Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:19

Schilderen zou ik persoonlijk echt als laatste doen, tijdens het leggen van de vloer merk je toch wel dat er nog kleine beschadigingen kunnen ontstaan.

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:38

Wij deden ook eerst muren en daarna vloeren. Scheelt een hoop afdekken als je met de muren bezig bent (in ons geval hoofdzakelijk behangen, maar eerst voorstrijken, etc). Badkamer/wc inderdaad voor je de vloeren doet (zat bij ons er al in met de oplevering). Keuken was bij ons ook als laatste.
Beschadigen op de muur heeft bij ons niet plaatsgevonden tijdens het leggen van de pvc vloer.

Die schimmel echt wel melden hoor! Is niet normaal als dat zo snel vormt! Voet bij stuk houden, en zonodig gebruik maken van eigen huis of rechtsbijstand.

Bij ons nog een bijzondere situatie:
Ons huis is verkocht als NOM (Nul op de meter) in de basisvariant, dus zonder de door ons gekozen opties. Alleen kwam de bouwer er bij het aanvragen van de definitieve energielabels achter dat dit niet zo was door rekenfoutjes van een door hen ingehuurde partij tijdens het ontwerp. Oplossing: extra zonnepanelen, voorstel vanuit hun was om er 2 op de uitbouw te plaatsen. Wij hebben op het dak indak-panelen en aangegeven dat we dit graag wilden, bij voorkeur op de oostkant waar slechts 20% van alle panelen ligt. Dit aangegeven. Oplossing is nu wel uitbreiding van het indak-systeem, alleen wel aan de westkant. Wij zijn in elk geval tevreden met de oplossing, want nu komt er geen ander systeem naast het al bestaande systeem. 2 buren zijn wel akkoord gegaan met panelen op hun uitbouw

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:21

Degene die bij ons de muren komt behangen met renovlies, plafonds komt stucen en alles schildert gaf een volgorde aan die ze uit ervaring het fijnst vinden.

Dat was eerst de badkamer en wc, vervolgens plafonds stucen, daarna behangen en dan alles spuiten en afkitten. Als ze klaar zijn, komt de pvc vloer erin en als laatst te keuken. Ik vind dat ook een logische volgorde. Bij het leggen van de vloer, zullen ze de muren niet zo snel beschadigen. Andersom is het voor het behangen en spuiten veel lastiger als de vloer er al ligt. Kans is groter dat er verf op de nieuwe vloer komt.

Bedabkt voor jullie reacties mbt de schimmel. Ik wacht deze week nog even af of het nog terug komt. En zo ja, dan gaan we het aangeven bij de bouw. Ik vraag me alleen af wat zij eraan kunnen doen, maar hopelijk is het niet nodig...

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:57

@snuffie; er zijn bedrijven die het kunnen verhelpen las ik op internet; bijv smartdry punt nl.

Dank voor de tips mbt de volgorde!

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 15:13

Nou…alles qua planning inmiddels kunnen regelen…Nu hopen dat de planning qua oplevering blijft zoals ie is :j .

Helaas met kerst/oud-nieuw nog keukenloos. Dat overleef ik ook wel weer. Het komt qua planning anders te krap en ik wil wel wat speling houden.

Exiting!

ZwarteHeks

Berichten: 607
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 13:18

Nog bedankt voor de felicitaties! :D Het is inderdaad een boederijgevel, zijn meerdere op een rij, waar startswoningen in zitten als gewone rijtjeshuizen, maar wel sfeervol boederijstijl. We zitten ook op de rand van een bos (Vessem, Postels Huufke). Super blij mee!

We gaan donderdag tegels voor de badkamer uitkiezen en 12 september hebben we een afspraak voor het uitzoeken van de elektra. Tis best pittig moet ik zeggen, aan alle details denken. :o

@paars
Stucen bij een nieuwbouw wordt in mijn omgeving afgeraden, zoals Ryder zegt, iedereen raadt Renovlies aan, gezien de woning nog wel gaat krimpen/uitzetten/zakken. Renovlies rekt en krimpt mee.

@snuffie123
Jammer van de schimmel zeg! Terug naar de bouwer zou ik zeggen en ook woningborg evt. erbij halen. Mag toch echt niet zo snel terugkomen lijkt mij.

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:01

Ja ZwarteHeks, dat vind ik ook. En dan ben je straks een paar maanden verder en dan denk je mss….wordt toch anders…dat was bij het geval. Maar niets onoverkomelijks gelukkig.

