[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:13

Bij ons ligt de WOZ ook een ton onder taxatiewaarde.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:36

Eigenlijk is dat toch best wel apart toch? Natuurlijk is het logisch dat je de niet gaat bellen" hij is te laag" maar hoe komt het toch dat ze zo laag zijn, de gemeente / belasting lopen hierdoor toch geld mis?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:55

Wendy, wij hebben gisteren een bod gedaan. Spannend!

joyce_eddy, gemeente komt niet binnen (doorgaans) en vergelijkt vaak met niet vergelijkbare woningen.

Swah

Berichten: 1868
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:07

Heb ook begrepen dat de WOZ waarde (per 1-1-2016) gebaseerd is op de verkoopprijzen van vergelijkbare woningen in 2015. En voor woningen in het centrum van grote steden, die ook helemaal af zijn, zijn de verkoopprijzen natuurlijk flink gestegen in 2 jaar...

Spannend Selka!

IMAY1990

Berichten: 1903
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:13

Dat idd, de WOZ van mijn appartement was €140.000 geloof ik toen ik het een jaar terug kocht, en voor 2016 was het €160.000. Appartementen in deze flat verkopen, mits ze van binnen goed onderhouden en enigzins modern zijn, voor €200.000 en meer.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:47

Ik ben mijn hoofd aan het breken over een huis wat te koop staat.
Heb er een timmerman en een dakdekker doorheen gestuurd . Nu de offertes afwachten.
Heel erg spannend . Moet het toch zelf beslissen. Maar dat is soms best lastig dat je het niet kan overleggen.

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:41

Bij ons was de woz gedaald de vorige keer. Zal nu wel omhoog gaan gok ik.

Achterom
Berichten: 23074
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:51

@kohtje: lastig lijkt me dat idd. Niemand die dicht bij je staat, jou goed kent en je kan helpen? Dat heb ik namelijk destijds wel gedaan bij mijn moeder toen ze wilde verhuizen.
Wat zegt je gevoel over dit huis?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:33

Zo bij ons is het weer niet gelukt helaas. Verkoper wil amper toegeven en op een klushuis op die locatie vinden wij dat niet oke.

De zoektocht gaat weer verder.

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:38

Balen Selka!

Hier ups en downs, door documenten die verkeerd ingevuld waren door de accountant en secretaresse van mijn vriend zijn werk.. maar het einde komt in zicht. Documenten liggen voor de 2e keuring (en dus laatste voor de definitieve offerte) bij de bank. Het is dus eigenlijk alleen dit document nog laten controleren (dit kregen wij als aanpassingspunt na uitvoering van de 2e keuring) en dan hopen dat het erop zit wbt regelen van de financiëring! Dan kan het echte gestress om de woning pas echt gaan beginnen :=

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 03:54

Hmm even toevoegen aan mijn vorige bericht: ik werd zaterdagmorgen om 6 uur wakker en zag via funda dat ons huis nu ipv verkocht ovb naar verkocht gewijzigd is. Weet de makelaar en de bank nu al meer dan wij zelf of zie ik spoken? :+
We hebben overigens al ruim een maand terug getekend voor het huis, dus ik ben niet bang dat het ineens aan een ander verkocht is ofzo haha :P

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:02

Wendy schreef:
@kohtje: lastig lijkt me dat idd. Niemand die dicht bij je staat, jou goed kent en je kan helpen? Dat heb ik namelijk destijds wel gedaan bij mijn moeder toen ze wilde verhuizen.
Wat zegt je gevoel over dit huis?

Het gevoel is goed,perfecte plek en iets wat bij mij past. Bij het huis dat ik nu verkocht heb heb ik geluisterd naar mensen om mij heen en dat is niet zo best afgelopen.
Heb nu een vriendin die helpt maar ja die is niet in alles onbevooroordeeld , het is nm naast haar en ze wil graag dat ik er kom wonen.

MarjanB

Berichten: 16589
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:53

@kohtje misschien een stomme vraag maar zou jij naast je vriendin willen wonen? Ik zou dan bang zijn dat ik minder rust zou hebben dan een paar straten verderop. Wie weet staat ze elke dag (goedbedoeld) voor de deur en heb je geen eigen plekje.

Swah

Berichten: 1868
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:09

Dat lijkt me ook niet zo fijn..

Ik ben nu bezig met het doornemen van het koopcontract en alle bijbehorende documenten. Daarnaast een notaris aan het zoeken. En een definitieve opdracht geven aan de hypotheekadviseur. Spannend allemaal!

