Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 249 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252 ... 480  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

 
Profiel   

Wat een gaaf huis kohtje! Heb je nog meer informatie? Kan me goed voorstellen dat je daar voor valt, gefeliciteerd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:37 



 
Profiel   

Maar het ziet er wel heel leuk uit Kohtje
Ik hou van dat soort huizen
Ben benieuwd naar meer plaatjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:41 



 
Profiel   

Gaaf en waar is dit nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:48 



 
Profiel   

Mooi Kohtje!

Afgelopen vrijdag rond half zes kwam EINDELIJK het verlossende telefoontje *\o/* *\o/* Onze hypotheek is rond!

Nu nog even tekenen en hop, dan kunnen we naar de notaris. Pfff, wat een last valt er van ons af!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 08:41 



 
Profiel   

Gefeliciteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 08:42 



 
Profiel   

In Uddel, nee er zijn nog geen foto's van binnen . Dat vergeet ik steeds ,gewoon omdat ik steeds weer overweldigt ben door het huis. De Retro keuken blijft nog even , de woonkamer en eetkamer knap ik op.
Nieuwe bedrading er in en aansluiten op gas water en licht . Hard aan het bedenken wat ik als hekwerk neer ga zetten . Het is een 10 jaren plan .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 08:55 



 
Profiel   

Wat mooi kohtje !
Je zoektocht is nu dubbel en dwars beloond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 09:44 



 
Profiel   

Ik zou hier graag even iets over de schutting gooien :o

Ik ben in mijn eentje op zoek naar een koophuis en merk dat ik de laatste tijd een paar huizen ben misgelopen omdat ik gewoon niet snel genoeg schakel. Ik ga ergens kijken, zou dan graag nog een keer teruggaan en dan evt. een bod uitbrengen, maar die tijd is er niet meer in het segment huizen waar ik in zoek.. Punt is dat ik nu niet zo goed weet hoe het dan nu zou moeten werken. Ik heb geen aankoopmakelaar, de hypotheek regelt de vader van een vriendin van mij. Maar nu..

Stel dat ik een bod uitbreng.. Heb ik dan bedenktijd? Hoe lang kan ik er dan nog onderuit als ik me toch bedenk? In hoeverre is een bod bindend, moet ik dan ook iets roepen als dat het bod onder voorbehoud van de bouwkundige keuring is? Hoe werkt zoiets?

Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 10:14 



 
Profiel   

Je kan een bod doen, tot twee dagen na tekenen van voorlopig koopcontract kan je er nog van af. Of het netjes is, is twee... Ik zou gewoon vooraf bepalen wat je uit kan geven en wat je wil. Kom je iets tegen dan kan je ook snel schakelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 10:18 



 

Vanillia, lees dit maar eens door: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/bes ... oorwaarden
Aan je bod hang je ontbindende voorwaarden, daar kan o.a. de bouwkundige keuring onder vallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 10:22 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ik zou gewoon vooraf bepalen wat je uit kan geven en wat je wil.


Ik weet wat ik wil, ik weet wat ik kan uitgeven, alleen het punt is dat het een grote beslissing is en ik het type persoon ben dat ergens graag wat langer dan 12 uur over nadenkt als het om dit soort grote dingen gaat. Ik heb absoluut niet de intentie om een bod uit te brengen op een huis waarvan ik weet dat ik het niet kan betalen of waar ik op dat moment niet 100% blij van wordt, maar ik zou graag gewoon net wat extra ademruimte hebben als het op zo'n beslissing aankomt..

Bedankt Jans!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 10:31 



 
Profiel   

Vanillia schreef
Ik zou hier graag even iets over de schutting gooien :o

Ik ben in mijn eentje op zoek naar een koophuis en merk dat ik de laatste tijd een paar huizen ben misgelopen omdat ik gewoon niet snel genoeg schakel. Ik ga ergens kijken, zou dan graag nog een keer teruggaan en dan evt. een bod uitbrengen, maar die tijd is er niet meer in het segment huizen waar ik in zoek.. Punt is dat ik nu niet zo goed weet hoe het dan nu zou moeten werken. Ik heb geen aankoopmakelaar, de hypotheek regelt de vader van een vriendin van mij. Maar nu..

Stel dat ik een bod uitbreng.. Heb ik dan bedenktijd? Hoe lang kan ik er dan nog onderuit als ik me toch bedenk? In hoeverre is een bod bindend, moet ik dan ook iets roepen als dat het bod onder voorbehoud van de bouwkundige keuring is? Hoe werkt zoiets?

Alvast bedankt!

Herkenbaar! Ik moet sneller beslissen over de grootste aankoop in mijn leven dan dat ik op dit moment doe over aankopen van een paar honderd euro. Helaas is die bedenktijd er dus niet.

Hier is kijken meteen op een kijkdag en dan met een inschrijfprocedure waarbij ze eigenlijk binnen een of twee dagen al je eindbod verwachten.