Wat betreft schilderen: tegen de tijd dat het geschilderd wordt is het stucwerk al 5 maanden ‘oud’. Ik / de schilders verwachten geen problemen (als ik mantra). Dun laagje stuc ook hoor. We gaan het zien! Ik hou jullie op de hoogte :-) .

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:30

@de pvc vloer eigenaren;
Ik las iets over ‘uitwasemen van de vloer’. Kan alleen nergens vinden hoe lang dat dan zou moeten!
Hebben jullie nog last van gehad mbt stank? Het plak pvc is direct beloopbaar dus ik dacht erover om dan 1 dag na het plaatsen van de vloer te gaan verhuizen…

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:31

Ohh daar hebben ze het bij ons niet over gehad. Wij verhuizen zelf een week na het leggen van de vloer.

De buren hebben ook pvc en zijn er ook na een dag ingetrokken. Daar rook ik niets vreemds.

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:06

Niks gesnuft Snuffie :+ .
Dan hou ik m’n plan aan, dank!

Nog nieuws mbt de schimmel?

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:45

Haha
De schimmel blijft weg, maar de stukadoors hebben een bouwdroger neergezet omdat het niet snel genoeg droogt. Dus die schimmel krijgt ook geen kans.

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:40

Is het een lastige ruimte qua ventilatie? Hoop dat de bouwdroger gaat helpen.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:27

Ja, grote ruimte van zo'n 90 m3 en maar 1 klein raampje.

We hebben zelf een kleine bouwdroger gekocht vandaag. Ben te bang dat het toch terugkomt en dan door het mooie stukwerk en behang heen... dan voorkom ik liever, ookal ligt die verantwoordelijkheid misschien niet bij ons. We leren er weer van :)

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:09

Is het verder een onverwarmde ruimte?
Slim zelf nu een bouwdroger hoor! Is dubbel maar wat je zegt; jullie zitten uiteindelijk met de gebakken peren…Op deze manier houden jullie de regie.

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 23:17

Home sweet home

Afbeelding

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 23:38

Geweldig uitzicht!

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 07:37

Wow dat is heel gaaf! Staat je eigen paard daar ook?

De ruimte is wel verwarmd. Er ligt vloerverwarming. Maar tot nu toe is er niets van schimmel teruggekomen, dus dat is top.

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:48

Ja eigen paardjes. Helemaal blij mee. Ons huis is iets meer dan een jaar geleden opgeleverd. Paardjes lopen er nu eindelijk ook

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:49

Meliaforever schreef:
Ryder schreef:
Hoe worden de muren opgeleverd? Behangklaar of verfklaar?

De meeste huizen worden volgens mij behangklaar opgeleverd. Dan kun je stucen of renovlies (behang) kiezen, dan kun je daarna sauzen in de door jou gewenste kleur.


Ik denk gewoon behangklaar, het is sociale huur en heb nog niet binnen mogen kijken, dat is hopelijk snel. :')
In mei is de verwachte oplevering.
Dus alle (budget) tips zijn welkom. :D


Helaas zijn de appartementen nog steeds niet opgeleverd. Iets met lekkage in het dak -O-
Net de bouwvak geweest, dus hoop toch wel dat ze wat opschieten.

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 18:29

Jeetje Meliaforever dat is een flinke tegenvaller zeg!! Dan loopt je hele planning in de soep. Voorpret is leuk als ze zeggen: het wordt mei! Maar dan… geen problemen voor jou mbt je huidige woonplek?

Zijn het allemaal huurwoningen in het complex? Ze proberen vaak wel voor het einde van de bepaalde ‘werkbare dagen’ de boel rond te hebben; iedere dag dat je t langer duurt gaat het de bouwer geld kosten die ze aan de kopers moeten betalen…

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 21:06

paars schreef:
Jeetje Meliaforever dat is een flinke tegenvaller zeg!! Dan loopt je hele planning in de soep. Voorpret is leuk als ze zeggen: het wordt mei! Maar dan… geen problemen voor jou mbt je huidige woonplek?

Zijn het allemaal huurwoningen in het complex? Ze proberen vaak wel voor het einde van de bepaalde ‘werkbare dagen’ de boel rond te hebben; iedere dag dat je t langer duurt gaat het de bouwer geld kosten die ze aan de kopers moeten betalen…


De eerste 2 etages worden verhuurd aan een zorgorganisatie, zij zitten er wel al in omdat het niet anders kon. Ik woon nog bij mijn ouders, dus ik kan wel even sparen nog, maar toch.. op een gegeven moment wil je wel beginnen :=

Ik neem inderdaad aan dat zij het ook zo snel mogelijk klaar willen hebben, want ze krijgen van ons geen huur nu. Gelukkig had ik nog geen bank besteld.