Dammie

Berichten: 3328
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:16

@kohtje, ik heb voor mijzelf een paar scenario's bedacht voor mijn nieuwe huis.
Zie ik mij hier met mijn voeten op de bank in mijn oude joggingbroek tv kijken?
Past de vaas die ik van mijn oma geërfd heb hier?
Zie ik mij hier barbecueën met mijn vrienden ?
Zoiets. Dat hielp mij om een goed beeld te krijgen van wat ik wilde en of het huis goed voelde.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 06:43

MarjanB schreef:
@kohtje misschien een stomme vraag maar zou jij naast je vriendin willen wonen? Ik zou dan bang zijn dat ik minder rust zou hebben dan een paar straten verderop. Wie weet staat ze elke dag (goedbedoeld) voor de deur en heb je geen eigen plekje.

Geen probleem zit nog een heel stuk land tussen.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 06:46

Dammie schreef:
@kohtje, ik heb voor mijzelf een paar scenario's bedacht voor mijn nieuwe huis.
Zie ik mij hier met mijn voeten op de bank in mijn oude joggingbroek tv kijken?
Past de vaas die ik van mijn oma geërfd heb hier?
Zie ik mij hier barbecueën met mijn vrienden ?
Zoiets. Dat hielp mij om een goed beeld te krijgen van wat ik wilde en of het huis goed voelde.

Heb het in gedachte al 10 keer ingericht . En al alle ideeen over hoe ik daar mijn geld wil verdienen .
De kachel staat er al 5 jaar niet meer aan maar het voelt als een warme deken.
Maar ja moet ook het verstand er bij houden.

carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:25

Ik kom net een checklist tegen voor de 1ste bezichtiging en de 1ste vraag is meteen: Waarom staat het huis te koop?
Hebben jullie dit echt aan de makelaar gevraagd?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:33

Het is best handig om te weten. Geeft inzicht in je positie. Hebben de verkopers al iets op het oog, dan heb je soms een betere onderhandelingspositie. Gaan ze scheiden dan wil dat nog wel eens voor gedoe zorgen. Best nuttig om te weten dus.

Achterom
Berichten: 23074
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:36

Dat vroegen wij altijd wel ja, om dezelfde reden als Elize ook aangeeft :j

@kohtje: wat houdt je tegen dan?

carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:42

ElizeVdS schreef:
Het is best handig om te weten. Geeft inzicht in je positie. Hebben de verkopers al iets op het oog, dan heb je soms een betere onderhandelingspositie. Gaan ze scheiden dan wil dat nog wel eens voor gedoe zorgen. Best nuttig om te weten dus.


Top dank je wel. Zie je maar weer dat zo een topic best handig is, bij mij viel dit in de categorie "ongepasste" vraag.

MizzMontana

Berichten: 5692
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:44

:wave: Hi! Ik meld mij ook in dit topic. Wij zijn al een tijdje aan het rondkijken naar een huis en nu we er steeds dieper in duiken heb ik ook steeds meer vragen. Het lijkt me dan ook leuk & leerzaam die hier te kunnen stellen aan andere zoekers en al ervaren kopers.

We hebben eerst een tijd zelf rondgekeken en wat open huizen bezocht. Afgelopen maand hebben we een aantal makelaars bezocht in de omgeving waar we zoeken en we zijn getipt over een aanstaande verkoop op onze droomlocatie. Echter wordt dit een verkoop bij inschrijving. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Ik vind het nu namelijk al spannend en de kijkdag moet nog plaats vinden :D

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:29

Wendy schreef:
Dat vroegen wij altijd wel ja, om dezelfde reden als Elize ook aangeeft :j

@kohtje: wat houdt je tegen dan?

Geld, het is heel veel geld. Maar vandaag een bod gedaan

Swah

Berichten: 1868
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:59

Spannend MizzMontana en Kohtje. Bij inschrijving ken ik niet.

Hier al volop bezig met hypotheekadviseur en documenten, en vrijdag tekenen! Wat een gedoe allemaal haha. En 1 december dan de overdracht.

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:55

Welkom Mizzmontana, en spannend Kohtje!
Mijn bindende offerte kwam vandaag binnen, eindelijk! Direct morgenvroeg terugsturen, dan wachten op finaal akkoord en op naar de notaris!
Ik heb geloof ik na deze weken mijn eerste grijze haren gekregen, man man wat een gestress soms.. En dit weekend begonnen met inpakken.. En dit was pas het begin! Overdracht staat de 15e gepland en ik moet voor 1 oktober uit huidige woning zijn, want er is al een nieuwe huurder :+ wordt doorwerken dus haha