Wettelijk gezien is jouw bod niet bindend. Pas als je een koopcontract hebt getekend zit je aan het huis vast. Je hebt dan nog 72 uur bedenktijd om er alsnog vanaf te zien. En in een koopcontract kun je ontbindende voorwaarden opnemen waardoor je ook van de koop af kunt (zoals de voorbehoud van financiering, daar zit vaak een termijn van 6-8 weken aan gekoppeld). Bij het doen van het bod moet je wel de ontbindende voorwaarden noemen. Dit zijn meestal: minder dan x aantal kosten uit bouwkundige keuring, voorbehoud van financiering (met NHG) en eventueel verkoop eigen woning (al is dit in de huidige markt niet zo'n slimme zet). Ook kun je iets zeggen over de oplevertermijn.

Wat eventueel nog een tussenstap zou kunnen zijn om nog een keer te kunnen kijken, is om na het accepteren van jouw eindbod (dan moet je dus wel de hoogste bieder zijn en het huis gegund worden) op zeer korte termijn nog een bezichtiging te plannen met bouwkundige keuring. Maar het blijft gekkenwerk in de huidige markt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 11:01 



 

En vrij van huurders en contracten is ook altijd een goede om mee te nemen. Ookal zittne er geen huurders in, je weet nooit wat er in tussentijd gebeurt natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 11:21 



 
Profiel   

Wat een mooi huis Kohtje, gefeliciteerd!!

Vanillia, je bent pas in onderhandeling als tegenpartij een bod terug doet. Wellicht kun je een eerste bod doen waar je het zeker wel voor zou willen kopen, als je dan een tegenbod krijgt kun je zeggen dat je eerst het huis nog een keer wilt zien om een zo goed mogelijk 2e bod te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 15:08 



 
Profiel   

Maar onderhandeling zegt niks. Dan kunnen ze het nog steeds aan iedere willekeurig ander verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 17:56 



 
Profiel   

Dat is waar, officieel zegt het niets, het is meer een gentleman's agreement. Ligt misschien ook een beetje aan de makelaar en locatie hoe ze er mee om gaan. Ik krijg bij het bellen naar makelaars hier in de buurt nog wel te horen dat ze in onderhandeling zijn en dat eerst afwachten.
Je bent iig verder dan wanneer je helemaal niets doet :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 18:22 



 
Profiel   

Nouja ik heb het zelf gezien en mijn schoonouders nu ook. Als de makelaar zich bij 1 bieder wil houden dan wordt ie gerust gedwongen door de verkoper en andersom. Dat 1 partij bieden is in mijn ervaring niet meer van deze tijd.

Alhoewel de verkopers van onze woning niet eens kijkers wilden tijdens de onderhandelingen maar dat zijn ook echt oude mensjes. Wellicht dat dat het verschil maakt.

Ik zou gewoon bieden onder de voorwaarden waar jij je goed bij voelt. Terugtrekken kan altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 19:38 



 
Profiel   

Mag ik me hier melden.

Vanochtend zijn de foto's gemaakt voor op funda. En dan duimen dat er iemand voor komt :) daarna naar een huurhuisje en dan... iets nieuws kopen :):) super spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:14 



 
Profiel   

Wij hadden gisteren kijkers en zijn sinds vandaag in onderhandeling! Gaat echt als een gek hier kwa huize nmarkt. Ik zou ook echt aanraden direct door te pakken als je iets leuks ziet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 18:09 



 
Profiel   

Wauw, dat is snel!

Vandaag bouwtechnische keuring gehad, zijn wel een paar puntjes waarvan ik geen verstand heb en dus nog even laat uitzoeken. Zijn jullie ervaringen dat de kosten op het rapport overeenkomen met de daadwerkelijke kosten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 18:32 



 
Profiel   

ik ga uit van dat het dat sowieso kost
En meestal wat meer ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 19:50 



 
Profiel   

Het zijn vaak wel reƫle prijzen uitgevoerd door een bouwbedrijf. Als je het zelf doet kan het veel geld schelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 20:05 



 
Profiel   

Een bouwkundige gebruikt geen bouwbedrijf prijzen maar globale prijzen
, voor veel dingen een standaardprijs met hoe groot een pand is in het achterhoofd
Of een prijs per M3 als het een ruimte/pand geheel verbouwen betreft

Maar die kloppen dus globaal wel
Maar het kan ook duurder of goedkoper uitvallen naar gelang je het zelf doet , uitbesteed maar ook of er nog verassingen tevoorschijn komen als je aan de gang gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 20:09 



 
Profiel   

Urona: dat dacht ik al. Vond het namelijk absurde bedragen (er vanuit gaande dat een groot deel zelf lukt). Voor een plafond netjes maken (lees; gaatjes stoppen en likje verf) 630 euro. Voor 5 deuren hang en sloot werk vastmaken, eventueel vervangen; 150 euro. Volgens mij is dat met 100/200 euro ook wel klaar.

Sommige dingen gaan we niet zelf doen, maar dan weet ik dat dat ongeveer de prijzen zijn. Elektra waag ik me niet aan.

En dat begrijp ik Sonja, er zijn natuurlijk punten waar opeens veel kosten vandaan kunnen komen. Bedankt voor je uitgebreide uitleg mbt de globale/standaard kosten

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 20:11 



 
Profiel   

Urona dat gaat snel zeg, hopelijk komen jullie er uit met deze kijkers!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 20:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 249 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252 ... 480  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen