we doen)
- kozijnen / plinten / trappen (laten we schilderen)
- tuin: schutting en steiger laten we plaatsen
- raambekleding beneden (allemaal elektrisch, laten we plaatsen)
- meubels beneden aanvullen n.a.v. plan opgesteld met interior designer

Prio 2:
- rest van de tuin, gaan we in 2024 laten doen. In de tussentijd leggen we zelf tijdelijke tegels waar nodig en zaaien we gras in. We verhuizen eind van de zomer hopelijk dus we willen eerst ontdekken wat we waar willen in de tuin qua zitjes e.d.
- uitvalscherm (zonnewering) achterzijde woning, willen we in 2024 laten plaatsen. Offertes lopen erg uiteen en we willen eerst uitzoeken waar dat prijsverschil 'm in zit. Maar hebben voor nu voldoende uitzoekwerk dus dit komt later.
- raambekleding boven: gaan we zelf ophangen en meer budget. Bijv. Hema-gordijnen.
- inrichten rest van het huis: we hebben nog wat meubels die we blijven gebruiken, op den duur willen we maatwerk in bijv. de werkkamers en de 'waskamer'. Maar dat is voor nu een wens.

Om te kijken wat dit kost hebben we een offerte opgevraagd bij de schilder en bij het vloerenbedrijf. Uitgelegd wat ons budget is en zo zijn we tot verschillende opties gekomen waar we uit hebben gekozen. Je hebt nog best een smak geld nodig, alleen de gordijnen al vond ik erg duur (zelfs als je gewone Hema-gordijnen neemt overal, want je hebt ze wel nodig voor ál je ramen). Maar door een beetje te spelen met wat moet NU en wat kan later, kom je vast tot een prima oplossing.

paars

Berichten: 5607
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:48

Kijkmiddag was leuk! Er is alweer veel gedaan, bij mij moet de vloerverwarming er nog in (en nog veeel meer hoor) maar kreeg al een beter beeld! Sommige appartementen hadden al een dekvloer en behandklaar stucwerk.
Wat ik beetje gek vindt; ze hadden het over een inmeet moment in april. En daarna over oplevering september/october. Dan is dat meetmoment toch gek vroeg…? Zou het eerder klaar zijn… (i hope so).

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:57

paars schreef:
Kijkmiddag was leuk! Er is alweer veel gedaan, bij mij moet de vloerverwarming er nog in (en nog veeel meer hoor) maar kreeg al een beter beeld! Sommige appartementen hadden al een dekvloer en behandklaar stucwerk.
Wat ik beetje gek vindt; ze hadden het over een inmeet moment in april. En daarna over oplevering september/october. Dan is dat meetmoment toch gek vroeg…? Zou het eerder klaar zijn… (i hope so).


Voor het inmeten van een keuken, vloer of raambekleding hoeft een heleboel nog niet af te zijn. :) Is het inmeetmoment hetzelfde als de voorschouw? Wij hebben 1 kijkmoment gehad, een voorschouw 4 weken voor oplevering en de oplevering. Geen inmeetmoment verder gehad helaas.

Vergeet ook de bouwvak ertussen niet. Maar het zou wel fijn zijn als de oplevering eerder is natuurlijk. Duimen maar!

paars

Berichten: 5607
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:30

Nee klopt, maar mijn appartement wordt ook nog gestuct. Niet het behangklare stuc maar “echt”…we gaan het zien. Elk kijkmoment is welkom, zo leuk!!

Geen inmeetmoment…geen problemen door gehad met leveranciers?

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:15

De vloer ligt er hier in en de schutting staat!

Morgen komen er een hoop nieuwe meubels die bezorgd worden. Lekker allemaal op 1 dag gepland.

Het wordt nu een echt huis!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit weekend wordt het een weekend meubels in elkaar zetten! :) o en nog meer schoonmaken.

Ondertussen heeft onze lieve kat last van verhuisstress. Hij zat vandaag in de opname en heeft een blaasontsteking. Waarschijnlijk dus door stress. Ondanks de lol in de verhuisdozen.
Afbeelding

paars

Berichten: 5607
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 10:40

Je hebt vloeren wat een verschil meteen weer zeg, mooi door gelegd ook boven. Och jeetje, ja hoe voorzichtig je ook bent ze krijgen er altijd wat van mee. Hij is wel mooi <3 , beterschap voor ‘m. Ik zit hier ook met een oude dame…wordt 19 dit jaar. We gaan het zien of ze het nog gaat meemaken, de verhuizing.

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:04

Nog een update! We zijn dit weekend verhuist! Wat een werk zeg en we zijn nog niet klaar.

Er zijn nog genoeg dozen uit te pakken en nog genoeg lampen en andere dingen te installeren. Maar de basis is er! Op de slaapkamer hebben we gelukkig verduisterende gordijnen mee kunnen nemen die gelijk pasten. 27 maart komt de rest van de raambekleding.

Vandaag is ook de tuin gedaan. Ik zal een paar foto's plaatsen.


Afbeelding

Afbeelding

Keuken opstelling. Alle lampen moeten nog hoor. Hier was die net klaar.
Afbeelding
En nu met al een gezellige eethoek.