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:11

Even dit topic een schopje geven en stoom afblazen. Hoop dat ik het duidelijk kan opschrijven ;-) .
Kreeg net te horen dat de oplevering ws flink vertraagd gaat worden.
Het "tracé" in het terrein blijkt onvoldoende en er moet een trafo bijkomen. De bouwer dacht medio september nog dat het 3 weken vertraging zou geven want de bouwer had een plan: een noodaggregaat! Maaaar daar is Liander nu voor gaan liggen. Want er moeten binnen het complex natuurlijk ook nog voorzieningen komen en Liander wil die pas aanbrengen nádat zij het buiten hebben aangelegd.
Conclusie is dat het ws echt wéken later wordt -O- .
En daar gaat mijn planning met de badkamer/toilet...schilder....interieur (en vloer)...keuken.
Gelukkig had ik al een buffer ingebouwd. Maar die is nu weg en we hebben nog geen zekerheid.
De bouwer geeft steeds prognoses aan en dat ze 2 weken van te voren de definitieve opleverdatum doorgeven. Tja. Daar kan je niet zo heel veel mee natuurlijk.

Wat is wijsheid... ik heb de eerste in de rij iig de info doorgestuurd. Die zou 19 november beginnen. Wie weet levert het overleg met Liander nog wat op. Over 1,5 week krijgen we een update.

De overbrugging en bouwdepot enzo zijn allemaal niet het probleem, dat loopt door.
Ik moet 8 weken na oplevering mijn huis uit (en uiterlijk eind maart).

Maar hoe kan ik nu het beste gaan plannen...ik denk vooralsnog: niet :+ -:(- ??
Iemand een tip of een keer zelfde schuitje gezeten?

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:00

Ahh wat onwijs balen zeg! Daar zit je ook niet op te wachten.

Wij liepen er ook tegenaan hoor, het niet kunnen plannen. 2 weken van tevoren is eigenlijk te laat. Nadeel van nieuwbouw vind ik. Maar wij hebben inderdaad altijd gecommuniceerd dat het nieuwbouw is en we de opleverdatum nog niet wisten. Uiteindelijk een klein gokje gewaagd met de badkamer door die 3 weken van tevoren in te plannen (datum oplevering was toen nog niet definitief). En verder alles gelijk ingepland toen we de datum hadden.

Het vervelende is dat er dus vaak een week tussen zat waarin niets gebeurde, en de verbouwing daardoor wat langer duurt dan je wil. Maar al met al denken aannemers vaak wel met je mee.

Dus goed en helder communiceren en beter niets inplannen tot de definitieve datum.

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 08:12

Ja, ‘the long wait’ is wel een dingetje zeg…al zal dat per complex verschillen.
Heb alle partijen inmiddels geïnformeerd; gelukkig allemaal balend doch begripvol en nu wachten we idd eerst maar even ‘rustig’ af wat er verder komen gaat. Meer kunnen we er niet aan doen.
Als het overleg niets oplevert kan ik wel nog even een vakantie boeken, kijk, dat is een voordeel! Had behoorlijk wat dagen gespaard voor de verhuizing :+ !

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 14:33

Wat vervelend paars. Wij kampten destijds ook met vertraging vanwege de nuts, een maand of drie wel. Onze schilder kon toen niet meer. Hij had al aangegeven dat hij alleen in Q1 beschikbaar was, dus we wisten al dat er een kans was dat we een ander moesten regelen. De vloer kon ook pas veel later gelegd worden, we hebben daardoor drie weken op een kale betonvloer gewoond. Vies stoffig, niet ideaal, maar het kon voor even wel.

Enfin, we bouwen nu in eigen beheer en dat is een stuk fijner en gemoedelijker dan projectbouw *\o/* vorige week vrijdag hebben we bij de notaris getekend en vlak ervoor waren de graafwerkzaamheden al klaar. We hadden toestemming van de gemeente om ruim voor het passeren alvast de hekken, bouwstroom en een zeecontainer neer te zetten en ook over het afgraven deden ze niet moeilijk. Maandag zijn ze gelijk gestart met funderen. Er hoefde niet te worden geheid, kleine financiële meevaller.
Afbeelding
Voor de kerst staat er een wind- en waterdicht casco en rond maart krijgen we de sleutel.

Afbeelding