Afbeelding
Gang (ja er komt nog een kabelgootje :+ )

Afbeelding

cindyy_1993

Berichten: 438
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:44

@Yipee dat ziet er goed uit!! Heerlijk wel he, eindelijk over kunnen <3

Ik heb eindelijk een paar foto's van de begane grond gemaakt.... Langzaam komen er ook wat dingetjes aan de muur en komen er een paar lampen te hangen... Heel langzaam :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 23:08

Haha lampen ophangen is een rottigere klus dan je denkt. Vond het altijd zo stom dat ze het niet zo kunnen ontwerpen dat je ze gewoon precies op die afdekplaatjes kan hangen.

Maar jouw huis wordt ook echt al een thuis zo te zien! :)

Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:20

Yipee schreef:
Nog een update! We zijn dit weekend verhuist! Wat een werk zeg en we zijn nog niet klaar.

Er zijn nog genoeg dozen uit te pakken en nog genoeg lampen en andere dingen te installeren. Maar de basis is er! Op de slaapkamer hebben we gelukkig verduisterende gordijnen mee kunnen nemen die gelijk pasten. 27 maart komt de rest van de raambekleding.

Vandaag is ook de tuin gedaan. Ik zal een paar foto's plaatsen.


[ [url=m/JuKPom.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IMHq9y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Keuken opstelling. Alle lampen moeten nog hoor. Hier was die net klaar.
[ [url=m/nDxwzp.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nu met al een gezellige eethoek.

[ [url=m/4NmWHO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gang (ja er komt nog een kabelgootje :+ )

[ [url=m/tGBj3W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het behang in jouw gang echt prachtig <3. Waar is dat van?

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:42


Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:12


paars

Berichten: 5607
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:29

Oh yipee dat wordt gezellig! Mooi behang idd hoor, lijkt me gewaagd om te kiezen, maar pakt heel goed uit! Keuken ook mooi en met klein bardeel, praktisch!

En Cindy is prima toch langzaam maar zeker steeds wat verder ermee. Vind persoonlijk je accent kleur rood wat erg contrasterend maar dat kan goed door de foto/belichting komen. Je hebt wel een lekkere ruimte zeg! De hele wand naar de tuin van glas vind ik echt prachtig. Heel ruimtelijk!

Superleuk lijkt me om nu echt met het ‘thuis maken’ bezig te kunnen zijn. Nieuwbouw is leuk maar mèn…het vraagt een hoop geduld!

Flowq

Berichten: 2799
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:16

Yipie en Cindy, mag ik vragen wat jullie maken zijn van de woning?
Als in, lengte beneden verdieping, breedte keuken en breedte huis?
Wij hebben ook een nieuwbouw gekocht met een zelfde keuken opstelling als jullie! Dan heb ik er al een beetje beeld bij wat wij kunnen verwachten :D

Heel mooi ook bij jullie! Wij zijn nu bezig met de keuken plannen, maar we hebben nog even.
April 2024…. :+

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:05

Flowq schreef:
Yipie en Cindy, mag ik vragen wat jullie maken zijn van de woning?
Als in, lengte beneden verdieping, breedte keuken en breedte huis?
Wij hebben ook een nieuwbouw gekocht met een zelfde keuken opstelling als jullie! Dan heb ik er al een beetje beeld bij wat wij kunnen verwachten :D

Heel mooi ook bij jullie! Wij zijn nu bezig met de keuken plannen, maar we hebben nog even.
April 2024…. :+


Ik PB je wel een screenshot van de plattegrond. Wat heb jij voor huis gekocht? Het wachten duurt zeker lang maar was het waard. :)

lukka63
Berichten: 1419
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 09:29

Even een vraag ik was van de week met vriendin in haar huis in aanbouw om leidingwerk te controleren.
Zij krijgen ramen met ventilatieroosters dat verbaasd me met bouwen onder de bengnorm.
Wij hebben tripleglas en een wtw.
Hoe is dat bij jullie?

Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:17

Lukka, even in de offerte gekeken en ik krijg in elk geval 1 rooster. Waarschijnlijk het badkamerraam beneden (ben het een beetje kwijt). Maar dat is dan geen draai-kiep.

Voor de rest moet ik op de tekening kijken maar die staat op de laptop.
Heb ik nu even geen zin in Y;(.

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 17:28

lukka63 schreef:
Even een vraag ik was van de week met vriendin in haar huis in aanbouw om leidingwerk te controleren.
Zij krijgen ramen met ventilatieroosters dat verbaasd me met bouwen onder de bengnorm.
Wij hebben tripleglas en een wtw.
Hoe is dat bij jullie?


Dat heb ik ook. De duurdere huizen in ons project hebben het inderdaad niet. Maar ik stoor mij er niet aan en vind het wel fijn wat frisse lucht zonder gelijk het raam open moeten doen.

Flowq

Berichten: 2799
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:15

Yipee schreef:
Flowq schreef:
Yipie en Cindy, mag ik vragen wat jullie maken zijn van de woning?
Als in, lengte beneden verdieping, breedte keuken en breedte huis?
Wij hebben ook een nieuwbouw gekocht met een zelfde keuken opstelling als jullie! Dan heb ik er al een beetje beeld bij wat wij kunnen verwachten :D

Heel mooi ook bij jullie! Wij zijn nu bezig met de keuken plannen, maar we hebben nog even.
April 2024…. :+


Ik PB je wel een screenshot van de plattegrond. Wat heb jij voor huis gekocht? Het wachten duurt zeker lang maar was het waard. :)



Grote dank!
Wij hebben een hoekwoning gekocht, 3 onder 1 kap. Prefabwoning.
Afbeelding